Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 87
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]

Als dat jouw beeld is ja, dankjewel
smile.gif

Wat vind je daarvan?

ik heb een paar maanden als bloemenplukster gewerkt in Australie, wat klinkt als een romantisch leuk baantje maar keihard werken was..

Ik heb wel respect voor mensen die dat hun hele leven volhouden.. zeker zwaar werk..

verder zou het niks voor mij zijn, het sloopt lichamelijk best wel, vroeg opstaan is niks voor mij.. en sowieso ben ik te prinsesserig om elke dag vieze handjes te krijgen knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik help weleens bij m'n oom die in de paprika's zit en het is net science fiction daar! Superleuk. Ze worden op steenwolbroodjes geteeld, groeien aan touwtjes en krijgen eten door plastic buisjes vanuit een enorm bassin. En ik krijg jeuk van de blaadjes. Ik heb leren zwemmen in het grote waterbassin buiten, denk dat dat misschien niet gezond was achteraf. Geen idee waar dat water voor dient, maar ik geef geen licht in het donker dus het zal wel loslopen.

Tot zover mijn duit in het zakje.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ga met mijn buurman bijna elke zaterdag naar de tuin.

Afgelopen zaterdag hebben we raapstelen, spinazie, sla en andijvie geplant en gezaaid.(in een kas) Verder komt er ieder jaar nog aardappels in, wortels, nog meer andijvie, prei, enz.

Hoewel ik absoluut geen tuinman ben, vind ik het wel aardig om te doen.

Maar breek me de bek niet open over grasmaaien en onkruid wieden enzo.. puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik ga met mijn buurman bijna elke zaterdag naar de tuin.

Afgelopen zaterdag hebben we raapstelen, spinazie, sla en andijvie geplant en gezaaid.(in een kas) Verder komt er ieder jaar nog aardappels in, wortels, nog meer andijvie, prei, enz.

Hoewel ik absoluut geen tuinman ben, vind ik het wel aardig om te doen.

Maar breek me de bek niet open over grasmaaien en onkruid wieden enzo..
puh2.gif

Professionele tuinbouw of hobbykas?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Aaah, de tuinbouw... Lekker diep weggeborgen in een kas van 's avonds tot 's nachts achter de lopende band plantenbakjes van ontbrekende plantjes voorzien. Met een heerlijk vlotte band en vele plantjes in te steken. En iemand achter je die roept dat je moet opletten!, als je vingers nu eenmaal niet zo snel zijn als de hoeveelheid open plekken in die bakken...

Het was mijn eerste en laatste werkdag daar. Dat nooit meer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Aaah, de tuinbouw... Lekker diep weggeborgen in een kas van 's avonds tot 's nachts achter de lopende band plantenbakjes van ontbrekende plantjes voorzien. Met een heerlijk vlotte band en vele plantjes in te steken. En iemand achter je die roept dat je moet opletten!, als je vingers nu eenmaal niet zo snel zijn als de hoeveelheid open plekken in die bakken...

Het was mijn eerste en laatste werkdag daar. Dat nooit meer.

widegrin.gifwidegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tuinbouw hmm, ik ben er wel een voorstander van zolang het betekent dat we lokaal eten kunnen maken voor een goede prijs.

Ik ben er een tegenstander van als het betekent dat we insane veel energie gebruiken om voor mensen in Japan of de USA eten te maken. Maar als het voor de lokale markt (inclusief aangrenzende landen) is lijkt me het wel ok. Ik meende dat het nu zo grootschalig is, met computers en robots, dat ze er alles aan doen om zo energie zuinig als maar mogelijk te produceren.

Met de groeiende wereldbevolking en vernietiging van steeds meer vruchtbaar landbouwgebied (verdroging, verzilting, erosie) wereldwijd lijkt me de tuinbouw essentieel om de wereld te voeden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Doe maar
smile.gif

haha nee zoals ik al zei over tuinbouwers (voor mij toch beetje zelfde categorie als echte boeren) Dat zijn harde werkers.. die niet bang zijn hun handen vies te maken of lange dagen te maken..

maar wat wij 'boeren' noemen zijn die bierdrinkende-te-hard-rijdende-raar-pratende-niet-al-te-slimme -mensen knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid