Spring naar bijdragen

Jongensbesnijdenis verbieden.


Aanbevolen berichten

Quote:

[...]

Dat ben ik met je eens. Is religie een term die je graag bezigt als je sarcastisch bent?

Ik bezig van alles wanneer is sarcastisch ben. Ik had ook 'relatie' kunnen zeggen omdat niet-traditionele christenen überhaupt een broertje dood aan het woord 'religie' hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 252
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Raido: God is van alle tijden, Schepper van de tijd, en staat buiten en boven de tijd. Bovendien heeft Hij, in de gedaante van Zijn Zoon, St. Petrus de sleutels van het Koninkrijk gegeven, en ook nog eens gezegd, dat Hij op deze rots Zijn Kerk zou bouwen. En dat is gebeurd. De huidige rechtelijke en waardige opvolger van St. Petrus heet... Benedictus!

Maar... even over de besnijdenis; als we nou eens wereldwijd verplichte totaalbesnijdenis (bij meisjes clitoris en labiae, bij jongens penis en scrotum) zouden invoeren bij alle, álle nieuwgeborenen, dan zouden we binnen een eeuw van het hele probleem af zijn. Is dit misschien een oplossing en een einde aan deze discussie? Of zijn er mensen die hier niet achter kunnen staan?

Als je de mensheid uit wil roeien kan het een optie zijn ,maar dan zijn er wel methodes die sneller gaan in 24 uur tijd geen leven meer te bekennen op aarde.

Maar zolang we dat niet doen deze methodes toepassen wordt het toch tijd dat er een verbod gaat komen op jongensverminking/besnijdenis,daar zouden de jongens in bepaalde kringen heel blij mee zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Nee hoor, kijk maar eens als je een plasje doet.. Zo'n wanstaltig ding met teveel huid.. *griezelt*

Daar ga ik zéker niet naar kijken! Het eerste wat mijn vrouw mij heeft geleerd, is, dat ik bij haar thuis en bij ál haar vrienden en vriendinnen, geacht wordt te gaan zítten! tijdens het plassen. Eerst dacht ik, heb ik dáárvoor zolang moeten oefenen? Maar sinds ik een eigen huis heb, heb ik het in mijn huis ook ingevoerd. Dus ik kijk er nooit naar bij het plasje doen. En ik heb gewoon een hele gevoelige glans, zonder eeltbonken, zoals in eerdere posts beschreven. Ik moet er niet aan denken, dat ik die fijngevoeligheid kwijt zou raken. Mannen hebben maar één erogene zone, en dan zou je die willens en wetens onder een korst eelt verstoppen? Zou je dat een vrouw ook toewensen? De clitoris (en al die andere erogene zones) verstoppen onder een eeltlaag? Dan zouden vele vrouwen minstens vijf kilo zwaarder worden!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jij weet ook werkelijk waar niet het verschil tussen humor en werkelijkheid, daarnaast liep je iets eerder in dit topic te beweren dat je eigenlijk niet tegen besnijdenis kon zijn omdat God het bevolen heeft en nu is het spontaan weer 'plak Bijbeltekst zonder context' om aan te duiden dat besnijdenis slecht is.

Kortom, wat wil je? Verbieden of niet? Uit christelijk perspectief moeten we dit natuurlijk verbieden, weg met de antichristelijke joodse en mohammedaanse gebruiken!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Jij weet ook werkelijk waar niet het verschil tussen humor en werkelijkheid, daarnaast liep je iets eerder in dit topic te beweren dat je eigenlijk niet tegen besnijdenis kon zijn omdat God het bevolen heeft en nu is het spontaan weer 'plak Bijbeltekst zonder context' om aan te duiden dat besnijdenis slecht is.

Kortom, wat wil je? Verbieden of niet? Uit christelijk perspectief moeten we dit natuurlijk verbieden, weg met de antichristelijke joodse en mohammedaanse gebruiken!

Ik bekijk het onderwerp vanuit meerdere ooghoeken, waarom ben jij besneden als je het vanuit christelijk oogpunt verwerpt?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik bekijk het onderwerp vanuit meerdere ooghoeken, waarom ben jij besneden als je het vanuit christelijk oogpunt verwerpt?

Mijn 'opening' was te klein waardoor wanneer ik 'een grote jongen' zou worden en 'Opstand onder de Leden' zou hebben een soort van 'uit zou scheuren'..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Mijn 'opening' was te klein waardoor wanneer ik 'een grote jongen' zou worden en 'Opstand onder de Leden' zou hebben een soort van 'uit zou scheuren'..

Dat heb ik ook.

Niks mis mee mag ik hopen en anders kunnen we het er misschien in de hel nog over hebben! puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Besnijden/verminken is in zekere zin de persoon invalide maken,dat is verboden en een misdaad, het zou voor de hand liggen dat verminking/besnijden van kleine jongens een misdaad is.Dat besef gaat eindelijk komen zoook op termijn het verbod op het ongevraagd minderjarigen te verminken.Een algeheel verbod is zeer op zijn plaats.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Besnijden/verminken is in zekere zin de persoon invalide maken,dat is verboden en een misdaad, het zou voor de hand liggen dat verminking/besnijden van kleine jongens een misdaad is.Dat besef gaat eindelijk komen zoook op termijn het verbod op het ongevraagd minderjarigen te verminken.Een algeheel verbod is zeer op zijn plaats.

Sacerdos als uw voorhuid u ergert besnijd deze dan, het is beter zonder voorhuid het eeuwige Koninkrijk in te gaan dan te sterven met voorhuid, want weet je welke besnijdenis het om gaat?

Deut 30,6       

En de HEERE, uw God, zal uw hart besnijden, en het hart van uw zaad, om de HEERE, uw God, lief te hebben met uw ganse hart en met uw ganse ziel, opdat gij leeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Oorlellen, nek, billen, tepels etc.

Hmm... oorlellebberen krijg ik kippevel van, nek krijg ik kippevel van, billen doet mij niks, en tepels ook niet. Jammer... heb je nog meer, of moet ik het maar met één doen? Zou leuk zijn voor mijn, én voor mijn vrouw...


Samengevoegd:

Quote:

Besnijden/verminken is in zekere zin de persoon invalide maken,dat is verboden en een misdaad, het zou voor de hand liggen dat verminking/besnijden van kleine jongens een misdaad is.Dat besef gaat eindelijk komen zoook op termijn het verbod op het ongevraagd minderjarigen te verminken.Een algeheel verbod is zeer op zijn plaats.

'Valide' is waardig, 'invalide' is onwaardig. Letterlijk maak je in bepaalde culturen door een besnijdenis dus iemand waardig, en zou hij/zij invalide zijn door hem/haar níet te besnijden...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Besnijden/verminken is in zekere zin de persoon invalide maken,dat is verboden en een misdaad

Invalide ben je wanneer door die 'verminking' iets niet meer kunt. Volgens mij kunnen joden en moslims zich heel goed voortplanten en is het niet bewezen (eerder het tegendeel) dat besnijdenis slecht is voor de mens, of dat het seksueel genot minder word.

Quote:
Het zou voor de hand liggen dat verminking/besnijden van kleine jongens een misdaad is.Dat besef gaat eindelijk komen zo ook op termijn het verbod op het ongevraagd minderjarigen te verminken.Een algeheel verbod is zeer op zijn plaats.

Puur hypothetisch, maar stel dat wij standaard alle kinderen hun amandelen zouden verwijderen zou je dat ook verminking vinden?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Invalide ben je wanneer door die 'verminking' iets niet meer kunt. Volgens mij kunnen joden en moslims zich heel goed voortplanten en is het niet bewezen (eerder het tegendeel) dat besnijdenis slecht is voor de mens, of dat het seksueel genot minder word.

[...]Puur hypothetisch, maar stel dat wij standaard alle kinderen hun amandelen zouden verwijderen zou je dat ook verminking vinden?

Ja het is veel te kort door de bocht om van verminking te spreken, bovendien komt baarmoederhalskanker bij joodse vrouwen veel minder voor. Als het besnijden dan verminking is, wat is het niet besnijden dan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid