Asteraceae 0 Geplaatst 18 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2009 spui maar, zonder gebruik te maken van zoekmachines, encyclopidiën etc. Wat weten jullie van de tuinbouw en wat is jullie beeld van de tuinbouw? Een grotere openingspost ga ik niet maken, dan ben ik bang om jullie antwoorden te sturen . Link naar bericht Deel via andere websites
Propje 0 Geplaatst 18 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2009 ehh tuinbouw-mensjes staan vroeg op, werken hard en houden van plantjes.. zoiets? Link naar bericht Deel via andere websites
Asteraceae 0 Geplaatst 18 februari 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 februari 2009 Quote: Op woensdag 18 februari 2009 18:21:24 schreef Propje het volgende: ehh tuinbouw-mensjes staan vroeg op, werken hard en houden van plantjes.. zoiets? Als dat jouw beeld is ja, dankjewel Wat vind je daarvan? Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 18 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2009 Uitbuiting van arme scholieren en Polen. Link naar bericht Deel via andere websites
Propje 0 Geplaatst 18 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2009 Quote: Op woensdag 18 februari 2009 18:22:44 schreef zoveel vragen nu nog antwoorden het volgende: [...] Als dat jouw beeld is ja, dankjewel Wat vind je daarvan? ik heb een paar maanden als bloemenplukster gewerkt in Australie, wat klinkt als een romantisch leuk baantje maar keihard werken was.. Ik heb wel respect voor mensen die dat hun hele leven volhouden.. zeker zwaar werk.. verder zou het niks voor mij zijn, het sloopt lichamelijk best wel, vroeg opstaan is niks voor mij.. en sowieso ben ik te prinsesserig om elke dag vieze handjes te krijgen Link naar bericht Deel via andere websites
MarinusCopy 0 Geplaatst 18 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2009 Tuinbouw: Volgens mij is dat het verbouwen van producten die traditioneel in (moes)tuinen werden/worden verbouwt. Het onderscheid zich van akkerbouw omdat het vaak veel intensiever en kleinschaliger is. Maar kleinschaligheid is denk ik weer geen criterium gok ik zo. Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 18 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2009 Ik help weleens bij m'n oom die in de paprika's zit en het is net science fiction daar! Superleuk. Ze worden op steenwolbroodjes geteeld, groeien aan touwtjes en krijgen eten door plastic buisjes vanuit een enorm bassin. En ik krijg jeuk van de blaadjes. Ik heb leren zwemmen in het grote waterbassin buiten, denk dat dat misschien niet gezond was achteraf. Geen idee waar dat water voor dient, maar ik geef geen licht in het donker dus het zal wel loslopen. Tot zover mijn duit in het zakje. Link naar bericht Deel via andere websites
Morphogenesis 4 Geplaatst 18 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2009 Ik ga met mijn buurman bijna elke zaterdag naar de tuin. Afgelopen zaterdag hebben we raapstelen, spinazie, sla en andijvie geplant en gezaaid.(in een kas) Verder komt er ieder jaar nog aardappels in, wortels, nog meer andijvie, prei, enz. Hoewel ik absoluut geen tuinman ben, vind ik het wel aardig om te doen. Maar breek me de bek niet open over grasmaaien en onkruid wieden enzo.. Link naar bericht Deel via andere websites
Asteraceae 0 Geplaatst 18 februari 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 februari 2009 Quote: Op woensdag 18 februari 2009 21:20:53 schreef rindert het volgende: Ik ga met mijn buurman bijna elke zaterdag naar de tuin. Afgelopen zaterdag hebben we raapstelen, spinazie, sla en andijvie geplant en gezaaid.(in een kas) Verder komt er ieder jaar nog aardappels in, wortels, nog meer andijvie, prei, enz. Hoewel ik absoluut geen tuinman ben, vind ik het wel aardig om te doen. Maar breek me de bek niet open over grasmaaien en onkruid wieden enzo.. Professionele tuinbouw of hobbykas? Link naar bericht Deel via andere websites
Morphogenesis 4 Geplaatst 18 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2009 Quote: Op woensdag 18 februari 2009 21:26:13 schreef zoveel vragen nu nog antwoorden het volgende: [...] Professionele tuinbouw of hobbykas? Hobby. Maar het is geen grote kas hoor. Link naar bericht Deel via andere websites
Asteraceae 0 Geplaatst 18 februari 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 februari 2009 Quote: Op woensdag 18 februari 2009 21:32:59 schreef rindert het volgende: [...] Hobby. Maar het is geen grote kas hoor. Maar dat bedoelde ik niet, wat is je beeld van de professionele tuinbouw? Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 18 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2009 boers.. hard en saai werk. Link naar bericht Deel via andere websites
Morphogenesis 4 Geplaatst 18 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2009 Quote: Op woensdag 18 februari 2009 21:36:46 schreef zoveel vragen nu nog antwoorden het volgende: [...] Maar dat bedoelde ik niet, wat is je beeld van de professionele tuinbouw? Ah ok.. Eentonig, hard werken, laatste optie. Het is iets wat ik niet snel zou doen.. Link naar bericht Deel via andere websites
BookerT 0 Geplaatst 18 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2009 Quote: Op woensdag 18 februari 2009 21:37:24 schreef Luxuria het volgende: boers.. hard en saai werk. Wat is er nou weer mis met boers? Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 18 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2009 Klompen, modder, oude mannetjes met een onverstaanbaar accent. Sorry. Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 18 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2009 Quote: Op woensdag 18 februari 2009 22:10:32 schreef BookerT het volgende: [...] Wat is er nou weer mis met boers? k zeg niet dat er wat mis mee is hè. Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 18 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2009 Indrukwekkend, boeiend, en heel anders dan ik verwacht had. Link naar bericht Deel via andere websites
Jipperd 0 Geplaatst 18 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2009 saai en eentonig werk, dat paprika's plukken/afsnijden Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 18 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2009 Aaah, de tuinbouw... Lekker diep weggeborgen in een kas van 's avonds tot 's nachts achter de lopende band plantenbakjes van ontbrekende plantjes voorzien. Met een heerlijk vlotte band en vele plantjes in te steken. En iemand achter je die roept dat je moet opletten!, als je vingers nu eenmaal niet zo snel zijn als de hoeveelheid open plekken in die bakken... Het was mijn eerste en laatste werkdag daar. Dat nooit meer. Link naar bericht Deel via andere websites
Liset 0 Geplaatst 18 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2009 Haha Ik kan er trouwens zelf niet veel over vertellen, maar het zou in ieder geval niet mijn eerste keuze zijn. Continu met je handen in de grond zitten, wormen tegen komen.. Nee dankje Link naar bericht Deel via andere websites
Morphogenesis 4 Geplaatst 18 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2009 Quote: Op woensdag 18 februari 2009 22:41:55 schreef RobertF het volgende: Aaah, de tuinbouw... Lekker diep weggeborgen in een kas van 's avonds tot 's nachts achter de lopende band plantenbakjes van ontbrekende plantjes voorzien. Met een heerlijk vlotte band en vele plantjes in te steken. En iemand achter je die roept dat je moet opletten!, als je vingers nu eenmaal niet zo snel zijn als de hoeveelheid open plekken in die bakken... Het was mijn eerste en laatste werkdag daar. Dat nooit meer. Link naar bericht Deel via andere websites
Dubito 0 Geplaatst 19 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 19 februari 2009 Tuinbouw hmm, ik ben er wel een voorstander van zolang het betekent dat we lokaal eten kunnen maken voor een goede prijs. Ik ben er een tegenstander van als het betekent dat we insane veel energie gebruiken om voor mensen in Japan of de USA eten te maken. Maar als het voor de lokale markt (inclusief aangrenzende landen) is lijkt me het wel ok. Ik meende dat het nu zo grootschalig is, met computers en robots, dat ze er alles aan doen om zo energie zuinig als maar mogelijk te produceren. Met de groeiende wereldbevolking en vernietiging van steeds meer vruchtbaar landbouwgebied (verdroging, verzilting, erosie) wereldwijd lijkt me de tuinbouw essentieel om de wereld te voeden. Link naar bericht Deel via andere websites
Propje 0 Geplaatst 19 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 19 februari 2009 Quote: Op woensdag 18 februari 2009 22:10:32 schreef BookerT het volgende: [...] Wat is er nou weer mis met boers? where do I start? Link naar bericht Deel via andere websites
Asteraceae 0 Geplaatst 19 februari 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 februari 2009 Quote: Op donderdag 19 februari 2009 09:00:19 schreef Propje het volgende: [...] where do I start? Doe maar Link naar bericht Deel via andere websites
Propje 0 Geplaatst 19 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 19 februari 2009 Quote: Op donderdag 19 februari 2009 09:10:04 schreef zoveel vragen nu nog antwoorden het volgende: [...] Doe maar haha nee zoals ik al zei over tuinbouwers (voor mij toch beetje zelfde categorie als echte boeren) Dat zijn harde werkers.. die niet bang zijn hun handen vies te maken of lange dagen te maken.. maar wat wij 'boeren' noemen zijn die bierdrinkende-te-hard-rijdende-raar-pratende-niet-al-te-slimme -mensen Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten