Spring naar bijdragen

Charismatische overtrokkenheid


Aanbevolen berichten

Genuanceerder gezegd: vanwege de afwezigheid van de bescherming van God. Wanneer de bescherming van de Vader wegvalt, komt een mens onder de gevaren van de wereld waar de duivel de heerser is. Daar kunnen mensen worden gedood door andere mensen, door rampen, oorlogen, hongersnoden, ziekten, ongeluk enz.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 176
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]

Oh de duivel bepaalt nu wie er leeft en niet en niet God? Geef je God daar niet te weinig krediet mee?

Dus je wil God de schuld geven van ellende?

De duivel bepaalt niet wie leeft. De mens bepaalt dat.

Als de mens met God meewerkt, zal de mens leven. Als de mens buiten de bescherming van God komt, heeft de duivel invloed.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

En zoals we al eerder konden vast stellen: je gelooft voor geen meter in wat je zegt
smile.gif

Geeft verder niet hoor.

Dat is wat jij denkt. Maar wat jij hier denkt, klopt niet.


Samengevoegd:

Algemeen:

1 Petr 5,8

wordt nuchter en waakzaam. Uw tegenpartij, de duivel, gaat rond als een brullende leeuw, zoekende wie hij zal verslinden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Algemeen:

Ps 91,4

Met zijn vlerken beschermt Hij u, en onder zijn vleugelen vindt gij een toevlucht; zijn trouw is schild en pantser.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Nee, het is wat jij aantoont. Wat ik denk is slechts resultaat van jouw woorden.

Maar nogmaals, het geeft niet. Je bent te zichtbaar en te duidelijk. Ik maak me geen zorgen.

Mat 11,15

Wie oren heeft, die hore!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Veel christenen boeken dan niet eens een reis op die dag, doordat ze van God te horen krijgen dat ze dat niet moeten doen, of doordat het boeken niet lukt. Op een dag dat ergens een ramp zal plaatsvinden, zullen veel christenen gewoon niet op de plaats van de ramp zijn om verschillende redenen. Sommige christenen komen vast te zitten in het verkeer, waardoor ze nooit op de plaats van de ramp kunnen aankomen enz. enz.

Weet je wat dan zo raar is, Barba? Dat niet iedereen zich tot jouw type christendom heeft bekeerd. Want de groep christenen waar jij toe behoort moet duidelijk een beter leven hebben dan de rest. Dat valt op, en daardoor zou het zich moeten verspreiden als wildvuur. Maar dat gebeurt niet omdat wat jij beweerd pertinent onwaar is....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het zou zich inderdaad moeten verspreiden als wildvuur, maar dat gebeurt niet omdat mensen het niet willen toegeven. Het evangelie heeft alle eeuwen door tegenstand ondervonden.

Eeuwig leven is ook voor iedereen, dus die prachtige boodschap zou ook door iedereen moeten worden aangenomen, maar misschien minstens 3 miljard mensen hebben dit nog niet aangenomen.

Getallen zeggen niet alles. Als 98% in een vak van de harde kern van het MVV-stadion zegt dat MVV de beste club in Nederland is, hoeft dat niet de waarheid te zijn.

Van de twaalf verspieders die het Beloofde Land waren binnengegaan, geloofden alleen Jozua en Kaleb dat ze dit Heilige Land konden veroveren. Terwijl God het hen beloofd had!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het zou zich inderdaad moeten verspreiden als wildvuur, maar dat gebeurt niet omdat mensen het niet willen toegeven. Het evangelie heeft alle eeuwen door tegenstand ondervonden.

Eeuwig leven is ook voor iedereen, dus die prachtige boodschap zou ook door iedereen moeten worden aangenomen, maar misschien minstens 3 miljard mensen hebben dit nog niet aangenomen.

Nee, het gebeurd niet omdat het niet zo werkt als jij beweerd. Want anders zou het zich als de mobiele telefoon of een van de andere technische "zegeningen" over de wereld verspreiden. Het jaar van de oprichting van jouw stroming plus een jaar of tien/twintig had iedereen bekeerd moeten zijn gok ik...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Bovennatuurlijke zegeningen van God worden gewoon door velen niet geloofd. Als mensen het zouden geloven, zouden ze het aannemen. Mensen geloven soms eerder in materiele zaken zoals de mobiele telefoon, dan dat mensen in geestelijke zaken geloven.

Maar de zegeningen van God uiten zich wel degelijk op een materiele manier. Mensen worden niet ziek meer en zo. Daarom kaant nu iedereen visoliepillen omdat het mensen opviel dat een bepaalde groep Japanners die veel vis at bepaalde ziektes niet kregen. en fluor zit in je tandpasta omdat opviel dat een bepaalde stam in afrika geen gaatjes kreeg dankzij de fluor in het water.

Dus jouw geloof zou ook zo moeten opvallen. mensen zouden zogezegt gaan geloven dat het waar was.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, het valt ook op. De gemeente waar ik naartoe ga, is ook in aantallen vertienvoudigd in 5 jaar. Maar er zijn zat mensen geweest die het toch niet aannamen, terwijl ze de wonderen voor hun ogen zagen gebeuren. Ook de pinksterbeweging in de wereld groeit gruwelijk sterk en is reusachtig groot. En er zijn 2 tot 3 miljard mensen op aarde die zich christenen noemen. Deze christenen hebben ook eeuwenlang wonderen van God meegemaakt.

God heeft al duizenden jaren wonderen gedaan, maar er zijn altijd heidenen geweest die zich niet aansloten bij de joden of later de christenen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is waar, maar andere goden dan Jahweh zullen mensen uiteindelijk naar het verderf brengen. Bij andere 'goden' kan iets lijken op een tijdelijke genezing, maar het zal leiden tot ellende en uiteindelijk de vernietiging.

Elke genezing door Jahweh leidt tot rust, vrede, blijdschap en vrijheid en is tot eer van de heerlijke Naam van Jahweh.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Weet je wat dan zo raar is, Barba? Dat niet iedereen zich tot jouw type christendom heeft bekeerd. Want de groep christenen waar jij toe behoort moet duidelijk een beter leven hebben dan de rest. Dat valt op, en daardoor zou het zich moeten verspreiden als wildvuur. Maar dat gebeurt niet omdat wat jij beweerd pertinent onwaar is....

Inderdaad,

,Barbapapa keer terug naar de Kerk.

Ging deze draad niet over het charismatische ,dat is het beste thuis in de Kerk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik geloof inderdaad dat christenen niet doodgaan. Ik geloof alleen dat christenen ooit op hoge leeftijd hun aardse leven kunnen afleggen en over kunnen gaan in het hemelse leven.

Er kunnen veel redenen zijn waarom sommige mensen toch doodgaan. Dit kunnen dezelfde redenen zijn waardoor mensen toch ziek worden, terwijl christenen niet ziek hoeven te zijn.

Dit lijkt me erg op de geloofsleer van de Christian Science. Bestaat die club nog, of is die overgegaan in de evangelische gemeente?

Quote:

Terugkeren naar waar ik al ben?
smile.gif

Hoera! Barbapapa is Roomsch geworden! party.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dit lijkt me erg op de geloofsleer van de Christian Science. Bestaat die club nog, of is die overgegaan in de evangelische gemeente?

'Christian Science' ken ik niet. De 'evangelische gemeente' ken ik ook niet. Iets kan wel ergens op lijken, maar dan hoeft het nog niet hetzelfde te zijn.

Quote:
Hoera! Barbapapa is Roomsch geworden!
party.gif

Rome? Is daar de Kerk begonnen dan? Ik dacht in Israël.

Quote:

De apostel Paulus schrijft zelf ook dat hij ziek was. Wat een onzin dat christenen niet ziek zouden kunnen worden.

Heb ik geschreven dat dat niet kan dan? Paulus wist blijkbaar ook hoe hij genezing kon ontvangen.

Quote:

Maar Paulus geloofde niet genoeg, dat is toch duidelijk.

Hij geloofde blijkbaar genoeg om te genezen.

Quote:

En Paulus wist natuurlijk ook niet dat Jezus hem graag had willen genezen. Hij had nog één keer extra om genezing moeten bidden, niet meteen moeten opgeven bij het "mijn genade is u genoeg." Dán was hij ook echt genezen geweest. Toch?

Gaat het om de 'doorn in het vlees'? Dat is geen ziekte; lees maar in de Bijbel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

En Paulus wist natuurlijk ook niet dat Jezus hem graag had willen genezen. Hij had nog één keer extra om genezing moeten bidden, niet meteen moeten opgeven bij het "mijn genade is u genoeg." Dán was hij ook echt genezen geweest. Toch?

Dat is niet helemaal waar.

Kijk maar:

Daarom zeg ik jullie: alles waarom jullie bidden en vragen, geloof dat je het al ontvangen hebt, en je zult het krijgen.

Natuurlijk klopt het dat je standvastig moet zijn, niet meteen moet opgeven maar ik geloof ook dat als je heel basis in je geloof staat en gewoon zegt:"mijn genade is u genoeg." Dat de Heer dit al verhoort.

Kijk maar:

Mar.5: Ze had gehoord over Jezus, en ze begaf zich tussen de menigte en raakte zijn bovenkleed van achteren aan, want ze dacht: Als ik alleen zijn kleren maar kan aanraken, zal ik al gered worden.

Toen zei hij tegen haar: ‘Uw geloof heeft u gered; ga in vrede en wees genezen van uw kwaal.’

Het gaat dus niet om de frequentie van vragen, maar om het geloof dat Hij het voor je kan doen!

Shalom

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik begon mij ook al af te vragen waar de BMW bleef. In veel topics waar ik schrijf, beginnen mensen vragen te stellen over BMW's enzo. Blijkbaar zijn veel mensen geobsedeerd door BMW's in plaats van Jezus.

Bona: jij bedoelt waarschijnlijk Matt. 7:7-13. Ik zie daar niets staan over de Heilige Geest.

Genezingen krijg je ook niet, want die heb je al, omdat Jezus al elke ziekte gedragen heeft.

Toch staat wel onder meer het volgende in Mar. 11:24.

Daarom zeg Ik u, al wat gij bidt en begeert, gelooft, dat gij het hebt ontvangen, en het zal geschieden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid