Timon 0 Geplaatst 13 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2009 Quote: Op dinsdag 13 oktober 2009 15:10:06 schreef Kurt het volgende: Wat een naam... I know... Klinkt als een sekte, right? Tenminste, dat vond ik dan. Maar het gaat er dus om dat ze Jezus uit Nazareth (de Nazarener) willen volgen. Een paar jaar geleden zijn mijn ouders bij de KvdN terecht gekomen, maar omdat ik nog bij mijn oude gemeente veel vrienden had in de jeugdgroep wilde ik niet mee en vond ik die kerk maar niks. Totdat ik er meer objectief naar kon kijken en erachter kwam dat ik het toch wel een mooie gemeente vond. Ik zet een aantal dingen die de kerk typeren op een rijtje: -De kerk is niet voortgekomen uit een scheuring van andere kerken, maar uit een opwekking. -De Kerk van de Nazarener komt wereldwijd voor in veel verschillende landen -Voor een evangelicale kerk is er veel aandacht voor theologie en verdieping. Met name de Wesleyaanse theologie heeft veel invloed in de kerk. -Men gaat uit van essentials en non-essentials. Alles rondom het verlossingswerk van Christus is essentieel voor het christelijk geloof. Als je niet gelooft dat Jezus, de Zoon van God, voor ons is gestorven en weer opgestaan kan je jezelf immers geen christen meer noemen. Andere dingen, zoals de visie op de doop, kunnen heel belangrijk zijn, maar zijn niet essentieel en daarover kan je dus ook van mening verschillen. Of samengevat: eenheid in de hoofdzaken, verscheidenheid in de bijzaken. Verder is de gemeente in Amersfoort erg gericht op onderlinge relaties en ontmoeting en komen er relatief veel jonge mensen in de kerk Link naar bericht Deel via andere websites
Timon 0 Geplaatst 13 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2009 Quote: Op dinsdag 13 oktober 2009 16:41:45 schreef Revolution het volgende: Ik ga vanaf kleins af aan naar de hervormde kerk in Asperen. Ik ben het niet altijd met de kerkleer eens, maar omdat er zoveel jongeren zijn is het fijn en leerzaam om die kerk te blijven bezoeken. Als ik wat ouder ben ga ik wel op zoek naar een andere kerk, waar ik qua 'preken' meer aan heb. Wat grappig, iemand uit mijn klas komt uit de Gereformeerde Kerk in Asperen en daar hebben we vorig jaar met een groepje van 5 mensen een project gedaan om ze te helpen nog meer "naar buiten gericht" te zijn Link naar bericht Deel via andere websites
Revolution 0 Geplaatst 13 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2009 Quote: Op dinsdag 13 oktober 2009 16:54:02 schreef Timon het volgende: [...] Wat grappig, iemand uit mijn klas komt uit de Gereformeerde Kerk in Asperen en daar hebben we vorig jaar met een groepje van 5 mensen een project gedaan om ze te helpen nog meer "naar buiten gericht" te zijn Oh, ja, de gereformeerde kerk in Asperen verzorgd vaak jeugddiensten. Eerst in hun eigen gebouw, maar nu zijn ze groter gegaan. En heet het 'Jeugdkerk' Voor iedereen in omstreken toegangelijk. Ik ga er ook altijd heen. Is echt geweldig Heb je daar misschien aan meegewerkt? Link naar bericht Deel via andere websites
Timon 0 Geplaatst 13 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2009 Aan de jeugdkerk niet, dat bestond al en we hebben alleen aangemoedigd dat ze daarmee door blijven gaan. Mijn klasgenote werkt er volgens mij wel aan mee. De kerk houdt nu naar ons idee een soort "open huis" of "open dag" om buitenstaanders de kans te geven op een ongedwongen manier met de kerk kennis te maken Link naar bericht Deel via andere websites
Revolution 0 Geplaatst 13 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2009 Oke, mijn vriendin kerkt daar en volgens mij heb ik haar daar wel eens over gehoord ja. Alleen dat kan ik me niet goed meer herinneren Link naar bericht Deel via andere websites
peaches 0 Geplaatst 13 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2009 Ik ga naar de RK Kathedraal in utrecht De willibord kerk in Utrecht (tridentijnse ritus 17.30) En de Benedictinessen in Oosterhout Link naar bericht Deel via andere websites
Nanoe 0 Geplaatst 13 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2009 Ik ga naar de hervormde kerk (PKN) in Kockengen Link naar bericht Deel via andere websites
Asteraceae 0 Geplaatst 14 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2009 Quote: Op dinsdag 13 oktober 2009 22:45:20 schreef Nanoe het volgende: Ik ga naar de hervormde kerk (PKN) in Kockengen Dan ben je behoorlijk streng in leer. Woon jij ook ik Kockengen? Link naar bericht Deel via andere websites
Manjafiek 0 Geplaatst 30 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 30 oktober 2009 Ik ben nieuw hier op dit forum . Ik heb me al voorgesteld in het portaal topic (daar kan je dus meer lezen over mijn achtergrond). Op dit moment volg i kee nfundamenten studie in de kerk van de nazarener. Ik ben wel nieuwsgierig of er meer mensen hier zitten die daar naartoe gaan? Link naar bericht Deel via andere websites
Mr. Emilio 0 Geplaatst 30 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 30 oktober 2009 Ik ben dus inmiddels al weer bijna 3 maanden getrouwd en door onze verhuizing zijn we ook op zoek gegaan naar een andere gemeente en dat is geworden de Baptistengemeente midden-Betuwe in Zetten. Daarnaast gaan we regelmatig ook nog naar de Baptistengemeente Ede - Op Doortocht. Deze gemeente is eigenlijk mijn echte thuis-gemeente omdat mijn ouders daar kwamen toen wij "kwamen" (ik en mijn zus geboren werden) en waar we een jaar of 8(?) zijn gebleven. Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 15 november 2009 Rapport Share Geplaatst 15 november 2009 Ik ga naar Eglesia Kerk van Nu in Apeldoorn, een gemeente die in 2007 is opgestart en die een liefdevolle eigentijdse gemeente van Jezus Christus wil zijn. Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 22 november 2009 Rapport Share Geplaatst 22 november 2009 ik zit bij de evangelische open thuis gemeente in Drachten Link naar bericht Deel via andere websites
Wolvin 0 Geplaatst 9 december 2009 Rapport Share Geplaatst 9 december 2009 Ik ga zaterdag voor het eerst naar de kerk van de zevendedags adventisten in Leusden. Ben benieuwd! Link naar bericht Deel via andere websites
Timon 0 Geplaatst 9 december 2009 Rapport Share Geplaatst 9 december 2009 Grappig, ik ken mensen die daar lid zijn... Als je de familie Willemsen nog eens tegenkomt (en dan met name Rob) moet je eens de groeten doen van Timon Link naar bericht Deel via andere websites
Tirza 0 Geplaatst 9 december 2009 Rapport Share Geplaatst 9 december 2009 Ik ga naar de Leidse binnenstadsgemeente en ik vind het tof. Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 9 december 2009 Rapport Share Geplaatst 9 december 2009 Quote: Op woensdag 09 december 2009 17:00:31 schreef Tirza het volgende: Ik ga naar de Leidse binnenstadsgemeente en ik vind het tof. Alblas moet alleen niet zo spammen over Maria. Link naar bericht Deel via andere websites
Tirza 0 Geplaatst 9 december 2009 Rapport Share Geplaatst 9 december 2009 Haha, was je er zondag ook? Dat was de eerste keer dat ik hem over Maria hoorde. Link naar bericht Deel via andere websites
Ramòntezuma 0 Geplaatst 9 december 2009 Rapport Share Geplaatst 9 december 2009 Ik ga naar de Ichthuskerk in Amersfoort; christelijk gereformeerd. Maar ik wil eigenlijk binnenkort in Utrecht gaan kerken... moet nog even rond gaan kijken Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 9 december 2009 Rapport Share Geplaatst 9 december 2009 Hehe, daar heb ik nog een tijdje de kerkdiensten van geluisterd via iTunes volgens mij. Link naar bericht Deel via andere websites
Ramòntezuma 0 Geplaatst 9 december 2009 Rapport Share Geplaatst 9 december 2009 Quote: Op woensdag 09 december 2009 22:56:36 schreef Andere Jas het volgende: Hehe, daar heb ik nog een tijdje de kerkdiensten van geluisterd via iTunes volgens mij. Weet je toevallig nog welke dominee er toen stond? Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 9 december 2009 Rapport Share Geplaatst 9 december 2009 Quote: Op woensdag 09 december 2009 22:53:34 schreef Tirza het volgende: Haha, was je er zondag ook? Dat was de eerste keer dat ik hem over Maria hoorde. Het was ook de eerste keer dat ik onrustig op mijn stoel aan het schuiven was. Verder is het best een toffe peer. Link naar bericht Deel via andere websites
Asteraceae 0 Geplaatst 10 december 2009 Rapport Share Geplaatst 10 december 2009 Quote: Op woensdag 09 december 2009 22:47:59 schreef Hongerige Wolf het volgende: [...] Alblas moet alleen niet zo spammen over Maria. Ik hoor hem regelmatig, maar hem nooit over Maria gehoord. Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 10 december 2009 Rapport Share Geplaatst 10 december 2009 Quote: Op woensdag 09 december 2009 23:53:47 schreef Ramòntezuma het volgende: [...] Weet je toevallig nog welke dominee er toen stond? Nee, dat heb ik niet meegekregen. Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 10 december 2009 Rapport Share Geplaatst 10 december 2009 Quote: Op donderdag 10 december 2009 07:27:48 schreef zoveel vragen nu nog antwoorden het volgende: [...] Ik hoor hem regelmatig, maar hem nooit over Maria gehoord. Gaat dat over dezelfde Alblas(uit Katwijk)? Een gemeente die banden heeft met een studentenekklesia klinkt namelijk niet als een vreselijk confessionele gemeente. (als de Amsterdamse Ekklesia enigzins representatief is) Link naar bericht Deel via andere websites
Tirza 0 Geplaatst 10 december 2009 Rapport Share Geplaatst 10 december 2009 Nee, da's een andere. Deze Alblas is de wijkpredikant van de LBG. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten