Spring naar bijdragen

Charismatische overtrokkenheid


Aanbevolen berichten

Quote:

Ik schreef ook dat het gevoel 'uit' de ziel komt. Vanuit de ziel gaat het naar het lichaam. Als je je bijvoorbeeld 'zielig' voelt, komt dit gevoel vanuit je 'ziel' in je lichaam. De geest van de (herboren) mens heeft direct contact met de Geest van God, de ziel staat weer in verbinding met de geest en de ziel staat tot slot in verbinding met het lichaam. De ziel staat dus tussen de geest en het lichaam. Als een mens bovennatuurlijk wordt genezen, gaat de genezing ook van de Geest naar de geest en vandaar via de ziel naar het lichaam.

Trek ik deze lijn door, dan concludeer ik, dat volgens jou ook planten en dieren een ziel hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 176
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Misschien zou het dan correcter zijn als ik zou schrijven dat 'emotie' uit de ziel komt en een gevoel veroorzaakt in het lichaam?
smile.gif

Want planten en dieren hebben denk ik geen emotie he?

Als je vindt, dat een blije hondenjong, of een bange teef in die toestand emotieloos zijn...

Volgens Aristoteles hadden ook planten en dieren een ziel, dacht ik. Was dat niet iets met animale ziel en vegetatieve ziel?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik ga me eens verdiepen in de katholieke charismatische beweging, Rome staat er positief tegenover en ik geloof opzich wel dat God zo kan werken, maar heb mijn twijfels bij de manier waarop veel pinkstergemeenten dit uitdragen, en zeker bij het welvaartsevangelie etc..

Je hoeft je niet direct in allerlei bewegingen te verdiepen. Probeer eerst maar eens te aarden in een gewone parochie en het katholieke geloof in de vingers te krijgen.

Dan kan je later altijd nog zien.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Je hoeft je niet direct in allerlei bewegingen te verdiepen. Probeer eerst maar eens te aarden in een gewone parochie en het katholieke geloof in de vingers te krijgen.

Dan kan je later altijd nog zien.

Juist---------- een zuigeling krijgt eerst melk die ga je ook geen bal gehakt geven met sambal erop.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik ga me eens verdiepen in de katholieke charismatische beweging, Rome staat er positief tegenover en ik geloof opzich wel dat God zo kan werken, maar heb mijn twijfels bij de manier waarop veel pinkstergemeenten dit uitdragen, en zeker bij het welvaartsevangelie etc..

Ik ben ook zeer positief over de charismatische beweging binnen de Katholieke Kerk. Je hoeft het niet te zoeken binnen het protestantisme. Gods Geest werkt overal met grote kracht. Alle eeuwen door hebben katholieken grote wonderen, tekenen, krachten en genezingen gedaan tot eer van God.


Samengevoegd:

Tot het fundament van een christen behoort al de leer van het opleggen van handen.

Hebr. 6

1 Laten wij daarom het eerste onderwijs aangaande Christus laten rusten en ons richten op het volkomene, zonder opnieuw het fundament te leggen van bekering van dode werken en van geloof in God, 2 van een leer van dopen en van oplegging der handen, van opstanding der doden en van een eeuwig oordeel; 3 en dat zullen wij doen, indien God het vergunt.


Samengevoegd:

Mar 16,18

slangen zullen zij opnemen, en zelfs indien zij iets dodelijks drinken, zal het hun geen schade doen; op zieken zullen zij de handen leggen en zij zullen genezen worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Mar 16,18

slangen zullen zij opnemen, en zelfs indien zij iets dodelijks drinken, zal het hun geen schade doen; op zieken zullen zij de handen leggen en zij zullen genezen worden.

Tuurlijk, idd heb je een club mafkezen die om deze reden met ratelslangen speelt, maar die gaan gewoon dood als ze gebeten worden volgens mij. En zeg me niet dat die mensen niet heel sterk geloven.....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zoals je van mij gewend bent, zeg ik niets over het geloof van mensen. Ik geloof alleen niet dat christenen doodgaan als ze door slangen worden gebeten. Christenen moeten in ieder geval niet zonder reden met slangen spelen. Christenen gaan ook niet zomaar over water lopen als ze over de brug of met een boot kunnen gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Zoals je van mij gewend bent, zeg ik niets over het geloof van mensen. Ik geloof alleen niet dat christenen doodgaan als ze door slangen worden gebeten. Christenen moeten in ieder geval niet zonder reden met slangen spelen. Christenen gaan ook niet zomaar over water lopen als ze over de brug of met een boot kunnen gaan.

Wat nou als er een christen dood gaat? Wat is de oorzaak daar dan van? Want je zegt nu eigenlijk dat christenen uberhaubt niet dood kunnen gaan?

Ik snap je niet helemaal puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Zoals je van mij gewend bent, zeg ik niets over het geloof van mensen. Ik geloof alleen niet dat christenen doodgaan als ze door slangen worden gebeten. Christenen moeten in ieder geval niet zonder reden met slangen spelen. Christenen gaan ook niet zomaar over water lopen als ze over de brug of met een boot kunnen gaan.

Toen de Titanic zonk kwamen een paar dagen de christenen op die boot idd alsnog lopend in New York aan.... Of niet natuurlijk, maar laat me raden: niemand op die boot had genoeg geloof! toevallig bij 1500 mensen dan...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Je zegt, zonder dat je het zelf schijnt te merken, vooral veel over je eigen geloof
smile.gif

Dat klopt. Wanneer ik zelf zeg wat ik geloof, geef ik daarmee aan wat ikzelf geloof. smile.gif


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Wat nou als er een christen dood gaat? Wat is de oorzaak daar dan van? Want je zegt nu eigenlijk dat christenen uberhaubt niet dood kunnen gaan?

Ik snap je niet helemaal
puh2.gif

Ik geloof inderdaad dat christenen niet doodgaan. Ik geloof alleen dat christenen ooit op hoge leeftijd hun aardse leven kunnen afleggen en over kunnen gaan in het hemelse leven.

Er kunnen veel redenen zijn waarom sommige mensen toch doodgaan. Dit kunnen dezelfde redenen zijn waardoor mensen toch ziek worden, terwijl christenen niet ziek hoeven te zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Er kunnen veel redenen zijn waarom sommige mensen toch doodgaan. Dit kunnen dezelfde redenen zijn waardoor mensen toch ziek worden, terwijl christenen niet ziek hoeven te zijn.

Dan ben ik heel benieuwd wat voor een redenen dat volgens jou zijn. En kun je aub vanuit een ikvorm praten, want je doet net alsof het een feit is terwijl het alleen een feit is tussen jouw oren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Toen de Titanic zonk kwamen een paar dagen de christenen op die boot idd alsnog lopend in New York aan.... Of niet natuurlijk, maar laat me raden: niemand op die boot had genoeg geloof! toevallig bij 1500 mensen dan...

Ik ken een verhaal van een christen die mee zou gaan met de Titanic, maar uiteindelijk op het laatste moment niet bleek te gaan. Daardoor was hij niet in de ramp terecht gekomen. Op dezelfde manier waren er mensen die normaal gesproken in de Twin Towers werkten, maar net op de bewuste dag er niet werkten of Gods stem hoorden Die zei dat ze weg moesten gaan van dat gebouw.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Dan ben ik heel benieuwd wat voor een redenen dat volgens jou zijn. En kun je aub vanuit een ikvorm praten, want je doet net alsof het een feit is terwijl het alleen een feit is tussen jouw oren.

Andere mensen schrijven ook op een zelfde manier alsof -wat zij denken te weten wat de waarheid is- ook werkelijk de waarheid is.

Eerder schreef ik al dat bv. oerzonde, erfzonde, zonde, zonde van het voorgeslacht, ongeloof, twijfel, occultisme, gebondenheid, enz. enz. enz. redenen kunnen zijn. Maar voor dat alles is Jezus aan het kruis gegaan, zodat deze oorzaken van ziekte en dood weggenomen kunnen worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik ken een verhaal van een christen die mee zou gaan met de Titanic, maar uiteindelijk op het laatste moment niet bleek te gaan. Daardoor was hij niet in de ramp terecht gekomen. Op dezelfde manier waren er mensen die normaal gesproken in de Twin Towers werkten, maar net op de bewuste dag er niet werkten of Gods stem hoorden Die zei dat ze weg moesten gaan van dat gebouw.

Een die "gered" werd doet totaal niets af aan mijn punt. Want: of er zijn maar heel weinig mensen met genoeg geloof, of er moeten abnormaal veel mensen zijn geweest die de reis afzeiden. En dan ben je er nog niet, dat zou voor iedere ramp moeten gelden zelfs.

Ik denk niet dat er voor iedere vliegramp duidelijk meer annuleringen zijn voor die vlucht dan normaal.

En oh ja, er waren vast ook mensen die normaal nooit in die torens kwamen maar toevallig die dag wel. Ingefluisterd door satan of gewoon een gevalletje van de ironie vh leven?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Eerder schreef ik al dat bv. oerzonde, erfzonde, zonde, zonde van het voorgeslacht, ongeloof, twijfel, occultisme, gebondenheid, enz. enz. enz. redenen kunnen zijn. Maar voor dat alles is Jezus aan het kruis gegaan, zodat deze oorzaken van ziekte en dood weggenomen kunnen worden.

Nu spreek je jezelf tegen. Eerstens zou het door verschillende zondes zijn, maar daarna zeg je dat Jezus dat wegneemt. Dat doet Hij toch wanneer je tot geloof komt?

En wat nu als er een baby doodgaat wanneer hij/zij net is opgedragen in een evangelische gemeente? Komt door papa omdat hij grote geloofstwijfels heeft?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Een die "gered" werd doet totaal niets af aan mijn punt. Want: of er zijn maar heel weinig mensen met genoeg geloof, of er moeten abnormaal veel mensen zijn geweest die de reis afzeiden. En dan ben je er nog niet, dat zou voor iedere ramp moeten gelden zelfs.

Ik denk niet dat er voor iedere vliegramp duidelijk meer annuleringen zijn voor die vlucht dan normaal.

En oh ja, er waren vast ook mensen die normaal nooit in die torens kwamen maar toevallig die dag wel. Ingefluisterd door satan of gewoon een gevalletje van de ironie vh leven?

Veel christenen boeken dan niet eens een reis op die dag, doordat ze van God te horen krijgen dat ze dat niet moeten doen, of doordat het boeken niet lukt. Op een dag dat ergens een ramp zal plaatsvinden, zullen veel christenen gewoon niet op de plaats van de ramp zijn om verschillende redenen. Sommige christenen komen vast te zitten in het verkeer, waardoor ze nooit op de plaats van de ramp kunnen aankomen enz. enz.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Nu spreek je jezelf tegen. Eerstens zou het door verschillende zondes zijn, maar daarna zeg je dat Jezus dat wegneemt. Dat doet Hij toch wanneer je tot geloof komt?

En wat nu als er een baby doodgaat wanneer hij/zij net is opgedragen in een evangelische gemeente? Komt door papa omdat hij grote geloofstwijfels heeft?

Ik kan alleen in algemeenheden schrijven en weet niets over individuele gebeurtenissen.

Inderdaad neemt Jezus zonde weg wanneer iemand tot geloof komt. Maar christenen moeten altijd in Gods bescherming blijven leven en sommige mensen moeten soms zelfs na hun bekering nog wel worden bevrijd van zaken uit het verleden. Ook kunnen christenen weer terugkeren naar verkeerde gewoontes uit het verleden, maar het is belangrijk dat christenen dagelijks dicht bij God blijven leven en in Zijn goedheid, rust, bescherming, heiliging en zegen leven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Veel christenen boeken dan niet eens een reis op die dag, doordat ze van God te horen krijgen dat ze dat niet moeten doen, of doordat het boeken niet lukt. Op een dag dat ergens een ramp zal plaatsvinden, zullen veel christenen gewoon niet op de plaats van de ramp zijn om verschillende redenen. Sommige christenen komen vast te zitten in het verkeer, waardoor ze nooit op de plaats van de ramp kunnen aankomen enz. enz.


Samengevoegd:

[...]

Ik kan alleen in algemeenheden schrijven en weet niets over individuele gebeurtenissen.

Inderdaad neemt Jezus zonde weg wanneer iemand tot geloof komt. Maar christenen moeten altijd in Gods bescherming blijven leven en sommige mensen moeten soms zelfs na hun bekering nog wel worden bevrijd van zaken uit het verleden. Ook kunnen christenen weer terugkeren naar verkeerde gewoontes uit het verleden, maar het is belangrijk dat christenen dagelijks dicht bij God blijven leven en in Zijn goedheid, rust, bescherming, heiliging en zegen leven.

Want anders word je gedood door God. yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid