Spring naar bijdragen

We zitten nu in de eindtijd!


Aanbevolen berichten

Quote:

ik geloof niet dat hij 1 van die 2 profeten is, das echt grote onzin.

maar geloof wel dat we aardig dicht bij komen, er gebeuren veel dingen de laaste tijd die er mee temaken hebben, maar hoelang het duurt joost mag t weten. dat weet alleen God, maar ik weet wel dat de tijd dringt en dat het niet meer lang kan duren gezien die dingen die er gebeuren.

We leven al 2000 jaar in de eindtijd knipoog_dicht.gif En sinds die 2000 jaar zijn er inderdaad tekenen geweest wat lijkt op wat in openbaringen staat en in de evangeliën.

Quote:
maar hoe dan ook, al komt Hij morgen terug of over 50jaar je moet altijd klaar zijn voor Zijn komst, je kan morgen ook onder een auto komen en dan sta je ook voor zijn troon.

Zeker smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 164
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]

We leven al 2000 jaar in de eindtijd
knipoog_dicht.gif
En sinds die 2000 jaar zijn er inderdaad tekenen geweest wat lijkt op wat in openbaringen staat en in de evangeliën.

[...]

Zeker
smile.gif

maar ook de laaste maanden zijn er veel dingen gebeurt die er mee te maken hebben, daar duide ik op.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

maar ook de laaste maanden zijn er veel dingen gebeurt die er mee te maken hebben, daar duide ik op.

Die gebeurde vast ook wel ergens in 1500. Denk maar aan pestepidemieën waar Jezus het over heeft. Als er een periode is geweest waarbij men veel last heeft gehad van pesticiden dan is het rond de middeleeuwen\gouden eeuw wel. Ook toen stroomde het water over. Ook toen had je noodweer, aardbevingen etc.

En die verdrukking.. Tja.. Noord Korea heeft er meer last van smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

tja daar zijn de meningen over verdeeld dan.

ik zou zeggen lees de sites eens die ik eerder noemde daar worden veel dingen uit gelegt en laten zien die er nu gebeuren.

Ik ga het vanavond en anders morgen eens bekijken en zal daarna (onpartijdig) zeggen wat ik er van vind.

Het kan zijn dat ik het dus met je eens zal zijn, maar misschien ook niet..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Die gebeurde vast ook wel ergens in 1500. Denk maar aan pesticiden waar Jezus het over heeft. Als er een periode is geweest waarbij men veel last heeft gehad van pesticiden dan is het rond de middeleeuwen\gouden eeuw wel. Ook toen stroomde het water over. Ook toen had je noodweer, aardbevingen etc.

En die verdrukking.. Tja.. Noord Korea heeft er meer last van
smile.gif

Pesticiden? Ik denk niet dat je bestrijdingsmiddelen bedoeld, maar pestilentiën, hetgeen "epidemieën" betekent... rofl.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Die gebeurde vast ook wel ergens in 1500. Denk maar aan pesticiden waar Jezus het over heeft. Als er een periode is geweest waarbij men veel last heeft gehad van pesticiden dan is het rond de middeleeuwen\gouden eeuw wel. Ook toen stroomde het water over. Ook toen had je noodweer, aardbevingen etc.

En die verdrukking.. Tja.. Noord Korea heeft er meer last van
smile.gif

Jazeker, enorme rampen vonden plaats, in de late middeleeuwen doodde de zwarte dood een derde van alle inwoners in Europa.

En ik heb een leuk boekje over het jaar duizend, daarin staan ook mensen die allemaal tekenen van de eindtijd zien.

En ik vermoed dat bij de ineenstorting van het West Romeinse rijk men dat ook zag, of wat te denken van de christenvervolging in de tijd dat Johannes die openbaring opschreef.


Samengevoegd:

Quote:

het leuke is dat al die mensen die nu de 'tekenen' zien dat de eindtijd eraan komt er 1000 jaar geleden niet waren, waar (denk ik) ook genoeg voortekens waren.

Jazeker zagen die mensen dat toen. yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

100 NA CHRISTUS

Montanus, als profeet, beweerde dat de wederkomst en het nieuwe Jeruzalem aanstaande was.

Twee profetessen, Prisca en Maximilia bevestigden Montanus en met elkaar beweerden ze de mondstukken van de Heilige Geest te zijn.

200 NA CHRISTUS

Een profeet Novatian vergaderde een grote aanhang roepende “Kom Here Jezusâ€.

300 NA CHRISTUS

Donatus, een profeet uit de vierde eeuw beweerde dat er alleen 144.000 zouden worden uitgekozen en dat het einde er was.

Beiden Novatian en Donatus werden als ketters verbrand vanwege het misleiden van de gelovigen.

Opmerking: Wat goed voor al de hedendaagse profeten dat dit nu niet meer wordt toegepast!!

Bij het aanbreken van de laatste dag van het jaar 999, werd de oude Basiliek van Rome gevuld met huilende en bevende aanbidders omdat ze het einde van de wereld verwachtten. Sommigen verkochten al hun bezittingen en vertrokken naar Palestina om aanwezig te zijn bij de wederkomst van Jezus.

1347-1350

De pest epidemie, genoemd de zwarte dood, raakte alle niveaus van de maatschappij, zodat rechters en bestuurders of dood, of ziek waren. Giovanni Boccaccio schreef: “Als er geen keer komt in deze situatie, zullen er niet veel dagen overblijven of iedereen zal gestorven zijnâ€. Er waren zoveel doden dat bijna vijftig procent van de Europese bevolking gestorven was. Mensen die overleefden namen huizen in beslag van gestorvenen, elke passerende vreemdeling kon alles zomaar in bezit nemen. De mensen werkten niet meer en doolden van huis tot huis stelend en drinkend. Alle respect voor de wetten van God en mensen waren niet meer functioneel. Deze toestand werd geïnterpreteerd als het einde dat gekomen was.

1531

Melchior Hofmann kondigde aan dat de wederkomst zou plaatsvinden in 1533.

Maarten Luther schreef in 1532:

“De laatste dag is aanstaande, mijn kalender is afgelopen. Ik weet niets meer te schrijvenâ€. Luther was wijs en voorzichtig door geen datum aan te wijzen. Hij zei “Christenen weten net zo min de juiste tijd van de wederkomst van Christus, dan kleine baby’s in de moederschoot over hun geboorteâ€.

1734

Nicholas Cusa beweerde dat de wereld het jaar 1734 niet zou halen.

1755

De aardbeving van Lissabon werd onmiddellijk geïnterpreteerd als de vervulling van Bijbelse voorspellingen.

1790

De Franse Revolutie was de aanleiding voor veel interpretaties van de wederkomst. Er was een algemene opinie dat de 1260 dagen uit Openbaring 12: 6 als 1260 jaar periode gezien moest worden en die periode zou toen eindigen.

1800

Een volgende theorie werd zeer geloofwaardig na 1800, die de 2300 jaar periode van Daniel 8: 14 verkondigde, alsook de reiniging van het heiligdom welke zou plaatsvinden ergens in 1840 als het einde.

1968

Karel Hoekendijk, een man van God, die ik persoonlijk heb gekend en die ik erg waardeer voor wat hij voor velen heeft betekend, sprak in 1968 over zijn overtuiging dat Jezus zeker zou terugkomen voor het jaar 2000. We moesten maar beter allemaal naar het zendingsveld gaan want carrière maken in de maatschappij had toch geen zin meer.

Er waren wetenschappelijke verslagen waarin bewezen was dat binnen 30 jaar en dus na 1997, er geen zuurstof ter beschikking zou zijn op aarde, en dat daarom het einde zou komen rond het jaar 2000.

1980

Reginald Edward Duncan voorspelde in “de Komende Russische invasie op Amerika†dat begin 1979, het duizend jarig rijk zou aanvangen.

1981

Emil Gaverluk van “Southwest Radio Church†veronderstelde dat de opname in 1981 zou plaatsvinden.

1988

In het jaar 1988 werden er tal van boeken gepubliceerd die de opname van de Kerk voorspelden omdat men dacht dat dit het laatste jaar zou zijn van de laatste generatie vanwege het herstel van de Joodse natie in 1948. Edgar C. Whisenant schreef zijn “88 redenen waarom de opname is in 1988â€. Vanwege zijn berekeningen begonnen mensen hun bezittingen te verkopen; anderen staken zichzelf in de schuld, want het einde was toch gekomen. Opnieuw kerken vol huilende gelovigen, totdat het bleek niet te gebeuren.

In het Oude Testament zouden zulke schrijvers gestenigd worden als valse profeten. De meeste van deze voorspellers herroepen hun fouten niet doch verdienen veel gelden met de verkoop van hun boeken.

Lester Sumrall schreef in zijn boek “Ik veronderstel 2000 na Christus. Ik veronderstel de absolute volheid van de menselijke activiteit op de planeet aarde bij het jaar 2000 na Christus. Dan zal Jezus beginnen te regeren vanuit Jeruzalem voor 1000 jaarâ€.

Billy Graham schrijft in zijn boek “The Returnâ€: “Als je kijkt in elke richting, of het nu technologisch of fysiologisch is, de wereld zoals we ze kennen komt tot een einde. Wetenschappers veronderstellen het, sociologen spreken erover, of je nu gaat naar Rusland of ergens anders in de wereld, ze spreken er over, dat de wereld leeft in een shock toestandâ€.

Billy Graham schrijft niet hoe, wat en waarom en zelfs niet wanneer Armageddon komt, maar hij zegt wel dat het vlakbij is.

Het blijkt dus door de eeuwen heen dat mensen telkens de wederkomst gekoppeld hebben aan gebeurtenissen of omstandigheden waarin ze zich bevonden en hebben op basis daarvan voorspellingen gedaan waardoor velen beïnvloed werden. Er zijn nog tal van voorbeelden in de geschiedenis van de mensheid, die allemaal hetzelfde scenario voorspelden binnen hun generatie; en toch is het niet gebeurd!

link


Samengevoegd:

Xandernieuws vind ik een beetje opruiend. Het is zeker belangrijk om waakzaam te zijn voor de gebeurtenissen, maar ik zou ook waakzaam zijn bij het lezen van Xandernieuws.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Pesticiden: Een chemisch middel gebruikt voor het controleren of uitroeien van ongedierte of onkruid, inclusief insecticiden, herbiciden, fungiciden en rodenticiden.

Ik neem aan dat je pestepidemieën bedoeld?

Je gaat er aan alle twee aan dood widegrin.gif

Maar je hebt gelijk bloos.gif

Weet je dat ik altijd dacht dat er pesticiden stond... widegrin.gifrofl.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

maar ook de laaste maanden zijn er veel dingen gebeurt die er mee te maken hebben, daar duide ik op.

Ik heb zojuist gekeken naar een filmpje waarin Obama in het openbaar Satan bedankte.

Omdat het actueel lag heb ik dus dit filmpje gekeken.

En ik zal heel eerlijk zijn;

Ik vind altijd dat er gemierenne**t wordt om slechte dingen te horen wat zou lijden naar de antichrist.

Hij herhaald telkens in het filmpje "Yes we Can".

Zoals extreme christenen vaker hebben gedaan, zijn de woorden terug spoelen. Er komt dan "Thank you Satan" gezegd.

Wat belangrijk is bij een speech, is de kracht van het herhalen. Als je veel herhaalt, met bijvoorbeeld "Yes, we can" dan krijgen mensen er vertrouwen in. En dat dat nu toevallig achterstevoren "Thank you satan" word, ik denk dat Obama daar weinig aan kan doen.

En als hij kwade intenties heeft, waarom op zo'n sneaky manier? Hoeveel mensen zullen er zijn die al z'n woorden achterste voren gaan draaien?

Nee, er wordt veel gespeculeerd, maar weinig harde bewijzen.

Jammer..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat je ook hele foute teksten krijgt als je de platen van Elly en Rikkert achterste voren draait of de cd's van opwekking. Misschien dat bij M. Manson en Ramstein hetzelfde juist stichtelijke teksten oplevert als: "jokken mag niet!" en "melk is goed voor elk"...big-smile.gif

Volgens mij is uit dit soort flauwekul nog nooit iets serieus bewezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

klinkt het ook daadwerkelijk als 'thank you satan' of hoor je dat alleen als je het weet en heel erg je best doet om het te horen?

(ik herinner me de ophef over zo'n k3 liedje nog waar blijkbaar ook vanalles in te horen was als je het achterstevoren beluisterde. ik kon er persoonlijk niets van maken)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik heb zojuist gekeken naar een filmpje waarin Obama in het openbaar Satan bedankte.

Omdat het actueel lag heb ik dus dit filmpje gekeken.

En ik zal heel eerlijk zijn;

Ik vind altijd dat er gemierenne**t wordt om slechte dingen te horen wat zou lijden naar de antichrist.

Hij herhaald telkens in het filmpje "Yes we Can".

Zoals extreme christenen vaker hebben gedaan, zijn de woorden terug spoelen. Er komt dan "Thank you Satan" gezegd.

Wat belangrijk is bij een speech, is de kracht van het herhalen. Als je veel herhaalt, met bijvoorbeeld "Yes, we can" dan krijgen mensen er vertrouwen in. En dat dat nu toevallig achterstevoren "Thank you satan" word, ik denk dat Obama daar weinig aan kan doen.

En als hij kwade intenties heeft, waarom op zo'n sneaky manier? Hoeveel mensen zullen er zijn die al z'n woorden achterste voren gaan draaien?

Nee, er wordt veel gespeculeerd, maar weinig harde bewijzen.

Jammer..

het ook bewezen dat alles wat wij binnen krijgen ook achterste voren opslaan in onze brein, ongeacht of het nu voor uit of achterste voren gedraait word.

maar buiten dat, vind je het niet te erg voor woorden dat die dingen naar boven komen dan??

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

het ook bewezen dat alles wat wij binnen krijgen ook achterste voren opslaan in onze brein, ongeacht of het nu voor uit of achterste voren gedraait word.

Die theorie heb ik wel eens gehoord ja. In muziek zie je het ook nog wel eens.

Ik zou zeggen: Neem de proef op de som en neem alles op wat je op een dag zegt, en spoel het achterste voren af op het einde van de dag. Moet je eens kijken hoeveel "hoorbare" dingen je nog zegt dat achterstevoren is gespoeld. Ben jij er dan van bewust?

Quote:
maar buiten dat, vind je het niet te erg voor woorden dat die dingen naar boven komen dan??

Nee, eerlijk gezegd niet. Er zijn wel eens bands geweest die dat echt konden, en ook deden. Heel geniaal. Ze lieten dan een bericht achter als "You've found the secret message" (je hebt het geheime bericht gevonden)

en soms satanische dingen. Maar hoe creatief ben je met teksten als je chronologisch een tekst heb, maar ook achterstevoren?

En denk je dar Obama zich daarmee druk houd tijdens alle speeches, bezoeken, vergaderingen, liefdadigheids organisaties van gefrustreerde huisvrouwen die geld inzamelen voor bergbeklimmers met hoogtevrees of Zeemannen met watervrees? Nee, ik denk niet dat hij dan ook nog zin heeft om op een creatieve tekst te gaan broeden na al deze dingen.

En wat voor nut heeft het?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

By the way, ik merk nog niks van een eindtijdverdrukking.

Moet je hier in Rotterdam eens de Metro nemen tijdens het spitsuur.

Het probleem voor de Lepel is dat hij hiervan overtuigd is en dus die boodschap wel moet rondbazuinen. Lijkt me heel lastig om in die positie te zitten.

Overal krijg je dezelfde afwijzingen die je onherroepelijk sterker in je overtuiging plaatsen.

Mensen als Lepel pogen te overtuigen met goed onderbouwde feiten levert op fora meestal dezelfde soort reacties op:

Quote:

Aangezien ik me beter kan verdiepen in Gods Woord ipv discussies te voeren, zal dit voorlopig m'n laatste reactie zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

hier 2 interesante stukken over de eintijd:

http://xandernieuws.punt.nl/?id=539195&r=1&tbl_archief=&

rivier de eufraat droogt op!!!!!

De rivier de Eufraat in Irak is in zorgwekkend snel tempo aan het opdrogen. Hiermee lijkt opnieuw een Bijbelse eindtijdprofetie in vervulling te gaan: 'En de zesde (engel) goot zijn schaal uit op de grote rivier, de Eufraat, en zijn water droogde op, zodat de weg bereid werd voor de koningen, die van de opgang der zon komen.' (Openbaring 16:12)

lees hier: http://xandernieuws.punt.nl/?id=539270&r=1&tbl_archief=&

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Persoonlijk ben ik wat voorzichtiger, alhoewel Obama na Hitler absoluut de grootste kanshebber van de moderne geschiedenis lijkt te zijn (om antichrist te zijn).

Dit vind ik zo'n belachelijk citaat op die Xandernieuws-site dat ik niet eens de motivatie kan opbrengen de rest te lezen. De enige overeenkomst tussen Obama en Hitler die ik nu kan bedenken is dat ze allebei veel mensen voor zich wisten/weten te winnen. Maar daar houdt het mee op.

Ik snap sowieso niet waarom sommige christenen zo'n hekel hebben aan die man. Oké, hij doet controversiële dingen. Ik ben het ook niet eens met zijn abortusstandpunten. Maar hij doet ook een heleboel goeds, bijvoorbeeld door op te komen voor het milieu, martelingen te stoppen, enz. Ik ken heel veel politici die ik veel gevaarlijker vind dan Obama.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...] Dit vind ik zo'n belachelijk citaat op die Xandernieuws-site dat ik niet eens de motivatie kan opbrengen de rest te lezen. De enige overeenkomst tussen Obama en Hitler die ik nu kan bedenken is dat ze allebei veel mensen voor zich wisten/weten te winnen. Maar daar houdt het mee op.

Ik snap sowieso niet waarom sommige christenen zo'n hekel hebben aan die man. Oké, hij doet controversiële dingen. Ik ben het ook niet eens met zijn abortusstandpunten. Maar hij doet ook een heleboel goeds, bijvoorbeeld door op te komen voor het milieu, martelingen te stoppen, enz. Ik ken heel veel politici die ik veel gevaarlijker vind dan Obama.

obama streeft hem anders hard na.

je moest eens weten wat de eluminatie / vrijmetzelaarij aan het klaar zetten is.

en daar werkt obama hard aan mee.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid