Spring naar bijdragen

niet blij met wederkomst


Aanbevolen berichten

Quote:

Dat is maar net vanuit welk kader je kijkt denk ik in deze. Zelf las ik het niet als zijnde kwetsend. Want ook bij die theologische opvattingen kun je de vraagtekens plaatsen of deze uitgaan van het genadeoffer van Christus ja/ nee. Dat is toch de essentie uit eindelijk dat offer van Christus ter vergeving van de zonde.

Of ze vanuit je eigen paradigma bekeken uitgaan van het genadeoffer doet er m.i. niet zoveel toe wat dit punt betreft. Het ging hier om 'twijfel', niet over de juiste theologische opvatting. Die twee staan m.i. los van elkaar. Je kunt ergens rotsvast van overtuigd zijn, of het nu juist of onjuist is. Dan te stellen dat iemand twijfelt omdat die persoon angst heeft vind ik kwetsend overkomen.

Quote:
Iemand die het offer van Christus aanvaard zal er geen goddeloze levensstijl op na houden. Dat is in mijn ogen een contardictus in terminus.

Ok,laat ik het anders zeggen: smile.gif

Mensen die zelf stellen/denken het offer te aanvaarden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 160
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Soms denk ik dat het percentage christenen in de hel schrikbarend hoog is, juist omdat zij weten hoe ze moeten handelen, maar dat niet altijd doen. Maar goed, laten we maar hopen op het feit dat God barmhartiger is dan mensen en dat Hij het hele plaatje en de eventuele inwendige boetenprocessen ziet.Uiteindelijk weet alleen God wie er behouden word.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Geen christen komt in de hel. Dat is nu juist het kenmerk van een christen, dat deze niet in de hel komt, maar eeuwig leven heeft.

Maar is iedereen die meent christen te zijn, dan ook gered, of bedoel je dat je pas achteraf kan zien wie er eigenlijk echt christen was?

(Ik kan me overigens in geen van beide visies vinden.)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik weet niet of iemand dit herkent, maar soms word ik echt niet vrolijk van de wederkomst.

Iedereen zegt dat we nu al in de eindtijd leven en dat Jezus dus snel terug zal komen.

Bij die gedachte kan ik soms erg verdrietig worden. Als er in de kerk gezegd wordt dat men

hoopt dat Jezus snel terug komt, dan denk ik soms
Oh, ik hoop het niet
. Ik vind het

best erg dat ik dat dan denk, maar ik kan er niet zo veel aan doen.

Vooral dat laatste doet me veel, want wat als Hij terug komt binnen nu en een paar jaar? Het

is erg egoïstisch van me, maar dan moet ik zo veel missen.

Ik wil elk aspect van het leven meemaken. Ik wil weten hoe het is om te trouwen, om een kind

te krijgen(als het kan), om samen te leven met mijn vriend, om te reizen met hem, om te

werken, om zelfvoorzienend en onafhankelijk te zijn etc. En ik ben bang dat te moeten

inleveren wanneer Jezus terug zal komen.

Herkent iemand dit? Hoe ga je er mee om?

Ik vind het jammer dat je zo denk. Mag ik jou vragen of je verdrietig bent als je aardse vader na een lange tijd afwezig te zijn weer bij je is?

Er valt niets verdrietig te zijn. God geeft ons alles!! Hij heeft de wereld gemaakt, en zo ook het trouwen, het krijgen van kinderen en met de mensen zijn van wie je houdt (God is liefde). Hij heeft de aarde gemaakt en zo ook de plekken op aardie die je zo graag wilt zien. Hij zal je al deze ervaringen op Zijn manier geven keer oneindigheid!! Dat is toch zo mooi, wij verheugen ons op aardse ervaringen en dingen, maar God zal ons hemelse ervaringen geven die ontelbaar keer mooier zijn.

Quote:

Het idee dat we niet weten wanneer Hij terug zal komen maakt me bang, omdat ik me er niet

op kan voorbereiden en ik niet weet of Hij terug komt wanneer ik leef of niet.

We kunnen ons er wel op voorbereiden. Als we met z'n allen zo goed leven zoals God het ons heeft gezegd. We weten niet wanneer Jezus zal komen, maar als we er voor zorgen dat we volgens zijn Woord goed leven dan hoeven we ons hier ook niet druk om te maken. In de eerste brief van Johannes staat er in hoofdstuk 4 vers 17: Zo is de liefde bij ons werkelijkheid geworden, en daardoor kunnen we op de dag van het oordeel vol vertrouwen zijn, want hoewel wij nog in deze wereld zijn, zijn we als Jezus.

Ik persoonlijk kan niet wachten tot de komst van onze Heer.

Groetjes,

MattAydin

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid