Spring naar bijdragen

Boek en leestips


Aanbevolen berichten

deadline van eeeem ff de schrijver opzoeke van Randy Alcorn is aan te raden. Gaat over een journalist die betrokken raakt bij een auto ongeluk. ZIjn gelove en zijn niet-gelovige vriend komen om. Door het ongeluk gaat hij nadenken over de zin van het leven. Ondertussen blijkt de auto ongeluk geen auto ongeluk en is het dus ook nog is heel spannend verhaal. Hij is 560 bladzijden en erg goed boek. Aanrader big-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 263
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Aanrader: praktisch elk boek van Hella S. Haasse, maar voornamelijk het woud der verwachting. Heb het 2x achter elkaar gelezen.

Verder: Gabriel Garcia Marquez - Leven om het te vertellen en ook van hem: Liefde in tijden van cholera

Arnon Grunberg - De figuranten

Thomas Rosenboom - Publieke werken

Isabel Allende - het oneindige plan

W.F Hermans - Dagboek van een engelenbewaarder

en als laatste: Multatuli - Max Havelaar. Moet je echt gelezen hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb laatst 'het genodyne experiment' gelezen. K dacht dat de schrijver Bill Myers is.. kan t nog wel even nakijken.

Verder is 'De Doler', een novelle van remmelt mastebroek een hele mooie smile.gif (waar m'n zus en zusje globaal in voorkomen big-smile.gif)

Van Remmelt Mastebroek komt ook a.s. zaterdag een nieuw boek uit: Elfenkind.

Elfenkind is het ontroerende verhaal van Gwendelyn, een jonge vrouw die opgroeit in het oude Keltische Welsh.

Een land vol legenden en verhalen. Ze is op zoek naar iets dat haar leven kan vullen. Naar iemand dat haar van haar sombere karakter kan bevrijden.

Haar lange en moeizame reis leidt langs de vele religieuze plaatsen die haar land rijk is. Haar zoektocht lijkt tevergeefs, totdat ze iemand ontmoet die haar de ogen opent.

Een schitterend verhaal met een diepere boodschap.

big-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 months later...

Hannah Green - I never promised you a rosegarden

Gaat over Deborah, een schizofreen meisje. In het boek wordt haar fantasiewereld prachtig beschreven, even als haar gevecht ermee en tegen.

William Horwood - De duncton Saga

Prachtig boek over een mollensamenleveng. Vol met mythes en wijsheden.

Anstadt Sera - Al mijn vrienden zijn gek

Boek over een jongen genaamd Raf, waar zowel beschreven dingen uit het verleden als dingen in het heden ervoor zorgen dater duidelijk wordt dat hij aan schizofrenie lijdt. In dit boek wordt veel aandacht geschonken aan Rafs moeder, en de moeilijkheden die zij ondervind met de hulpverlening en Raf zelf.

Fynn - Hallo meneer God.....met Anna

Gaat over een klein meisje genaamd Anna, die in haar kinderlijke wereld God ontdekt.

Marianne Fredriksson - Simon

'Simon' gaat over een jongen die langzaam volwassen word. Het gaat over zijn ontdekking dat hij geadopteerd is, over zijn dromen, of het loslaten daarvan.

Toon Tellegen - De genezing van de krekel

Krekel zit op een dag buiten en krijgt een zwaar en onwrikbaar gevoel in zijn hoofd. Een van de andere bosdieren beslist (na een rondje om de krekel te hebben gelopen en hem een eindje gesjokt te laten hebben) dat hij somber is.

Olifant klimt altijd in de boom en valt er daarna uit. Hij probeerd verscheidene dingen om zichzelf te stoppen met bomen te beklimmen en vervolgens te vallen, maar wordt daar alleen maar ongelukkiger van.

Kinderboeken:

A A Milne - Winnie the pooh

Hans Hagen, Monique Hagen - Jij bent de liefste (kinderpoezie)

Oliver Jeffers - Mijn eigen ster (prentenboek)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb nu de serie over Hizkia en Manasse gelezen van Lynn Austin. Op zich was het verhaal wel boeiend, en daarom wilde ik alle boeken lezen (benieuwd naar de afloop, je kent het wel). Maar verder vond ik de boeken niet echt geweldig. Het zijn van die 'alles komt goed'-boeken, waarin iedereen van de 'verkeerde' weg weer terugkomt. Best mooi hoor, maar een beetje te simpel soms.

Van Reg Grant heb ik 'Opstand' gelezen, een boek over Maarten Luther. Mooi boek.

Ben nu 'Paulus' aan het lezen van Walter Wangerin. Echt een geweldig boek, tot nu toe (ben op de helft knipoog_dicht.gif). En leuk geschreven; steeds is een andere persoon uit het boek aan het woord. Hierbij kun je erg goed merken dat de verschillende figuren uit het boek een verschillend karakter hebben, waardoor dat wat ze vertellen niet allemaal op elkaar lijkt.

Van Lisa de Rooy heb ik 'in de ogen van mijn broer' gelezen, over een man die vanuit Nederland teruggaat naar zijn familie in zijn vaderland Egypte, waarbij hij erg geconfronteerd wordt met daden uit zijn jeugd. Bijzonder boek.

Het boek 'Meisje met de parel' van Tracy Chevalier is ook erg mooi. Het vertelt het verhaal dat de schrijfster heeft bedacht bij dit schilderij van Vermeer:

meisje-vermeer.jpg

'Paarse hibiscus' van Chimamanda Ngozi Adichie is erg mooi, over problemen die in een katholiek gezin in Nigeria ontstaan.

Nah ja, ik heb nog veel en veel meer gelezen de laatste tijd (lang leve de vakantie) maar laat het hier maar bij.

Link naar bericht
Deel via andere websites

dochter van de rivier en de berg der goden. dochter is deel 1 berg deel 2 . Van Greg Keyes.heel goeje boeken!!

Boek 1: ‘Dochter van de Rivier’ – Greg Keyes – 1996

Onze verre voorouders wisten wat wij vergeten zijn: elk voorwerp is bezield. Ooit, in een ver verleden, leefde de mans in harmonie met de natuur. Niemand nam meer dan hem toekwam, de mens respecteerde de natuurgeesten. Dit evenwicht werd verstoord toen de mens een verbond sloot met de machtigste van alle geesten, de Kenterling, de God van de Rivier. De Rivierkinderen stichten een stad aan de rivier en werden rijk en machtig. De band met de Kenterling heeft echter een afschuwelijke prijs: elke generatie verdwijnen er kinderen uit de koninklijke familie. Prinses Henzi vreest dat dit lot ook haar wacht, en op de dag ze vrouw wordt, vraagt ze de Rivier haar te redden. Maar ook deze wens heeft zijn prijs…

Boek 2: ‘De Berg der Goden' – 1997

Prinses Henzi is gevlucht uit de waterstad Nhol en verblijft samen met Perkar bij de Mang, het woeste Paardenvolk dat ver van de Rivier leeft. Door tussenkomst van de Zwarte God beseft Henzi waar haar opdracht ligt: op de Berg der Goden, waar de Rivier ontspringt. Hoe dichter zij bij haar doel komt, hoe heter de adem wordt van haar achtervolger Ghe, die door zijn verdrinkingsdood is veranderd in een monsterlijk wezen.

Als de goden zich tenslotte mengen in de oorlog tussen het Paardenvolk en het Veevolk, kan alleen Hezhi het lot van de Kenterling beslechten.

Deze boeken zijn te lezen als een sprookje, maar ook als een prachtige fabel over de consequenties van een levenswijze die zich afkeert van de natuur.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 13:56:43 schreef Thomas het volgende:

Jullie willen me toch niet vertellen dat jullie De Slinger van Foucault gelezen hebben.

Mijn vader was een fervent literatuurlezer, maar dat boek was hem te veel.

Jullie bluffen maar wat stelletje pubers!

Huh wat vaag.. De slinger van Foucault is echt een súperboek, ik snap niet dat het je vader niet beviel.. verbaasd.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb net Karel Glastra van Loon - De onzichtbaren uit, over onderdrukking en boedhisme in Birma, een ontzettend mooi boek. Ben toen begonnen in: Dostojevski - De gebroeders Karamazov en Salman Rhusdie - Shalimar de Clown! ( ben ontzettend benieuwd naar de laatste !)

Heb eindelijk eens de moeite genomen de Avonden van Gerard van het Reve te lezen, en het beviel me niet eens zo, vrij saai boek. Heb in de vakantie ook de Tandeloze Tijd cyclus gelezen van A.T.F Heijden en dat is echt ontzettend geweldig. Ik ken niemand die zo'n indringend persoonlijk portret weet te maken van pure nutteloosheid, van pure vergangkelijkheid. Echt, als je denkt dat je van lezen houdt moet je zeker die gelezen hebben.

Vorige week heb ik Kus in de Nacht van Herman Brusselmans uitgelezen. Razend intressant boek, erg humoristisch, erg belgisch en zeker een aanrader. Eveneens een van de beste boeken van dit jaar ( al denk ik dat Shalimar de Clown dit naar de kroon gaat steken ) is: De Asielzoeker van Arnon Grunberg. Ik vond Blauwe Maandagen en Fantoompijn van hem eigenlijk vrij oppervlakkige dingetjes, maar dit is wel zo'n geweldig boek. Hij weet zo mooi en vooral zo meeslepen de cynische, verdoofde en melancholieke realiteit van de hoofdpersoon neer te zetten. Het is een lastig onderwerp, maar het boek is echt een meesterwerk!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik dacht toch echt dat ik het hier vandaan had om gister in de bieb het boek 'De reis van Theo' mee te nemen, maar ik kan het nu niet meer terugvinden. In elk geval een prachtig boek. Het gaat over Theo een jongen van veertien die ziek is, en dan door zijn tante wordt meegenomen op een wereldreis langs verschillende religies.Zijn tante hoopt hem op die manier te genezen. Doet dus een klein beetje denken aan 'de wereld van Sofie', alleen weet Theo in tegenstelling tot Sofie niet altijd alles, dus dat was voor mij een reden om opgelucht adem te halen. (Ik kon die Sofie wel schieten)

De reis van Theo - Catherine Clement

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid