Spring naar bijdragen

We zitten nu in de eindtijd!


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 164
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...

Quote:

Zelfs de Zoon weet niet wanneer de tijd is. Dat weet allen de Vader. Waarom zouden wij dan weten dat de eindtijd nabij is? Wie weet duurt het nog 16miljard jaar
knipoog_dicht.gif

Het samengestelde teken die Jezus gaf beschreven in onder meer Math.24 kan men vergelijken met een vingerafdruk.Het kan maar op 1 periode toegepast worden en dat is in onze tijd!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Het samengestelde teken die Jezus gaf beschreven in onder meer Math.24 kan men vergelijken met een vingerafdruk.Het kan maar op 1 periode toegepast worden en dat is in onze tijd!

Okee. Heel fijn. En jij (of wie dan ook) gaat bepalen, wanneer dat is, of laten we dat in de eerste plaats aan God over? En in de tweede plaats aan Jezus? Die 3e plaats is er niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Misschien denken we nu: 'hé het past wel aardig goed wat de bijbel erover zegt!' Maar wie zegt dat het over 2, 5, of 40 jaar niet nóg beter past? Als ik over de heftige eindtijd tekenen lees, vind ik het in mijn omgeving nogal meevallen... Ik word niet verdrukt en niet gedwongen tot het nemen van een chip of wat dan ook.

Lang geleden zeiden mensen ook: 'doe je ogen open, dit past precies in de bijbel!' Misschien zeggen mensen het over 20 jaar nog. Hoe weet je het dan zeker dat het nu is?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Okee. Heel fijn. En jij (of wie dan ook) gaat bepalen, wanneer dat is, of laten we dat in de eerste plaats aan God over? En in de tweede plaats aan Jezus? Die 3e plaats is er niet.

Het samengestelde teken van Christus tegenwoordigheid is in 3 evangeliën opgetekend.

Het is de bedoeling dat mensen het lezen en zelf vaststellen of al de kenmerken die Christus opsomde tegelijkertijd zich voordoen.

Is er een onderdeel van het teken die volgens u nog niet geschied misschien?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Het samengestelde teken van Christus tegenwoordigheid is in 3 evangeliën opgetekend.

Het is de bedoeling dat mensen het lezen en zelf vaststellen of al de kenmerken die Christus opsomde tegelijkertijd zich voordoen.

Ja, er gebeuren wel eens dingen dat wel met de eindtijd te maken heeft. Helaas gebeurden die dingen duizend jaar geleden ook. Mensen janken, schreeuwen, blèren, brullen nu met de mexicaanse griep enzo over de eindtijd, maar wat dacht je van de middeleeuwen met de pest?

Of de zwarte dood voor mijn part.

En wat dacht je van de val van Jeruzalem in 70 na Christus?

Zolang het gissen is, van "het zou wel eens kunnen dat" en geen concrete zekerheid, denk ik dat dit nièt de tekenen zijn uit de bijbel.

Als je zegt, wel leven in de eindtijd, dan zeg ik ja. Al 2000 jaar.

Quote:
Is er een onderdeel van het teken die volgens u nog niet geschied misschien?

Quote:
Matthëus 24

15 Wanneer gij dan zult zien den gruwel der verwoesting, waarvan gesproken is door Daniël, den profeet, staande in de heilige plaats; (die het leest, die merke daarop!)

16 Dat alsdan, die in Judéa zijn, vlieden op de bergen;

17 Die op het dak is, kome niet af, om iets uit zijn huis weg te nemen;

18 En die op den akker is, kere niet weder terug, om zijn klederen weg te nemen.

19 Maar wee den bevruchten en den zogenden vrouwen in die dagen!

20 Doch bidt, dat uw vlucht niet geschiede des winters, noch op een sabbat.

21 Want alsdan zal grote verdrukking wezen, hoedanige niet is geweest van het begin der wereld tot nu toe, en ook niet zijn zal.

22 En zo die dagen niet verkort werden, geen vlees zou behouden worden; maar om der uitverkorenen wil zullen die dagen verkort worden.

23 Alsdan, zo iemand tot ulieden zal zeggen: Ziet, hier is de Christus, of daar, gelooft het niet.

24 Want er zullen valse christussen en valse profeten opstaan, en zullen grote tekenen en wonderheden doen, alzo dat zij (indien het mogelijk ware) ook de uitverkorenen zouden verleiden.

25 Ziet, Ik heb het u voorzegd!

26 Zo zij dan tot u zullen zeggen: Ziet, hij is in de woestijn; gaat niet uit; Ziet, hij is in de binnenkameren; gelooft het niet.

27 Want gelijk de bliksem uitgaat van het oosten, en schijnt tot het westen, alzo zal ook de toekomst van den Zoon des mensen wezen.

28 Want alwaar het dode lichaam zal zijn, daar zullen de arenden vergaderd worden.

Ik ga niet ontkennen, er ìs verdrukking in deze wereld. Maar ik herken dat niet hierin.

Daarbij komt dat er altijd valse leiders zijn geweest.

*Slikt lullige opmerking in widegrin.gif*


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Het WTG kiest zo nu en dan een datum. En als die voorbij is, kiezen ze een nieuwe.

Inderdaad. En ik vraag mij dan af, en ik vraag dit ook aan Aimè wat zijn visie hierop is; wie bepaalt dus eigenlijk de datum dat Jezus terug komt?

God of het WTG?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...
Gast Anon_phpbb

Ik kom zomaar binnenvallen, maar heb ondertussen al wel enkele reacties gelezen...

Hebben jullie weleens gehoord van danielstimeline?

Een tijdslijn die volgens de gezette tijden van YHVH vanuit de Bijbel verklaard wordt.Heel interessant. Je kunt de video in z'n geheel op youtube zien. Intikken: Danielstimeline..

Verder kun je informatie halen van link

Ik vond het zelf wel intrigerend,

Chaver.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voor 2x20 Euri kun je de dvd's bestellen die handelen over het eind der tijden en de kalender moet nog uitkomen.

20 Euro is een volstrekt normale prijs voor een orineel exemplaar van een gemiddelde speelfilm die net op DVD uitkomt. Dat roept bij mij de vraag op waarom de uitgevers er zo vlak voor het einde nog een slaatje uit willen slaan. Een belangrijke boodschap als deze zou veel goedkoper verspreid moeten en kunnen worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

(2 Petrus 3:3-4) . . . Want dit weet GIJ in de eerste plaats, dat er in de laatste dagen spotters zullen komen met hun spotternij, die overeenkomstig hun eigen begeerten te werk gaan 4 en zeggen: „Waar is nu de beloofde tegenwoordigheid van hem? Ach wat, van de dag af dat onze voorvaders zijn ontslapen, blijven alle dingen precies zo als sedert het begin der schepping.â€

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

(2 Petrus 3:3-4) . . . Want dit weet GIJ in de eerste plaats, dat er in de laatste dagen spotters zullen komen met hun spotternij, die overeenkomstig hun eigen begeerten te werk gaan 4 en zeggen: „Waar is nu de beloofde tegenwoordigheid van hem? Ach wat, van de dag af dat onze voorvaders zijn ontslapen, blijven alle dingen precies zo als sedert het begin der schepping.â€

Als Jezus zegt dat zelfs hij de tijd niet weet maar alleen de Vader, is het dan niet spotten als je beweerd te weten wanneer het eind is?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Soms vraag ik me af:

Zijn de tekenen toegenomen?

Of

Heeft de media aan invloed gewonnen?

Laten we aannemen dat de Eindtijd in 1914 is aangebroken. Toevallig of niet, maar vanaf dan zijn bovenstaande vragen zeker positief beantwoord.

Die laatste is zeker waar, de invloed van de media is toegenomen, maar of de tekenen zijn toegenomen? Twijfelachtig.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid