Spring naar bijdragen

Wie schiep het kwaad?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 504
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ik hanteer persoonlijk de volgende logica: niets is zonder de Wil van God, God is soeverein. In Job lezen we inderdaad dat Satan Gods zege nodig heeft om de mens te verleiden.

God kan alle kwaad verwijderen, maar doet dat nu nog niet. God is Almachtig, dus hoe kan Hij 'machteloos' staan tegenover het kwade? Nee hoor, er is geen kwaad zonder goed en alles is door en omwille van Hem.

Heeft God dus het kwaad geschapen? Volgens mij wel, en met een reden, want God kan niet falen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Nee, want ik plaatste mijn reactie immers daarna, maar goed, alle teksten waarin staat dat God het kwaad schiep kunnen we toch pas begrijpen na een cursus Hebreeuws dus wat doet het er ook toe!
smile.gif

Zoals ik al vele malen heb geschreven, moet je de hele Bijbel lezen om antwoorden te kunnen geven. Daar heb je geen cursus Hebreeuws voor nodig.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Geliefde waarom slaan sommige elkaar met het woord van God. God is onvoorwaardelijk liefde en genade. Als het woord zegt dat God het kwaad schiep en dat kan worden onderbouwd door meerdere verzen in de bijbel dan kan ik op dit moment niets anders zeggen dat in deze woorden (Jes. 45:7) een diepte is die De Heiligee Geest wil openbaren aan diegene die daarom vragen. Veel plezier met het wandelen met God.

Ohja Piebe: Geloven in Jezus maakt je ook niet rijk, daar heb je gelijk in maar God kan zeker wel rijkdom geven want er staat nergens dat dat niet kan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Zoals ik al vele malen heb geschreven, moet je de hele Bijbel lezen om antwoorden te kunnen geven. Daar heb je geen cursus Hebreeuws voor nodig.

Ja tuurlijk, nu moeten we opeens de hele Bijbel lezen, maar een paar verzen over genezing zijn ruim voldoende om jouw vage verhalen mee te onderbouwen! bye.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ja tuurlijk, nu moeten we opeens de hele Bijbel lezen, maar een paar verzen over genezing zijn ruim voldoende om jouw vage verhalen mee te onderbouwen!
bye.gif

Ik zeg altijd dat je de hele Bijbel moet lezen.

Je kan niet alleen maar verzinnen dat een mens ziek kan worden op basis van een paar vage teksten.

Quote:

Daarom zei ik ook
financiële
rijkdom!
knipoog_dicht.gif

God geeft financiele rijkdom. Of heb je Job niet gelezen? Je moet de hele Bijbel lezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De profeet Habakuk schreef over Jehovah: „Gij zijt te zuiver van ogen om het kwaad te zien; en moeite aanzien [dat wil zeggen met goedkeuring] kunt gij niet†(Hab. 1:13).

Aangezien de Allerhoogste absoluut vrij is van zelfs het kleinste spoortje kwaad, kan hij iemand niet met het kwade beproeven.

Hij brengt nooit iets op de weg van mensen om hen tot een verkeerde koers te verleiden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Het licht reeds profetisch vast dat er een eind komt aan het kwaad.

Ik begrijp eigenlijk niet hoe iemand kan geloven dat er kwaad is in de wereld wat zonder Gods bemoeienis tot stand is gekomen. Dan geloof je wat mij betreft in een God die bijna almachtig is.

Op 10,6       

Hij zwoer: ‘Zo waar de schepper van de hemel en alles wat daarin is, en van de aarde met alles wat daarop is, en de zee met alles wat daarin is, tot in eeuwigheid leeft: het is de hoogste tijd!

Als God het kwaad dan niet heeft geschapen, was de satan dan soms een buitenhemels 'product'?

Link naar bericht
Deel via andere websites

inderdaad Piebe, ik begrijp ook niet hoe iemand enerzijds kan zeggen: 'God is Almachtig', en in dezelfde adem: '... behalve wat het kwaad betreft, want daar heeft Hij niets mee te maken.'

Aimé, dat is toch bij het Laatste Oordeel? Als dat zo is, dan bewijst dat toch dat het kwade in Gods macht ligt?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

inderdaad Piebe, ik begrijp ook niet hoe iemand enerzijds kan zeggen: 'God is Almachtig', en in dezelfde adem: '... behalve wat het kwaad betreft, want daar heeft Hij niets mee te maken.'

Grappig dat uitgerekend jij en ik het eens zijn, want ik las dat je moslim bent en ik ben christen. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Eulogia De mens was helemaal niet in de macht van satan waar staat dat?

En God zeide: Laat Ons mensen maken naar ons beeld, als onze gelijkenis, opdat zij HEERSEN over de vissen der zee en over het gevogelte des hemels en over het vee en over de gehele aarde en over al het kruipend gedierte, dat op de aarde kruipt. Gen. 1:26 en God zei het nog een keer: En God zegende hen en God zeide tot hen: Weest vruchtbaar en wordt talrijk; vervult de aarde en ONDERWERPT haar, HEERST over de vissen der zee en over het gevogelte des hemels en over al het gedierte, dat op de aarde kruipt. Gen 1:28.

Het is duidelijk dat wij moesten heersen over alles. Eva geloofde in de leugens van satan en vanaf dat moment kreeg satan toegang (net zoals de dag van vandaag kan satan niets, maar dan ook niets den tenzij wij geloven in zijn leugens).

God heeft ons net als in de tijd van eva macht gegeven.

Wij hebben op de dag van vandaag macht over alle onreine geesten, alle ziekten en kwalen. Hoe kon de mens in satans macht zijn toen eva een adam in de heerlijkheid van God waren en satan eva nog niet had verleid tot zonde.

satan heeft altijd een lichaam nodig en hij wist met zijn verleidingen eva over te halen om te geloven in zijn leugens. Maar gelukkig door Bloed Van Jezus Christus is er nu verlossing, bevrijding een heeft satan helemaal niets tenzij wij hem die ruimte geven (geloven in zijn leugens).

God Bless

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Grappig dat uitgerekend jij en ik het eens zijn, want ik las dat je moslim bent en ik ben christen.
smile.gif

Ik leun zeer zeker dichter aan bij de theologie van de islam, dat is zeker. Maar wat ik ben, heb ik ook uit handen gegeven, alleen Hij weet het, vermoed ik. Moslim is in sé iedere gelovige, maar goed. smile.gif

Desalnietteminkunnen kunnen we hier en daar natuurlijk overeenkomen, waarom dacht je van niet? knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Kom mij maar niet vertellen de hele Bijbel te lezen als je zelf niet eens in staat bent om een op zichzelf staande teksten eerlijk te lezen!
smile.gif

die het licht vormt en het donker schept,

die vrede maakt en onheil schept.

Ik ben het, de HEER, die al deze dingen doet.

Uitgerekend voor deze tekst moeten we een cursus Hebreeuws doen en laat het toevallig een citaat zijn wat haaks staat op jouw evangelie! Toevaligheden toch?
smile.gif

Je moet helemaal geen cursus Hebreeuws doen. Dat heb ik al -tig keer geschreven. Je moet gewoon de hele Bijbel lezen. Mijn allereerste post was al dat je niet iets kan baseren op een tekst. Het gaat om het evangelie van Jezus Christus. Als jij God als kwade God wil zien, moet jij dat weten, maar ik zie Hem zo niet, op grond van de hele Bijbel. Lees eens een keer wat ik schrijf en laat het tot je doordringen en doe er wat mee. Waarom schrijf je de hele tijd hetzelfde, terwijl ik het al -tig keer heb geschreven? Lees ook mijn tweede post nog eens. En lees ook de rest van mijn posts nog eens.

Piebe: Welke kleur heeft een boterbloem?

Persoon X: Geel.

Piebe: Maar welke kleur heeft dan een boterbloem?

Persoon X: Geel.

Piebe: Maar welke kleur heeft 'ie dan?

Persoon X: Geel.

Piebe: Oh, welke kleur heeft een boterbloem dan?

Persoon X: Geel.

Piebe: Welke kleur heeft een boterbloem?

Persoon X: Geel.

Piebe: Maar welke kleur heeft dan een boterbloem?

Persoon X: Geel.

Piebe: Maar welke kleur heeft 'ie dan?

Persoon X: Geel.

Piebe: Oh, welke kleur heeft een boterbloem dan?

Persoon X: Geel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

God is zeker geen kwade God. God is onvoorwaardelijk vol van liefde en genade. Het is een nieuw verbond waar Jezus Christus alles heeft gedragen en alles op zich genomen voor ons en Hij zei ook: Het is volbracht. God zal nooit boos op je worden tuurlijk niet.

Eulogia laat je nieet van de wijs brengen wat mensen zeggen of denken dat God is een kwade God want dat is Hij niet. (misschien een nieuwe topic waard?.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

inderdaad Piebe, ik begrijp ook niet hoe iemand enerzijds kan zeggen: 'God is Almachtig', en in dezelfde adem: '... behalve wat het kwaad betreft, want daar heeft Hij niets mee te maken.'

God is van Zichzelf Almachtig, maar Hij kan Zijn macht delegeren. In Genesis heeft Hij een deel van Zijn macht gedelegeerd aan de mens. De mens verspeelde dit deel van de macht aan satan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid