Spring naar bijdragen

Jongensbesnijdenis verbieden.


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 252
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Ja, 'God regeert'. Alleen zullen sommigen dat anders uitleggen.

Normaal gesproken is het een regeringsvorm van een land. Kortom, of landen als Iran waar de Ayatola's aan de macht zijn. Maar ja, regeert God daar dan? Lijkt me dat die mensen regeren. Al zouden ze de wil van God uitvoeren, dan nog is het er indirect. En met indirect is het wel heel breed, aangezien in de geschiedenis dikwijls vorsten gratia Dei regeren en hun soevereiniteit aan God verlenen. Volkssoevereiniteit kwam pas later... Een rechtstreekse theocratie bestaat niet op dit moment op aarde.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Over de werkelijke uitvoering van een Theocratie valt dus ook over te discussiëren. Aangezien landen als Iran niet door God worden geregeerd, zijn het ook geen theocratien inderdaad. Ik geloof wel dat een Theocratie bestaat, maar anders dan sommmige anderen denken.

Ik zie een Theocratie net als het koninkrijk van God. Het is een voornamelijk geestelijk koninkrijk wat bestaat naast de wereld. Waar christenen zijn, is de Theocratie. God regeert in de harten van de christenen en door Zijn Geest leidt Hij Zijn koninkrijk. Door Zijn kinderen heen bereikt God de wereld. Deze Theocratie kan ook nooit kapot worden gemaakt door wereldmachten, omdat het rijk geestelijk is. Daarom komen ook dictaturen ten val die zich verzetten tegen het christendom. De sterkste kracht van het rijk, is liefde. Daar kunnen geen tanks tegenop.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

(Ook bij 'geef de keizer...' zegt Jezus niet dat belasting moet worden betaald. Maar omdat de farizeeën Hem in een val wilden lokken, leidde Jezus hen om de tuin met Zijn wijsheid.)

Ik neem toch aan dat Jezus opmerkingen niet een retorisch trucje was om die mensen om de tuin te leidden? Speelt Jezus het op die manier, door met drogredenen te voorkomen dat hij antwoord moet geven?

Mensen met flauwe spelletjes krijgen ook een passend antwoord terug. Maar ik denk toch dat er ook nog steeds een hoop inhoud in Zijn woorden zit, ook al ins het niet altijd de inhoud waar Zijn toehoorders op hoopten, toch?

Wijsheid is lijkt mij toch meer dan wat holle retoriek lijkt me zo. Om te tuin leiden is sluw, niet wijs.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op zich maakt het ook niet zoveel uit. We zullen toch gewoon belastingen moeten betalen en de regels moeten opvolgen voor zover ze niet tegen Gods wil ingaan smile.gif Maar christenen beseffen vaak niet hun positie. Machten in de wereld zijn er alleen maar omdat hun Vader dat toelaat. Zodra de Vader het anders wil, zal het anders gaan. En Zijn kinderen kunnen Hem verzoeken doen.

Mat 21,22

En al wat gij in het gebed gelovig vragen zult, zult gij ontvangen.

Terwijl de machthebbers in de wereld denken dat ze veel macht hebben, breidt Gods koninkrijk zich aan alle kanten om hen heen uit.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op zich maakt het ook niet zoveel uit. We zullen toch gewoon belastingen moeten betalen en de regels moeten opvolgen voor zover ze niet tegen Gods wil ingaan
smile.gif
Maar christenen beseffen vaak niet hun positie. Machten in de wereld zijn er alleen maar omdat hun Vader dat toelaat. Zodra de Vader het anders wil, zal het anders gaan. En Zijn kinderen kunnen Hem verzoeken doen.

Mat 21,22

En al wat gij in het gebed gelovig vragen zult, zult gij ontvangen.

Terwijl de machthebbers in de wereld denken dat ze veel macht hebben, breidt Gods koninkrijk zich aan alle kanten om hen heen uit.

Allemaal kul Barpa.die heeft niets met het onderwerp van deze draad te maken dus weg wezen nou.Bijbelteksten plukken doe je maar in je eigen kring; nog een respectloos gebruik ook van de Heilige Schrift,maar weet jij veel.

Over op de orde van de dag.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Wat bij wet verboden dient te worden omdat het kleine kind niet vraagt om gedoopt te worden.

Slechte parodie. Aan de doop hou je lichamelijk gezien niets over. Een plens water over je kop valt te verhelpen met een handdoek, een voorhuid daarentegen naai je er niet zo makkelijk weer op.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

[...]

Slechte parodie. Aan de doop hou je lichamelijk gezien niets over. Een plens water over je kop valt te verhelpen met een handdoek, een voorhuid daarentegen naai je er niet zo makkelijk weer op.

Wel erg kort door de bocht.. er zijn bijv. christenen die zeggen dat de doop ook onomkeerbaar is. De rechter heeft ook een besnijdenis verboden onder meer omdat als het kind later voor de religie van zijn vader (hindoeïsme) zou kiezen het zijn hele leven verantwoording zou moeten afleggen voor die besnijdenis. Dus zo'n slechte parodie vind ik het niet, als een kind later kiest voor iets anders kan het er evengoed mee zitten dat er ooit als baby over zijn hoofd een spreuk is uitgesproken. Dat jij het waarschijnlijk een betekenisloze spreuk vindt en slechts een plens water doet daar niet zoveel aan af.. er is meer dan alleen lichamelijke schade.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Wat een waazin kraam je weer uit en je misbruikt de Heilige Schrift ook nog.

Rom 14,10       

Maar gij, wat oordeelt gij uw broeder? Of ook gij, wat veracht gij uw broeder? Want wij zullen allen voor de rechterstoel van Christus gesteld worden.

1 Kor 10,23       

Alle dingen zijn mij geoorloofd, maar alle dingen zijn niet nuttig; alle dingen zijn mij geoorloofd, maar alle dingen stichten niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Neen dat nog niet maar de aanzetten zijn gegeven uit de medische wereld en achter de schermen wordt al het nodige gedaan,maar de berichtgeving is daar haast niet over.Dat het totaalverbod er gaat komen op termijn is zeker,de muis knaagt langzaam maar krijgt de kaas doormidden,dus geduld is een schone zaak.

Dat is helemaal niet zeker. De kans op handhaving is minimaal en actieve vervolging zou een publicitaire ramp zijn.

Politieagenten die Joden arresteren omdat ze hun geloof uitoefenen...

Ja, dat klinkt echt als iets waar enige politieke partij zich mee zou willen associeren.

Quote:

Steeds meer mensen komen tot overtuiging dat jongensverminking/besnijdenis niet kan en verboden moet worden,ook op grond van de grondwet van dit land.

Die grondwet is daar bepaald niet eenduidig in.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dat is helemaal niet zeker. De kans op handhaving is minimaal en actieve vervolging zou een publicitaire ramp zijn.

Politieagenten die Joden arresteren omdat ze hun geloof uitoefenen...

Ja, dat klinkt echt als iets waar enige politieke partij zich mee zou willen associeren.

Omdat ze baby's verminken mach... En er komen dan beschaafde processen en een veel te lage straffen, geen veewagon en een vernietigingskamp. Dus laat godwin met rust.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Omdat ze baby's verminken mach... En er komen dan beschaafde processen en een veel te lage straffen, geen veewagon en een vernietigingskamp. Dus laat godwin met rust.

verbaasd.gif Op welke manier heeft Godwin's Law hiermee te doen?

Ik maak niemand uit voor nazi.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Je hint er wel naar mach, dat weet je zelf ook.

Nee, dat weet ik niet.

Het enige wat ik weet en wat ik stelde is dat die vergelijking onherroepelijk gemaakt gaat worden en internationaal opgepikt zal worden zodra men actief Joden gaat vervolgen voor het overtreden van het verbod op besnijdenis en dat dat de reden is dat geen enkele politieke partij haar vingers eraan zal branden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat een vreemd topic. Joodse kinderen die op de 8e dag besneden worden, merken er totaal niets van en er is geen enkel risico indien dit goed gebeurt. Daarnaast is besneden zijn een stuk hygiënischer en komt baarmoederhalskanker totaal niet voor bij vrouwen die getrouwd zijn met Joodse mannen die op de 8e dag besneden zijn. Wat een kul dat dit verboden zou moeten worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik was het gewoon regelmatig en heb dus weinig problemen met de hygiene.
smile.gif

In deze regio wel. Maar ook al was je het regelmatig, zonder voorhuid blijft hygiënischer.

Zeker in landen waar het nogal warm kan worden, is onder de voorhuid een ideale plek voor bacteriën.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Renaldo , your my guy.

Mannen besnijdenis Rocks om hygienische en culturele redenen. Gezeur om dat te willen verbieden, ik zou 1000 en een anderen dingen kunnen bedenken die eerder verboden zouden moeten worden. Cosmetische chirurgie onder de 21 jr bijvoorbeeld. Of roken. Veeeel schadelijker dan mannenbesnijdenis. Lekker hollandse discussie by the way.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

er is geen enkel risico indien dit goed gebeurt.

Dat heb je wel vaker, dat iets goed gaat als het goed gaat knipoog_dicht.gif


Samengevoegd:

Quote:

Lekker hollandse discussie by the way.

Heerlijk, die weg-met-ons benadering. Alleen is het niet waar. De discussie loopt in de VS bijvoorbeeld al veel langer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Renaldo , your my guy.

Mannen besnijdenis Rocks om hygienische en culturele redenen. Gezeur om dat te willen verbieden, ik zou 1000 en een anderen dingen kunnen bedenken die eerder verboden zouden moeten worden. Cosmetische chirurgie onder de 21 jr bijvoorbeeld. Of roken. Veeeel schadelijker dan mannenbesnijdenis. Lekker hollandse discussie by the way.

In de politiek zijn er genoeg zaken belangrijker om voor te strijden dan dierenwelzijn. Ik noem bijvoorbeeld genocide en mensenrechtenschendingen in andere landen.

Betekent dit dan ook dat je je totaal niet meer met dierenwelzijn mag bemoeien in de politiek? Moet de Partij voor de Dieren dan maar afgeschaft worden? (Okee het is een onzin partij, maar om het dan maar af te schaffen...)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

In de politiek zijn er genoeg zaken belangrijker om voor te strijden dan dierenwelzijn. Ik noem bijvoorbeeld genocide en mensenrechtenschendingen in andere landen.

Betekent dit dan ook dat je je totaal niet meer met dierenwelzijn mag bemoeien in de politiek? Moet de Partij voor de Dieren dan maar afgeschaft worden? (Okee het is een onzin partij, maar om het dan maar af te schaffen...)

Hij heeft het toch niet over verbieden van de discussie oid verbaasd.gif.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid