Spring naar bijdragen

We zitten nu in de eindtijd!


Aanbevolen berichten

Quote:

Soms vraag ik me af:

Zijn de tekenen toegenomen?

Of

Heeft de media aan invloed gewonnen?

Laten we aannemen dat de Eindtijd in 1914 is aangebroken. Toevallig of niet, maar vanaf dan zijn bovenstaande vragen zeker positief beantwoord.

Eindtijd is zo 2000 jaar geleden begonnen. knipoog_dicht.gif

M.i. zijn de tekenen niet toegenomen, maar komt het door de media dat we meer tekenen zien. Als je kijkt in de geschiedenis zie je daar ook tal van zaken die men tekenen zou noemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 164
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

(2 Timotheüs 3:1-5) . . . Maar weet dit, dat er in de laatste dagen kritieke tijden zullen aanbreken, die moeilijk zijn door te komen. 2 Want de mensen zullen zichzelf liefhebben, het geld liefhebben, [zullen] aanmatigend [zijn], hoogmoedig, lasteraars, ongehoorzaam aan ouders, ondankbaar, deloyaal, 3 zonder natuurlijke genegenheid, niet ontvankelijk voor enige overeenkomst, kwaadsprekers, zonder zelfbeheersing, heftig, zonder liefde voor het goede, 4 verraders, onbezonnen, opgeblazen [van trots], met meer liefde voor genoegens dan liefde voor God, 5 die een vorm van godvruchtige toewijding hebben, maar de kracht ervan niet blijken te bezitten; en keer u af van dezen. 

(Mattheüs 24:39) . . . en zij sloegen er geen acht op totdat de vloed kwam en hen allen wegvaagde, zo zal de tegenwoordigheid van de Zoon des mensen zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kan het misschien zo zijn dat het beter is dat mensen het tijdstip van de eindtijd niet weten, dat God beslist heeft dat Hij de enige daarin zal zijn?

Is het niet net als het 666-verhaal? Daar hebben mensen al meerdere combinaties mee gevonden, maar vele van die mensen zijn al overleden. En daar werden mensen met wijsheid juist opgeroepen om die naam te berekenen! Kijk eens naar hoe dat is gegaan.

Zou het dan wel verstandig zijn om uit te rekenen wanneer de eindtijd is wanneer God dit niet van ons vraagt?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

"Want de mensen zullen zichzelf liefhebben, het geld liefhebben, [zullen] aanmatigend [zijn], hoogmoedig, lasteraars, ongehoorzaam aan ouders, ondankbaar, deloyaal, 3 zonder natuurlijke genegenheid, niet ontvankelijk voor enige overeenkomst, kwaadsprekers, zonder zelfbeheersing, heftig, zonder liefde voor het goede, 4 verraders, onbezonnen, opgeblazen [van trots], met meer liefde voor genoegens dan liefde voor God, 5 die een vorm van godvruchtige toewijding hebben, maar de kracht ervan niet blijken te bezitten; en keer u af van dezen. "

Ik denk niet dat het nog duizenden jaren op zich zal laten wachten. Gisteren sprak mijn dominee over de resultaten van een onderzoekje waaruit blijkt dat jongeren die na 1986 geboren zijn egoistisch en individualistisch zijn! Ze zijn alleen maar bezig met materiele zaken, en tonen een gebrek aan respect en liefde voor de medemens.http://www.hln.be/hln/nl/38/Je-Kinderen/article/detai l/1037261/2009/12/03/Ouders-verantwoordelijk-voor-egoisme-jong eren-vanaf-1986.dhtml Één van de vele tekenen die erop wijzen dat de mensheid afstuurd op het einde.

Geloof is ook ouderwets. Mijn oma vertelde dat er vroeger in Boskoop één openbare school was. Tegenwoordig slaat men de bijbel bijna nergens meer open op de basisschoolboosrood.gif Hoewel ik zelf in 1989 geboren ben probeer ik niet mee te gaan met de meutepuh2.gif

De eindtijd is niet te voorspellen, al kan ik me niet voorstellen dat het nog erg lang zal duren. Aan de ene kant lijkt het me geweldig als het zover is, omdat mijn twijfels dan meteen weggenomen worden. Aan de andere kant zou ik het prettig vinden als het nog even op zich laat wachten zodat ik met de jaren wat sterker in mijn schoenen kom te staan betreft het geloof.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

'De jeugd van tegenwoordig...'

Wist je dat ze dat twee à drie millennia geleden ook al zeiden?

100 jaar geleden gaven ze je stokslagen op school als je niet luisterdepuh2.gif Dat mogen ze van mij wel weer invoeren. In het oude testament hebben ze daar ook weinig problemen mee!smile.gif (zolang het educatieve doeleinden heeft)

Nouja, stokslagen is overdreven, maar iets meer controle zou geen kwaad kunnen. Mensen scheiden zonder problemen van elkaar als ze elkaar zat zijn. Ook een teken van individualisering! Als oma dement wordt stoppen we dr in een verzorgingstehuis en zoeken anderen maar uit wat ze met dr doenknipoog_dicht.gif Ik bezorg als bijbaantje medicijnen en dan merk je hoe eenzaam veel oudere mensen zijn. Dochters en zonen, kleinkinderen die gewoon zelden of nooit wat laten horen. Met oud en nieuw zitten ze alleen, en met het kerstdinee hebben ze niemand om mee te nemen. Nu gaan mijn ouders en tantes mee met een aantal oudere mensen zodat ze toch gezellig mee kunnen doen met het kerstdinee, en met oud en nieuw gaan ze miss ook de boel even opvrolijken daar! Dolblij zijn ze daarmee, echt superrrr yes.gif

Nee die indiviualisering daar had ik de bevestiging van dit onderzoek niet eens bij nodig. Dat had ik al langer in de gaten. Misschien dat ze dit vroeger ook al van de jeugd vonden maar volgens mij heeft het proces van individualisering van de maatschappij zich de laatste 50 jaar wel heel erg versneld.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Hoe de schrijver van deze twee boeken dat weet?

Hij is eindtijdprofeet en 1 van de 2 getuigen, die beschreven staat in openbaringen.

Het feit dat de schrijver dit weet is omdat God dit aan hem heeft geopenbaard.

In de tijd dat Jezus zegt, dat niemand het uur weet, dat gold vooral voor toen.

Nu we daadwerkelijk in de eindtijdverdrukking zitten, is het nu wel geopenbaard.

Net als datgene wat voor Johannes in openbaringen verborgen bleef is nu verder wel geopenbaard, omdat we nu in die periode zitten.

In dat geval wens ik het vuur uit zijn mond te zien dat de goddelozen verteerd, en wil ik hem de hemel zien sluiten waardoor de oogst verloren gaan, wil ik graag weten wie de andere getuige is (want ze sterven samen op hetzelfde plein, ik neem aan dat ze elkaar dus opzoeken). Als hij de getuige is kan hij dit alles en ook heel vaak, want dat staat in openbaringen.

Verder wil ik hem er ook op wijzen dat het tegen het woord van God in gaan (en dat is de eindtijdsdatum bepalen, wat volgens Jezus onmogelijk is) een kenmerk is van een false profeet.

Bovendien wordt de eindtijd getekend door false profeten die veel mensen met zich mee zullen sleuren zoals het schrift zegt.

En, als laatste, God gaat nooit tegen zijn woord in, maar brengt hem in vervulling. Dat betekend dat het "vallen van de torens in 1 uur" ook echt is gebeurd, dat betekent dat die 2 profeten ook echt komen en hun wonderen zullen doen, en dat betekent dat de opname ook echt "als een dief in de nacht" komt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zie de eindtijd meer als het einde van de religies als kunstmatig gescheiden ideologien.

In de tijd na de "eindtijd" zal spiritualiteit worden gerepecteerd onafhankelijk van welke religieuze belijdenis dan ook.

Met andere woorden, het zal meer lijken op wat Jezus zelf leerde.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik zie de eindtijd meer als het einde van de religies als kunstmatig gescheiden ideologien.

In de tijd na de "eindtijd" zal spiritualiteit worden gerepecteerd onafhankelijk van welke religieuze belijdenis dan ook.

Met andere woorden, het zal meer lijken op wat Jezus zelf leerde.

HE? Wat leerde Jezus volgens jou dan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik geloof wel dat we in de eindtijd leven..

maar er zullen ook vele valse profeten komen om ons te misleiden.

dus ik toets alles maar bij de Heer..

en ik vertrouw op hem dus mocht het 2012 zijn is goed ik ben er klaar voor maar zou het nog langer duren is ook goed jezus komt op zijn tijd terug en niet de onze.

maar hij kan ook morgen al terug komen...

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid