Andere Jas 2 Geplaatst 15 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 15 juni 2009 En eventjes tussendoor Inspirerend Onderwijs van Ds. M. Golverdingen gelezen. Boekje over de pedagogische opdracht van het reformatorisch onderwijs. Interessant ja. Misschien eens switchen van Windesheim naar Driestar Link naar bericht Deel via andere websites
audacity 0 Geplaatst 15 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 15 juni 2009 de nieuwe boekmancahier.....op de bank ligt nog een dikke pil van lynn austin en van Ds. Schilder Christus en cultuur..... Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 29 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2009 R. Boyd & J.B. Silk - How Humans Evolved Gekaapt uit de boekenkast van mijn vriendin. Een boek voor een archeologiestudie, geschreven door antropologen over een biologische theorie, daarom lees ik het ook, want ik studeer op de pabo. Link naar bericht Deel via andere websites
Mr. Emilio 0 Geplaatst 29 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2009 Trouwboekje van de gemeente W... Link naar bericht Deel via andere websites
Credible 0 Geplaatst 29 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2009 "Beschermjassen, transculturele hulp aan families". Leuk boekje, ik ga er diagonaal doorheen. Ik heb ook nog "Puberbrein, binnenstebuiten" liggen, voor vaderdag gekregen. Die gaat mee op vakantie. Samengevoegd: Quote: Op dinsdag 09 juni 2009 01:54:20 schreef Olorin het volgende: Augustinus - Belijdenissen Op het tekstvel van de LP Gretchen Goes to Nebraska van King's X valt te lezen: "for it is one thing to see the land of peace from a wooded ridge...and an another to tread the road that leads to it". Maar verder gaat mijn kennis van de belijdenissen van Augustinus niet. Boeiend boek? Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 29 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2009 Quote: Op maandag 29 juni 2009 22:34:37 schreef Rudibu het volgende: Op het tekstvel van de LP Gretchen Goes to Nebraska van King's X valt te lezen: "for it is one thing to see the land of peace from a wooded ridge...and an another to tread the road that leads to it". Maar verder gaat mijn kennis van de belijdenissen van Augustinus niet. Boeiend boek? Vind ik wel. Maar Augustinus is ook mijn favo kerkvader. Historisch is hij wel boeiend omdat het boek een soort van autobiografie is en de man historisch gezien heel intressant is omdat hij op een breukvlak van twee tijden leefde en zijn geschriften een belangrijke rol binnen het christendom hebben gespeeld. Maar daar lees ik het niet (alleen) om. Ik vind het boek vooral een mooi boek, omdat hij zijn ziel nogal open en bloot op tafel legt. Het boek is een schuldbelijdenis en een getuigenis van wat God in Zijn leven bewerkstelligd heeft in zijn leven. Dus zeg maar een autobiografie om te getuigen over zijn bekering. Ik vind het een mooi boek omdat hij zich best kwetsbaar opstelt. Het geeft een kijk in de tijd waarin hij leefde en ik verbaas me er steeds weer over hoe vreselijk actueel dat boek toch eigenlijk is. Ik vind het een tijdloos boek. Veel van wat hij schrijft is best herkenbaar, terwijl hij 1300 jaar geleden leefde. Link naar bericht Deel via andere websites
Credible 0 Geplaatst 29 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2009 Ik weet niet precies waarom maar mijn buik geeft mij het gevoel dat ik het ook eens zou moeten bekijken. Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 15 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2009 Ik lees teveel door elkaar heen. Ik heb nu erbij Dooyeweerd - Grenzen van het Theoretisch Denken. Erg interessant en nu kan ik het eens goed lezen door de hele vakantie heen Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 15 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2009 Quote: Op zaterdag 11 juli 2009 16:51:58 schreef Barbapapa het volgende: [...] Derek Prince - De pijlers van het christelijk geloof Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 15 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2009 Voor de vakantie: The Abolition of Man van Lewis, Soren Kierkegaard (Introductie op zijn denken van Spectrum), Nooit meer slapen van W.F. Hermans Link naar bericht Deel via andere websites
JoostG 27 Geplaatst 15 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2009 'Het perkament van Montecassino' van Phillip Vandenberg Leuk boek, ondanks de recensies. Ook heel leerzaam aangezien het heel duidelijk aangeeft hoe fout de paus en veel andere geestelijken binnen de RKK kunnen zijn Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 15 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2009 Wat pretentieus om in je vakantie filosofische boeken te gaan lezen eigenlijk Voorm de vakantie heb ik nog een boek over menselijke evolutie liggen(de diepte en grootte van de snavels van vogels correleert met de milieuomstandigheden, dus de mens evolueert!!1! ), Paedagogische Beginschelen van Bavinck en Christus en Cultuur van Schilder. Oja, en een stapeltje Manga's voor tussendoor van mijn zusje zolang ik in het huis van mijn ouders zit. Naruto, One Piece, Hellsing enzo volgens mij. Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 15 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2009 Niets beter toch? Aan één of andere foute Engelse boulevard zitten, kijken naar foute edoch schattige oma's met roze kleding en zonnekleppen. Met een typische Engelse ale in je handje, je weet toch! Zo doodgeslagen dat je er niet goed van wordt.. En dan heerlijk in de pocketeditie van Nietzsches 'Voorbij Goed en Kwaad' te lezen.. Puur genieten Tijdens het winkelen in de uitverkoop in Milaan (Parijs of NY mag ook) telkens wachten op je vrouwelijke (en soms) mannelijke shopaholics onderuit gezakt op een bankje kijken naar mensen die elkaar de haren uit het hoofd trekken, kleding vierendelen, Shock and Awe-tactieken toepassen op het bestormen van de Gucci Store. Meewarig glimlachend lees ik dan verder in Of/Of van Kierkegaard. Zo zijn er meer Kritik der reinen Vernunft van Kant tijdens een wedstrijd van Newcastle tegen Sutherland (of Arsenal tegen Chelsea). Sein und Zeit. van Heidegger tijdens het halen van je aansluitingen in de Berlijnse metro, Kings Cross of Paris Charles de Gaulle International Airport... Filosofie is perfect voor vakantie Link naar bericht Deel via andere websites
Kurt 0 Geplaatst 15 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2009 Goed, ik lees ook dingen door elkaar. Namelijk: De Avonden van Gerard van het Reve, Nacht van Elie Wiesel, Jezus, feit of fictie? van Josh McDowell, In alle redelijkheid - Christelijk geloof voor welwillende sceptici van Tim Keller (de vraag of ik een welwillend scepticus ben, laat ik in het midden ). Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 15 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2009 Ja, ik lees ook meer boeken door elkaar. Elk boek dat ik lees, lees ik ook tegelijk met de Bijbel, in meerdere vertalingen (bv. NBG, Engels, Grieks enz.). Link naar bericht Deel via andere websites
Caesarion 0 Geplaatst 16 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2009 Vrij stug taalgebruik; Blech: Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 30 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 30 juli 2009 Ik ga op reis en ik neem mee: (onder voorbehoud) (afbeeldingen komen lang niet altijd overeen) Link naar bericht Deel via andere websites
menelikboy 0 Geplaatst 30 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 30 juli 2009 Echte mannen eten geen kaas. Link naar bericht Deel via andere websites
Annatar 0 Geplaatst 31 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2009 Ik ben gisteren begonnen met "Harry Potter en de steen der wijzen" en vandaag ga ik verder met deel twee. Ik heb de eerste vier delen wel eens eerder gelezen maar toen waren de vervolgen nog niet uit en heb ik het nooit meer opgepakt. Nu ga ik de hele serie eens lezen. Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 31 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2009 Tim Powers - Declare. Nou ja, eigenlijk de Nederlandse vertaling daarvan, maar ik kan niet op de titel komen. Leest erg makkelijk weg en de kijk die op Philby wordt gegeven is eens wat anders. Link naar bericht Deel via andere websites
Gilrea 0 Geplaatst 31 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2009 Tatiana de Rosnay - Haar naam was Sarah Link naar bericht Deel via andere websites
Naeva 182 Geplaatst 31 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2009 De schaduw van de wind - Carlos Ruiz Zafón Link naar bericht Deel via andere websites
Kurt 0 Geplaatst 31 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2009 De ongeautoriseerde biografie van Michel Houellebecq, geschreven door een of andere Franse journalist. En ik bedenk me weer eens hoe geniaal Houellebecq eigenlijk is. Link naar bericht Deel via andere websites
Naeva 182 Geplaatst 31 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2009 Ik heb bij de naam Houellebecq altijd direct de associatie "hou je bek" [/offtopic] Link naar bericht Deel via andere websites
Kapitein 0 Geplaatst 1 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 1 augustus 2009 Ik lees voor de studie "Thy Word is Truth" van E.J. Young Tussen alle "zware kost" is dit een erg duidelijk geschreven boek waarin de veranderende visies op de Bijbel worden behandeld. Zaken als waarheidszin komen aan de orde en Schriftuurlijke claims worden behandeld. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten