Spring naar bijdragen

Waarom was Mohammed geen profeet?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 109
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

nee Michiel, vele stellen hier ook vragen die niet worden uitgelegd en hierboven worden er wel antwoorden op gegeven en het is ook zo dat Mozes en Jezus minder gemeen hebben dan Mohameed en Mozes. Trouwens Christenen kunnen onmogelijk beweren dat deze profetie over Jezus ging, want zij beweren dat Jezus de zoon van God is. Wanneer zij blijven volhouden datdit vers over Jezus gaat, dan moeten zij erkennen dat Jezus een profeet was en niet de zoon van God.

Maar jij mag nog altijd geloven wat jij wil e

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

nee Michiel, vele stellen hier ook vragen die niet worden uitgelegd en hierboven worden er wel antwoorden op gegeven en het is ook zo dat Mozes en Jezus minder gemeen hebben dan Mohameed en Mozes. Trouwens Christenen kunnen onmogelijk beweren dat deze profetie over Jezus ging, want zij beweren dat Jezus de zoon van God is. Wanneer zij blijven volhouden datdit vers over Jezus gaat, dan moeten zij erkennen dat Jezus een profeet was en niet de zoon van God.

Onwil is je niet vreemd is het wel. Jij wil niet lezen in topics, die dit onderwerp al uitleggen. Prima, maar val ons daar dan niet mee lastig.

Quote:
Maar jij mag nog altijd geloven wat jij wil e

Ik geloof in God de Vader, de Almachtige, Schepper van de hemel en de aarde.

En in Jezus Christus, zijn eniggeboren Zoon, onze Here;

die ontvangen is van de Heilige Geest, geboren uit de maagd Maria;

die geleden heeft onder Pontius Pilatus, is gekruisigd, gestorven en begraven, neergedaald in de hel;

op de derde dag opgestaan uit de doden;

opgevaren naar de hemel, en zit aan de rechterhand van God, de almachtige Vader;

vandaar zal Hij komen om te oordelen de levenden en de doden.

Ik geloof in de Heilige Geest.

Ik geloof een heilige, algemene, christelijke kerk, de gemeenschap der heiligen;

vergeving van de zonden;

opstanding van het vlees;

en een eeuwig leven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hier volgt nog een interessant bewijs:

Jesaja 29.12

Of men geeft het boek aan een die niet kan lezen, zeggende lees toch dit, en hij zegt; "ik kan niet lezen."

en deze vers wordt ondersteund door Deut. 18.18

... Ik zal inderdaad mijn woorden in zijn mond leggen ,en hij zal stellig tot hen spreken alles wat ik hem gebieden zal.

Deze Bijbelse teksten stelde Mozes op de hoogte van het feit dat de aangekondigde profeet analfabeet zou zijn.

Lees nu Deut.33.1-2

Dit is nu de zegen met welken Mozes, de man Gods, de kinderen van Israël gezegend heeft voor zijnen dood. Hij zeide dan: De Heere is van Sinai gekomen, en is hun lieden opgegegaan van Seir: Hij is blinkend verschenen van het gebergte Paran, en is aangekomen met tienduizenden der heiligen: a an zijn rechterzijde was eene vurige wet aaan hen.

Ook in dit vers vinden wij sporen van de aankondiging van de profeet Mohamed. Paran (Arabisch Faran) is de naam van de heuvel die tussen Mekka en Medina ligt.

Arabische aarderijkskundigen hebben dezelfde naam voor dit gebied aangehouden.

HEt O.T. bevestigt dat de stamvader van profeet Mohamed ook in deze streek woonde:

En God was met de jongen en hij groeide op: hij ging in de woestijn wonen en werd een boogschutter. En hij woonde in de woestijn Paran, en zijn moeder nam voor hem een vrouw uit het land Egypte.

(Gen 21.20-21)

..en is aangekomen met tienduizenden der heiligen...(deut.33.1-2)

Soms schrijft men tienduizenden of zoals de Jehova getuigen 'myriade'(van Dale woordenboek) In de Hebreeuwse Bijbel vinden wij daarentegen gewoon het getal tienduizend.

Mohamed kwam ,zoals in Deut.33.1-2 werd voorspeld, met tienduizend ware oprechte gelovigen de stad Mekka binnnen. De opbaring van de Qoraan duurde ongeveer 23jaar. Deze gebeurtenis geschiedde nadat de Qoran op 1vers na totaal geopenbaard was. Dat is wat bedoeld wordt met;

... Aan zijne rechterzijde was eene vurige wet aan hen.

De heuvel Paran en de streek eromheen is de plaats waar Ismaêl heeft geleefd, een zijn vader Abraham heeft geholpen met het bouwen van de Ka'aba. Vandaag de dag is het een jaarlijks bedevaartsoord voor miljoenen mensen.


Samengevoegd:

ow ja ik ken ook nog wel enkele profetieeën over Mohamed vzmh, in het N.T. wil je die ook horen?

Over de trooster hoef je niet te beginnen, want daar is al een topic over gemaakt en alle mogelijke denkbare interpretaties zijn de revue gepasseerd. Als ik het mij goed herinner hebben zowel Lailah als Dialoogzoeker uiteindelijk hun meningen daarover herzien omdat het niet te bewijzen was dat Mohammed daarmee bedoelt werd. knipoog_dicht.gif

Waar ik wel wat over zou willen horen is profetieen die Mohammed gedaan heeft en die uitgekomen zijn. Want ik geloof niet dat de Thora over Mohammed ging vanwege wat de profeet Zacharia zei, dus zul je mij op een andere manier moeten overtuigen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hier volgt nog een interessant bewijs:

Jesaja 29.12

Of men geeft het boek aan een die niet kan lezen, zeggende lees toch dit, en hij zegt; "ik kan niet lezen."

ach kom nu toch? niet weeeeeeer deze onzin? Ik heb waarschijnlijk al wel tien keer in een post op dit forum in een vrijwel identieke discussie aangegeven dat deze tekst juist negatief spreekt over diegene die niet kan lezen. Lees zelf maar na in Jes.29 dan zie je dat als dit over Mohammed gaat, Mohammed volgens God dus juist een profeet was die "niet kon zien", dus niet namens God sprak.

Vermakelijk smile.gif

Quote:
en deze vers wordt ondersteund door Deut. 18.18

... Ik zal inderdaad mijn woorden in zijn mond leggen ,en hij zal stellig tot hen spreken alles wat ik hem gebieden zal.

(..)

zucht. Dit gaat over iemand uit het volk Israel. Ook al tientallen keren op dit forum uitgelegd. Als je het zelf niet kan vinden zoek ik het wel een keer voor je op.

Quote:
Lees nu Deut.33.1-2

Dit is nu de zegen met welken Mozes, de man Gods, de kinderen van Israël gezegend heeft voor zijnen dood. Hij zeide dan: De Heere is van Sinai gekomen, en is hun lieden opgegegaan van Seir: Hij is blinkend verschenen van het gebergte Paran, en is aangekomen met tienduizenden der heiligen: a an zijn rechterzijde was eene vurige wet aaan hen.

Ook in dit vers vinden wij sporen van de aankondiging van de profeet Mohamed. Paran (Arabisch Faran) is de naam van de heuvel die tussen Mekka en Medina ligt.

Arabische aarderijkskundigen hebben dezelfde naam voor dit gebied aangehouden.

HEt O.T. bevestigt dat de stamvader van profeet Mohamed ook in deze streek woonde:

En God was met de jongen en hij groeide op: hij ging in de woestijn wonen en werd een boogschutter. En hij woonde in de woestijn Paran, en zijn moeder nam voor hem een vrouw uit het land Egypte.

(Gen 21.20-21)

..en is aangekomen met tienduizenden der heiligen...(deut.33.1-2)

Soms schrijft men tienduizenden of zoals de Jehova getuigen 'myriade'(van Dale woordenboek) In de Hebreeuwse Bijbel vinden wij daarentegen gewoon het getal tienduizend.

Mohamed kwam ,zoals in Deut.33.1-2 werd voorspeld, met tienduizend ware oprechte gelovigen de stad Mekka binnnen. De opbaring van de Qoraan duurde ongeveer 23jaar. Deze gebeurtenis geschiedde nadat de Qoran op 1vers na totaal geopenbaard was. Dat is wat bedoeld wordt met;

... Aan zijne rechterzijde was eene vurige wet aan hen.

De heuvel Paran en de streek eromheen is de plaats waar Ismaêl heeft geleefd, een zijn vader Abraham heeft geholpen met het bouwen van de Ka'aba. Vandaag de dag is het een jaarlijks bedevaartsoord voor miljoenen mensen.

zou je alsjeblieft willen ophouden met je gore blasfemie? Deze tekst gaat over de HERE, dat is dus Jehovah/Jahweh/JHWH (de unieke godsnaam). Deze tekst gaat dus over de enige ware God die de dingen beschreven in Deut.33:1-2 deed tijdens de Exodus waar Mozes hier op terugblijkt.

Het is schandalig dat je uberhaupt durft te beweren dat Deut.33:1-2 over Mohammed gaat. Voor de zoveelste keer bewijs je dat je geen bal van de bijbel snapt. Dat je dit soort smerige onzin uberhaupt kunt opschrijven?

Quote:
ow ja ik ken ook nog wel enkele profetieeën over Mohamed vzmh, in het N.T. wil je die ook horen?

als ze van hetzelfde niveau zijn? Raad eens.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Is dit niet gewoon net zo'n kwestie als termen als 'valse goden' dat zijn dingen die door mensen als goden worden gezien, maar het niet zijn.

Zo ook met profeten, een valse profeet is iemand die niet het Woord des HEEREN in zijn mond had gekregen, maar daar zelf wel prat op ging.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Sterker, parakletosisten. Het NT is niet in het Grieks geschreven, oorspronkelijk, maar in het Aramees(hiervoor is een andere discussie). Aramees was de taal van de joden in die tijd. (En van syriers etc)

In het aramees staat er Paraqleyta wat 'verlosser van de vloek' betekent.

De Islam redenatie, dat het Aramees een vertaling was van het Grieks is belachelijk, maar het westen gelooft dat ook nog.

Jezus sprak Aramees, alle joden spraken aramees, Flavius Josephus, moest nota bene Jeruzalem in 70 GT vertalen in hun taal, om zich over te geven. Waarom? Omdat men geen Grieks of Latijn begreep.

Dus, mohammed-isten, 1) Paraqleyta heeft niets te maken met Grieks.

2) Het Aramees is het origineel. Niet andersom.

(Bewijs hiervoor is te downloaden op www.aramaicpeshitta.com)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Sterker, parakletosisten. Het NT is niet in het Grieks geschreven, oorspronkelijk, maar in het Aramees(hiervoor is een andere discussie). Aramees was de taal van de joden in die tijd. (En van syriers etc)

Werkelijk?

Hoe oud zijn de gevonden NT geschriften die in het Aramees geschreven zijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Hi olorin,

Hoe oud? Dat is niet de norm.

Anyway, de oudste complete Codex, vaticanus, Sinaiticus etc zjin uit de 4e eeuw.

De Peshitta, is gedateerd op de 5e eeuw.

Dat de peshitta origineler is, blijk uit tekstonderzoek (het aramees rijmt en bevat woordspelingen, het grieks niet).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tuurlijk is dat wel de norm. Jij beweert dat het ouder is, als er dan documenten zijn gevonden in het Grieks die zelfs eeuwen(!) ouder zijn dan de codex vaticanus... tja...

Jij beweert dat ze oorspronkelijk in het Aramees geschreven zijn, dan zul je wel met een sterker argument dan dat moeten komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Nunc ik denk dat je mijn tekst niet goed gelezen hebt, er staat duidelijk dat Arabieren en Joden broeders zijn, zodoende gaat die tekst wel over Mohamed, goed lezen hoor...

Maar ik zal ook nog eens herhalen dat je mij niet hoeft te geloven en ik hoef jouw ook niet te overtuigen maar beschuldig me niet van dingen die overbodig zijn om jezelf daar maar schijnlijk sterker uit te blijken, want dat is niet zo.

@michiel:als je dit onderwerp al teveel besproken vind, kan je er altijd een slotje op plaatsen zoals je altijd doet e?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Nee, want het Hebreeuwse woord voor profeet en valse profeet zijn hetzelfde, Mohammed was helemaal geen profeet conform luk 16,16, dus ook geen valse. Wij moeten hem niet meer eer geven dan nodig.

Ergens wel interessant voor een ander topic misschien, hoe de joden ten tijde van Mohammed over hem dachten.

Ik vroeg je al eerder, wat is de criteria voor een valse profeet? Maar jij herhaalt steeds Luk 16,16. Zoals ik al eerder zei, Jezus (vzmh) was zelf ook een profeet en die kwam na Johannes. Daarna lezen op 1 Johannes 4:1-6 hoe we de valse profeet van de echte kunnen onderscheiden. Vreemd advies, want op Luk 16:16, die jij vaak aanhaalt, begrepen we dat er geen profeten meer zouden komen.

Één van de kenmerken van een valse profeet is dat hij dingen profeteert niet worden vervuld: Deuteronomium 18:22 als een profeet spreekt in de naam des HEREN en zijn woord wordt niet vervuld en komt niet uit, dan is dit een woord, dat de HERE niet gesproken heeft; in overmoed heeft de profeet het gesproken, gij zult voor hem niet vrezen.

Is de onderstaande profetie vervuld beste @Mohammed?

Marcus 13:24 Maar in de dagen na de verschrikkingen zal de zon verduisterd worden en de maan geen licht meer geven, 25 de sterren zullen uit de hemel vallen en de hemelse machten zullen wankelen. 26 Dan zal men de Mensenzoon zien komen op de wolken, bekleed met grote macht en luister. 27 Dan zal hij de engelen eropuit sturen om zijn uitverkorenen uit de vier windstreken bijeen te brengen, van het uiteinde van de aarde tot het uiteinde van de hemel.

28 Leer van de vijgenboom deze les: zo gauw zijn takken uitlopen en in blad schieten, weet je dat de zomer in aantocht is. 29 Zo moeten jullie ook weten, wanneer je die dingen ziet gebeuren, dat het einde nabij is. 30 Ik verzeker jullie: deze generatie zal zeker nog niet verdwenen zijn wanneer al die dingen gebeuren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb al zo vaak uitgelegd dat Luk 16,16 op Johannes' generatie sloeg, maar daar wil jij simpelweg niet aan. Geloof jij maar mooi dat Jezus een valse profeet was en dat die dingen niet uitgekomen zijn, uiteindelijk wanneer we sterven, zullen we zien wie gelijk had.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik heb al zo vaak uitgelegd dat Luk 16,16 op Johannes' generatie sloeg,

Tot Johannes betekent toch niet generatie.

Quote:
maar daar wil jij simpelweg niet aan. Geloof jij maar mooi dat Jezus een valse profeet was

Hij (vzmh) is, als ik wat in je Bijbel staat (Deuteronomium 18:22 en Marcus 13:24-30) moet geloven, een valse profeet.

Quote:
en dat die dingen niet uitgekomen zijn, uiteindelijk wanneer we sterven, zullen we zien wie gelijk had.

Ga je een antwoord geven op mijn vraag?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee, ik heb geen zin weer dezelfde stof te gaan herhalen, want jij neemt toch niks van me aan. Ik vind dat jij vaak terechte punten van kritiek aandraagt, maar de uitleg ben je niet in geïnteresseerd. Daarom heb ik geen zin om weer van alles uit te gaan zoeken voor je.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Tot Johannes betekent toch niet generatie.

dat weet je helemaal niet. Tijdsaanduidingen kunnen heel precies of heel vaag zijn.

Maar als je graag op z'n nederlands wilt lezen en doen alsof de vertaling alles duidelijk en absoluut en precies weergeeft: Mohammed was de eerste moslim, maar Abraham was ook moslim. Dat is wat er staat in je eigen boekje muur.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kijk, het mooie is dat we de Schrift helemaal niet nodig hebben om te bewijzen dat Mohammed voor een groot deel duidelijk uit zijn ongetwijfeld edele nek kletste. Want als hij werkelijk en letterlijk woorden van God zou hebben geopenbaard, dan zou je mogen verwachten dat hij over nauwkeurige kennis beschikte van bijvoorbeeld het christendom.

Maar helaas, dat is niet het geval. Want de Koran, toch het boek waar Mohammed beroemd mee is geworden, geeft een totaal knullige en vooral foutieve beschrijving van de kern van het christendom, namelijk de Drie-eenheid van God. De wonderschone Parel van het christendom wordt er omschreven alsof we in drie goden geloven, alsof we geloven in Vader, Zoon en... Maria! En zo denken nog steeds genoeg moslims dat christenen eigenlijk drie goden aanbidden.

Dat komt omdat Mohammed zich waarschijnlijk heeft gebaseerd op enkele vage christelijke sektes die iets te fanatiek met Maria bezig waren. Want veel christenen waren er blijkbaar niet in zijn omgeving. Dus zich echt in het christendom verdiepen kon hij ook al niet. Maar ja, als de Koran het Woord van God is, en Mohammed dus zijn belangrijke Profeet, dan zou dat natuurlijk niet uit moeten maken. God weet immers alles, dus Hij weet toch heel prima van elk geloof wat de essentie en de praktijk is.

We hebben die hele Schrift dus nog niet eens nodig om erachter te komen of Mohammed een profeet zou zijn of niet. Zijn eigen woorden, opgetekend en verzameld in de Koran, zeggen ons méér dan genoeg. Mohammed kon niet veel zinnigs over het christendom zeggen, laat staan over het Evangelie, dús is Mohammed een duidelijk geval van een, ja, niet bijzonder betrouwbare profeet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Esselamoen aleykoem,

Quote:
dat weet je helemaal niet. Tijdsaanduidingen kunnen heel precies of heel vaag zijn.

Maar als je graag op z'n nederlands wilt lezen en doen alsof de vertaling alles duidelijk en absoluut en precies weergeeft: Mohammed was de eerste moslim, maar Abraham was ook moslim. Dat is wat er staat in je eigen boekje.

Nunc, een ieder persoon wordt geboren als een moslim. smile.gif

Het is geen wonder dat wij geen enkel reactie van jou kunnen vinden wie de twee getuigen zijn, dat willen zeggen: de twee profeten die aangekondigd worden in het laatste boek van het Nieuwe Testament.

Mvg

Link naar bericht
Deel via andere websites

Is de onderstaande profetie vervuld beste @Mohammed?

Marcus 13:24 Maar in de dagen na de verschrikkingen zal de zon verduisterd worden en de maan geen licht meer geven, 25 de sterren zullen uit de hemel vallen en de hemelse machten zullen wankelen. 26 Dan zal men de Mensenzoon zien komen op de wolken, bekleed met grote macht en luister. 27 Dan zal hij de engelen eropuit sturen om zijn uitverkorenen uit de vier windstreken bijeen te brengen, van het uiteinde van de aarde tot het uiteinde van de hemel.

28 Leer van de vijgenboom deze les: zo gauw zijn takken uitlopen en in blad schieten, weet je dat de zomer in aantocht is. 29 Zo moeten jullie ook weten, wanneer je die dingen ziet gebeuren, dat het einde nabij is. 30 Ik verzeker jullie: deze generatie zal zeker nog niet verdwenen zijn wanneer al die dingen gebeuren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Maar als je graag op z'n nederlands wilt lezen en doen alsof de vertaling alles duidelijk en absoluut en precies weergeeft: Mohammed was de eerste moslim, maar Abraham was ook moslim. Dat is wat er staat in je eigen boekje
muur.gif

De verzen spreken elkaar niet tegen, maar ik kan me voorstellen men uit onwetendheid tot deze conclusie komt. Wat we eerst moeten begrijpen, is wat het woord Moslim betekent. Een Moslim is iemand die zichzelf onderwerpt aan de wil van God. Adam, Abraham, Mozes, Jezus en Mohammed (vrede zij met hun) waren allemaal Moslims. De onderstaande verzen bevelen profeet Mohammed (vzmh) slechts de eerste Moslim te zijn onder zijn volk. Ze zeggen niet dat hij (vzmh) de eerste Moslim in de planeet was:

6:161 Zeg: "Wat mij betreft, mijn Heer heeft mij op het rechte pad geleid - een goed geloof, de godsdienst van Abraham, de oprechte. En hij behoorde niet tot de afgodendienaren." 162 Zeg: "Mijn gebed en mijn offer, mijn leven en mijn dood zijn gewijd aan Allah, de Heer der Werelden." 163 "Hij heeft geen gelijken. Zo is mij bevolen en ik ben de eerste der Moslims." 164 Zeg: "Zal ik een andere Heer begeren buiten Allah, terwijl Hij de Heer aller dingen is?" En geen ziel handelt dan voor zichzelf alleen, noch draagt een lastdrager de last van anderen. Dan zal uw terugkeer tot uw Heer zijn en Hij zal u verklaren, waarover gij twistte.

Hij (vzmh) moet steeds dit zeggen tegen zijn volk die afgodenaanbidders waren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid