Spring naar bijdragen

Charismatische overtrokkenheid


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 176
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]Je bent ook nog maar een diaken, vriend. En diakens kunnen hoogstends een Volvo krijgen. Wordt dus eerst maar eens priester, voordat je OLH naar de BMW-dealer wilt slepen...
knipoog_dicht.gif

Dat zou misschien heel katholiek / hierarchisch zijn, terwijl God overvloed heeft voor al Zijn kinderen; niet alleen voor een select groepje 'uitverkorenen'. God sluit niemand uit, net zoals Hij niemand uitsluit voor genezing. Het is niet alleen voor 'super-gelovigen'.

Joh 10,10b

Ik ben gekomen, opdat zij leven hebben en overvloed.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Yep; jammer als mensen niet blij worden van het lezen van het Woord van God.

Bemoei jij je nou maar niet met het Woord als leek,komt niet ten goede aan mensen. Want dit alles is geen reclame voor het charismatisch zijn want dat is wel iets anders en niet overtrokken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Yep; jammer als mensen niet blij worden van het lezen van het Woord van God.

Euh, nee, dat is het punt niet.

Er is niks mis met de bijbel. Alleen de bijbel is niet een verzameling losse verzen. Teksten staan in een bepaalde context. Met alleen een tekstje plaatsen zeg je niks. Niemand heeft daar wat aan.

Ik kan ook zeggen. 'Je moet kinderen dood maken'

Psalm 137:9 Gelukkig hij die jouw kinderen grijpt

en op de rotsen verplettert.

Zie je, dat zegt dus niks, want het lijkt me niet christelijk om nou kinderen dood te maken, toch?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Nee, daarom heb ik ook wel eens mensen opgeroepen om zelf te lezen wat in de context staat als ik iets quote. Ik ga ervan uit dat mensen zelf de Bijbel lezen. Ik vind het ook positief als anderen argumenteren vanuit de Bijbel.

En dan kennen ze de tekst, maar trekken een andere conclusie dan jij. Wat dan?

Of jij hebt het fout, of ik heb het dan fout, of de tekst is toch niet zo duidelijk als je dacht. In 2 en 3 vraagt het toch om een hoop meer toelichting. Dan is de tekst alleen plaatsen niet voldoende dus.

Ten tweede werkt het natuurlijk niet zo. Dan kunnen we het forum sluiten met de boodschap 'lees gewoon de bijbel'. Het is het zelfde als argumenting by link (zie de FAQ). Bronvermelding is prima! Moet je zeker doen. Maar je moet toch zelf je argument geven en dan kun je altijd verwijzen naar het vers.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik laat graag mensen zelf de dingen ontdekken, zonder dat ik het voorkauw. Ook kan ik het niet beargumenteren, omdat het moet worden aangenomen in geloof. Hetzelfde geldt bij de discussie met sommige atheisten. Je kunt miljard argumenten verzinnen, maar alleen door geloof kun je redding ontvangen. Ook door geloof kun je de charismata ontvangen, net als genezing, voorspoed enz.

Het is het Woord van God dat overtuigt; niet mijn argument erbij.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik kan mezelf niet (meer) typisch charismatisch noemen, maar ik ken uit die kringen wel het "achter elke boom staat een demoon"-idee.

Tis ook maar net wat 'charismatisch' is natuurlijk. Zoals ik het vaak tegenkom, dan heb ik mezelf nooit als charismaat gezien.

Maar als 'charismatisch' is dat iemand erkent dat de gaven van de Heilige Geest nu nog steeds gegeven worden en dat een pinkstergemeente per definitie 'charismatisch' is (wat heel erg van de definitie afhangt), dan ben ik blijkbaar charismatisch. Ook al zit ik in een randstroming binnen de pinksterbeweging, spreek ik niet in tongen, heb ik helemaal niets met de Torronto blessing (vallen in de Geest enzo), en krijg ik jeuk van rare hypes die dan weer opduiken. Ik voel me dan ook veel meer 'mainstream evangelical' dan dat ik me een pinksterchristen zou voelen.

Maar ondanks dat wil ik het wel een opnemen voor charismatischen, omdat ik vind dat ze soms wat op één hoop gegooid worden met de extreme uitwassen die je soms ziet, en juist door die extremiteit zo enorm opvallen. Zoals er over elke stroming wel karikaturen bestaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een mens kan niet gauw te goed zijn voor de wereld. Jezus Christus heeft laten zien hoe goed je kan zijn voor de wereld.

Joh. 3

16 Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder, die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig leven hebbe.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid