Morphogenesis 4 Geplaatst 1 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 1 augustus 2009 Boek, boek.. Waar heb ik een boek.. Help! Dit zijn zulke lastige vragen altijd... Ik lees geen boeken Alleen "Het Boek " Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 1 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 1 augustus 2009 Quote: Op zondag 02 augustus 2009 01:06:20 schreef Morphogenesis het volgende: Alleen "Het Boek " Meer heb je niet nodig. Link naar bericht Deel via andere websites
BookerT 0 Geplaatst 2 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2009 De kinderen van Hurin van Tolkien heb ik net uit, morgen maar eens beginnen in de Silmarillion. Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 2 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2009 'met hart en ziel' van nicholas sparks.. die boeken van hem zijn zooo romantisch.. dat een man zoiets kan schrijven is echt apart.. Samengevoegd: Quote: Op vrijdag 31 juli 2009 23:33:27 schreef Hester het volgende: De schaduw van de wind - Carlos Ruiz Zafón vind je hem leuk? hoor veel van dit boek, maar de beschrijving klinkt zo vaag.. Link naar bericht Deel via andere websites
visstickje 0 Geplaatst 2 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2009 Haddasa. Het is een erg mooi boek! Gaat over Ester, hoe zij haar volk redde van de ondergang. de laatste tijd lees ik erg veel bijbel romannen. zois het voor mij duidelijker hoe mensen vroegah tot God leefden en hoe moeilijk ze hetniet hebben gehad. door de boeken van Jozef (dromers etc) en de boeken van Noach ben ik zelf ook meer in het geloof gekomen en verdiep me er ook steeds meer in waardoor ik ook meer stille tijden heb met God. wauw.! Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 2 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2009 Quote: Op zondag 02 augustus 2009 16:12:16 schreef BookerT het volgende: De kinderen van Hurin van Tolkien heb ik net uit, morgen maar eens beginnen in de Silmarillion. Succes! Link naar bericht Deel via andere websites
Morphogenesis 4 Geplaatst 2 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2009 Quote: Op zondag 02 augustus 2009 19:12:37 schreef Machiavelli het volgende: [...] Succes! Inderdaad, Succes Respect als je daar door heen komt Link naar bericht Deel via andere websites
BookerT 0 Geplaatst 2 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2009 Ik heb hem sinds kort in bezit, maar er schijnt inderdaad moeilijk door heen te komen zijn! Link naar bericht Deel via andere websites
Annatar 0 Geplaatst 2 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2009 Quote: Op zondag 02 augustus 2009 19:30:31 schreef BookerT het volgende: Ik heb hem sinds kort in bezit, maar er schijnt inderdaad moeilijk door heen te komen zijn! Valt wel mee. Als je maar het geduld hebt om afentoe in het namenregister te kijken welke naam nu ookal weer bij wie hoort. Link naar bericht Deel via andere websites
Morphogenesis 4 Geplaatst 2 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 2 augustus 2009 Dat is het hem net Als je daar eenmaal bent aangekomen, ben je z'n naam al weer vergeten Link naar bericht Deel via andere websites
-JmB- 0 Geplaatst 3 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2009 Ryszard Kapuscinski - Reizen met Herodotus. Over de belevenissen van een Poolse journalist die Herodotus Historien als steun en toeverlaat overal mee naar toeneemt. Best een aardig boek, kan hem voor middellange reizen met het OV van harte aanbevelen. Link naar bericht Deel via andere websites
Kurt 0 Geplaatst 3 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2009 Grappig, dat boek heb ik vorig jaar gerecenseerd voor Katholiek Nieuwsblad. Inderdaad een alleraardigst boek Link naar bericht Deel via andere websites
BookerT 0 Geplaatst 18 september 2009 Rapport Share Geplaatst 18 september 2009 Terry Pratchett-Interresante Tijden(ja, vertaling) Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 18 september 2009 Rapport Share Geplaatst 18 september 2009 Quote: Op zaterdag 19 september 2009 01:38:12 schreef BookerT het volgende: Terry Pratchett-Interresante Tijden(ja, vertaling) Schaam je . Pratchett hoor je in het Engels te lezen. Link naar bericht Deel via andere websites
BookerT 0 Geplaatst 18 september 2009 Rapport Share Geplaatst 18 september 2009 Ik heb wel wat Engelstalige boeken en meestal begrijp ik het ook wel, maar ik ben meestal toch een beetje huiverig, te bang dat ik het niet snap. Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 18 september 2009 Rapport Share Geplaatst 18 september 2009 Quote: Op zaterdag 19 september 2009 01:43:40 schreef BookerT het volgende: Ik heb wel wat Engelstalige boeken en meestal begrijp ik het ook wel, maar ik ben meestal toch een beetje huiverig, te bang dat ik het niet snap. Dan is het opzich vergeeflijk. En opzich schijnen de vertalingen van Pratchett van hoge kwaliteit te zijn. Link naar bericht Deel via andere websites
BookerT 0 Geplaatst 18 september 2009 Rapport Share Geplaatst 18 september 2009 Ik heb Wizards First Rule in het Engels en daar kom ik wel redelijk door heen, maar dat is ook niet zo'n heel moeilijk boek heb ik het idee. Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 19 september 2009 Rapport Share Geplaatst 19 september 2009 Quote: Op zaterdag 19 september 2009 01:43:40 schreef BookerT het volgende: Ik heb wel wat Engelstalige boeken en meestal begrijp ik het ook wel, maar ik ben meestal toch een beetje huiverig, te bang dat ik het niet snap. Begrijpelijk, maar anderzijds, net door meer boeken in het Engels te lezen, zal je steeds vlotter leren lezen. Als je graag leest vind ik het persoonlijk toch de moeite waard zo veel mogelijk werken in de originele taal te lezen. En staar je niet blind op dat éne woordje dat je niet snapt. Als je constant het woordenboek naast je hebt, sjah, dan vlot het gewoon niet en da's niet aangenaam. Ik lees boeken in vijf talen waarvan mijn kennis varieert van zeer goed tot nauwelijks een behoorlijke basis, maar zo lang je in staat bent om min of meer de essentie van een zin te snappen, lukt het wel (natuurlijk ook afhankelijk van de moeilijkheidsgraad van het boek, in het Spaans lees ik bijvoorbeeld alleen vrij korte boeken met een relatief eenvoudig taalgebruik omdat ik maar twee weken Spaanse les gehad heb in m'n leven). Natuurlijk moet je wel zorgen dat je termen die steeds terugkeren in het boek wel opzoekt, het is bijvoorbeeld niet zo handig om Oliver Twist te lezen als je niet weet wat "orphan" betekent (hoewel je dat wellicht uit de context kunt afleiden), maar staar je niet blind op elk bijwoordje in de tekst. (Tot zo ver "anderstalige boeken lezen 101". Sorry als ik wat betweterig overkom ofzo, als je liever vertalingen leest mag je dat natuurlijk gerust doen he. ) Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 19 september 2009 Rapport Share Geplaatst 19 september 2009 Hihi, zo lees ik de Bijbel in het Grieks, Frans, Engels en Nederlands en ik wil deze nog een keer in het Duits lezen Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 19 september 2009 Rapport Share Geplaatst 19 september 2009 Niet dat mijn engels zo geweldig is (nogal matig eerlijk gezegd) Maar dat ik mijn huidige studie een beetje kan bijbenen dank ik toch voor een groot deel aan Engelse boeken die ik begon te lezen na ik van de Mavo af kwam (examen engels had ik een 6 ). Dat was de tijd van dat de eerste Tolkien film uitkwam. Toen begon ik het werk van Tolkien in Engels te lezen. Het kostte me veel moeite, maar ik heb er veel aan gehad, denk ik. Link naar bericht Deel via andere websites
Dubito 0 Geplaatst 19 september 2009 Rapport Share Geplaatst 19 september 2009 Ik lees nu mijn halve leven boeken in het Engels voor de lol en niet omdat het van school moet. (heb altijd van lezen gehouden, dus dat moeten was sowieso geen issue) Ik ben pas nu in een stadium gekomen dat ik zo makkelijk engels lees dat ik soms niet eens weet of het boek wat ik enige tijd gelezen heb nu nederlands was of engels. Mijn passieve woordenschat is enorm verbetert met de jaren. Het gaat echt makkelijk en vanzelf, dus ik kan het zeker aanraden, mits je lezen een leuke bezigheid vind. Als het als een verplichting voelt, dan gaat het ook minder vanzelf. En begin met boeken die je echt leuk vind. Ik ben begonnen met 'fun' boeken, thrillers, fantasy en klassieken die ik al in het nederlands kende zoals watership down, the wind in the willows etc. Nu lees ik voornamelijk boeken met humor in het engels, omdat de grapjes beter zijn in de originele taal en boeken over wetenschap, filosofie en theologie omdat het vaak lang duurt voordat die vertaald worden, als ze dat ooit al worden. ooit neem ik me voor, ga ik weer eens wat meer Duits lezen, dat is weer helemaal in het diepe voor mij. En Frans dat is echt weg, ik ben bang dat ik ongeveer op brugklas niveau zit, ofwel nul. Terwijl ik het zo'n mooie taal vind.... Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 19 september 2009 Rapport Share Geplaatst 19 september 2009 Da's altijd een goeie, boeken lezen die je al in vertaling gelezen hebt. Doordat je het verhaal al kent, moet je geen schrik hebben dat je essentiële dingen mist. Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 19 september 2009 Rapport Share Geplaatst 19 september 2009 'De uitnodiging' van W. Paul Young. Ik kende die hele schrijver niet, maar hij heeft net zo'n effect als Henri Nouwen en Anselm Grün bij mij hebben: Ze vertellen in veel helderder bewoordingen precies wat ik bedoel. Link naar bericht Deel via andere websites
BookerT 0 Geplaatst 19 september 2009 Rapport Share Geplaatst 19 september 2009 Ik ga in ieder geval The ultimate hitchhikers guide to galaxy bestellen(alle 5 delen van die serie in één bundel), die wil ik toch in het Engels lezen eigenlijk. Maar omdat ik op internet ook veel Engels lees, kan ik opzich wel wat. Wizards First Rule van Terry Goodkind vind ik bijvoorbeeld niet zo moeilijk. Link naar bericht Deel via andere websites
Gilrea 0 Geplaatst 21 september 2009 Rapport Share Geplaatst 21 september 2009 Stephenie Meyer - Nieuwe Maan Van de twilight-serie. Wat een romantische boeken zeg.. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten