Spring naar bijdragen

We zitten nu in de eindtijd!


Aanbevolen berichten

Nee hoor. Ik word er net zo moe van. Het maakt namelijk niet uit wat je zegt, het is voor de 'roependen' altijd alleen maar extra bevestiging.

Als je het met ze eens bent zijn ze blij. Als je het niet met ze eens bent bevestig je daarmee het beeld wat zij hebben van de wereld: een bol vol onwetende mensen (daar hebben ze dan wel weer een puntknipoog_dicht.gif). Dat beeld maakt hen superieur en daar worden ze dan weer blij van.

Negeren zou de moeite van het proberen waard kunnen zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 164
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

ben ik de enige die echt moe wordt van dit soort profetien?

hoe kom je er bij dat dat profetsien zijn?


Samengevoegd:

Quote:

Nee hoor. Ik word er net zo moe van. Het maakt namelijk niet uit wat je zegt, het is voor de 'roependen' altijd alleen maar extra bevestiging.

Als je het met ze eens bent zijn ze blij. Als je het niet met ze eens bent bevestig je daarmee het beeld wat zij hebben van de wereld: een bol vol onwetende mensen (daar hebben ze dan wel weer een punt
knipoog_dicht.gif
). Dat beeld maakt hen superieur en daar worden ze dan weer blij van.

Negeren zou de moeite van het proberen waard kunnen zijn.

totdat je er achter komt dat het toch waar was van wat er gezegt word engel.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Als je me wil overtuigen zul je met argumenten moeten komen, en niet met complottheorieën.

youtube staat er vol mee.

600 gevangenis kampen kant en klaar in clusief verbrandings ovens en gas installatie's.

miljoenen lijken kisten die klaar staan.

massa graven die aangelegd zijn.

en dat zijn maar kleine voorbeelden daar van.

zoek er maar eens naar en je zult zien wat er gaande is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

youtube staat er vol mee.

600 gevangenis kampen kant en klaar in clusief verbrandings ovens en gas installatie's.

miljoenen lijken kisten die klaar staan.

massa graven die aangelegd zijn.

en dat zijn maar kleine voorbeelden daar van.

zoek er maar eens naar en je zult zien wat er gaande is.

Hitler had zich ook goed voorbereid hoor knipoog_dicht.gif

Misschien zijn die kisten voor de soldaten in afghanistan.

Totdat het niet bekend is wat de doeleinden daarvan zijn kan je eindeloos speculeren, maar het weerhoud alleen je focus af van dingen die er echt toe doen.

En wederom, de geschiedenis herhaalt zich.

Zolang ik geen pistool tegen m'n slaap, mes tegen m'n dierbare strot, af andere pijnlijke dingen krijg omdat ik geloof, duurt de verdrukking nog even.

Jezus had het voornamelijk over verdrukking, en daar is in Nederland nog helemaal niks van te zien. Niet in zorgwekkende toename. Ik denk dat moslims het zwaarder hebben wat dat betreft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is ongelofelijk hoeveel onzin je op het internet kunt vinden en dan zijn er nog mensen die nog denken dat het allemaal waar is ook. Ja we leven in de eindtijd want Jezus is al geweest en komt terug. Nee we weten niet wanneer dat is en er zijn gelukkig nog zoveel christelijke getuigen dat er nog geen sprake is van nog maar twee overgebleven getuigen (als je Openbaringen toch letterlijk wil nemen). Om Paulus te citeren "Weest nuchter en waakzaam" meer hoeft niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Markus 13

Ik geloof wel dat er verschil is tussen de verschillende soorten berichten. Dat de Eufraat zou opdrogen, vind ik toch wel een opmerkelijk gebeuren.

Obama vind ik wel iemand die we in de gaten moeten houden, maar ik zou hem niet te gauw negatieve dingen toeschrijven (naast de al bekende negatieve dingen op ethisch gebied enzo).

Wat betreft die zogenaamde doodskisten heb ik eigenlijk geen negatieve voorstellingen. Óf het zijn geen doodskisten, óf het zijn wel doodskisten, maar inderdaad gewoon voor Irak of Afghanistan. Ik geloof niet in complotten en angstige scenario's. En zelfs al er wel wereldleiders snode plannen zouden hebben, is er nog altijd Koning Jezus.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Klopt wel barbapappa,worden we niet door die eindeloze'(overigens vaak wel voorgestoomd) afgehouden ' van het werkelijke doel? Voor mij en veel anderen mag ik hopen van niet,wanneeer zag u het laast uw mede-Mens

Er is al een eeuw bar veel info,ook hierover iv m niet onkundig laten,,dat is allemaal echt niet bij te houden

vrede en alle goeds ! smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

youtube staat er vol mee.

600 gevangenis kampen kant en klaar in clusief verbrandings ovens en gas installatie's.

miljoenen lijken kisten die klaar staan.

massa graven die aangelegd zijn.

en dat zijn maar kleine voorbeelden daar van.

zoek er maar eens naar en je zult zien wat er gaande is.

Hier kan ik dus niks mee. Dit is weer een zoveelste complottheorie waar geen enkel bewijs voor is, alleen een stel vage aanwijzingen die je op duizend andere manieren kunt uitleggen. Zo heb je ook mensen die in kabouters geloven. Of mensen die geloven dat er nooit een mens op de maan is geweest.

Dus als je me wilt overtuigen, zul je niet met Youtube-filmpjes aan moeten komen, maar met échte argumenten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Hier kan ik dus niks mee. Dit is weer een zoveelste complottheorie waar geen enkel bewijs voor is, alleen een stel vage aanwijzingen die je op duizend andere manieren kunt uitleggen. Zo heb je ook mensen die in kabouters geloven. Of mensen die geloven dat er nooit een mens op de maan is geweest.

Dus als je me wilt overtuigen, zul je niet met Youtube-filmpjes aan moeten komen, maar met échte argumenten.

sorry maar je ziet toch letterlijk de miljoenen doods kisten? das toch bewijs of niet?

en tevens ook de beelden van de kampen en aangelegde massa graven?

bewijs genoeg na mijn idee, wat moeten ze met miljoenen doods kisten, zoveel soldaten zijn er niet eens in irak en afganistan. en massa graven daar stoppen ze lijken in omdat ze het doden aantal niet aan kunnen toch?

dan zouden er in ene miljoenen dode soldaten moeten aan komen van uit irak of afganistan.

en dan heb je nog de wereld munt die ze willen in voeren waar afgelopen week over gesproken is met de g20

de chip die klaar is enz enz enz.

voor mij is het wel duidelijk dat er veel gaande is.

tis een kwestie van je ogen open doen.

God heeft mijn ogen daar voor geopend het duurt niet lang meer dat is voor mij wel duidelijk.

word wakker!!!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

sorry maar je ziet toch letterlijk de miljoenen doods kisten? das toch bewijs of niet?

en tevens ook de beelden van de kampen en aangelegde massa graven?

De vraag is

a) zijn het miljoenen kisten?

B) waarom zou je (miljoenen) mensen begraven? Die, sorry voor bewoording maar triest genoeg gaat het wel zo, "flikker" je in een graf. Niks geen kisten.

Nu worden soldaten van US, NL of welk land dan ook gecremeerd of begraven, maar denk je dat ze dat ook gaan doen met een wereld oorlog waarbij er elke dag gruwelijk veel gaan sneuvelen als we het toch somber gaan bekijken?

Daarbij komt dat ze de vijand toch niet gaan begraven, en zoveel soldaten heeft Amerika plus alle andere landen niet.

En ze hebben daarvoor naar alle waarschijnlijkheid ook geen tijd.

Quote:
bewijs genoeg na mijn idee, wat moeten ze met miljoenen doods kisten,

Nee, een hoop speculatie. Harde bewijzen waarin Obama toegeeft, of wie dan ook, dat hij oorlog wil zijn er niet. flower.gif

Quote:
zoveel soldaten zijn er niet eens in irak en afganistan. en massa graven daar stoppen ze lijken in omdat ze het doden aantal niet aan kunnen toch?

dan zouden er in ene miljoenen dode soldaten moeten aan komen van uit irak of afganistan.

Zie mijn eerste antwoord smile.gif

Quote:
en dan heb je nog de wereld munt die ze willen in voeren waar afgelopen week over gesproken is met de g20

Wat heeft dat met de eindtijd of de bijbel te maken?

Quote:
de chip die klaar is enz enz enz.

Ja? Bronnen? Behalve die 3 blogs die je eerde aanhaalde.. smile.gifflower.gif

Quote:
voor mij is het wel duidelijk dat er veel gaande is.

tis een kwestie van je ogen open doen.

God heeft mijn ogen daar voor geopend het duurt niet lang meer dat is voor mij wel duidelijk.

word wakker!!!

Weet je, misschien heb je wel gelijk. Maar als ik denk aan God grootheid en almacht, het onvoorspelbare, het geweldige, het goede, en het fantastische, acosieer ik dat niet met deze dingen...

Het is te simpel, te makkelijk.

Ik zou zeggen, wacht rustig af. Als het echt zo duidelijk was, hadden er veel meer mensen dit geroepen. flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

sorry maar je ziet toch letterlijk de miljoenen doods kisten? das toch bewijs of niet?

en tevens ook de beelden van de kampen en aangelegde massa graven?

bewijs genoeg na mijn idee, wat moeten ze met miljoenen doods kisten, zoveel soldaten zijn er niet eens in irak en afganistan. en massa graven daar stoppen ze lijken in omdat ze het doden aantal niet aan kunnen toch?

dan zouden er in ene miljoenen dode soldaten moeten aan komen van uit irak of afganistan.

en dan heb je nog de wereld munt die ze willen in voeren waar afgelopen week over gesproken is met de g20

de chip die klaar is enz enz enz.

voor mij is het wel duidelijk dat er veel gaande is.

tis een kwestie van je ogen open doen.

God heeft mijn ogen daar voor geopend het duurt niet lang meer dat is voor mij wel duidelijk.

word wakker!!!

Dit zijn voor mij allemaal geen redenen om wakker te worden. De enige reden om waakzaam te zijn, zijn de redenen die in de Bijbel worden genoemd en dat wordt opgeroepen waakzaam te zijn. De vermelde ontwikkelingen zijn toch dingen waar wij niets aan kunnen doen. Het enige wat wij kunnen doen is het vertrouwen te stellen op God en Zijn oplossing te verwachten. Ik weet bijvoorbeeld al dat ik nooit afhankelijk zal hoeven zijn van een chip in mijn lichaam om te kunnen (ver)kopen, want ik weet dat God mijn Voorzienaar is. Er is voor mij dus ook geen reden toe om mij zorgen te maken en ik hoef dus ook nooit zo'n chip te hebben.

Vergelijk het onderstaande artikel. Dit is een voorbeeld van iets wat concreet heel binnenkort zal kunnen gebeuren. Dit is een zeer reële mogelijkheid. Andere soorten artikels zijn veel te speculatief en zullen mogelijk nooit gebeuren en het kan maar zo dat we er nooit meer iets van horen, maar dat er toch weer duizenden andere soorten berichten komen. En ondertussen maken mensen zich maar zorgen om niets.

---

'Israël bereid aanval op Iran voor'

Volgens de Israëlische inlichtingendienst zal Iran eind 2009, begin 2010 beschikken over een atoombom. Israël heeft 12 dagen geleden een nucleaire onderzeeër door het Suez-kanaal gestuurd en twee oorlogsschepen zijn afgelopen dinsdag ook naar de Rode Zee gevaren.

Israël heeft alle voorbereidingen afgerond om een aanval uit te voeren op Iraanse atoombases. Het leger heeft de bewegingen van een aantal marineschepen opzettelijk bekend gemaakt om een signaal af te geven aan Iran. De nucleaire onderzeeër is weer terug gekeerd naar de Middellandse Zee. Volgens een Israëlische admiraal zijn de oefeningen "als normale gang van zaken uitgevoerd met de volledige medewerking van de Egyptenaren."

Officieren van de luchtmacht hebben enkel het groene licht van de minister-president nodig om in actie te komen. De twee oorlogsschepen hebben 1.000 bommen van elk 40 duizend kilo mee die ook tunnels en grotten kunnen raken. Cijfers en verwachtingen van het Duitse inlichtingendienst BVD in combinatie met wat bekend is van het Internationaal Atoomagentschap (IAEA) zouden betekenen dat Iran momenteel 1,3 ton uranium heeft. Dat is genoeg voor twee atoombommen.

Eerder meldde het Reformatorisch Dagblad al dat er in de Israëlische en internationale media berichten zijn verschenen, waaruit blijkt dat Israël zich gereedmaakt voor een offensief.

link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

sorry maar je ziet toch letterlijk de miljoenen doods kisten? das toch bewijs of niet?en tevens ook de beelden van de kampen en aangelegde massa graven?

Je moet eens drie dingen doen.

1. Bronnen geven. Ik heb helemaal geen beelden gezien, want je hebt nergens bronverwijzingen gegeven. Het enige wat je hebt gezegd is dat 'Youtube er vol mee staat', maar Youtube staat vol met van alles, dus daar heb ik niks aan.

2. Je moet laten zien dat die bronnen betrouwbaar zijn. Internet, inclusief Youtube, staat vol met onzin (daarom is het goed om ook een betrouwbare krant te blijven lezen!). Beelden zijn gemakkelijk te manipuleren, en je kunt ook makkelijk de verkeerde conclusies trekken. De Amerikaanse regering had destijds mooie foto's van opslagplaatsen voor massavernietigingswapens, maar na de oorlog bleken die bouwwerken toch een andere functie te hebben. Conclusie: niet alles is wat het lijkt.

3. En ten derde, zelfs als je gelijk hebt en er zijn miljoenen doodskisten in Amerika, dan moet je aannemelijk maken dat die doodskisten inderdaad zijn bedoeld voor plannen van de antichrist en dat er niet een andere logische reden voor is.

Dus ik wens je succes met deze drie stappen.

Quote:
bewijs genoeg na mijn idee, wat moeten ze met miljoenen doods kisten, zoveel soldaten zijn er niet eens in irak en afganistan. en massa graven daar stoppen ze lijken in omdat ze het doden aantal niet aan kunnen toch?

dan zouden er in ene miljoenen dode soldaten moeten aan komen van uit irak of afganistan.

Ik zou niet weten of die doodskisten voor Irak en Afghanistan zijn bedoeld, want ik heb nog geen doodskisten gezien. Maar even aangenomen dat ze wel in Amerika zijn: er wonen in Amerika op dit moment meer dan 307 miljoen mensen. Ieder jaar gaan er meer dan 2,5 miljoen dood. Is het dan gek om een voorraad doodskisten te hebben?

Quote:
en dan heb je nog de wereld munt die ze willen in voeren waar afgelopen week over gesproken is met de g20

Wat je hier zegt klopt gewoon niet. Ten eerste was dat gedoe met die munt bij de G8 en niet bij de G20.

Ten tweede, het ging hier niet om 'ze' van de G8, maar om één man: president Medvedev van Rusland. Voor zover ik weet hebben de Verenigde Staten, Engeland, Frankrijk, enz. geen zin in een nieuwe munt.

Ten derde, het is de vraag hoe serieus je dit voorstel van Medvedev moet nemen. Naar wat ik ervan begreep (ik ben niet zo thuis in economie) is het nu zo dat de Dollar de internationale munt is (dus de geldeenheid waarin internationaal wordt gehandeld), en willen onder anderen Rusland en China dat veranderen. Dus ik weet niet of Medvedev nou echt denkt dat het haalbaar is een internationale munt in te stellen, of dat het een manier is om actie te voeren tegen de Dollar als internationale handelsmunt.

Ten vierde, is het volgens mij volstrekt ongeloofwaardig dat we binnen niet al te lange tijd een wereldmunt zouden krijgen. Want kijk eens wat voor een gedoe het al is geweest om de Euro in te voeren! Om een paar bezwaren te noemen:

A) Veel aardbewoners willen helemaal geen universele munt. Ze zijn gehecht aan hun eigen land en eigen munt. In Nederland zijn er zat mensen die terugverlangen naar de gulden. Dus die willen al helemaal geen internationale munt.

B) Je moet wel redelijk goed samenwerken om universele munt in te stellen. In de EU lukte dat, omdat landen in de EU intensief samenwerken en niet tegenover elkaar staan. Maar dat is internationaal gezien een heel ander verhaal. Ik zie het eerlijk gezegd niet gebeuren dat Iran dezelfde munt wil als Israël, of dat Noord-Korea dezelfde munt wil als Amerika.

C) Volgens mij is een universele munt alleen maar goed voor de economie, als de deelnemende landen een gezonde economie hebben. Dat zie je ook in de EU: landen in Oost-Europa mogen alleen lid worden van de EU en de Euro invoeren, als het redelijk gaat met hun economie. Nou, die landen in Oost-Europa die nu eindelijk mee mogen doen met de euro, zijn schatrijk als je ze vergelijkt met bepaalde landen in Afrika en Azië. Het zou volgens mij een ramp zijn voor onze economie als je een land als Zimbabwe dezelfde munt zou geven als ons.

Quote:
de chip die klaar is enz enz enz.

Welke chip...? Ik heb niks gehoord over een chip.

Quote:
voor mij is het wel duidelijk dat er veel gaande is.

tis een kwestie van je ogen open doen.

God heeft mijn ogen daar voor geopend het duurt niet lang meer dat is voor mij wel duidelijk.

word wakker!!!

Ik ben klaarwakker, maar ik zie het niet. Weet je, ik houd er niet zo van als mensen beweren dat God hun iets heeft laten zien. Er zijn heel veel mensen geweest die met de grootste stelligheid hebben beweerd dat ze de wil van God uitvoerden, maar die toch behoorlijk fout zaten.

Dus hoe weet jij dat God jou de ogen heeft geopend voor deze complottheorieën? Zou het niet kunnen dat het gewoon je eigen mening is?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...] Je moet eens drie dingen doen.

1. Bronnen geven. Ik heb helemaal geen beelden gezien, want je hebt nergens bronverwijzingen gegeven. Het enige wat je hebt gezegd is dat 'Youtube er vol mee staat', maar Youtube staat vol met van alles, dus daar heb ik niks aan.

2. Je moet laten zien dat die bronnen betrouwbaar zijn. Internet, inclusief Youtube, staat vol met onzin (daarom is het goed om ook een betrouwbare krant te blijven lezen!). Beelden zijn gemakkelijk te manipuleren, en je kunt ook makkelijk de verkeerde conclusies trekken. De Amerikaanse regering had destijds mooie foto's van opslagplaatsen voor massavernietigingswapens, maar na de oorlog bleken die bouwwerken toch een andere functie te hebben. Conclusie: niet alles is wat het lijkt.

3. En ten derde, zelfs als je gelijk hebt en er zijn miljoenen doodskisten in Amerika, dan moet je aannemelijk maken dat die doodskisten inderdaad zijn bedoeld voor plannen van de antichrist en dat er niet een andere logische reden voor is.

Dus ik wens je succes met deze drie stappen.

[...] Ik zou niet weten of die doodskisten voor Irak en Afghanistan zijn bedoeld, want ik heb nog geen doodskisten gezien. Maar even aangenomen dat ze wel in Amerika zijn: er wonen in Amerika op dit moment meer dan 307 miljoen mensen. Ieder jaar gaan er meer dan 2,5 miljoen dood. Is het dan gek om een voorraad doodskisten te hebben?

[...] Wat je hier zegt klopt gewoon niet. Ten eerste was dat gedoe met die munt bij de G8 en niet bij de G20.

Ten tweede, het ging hier niet om 'ze' van de G8, maar om één man: president Medvedev van Rusland. Voor zover ik weet hebben de Verenigde Staten, Engeland, Frankrijk, enz. geen zin in een nieuwe munt.

Ten derde, het is de vraag hoe serieus je dit voorstel van Medvedev moet nemen. Naar wat ik ervan begreep (ik ben niet zo thuis in economie) is het nu zo dat de Dollar de internationale munt is (dus de geldeenheid waarin internationaal wordt gehandeld), en willen onder anderen Rusland en China dat veranderen. Dus ik weet niet of Medvedev nou echt denkt dat het haalbaar is een internationale munt in te stellen, of dat het een manier is om actie te voeren tegen de Dollar als internationale handelsmunt.

Ten vierde, is het volgens mij volstrekt ongeloofwaardig dat we binnen niet al te lange tijd een wereldmunt zouden krijgen. Want kijk eens wat voor een gedoe het al is geweest om de Euro in te voeren! Om een paar bezwaren te noemen:

A) Veel aardbewoners willen helemaal geen universele munt. Ze zijn gehecht aan hun eigen land en eigen munt. In Nederland zijn er zat mensen die terugverlangen naar de gulden. Dus die willen al helemaal geen internationale munt.

B)
Je moet wel redelijk goed samenwerken om universele munt in te stellen. In de EU lukte dat, omdat landen in de EU intensief samenwerken en niet tegenover elkaar staan. Maar dat is internationaal gezien een heel ander verhaal. Ik zie het eerlijk gezegd niet gebeuren dat Iran dezelfde munt wil als Israël, of dat Noord-Korea dezelfde munt wil als Amerika.

C) Volgens mij is een universele munt alleen maar goed voor de economie, als de deelnemende landen een gezonde economie hebben. Dat zie je ook in de EU: landen in Oost-Europa mogen alleen lid worden van de EU en de Euro invoeren, als het redelijk gaat met hun economie. Nou, die landen in Oost-Europa die nu eindelijk mee mogen doen met de euro, zijn schatrijk als je ze vergelijkt met bepaalde landen in Afrika en Azië. Het zou volgens mij een ramp zijn voor onze economie als je een land als Zimbabwe dezelfde munt zou geven als ons.

[...] Welke chip...? Ik heb niks gehoord over een chip.

[...] Ik ben klaarwakker, maar ik zie het niet. Weet je, ik houd er niet zo van als mensen beweren dat God hun iets heeft laten zien. Er zijn heel veel mensen geweest die met de grootste stelligheid hebben beweerd dat ze de wil van God uitvoerden, maar die toch behoorlijk fout zaten.

Dus hoe weet jij dat God jou de ogen heeft geopend voor deze complottheorieën? Zou het niet kunnen dat het gewoon je eigen mening is?

fema coffins link

fema camps met verbrandings ovens en gas installatie's

bekijk ze eens en luister wat ze daar over vertellen.

en ja dit zijn de voorbereidingen voor de anti christ, waarom komen deze dingen pas sinds kort aan het licht? ze bereiden iets voor als je het mij vraagd.

dit zijn allemaal tekenen van de eindtijd, en dr gebeurt nog veel meer dan wat je hier ziet.

deze beelden zijn toch duidelijk bewijs dat het er is.

de chip

en zoek eens naar NWO new world order.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

En wat moet volgens jou worden gedaan om erop voor te bereiden?

engel.gif

Een boom planten, engel.gif wie was het ook alweer die zei als ik wist dat morgen de wereld zou vergaan = dus overdrachtelijk bedoeld -zou ik vandaag een boom planten,nogmaals ik lees dit al Erg lang,zeker 3- 7 decennia ( ook in oudere bronnen dus ) zie b.v. het tijdschrift Amen!!! ,@

ik zal een link zoeken en de tijd die er in gaat zitten is niet misselijk,ik lees mee en vrees niet want God is er, daarop vertrouw ik de stortvloed info Kan n.l niemand normaal verwerken, zie Valstrik van de duivel,

boek waarvan ik ook de link t z t zal plaatsen

Vrede en alle goeds.

God s zegen,goed weekend

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

En wat moet volgens jou worden gedaan om erop voor te bereiden?

je richten op God als nooit te voren.

ga volledig voor Hem.

nu alles zo dicht bij komt is het erg belangrijk om je op God te richten, want het duurt gewoon niet lang meer.

en zorg dat je er klaar voor bent om Hem te ontmoeten.

voor het telaat is, de tekenen zijn er van de eindtijd, er gebeuren zoveel dingen op deze wereld die daarmee temaken hebben.

dat is het belangrijkste, Jezus zei ook als die dingen gebeuren is de tijd nabij.

mat 24 vers 32tm51 daarin staat duidelijk dat we waakzaam moeten zijn.

32 Leer van de vijgenboom deze les: zo gauw zijn takken uitlopen en in blad schieten, weet je dat de zomer in aantocht is. 32 Leert dan van de vijgeboom deze les: Wanneer zijn hout reeds week wordt en de bladeren doet uitspruiten, weet gij daaraan, dat de zomer nabij is.

33 Zo moeten jullie ook weten, wanneer je dat alles ziet, dat het einde nabij is. 33 Zo moet ook gij, wanneer gij dit alles ziet, weten, dat het nabij is, voor de deur.

34 Ik verzeker jullie: deze generatie zal zeker nog niet verdwenen zijn wanneer al die dingen gebeuren. 34 Voorwaar, Ik zeg u, dit geslacht zal geenszins voorbijgaan, voordat dit alles geschiedt.

35 Hemel en aarde zullen verdwijnen, maar mijn woorden zullen nooit verdwijnen. 35 De hemel en de aarde zullen voorbijgaan, maar mijn woorden zullen geenszins voorbijgaan.

36 Niemand weet wanneer die dag en dat moment zullen aanbreken, ook de hemelse engelen en de Zoon niet, alleen de Vader weet het. 36 Doch van die dag en van die ure weet niemand, ook de engelen der hemelen niet, ook de Zoon niet, maar de Vader alleen.

37 Zoals het was in de dagen van Noach, zo zal het zijn wanneer de Mensenzoon komt. 37 Want zoals het was in de dagen van Noach, zo zal de komst van de Zoon des mensen zijn.

38 Want zoals men in de dagen voor de vloed alleen maar bezig was met eten en drinken, met trouwen en uithuwelijken, tot aan de dag waarop Noach de ark binnenging, 38 Want zoals zij in [die] dagen vóór de zondvloed waren, etende en drinkende, huwende en ten huwelijk gevende, tot op de dag, waarop Noach in de ark ging,

39 en zoals men niet wist dat de vloed zou komen, totdat die kwam en iedereen wegnam, zo zal het ook zijn wanneer de Mensenzoon komt. 39 en zij niets bemerkten, eer de zondvloed kwam en hen allen wegnam, zo zal ook de komst van de Zoon des mensen zijn.

40 Dan zullen er twee op het land aan het werk zijn, van wie de een zal worden meegenomen en de ander achtergelaten. 40 Dan zullen er twee in het veld zijn, één zal aangenomen worden en één achtergelaten worden;

41 Van twee vrouwen die samen aan de molen draaien, zal de ene worden meegenomen en de andere achtergelaten. 41 twee vrouwen zullen aan het malen zijn met de molen, één zal aangenomen worden, en één achtergelaten worden.

42 Wees dus waakzaam, want jullie weten niet op welke dag jullie Heer komt. 42 Waakt dan, want gij weet niet, op welke dag uw Here komt.

43 Besef wel: als de heer des huizes had geweten in welk deel van de nacht de dief zou komen, dan zou hij wakker gebleven zijn en niet in zijn huis hebben laten inbreken. 43 Maar weet dit: Als de heer des huizes geweten had, in welke nachtwaak de dief zou komen, hij zou gewaakt hebben en in zijn huis niet hebben laten inbreken.

44 Daarom moeten ook jullie klaarstaan, want de Mensenzoon komt op een tijdstip waarop je het niet verwacht. 44 Daarom, weest ook gij bereid, want op een uur, dat gij het niet verwacht, komt de Zoon des mensen.

45 Wie is die betrouwbare en verstandige dienaar die de heer heeft aangesteld over zijn huispersoneel om hun op tijd te eten te geven? 45 Wie is dan de trouwe en verstandige slaaf, die de heer over zijn dienstvolk gesteld heeft om hun op tijd hun voedsel te geven?

46 Gelukkig de dienaar die daarmee bezig is wanneer zijn heer komt. 46 Zalig die slaaf, die zijn heer bij zijn komst zó bezig zal vinden.

47 Ik verzeker jullie: hij zal hem aanstellen over alles wat hij bezit. 47 Voorwaar, Ik zeg u, dat hij hem over al zijn bezit zal stellen.

48 Slecht is echter de dienaar die bij zichzelf zegt: Mijn heer blijft voorlopig nog weg, 48 Maar als die slaaf slecht was, en in zijn hart zou zeggen:

49 en die zijn mededienaren begint te slaan en het met dronkaards op een slempen zet. 49 Mijn heer blijft uit, en hij zou beginnen zijn medeslaven te slaan en met de dronkaards zou eten en drinken,

50 Dan zal de heer van die dienaar komen op een dag waarop hij het niet verwacht en op een tijdstip dat hij niet kent, 50 dan zal de heer van die slaaf komen op een dag, dat hij het niet verwacht, en op een uur,

51 en hij zal hem straffen met zijn zwaard en hem het lot van de huichelaars laten ondergaan; daar zal hij met hen jammeren en knarsetanden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Voila even zoeken en doorlezen maar de beloofde Amen aktueel link

@ ,

*

Franklin ter Horst

@ *

,

link


Samengevoegd:

trialk : vrijwel alles is een impusieve neerslag van mijn gedachtes,op dit moment,en kan veranderen als de wind die waat waarheen Hij wil!

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid