Spring naar bijdragen

Waarom was Mohammed geen profeet?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 109
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Esselamoen aleykoem,

Quote:
Als dat zo zou zijn, zou ik het flauw vinden en ook sneu en oneervol vinden om het op zo'n achterbakse manier het te doen. Wees dan direct en maak een topic over dat stokpaardje aan, in plaats van het te verschuilen achter een andere vraag.

Het is inderdaad flauw wat Mohamed doet, alhoewel ik zijn zienswijze al vanaf het begin al begreep aangezien hij Zacharia 13 te vaak heeft herhaalt om zijn eigen theorie te verdedigen.

Quote:
'Te dien dage zal er een bron ontsloten zijn voor het huis van David en voor de inwoners van Jeruzalem ter ontzondiging en reiniging.'(zach 13,1)

We zijn het met elkaar eens denk ik, dat dit over de tijd van Johannes de Doper gaat.

Mohammed, over welke tijd gaat het volgende vers in Openbaring 11:

10 En die op de aarde wonen, die zullen verblijd zijn over hen, en zullen vreugde bedrijven, en zullen elkander geschenken zenden; omdat deze twee profeten degenen, die op de aarde wonen, gepijnigd hadden.

Mvg

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Als dat zo zou zijn, zou ik het flauw vinden en ook sneu en oneervol vinden om het op zo'n achterbakse manier het te doen. Wees dan direct en maak een topic over dat stokpaardje aan, in plaats van het te verschuilen achter een andere vraag.

Als
dat de reden achter dit topic zou zijn...

Weet je wat ik oneervol vind? De verzen van Zacharia 'stokpaardjes' noemen.

De aantijgingen in mijn richting slaan ook nergens op, want ik heb al een topic over de profeten gemaakt waar iedereen op kan reageren. De reden dat ik dit topic aanmaakte was uit oprechtheid, het was niet mijn bedoeling om de katholieke kliek een reden te geven even op het grootste gebod te schijten, door mij op deze manier te behandelen. Er is mij een hoop duidelijk geworden en daar troost ik mij mee.


Samengevoegd:

Quote:

Esselamoen aleykoem,

[...]

Het is inderdaad flauw wat Mohamed doet, alhoewel ik zijn zienswijze al vanaf het begin al begreep aangezien hij Zacharia 13 te vaak heeft herhaalt om zijn eigen theorie te verdedigen.

Het herhalen van die vers betekent niet dat de betekenis er van verloren gaat, dat is al een vreemde redenatie nietwaar?

Quote:
Mohammed, over welke tijd gaat het volgende vers in Openbaring 11:

10 En die op de aarde wonen, die zullen verblijd zijn over hen, en zullen vreugde bedrijven, en zullen elkander geschenken zenden; omdat deze
twee profeten
degenen, die op de aarde wonen, gepijnigd hadden.

Mvg

Mohammed en Mohammed?


Samengevoegd:

Quote:

Hij kan misschien beter een spiegel kopen, hebben wij er tenminste geen last van.
clown.gif

Wie is wij? Jij en de priester achter je rofl.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

ik kijk nu net law and order. Bijna net zo spannend.
smile.gif

En je luistert naar het songfestival, het is dat je theologische kennis beneden maats is, anders zou ik denken dat jij de priester was achter Maria!

Dat waren nog even de groeten aan mijn katholieke broeders en ik zou zeggen het ga u goed, nu mag je weer iemand anders vinden om overheen te schijten want ik houd daar niet zo van.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

En je luistert naar het songfestival,

Eerlijk gezegd niet, maar ik weet meestal wel wat de Nederlandse inbreng is aangezien ik vaak radio luister.

Quote:
het is dat je theologische kennis beneden maats is,

Wat is de maat denk ik dan? Het klopt dat ik qua theologie minder bedreven ben dan een aantal anderen op dit forum. Ik volg dan ook geen opleiding theologie, en mijn interesse ligt daar momenteel ook niet echt. Momenteel ben ik mij via een cursus aan het verdiepen in de christelijke mystiek van de Karmel. Zeer boeiend. Overigens vraag ik me af wat je dan als maat neemt om te stellen dat mijn kennis beneden maats is.

Quote:
anders zou ik denken dat jij de priester was achter Maria!

Geen idee wat je hier mee bedoeld. Ik ben geen priester, ik ben slechts een leek. Maar Maria is voor mij een belangrijk persoon, als je denkt me daarmee te beledigen, wees daar vrij in ik zal het als een geuzennaam dragen.

Quote:
Dat waren nog even de groeten aan mijn katholieke broeders en ik zou zeggen het ga u goed, nu mag je weer iemand anders vinden om overheen te schijten want ik houd daar niet zo van.

En dat enkel omdat ik de ontwikkeling in een topic zoals die omschreven worden best wel leuk en interessant vind. Je kunt toch toegeven dat het op zijn minst enigszins verdacht is dat je 's ochtends een topic met een goede vraag opent en in de avond zelf met het uitgebreide en standvastige antwoord komt.

Zowel Machiavelli als Olorin zijn overigens geen katholiek en ook geen wannabee katholieken. Slechts Ignatius Maria en ik zijn katholiek en beiden hebben we aangegeven het een interessante vraag te vinden en hebben we netjes met het topic meegedaan. Op de laatste grappig bedoelde opmerking na. Er wordt nergens overheen gescheten en ik vind het dan ook bijzonder jammer dat je dat gevoel hebt gekregen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik geloof wel dat Mohammed een profeet was, maar dan een valse profeet die leugens verkondigde, niet door de Geest van God, maar door een geest van satan.

1 Johannes 4:1-6

"1 Geliefden, vertrouwt niet iedere geest, maar beproeft de geesten, of zij uit God zijn; want vele valse profeten zijn in de wereld uitgegaan. 2 Hieraan onderkent gij de Geest Gods: iedere geest, die belijdt, dat Jezus Christus
(Betekend: zoon van God, Messias)
in het vlees gekomen is, is uit God; 3 en iedere geest, die Jezus niet belijdt, is niet uit God. En dit is de geest van de antichrist, waarvan gij gehoord hebt, dat hij komen zal, en hij is nu reeds in de wereld. 4 Gíj zijt uit God, kinderkens, en gij hebt hen overwonnen; want Hij, die in u is, is meerder dan die in de wereld is. 5 Zij zijn uit de wereld; daarom spreken zij uit de wereld en hoort de wereld naar hen. 6 Wij zijn uit God; wie God kent, hoort naar ons; wie uit God niet is, hoort naar ons niet. Hieraan onderkennen wij de Geest der waarheid en de geest der dwaling. "

@Bronze heeft jullie één van de bewijzen van profeetschap van profeet Mohammed (vzmh) hierboven gegeven. Hij heeft alleen jullie misleid, door het woord 'Christus' als 'de zoon van God' te vertalen. Op 1 Johannes 4:1-6 lezen jullie dat iedere geest (profeet) die belijdt dat Jezus de Christus is, uit God is. Christus is een Nederlandse vertaling van het Griekse woord Christos en dat is weer een vertaling van het hebreeuwse woord Messias wat gezalfde betekent. De koran getuigt dat Jezus/Isa de Messias (al-masih) is en Islam is de enige religie naast het christendom die dit belijdt.

3:45 (Gedenkt) toen de Engelen zeiden: "O Maryam (Maria), voorwaar, Allah kondigt jou met een Woord van Hem een verheugende tijding aan: zijn naam is de Masîh (Messias), 'Îsa (Jezus), zoon van Maria, in deze wereld en in het Hiernamaals is hij een man van eer en hij behoort tot degenen die dicht (bij Allah) staan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

De koran getuigt dat Jezus/Isa de Messias (al-masih) is en Islam is de enige religie naast het christendom die dit belijdt.

Dat klopt, alleen vanuit Christelijk perspectief bezien aan de hand van de Schrift komt de boodschap van Mohammed niet overeen met de Schrift. Waardoor zou dat verschil dan ontstaan zijn? En nu niet aankomen met het punt dat de Schrift vervalst is, want die houdt geen stand. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Juist. Wat was de boodschap van Jezus (vzmh) dan?

Daarvoor kan ik je aanraden zelf te beginnen met het lezen van het evangelie. Mij is echter bijzonder duidelijk dat Mohammed een andere boodschap verkondigde, een boodschap die recht tegen die van Jezus inging.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Een kleine kanttekening, Mohamed was toen nog niet in de wereld, die vers gaat dus niet over hem.

het vers gaat over "de geest van de antichrist" die al in de wereld is, niet Mohammed zelf:

1 Johannes 4:1-6

"1 Geliefden, vertrouwt niet iedere geest, maar beproeft de geesten, of zij uit God zijn; want vele valse profeten zijn in de wereld uitgegaan. 2 Hieraan onderkent gij de Geest Gods: iedere geest, die belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, is uit God; 3 en iedere geest, die Jezus niet belijdt, is niet uit God. En dit is de geest van de antichrist, waarvan gij gehoord hebt, dat hij komen zal, en hij is nu reeds in de wereld. 4 Gíj zijt uit God, kinderkens, en gij hebt hen overwonnen; want Hij, die in u is, is meerder dan die in de wereld is. 5 Zij zijn uit de wereld; daarom spreken zij uit de wereld en hoort de wereld naar hen. 6 Wij zijn uit God; wie God kent, hoort naar ons; wie uit God niet is, hoort naar ons niet. Hieraan onderkennen wij de Geest der waarheid en de geest der dwaling. "

Als een dergelijke ontkenning duidt op de geest van de antichrist, dan kan een echte profeet zo'n ontkenning niet doen. Echte profeten profeteren bij gratie van de Heilige Geest, vandaar de waarschuwing van Johannes: als je wilt weten of iemand een echte profeet is, moet je weten of hij namens de Heilige Geest spreekt. En dat laatste kun je ontdekken door te kijken of de profeet (en dus de geest die via hem spreekt) zich houdt aan wat Johannes hier optekent. Als die geest dat ontkent, dan is de profeet die namens die geest spreekt geen profeet van God, want het is niet de Geest van God die de profeet inspireert.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]@Bronze heeft jullie één van de bewijzen van profeetschap van profeet Mohammed (vzmh) hierboven gegeven. Hij heeft alleen jullie misleid, door het woord 'Christus' als 'de zoon van God' te vertalen. Op 1 Johannes 4:1-6 lezen jullie dat iedere geest (profeet) die belijdt dat Jezus de Christus is, uit God is. Christus is een Nederlandse vertaling van het Griekse woord Christos en dat is weer een vertaling van het hebreeuwse woord Messias wat gezalfde betekent. De koran getuigt dat Jezus/Isa de Messias (al-masih) is en Islam is de enige religie naast het christendom die dit belijdt.

3:45
(Gedenkt) toen de Engelen zeiden: "O Maryam (Maria), voorwaar, Allah kondigt jou met een Woord van Hem een verheugende tijding aan: zijn naam is de
Masîh (Messias)
, 'ÃŽsa (Jezus), zoon van Maria, in deze wereld en in het Hiernamaals is hij een man van eer en hij behoort tot degenen die dicht (bij Allah) staan.

Je moet ook even verder lezen dan je neus lang is. Het gaat niet alleen om het "Messias belijden", maar ook om het belijden dat Jezus "in het vlees gekomen is". Dat is een directe verwijzing naar het thema van Johannes' brief:

1 Wat er was vanaf het begin, wat wij gehoord hebben, wat wij met eigen ogen gezien en aanschouwd hebben, wat onze handen hebben aangeraakt, dat verkondigen wij: het Woord dat leven is. 2 Het leven is verschenen, wij hebben het gezien en getuigen ervan, we verkondigen u het eeuwige leven dat bij de Vader was en aan ons verschenen is. 3 Wat wij gezien en gehoord hebben, verkondigen we ook aan u, opdat ook u met ons verbonden bent. En verbonden zijn met ons is verbonden zijn met de Vader en met zijn Zoon Jezus Christus. 4 We schrijven u deze brief om onze vreugde volkomen te maken. (1 Joh.1)

Johannes haakt hier in op de openingswoorden van zijn evangelie:

1 In het begin was het Woord, het Woord was bij God en het Woord was God. 2 Het was in het begin bij God. 3 Alles is erdoor ontstaan en zonder dit is niets ontstaan van wat bestaat.4 In het Woord was leven en het leven was het licht voor de mensen. 5 Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet in haar macht gekregen.

(..) 9 het ware licht, dat ieder mens verlicht en naar de wereld kwam. 10 Het Woord was in de wereld, de wereld is door hem ontstaan en toch kende de wereld hem niet. 11 Hij kwam naar wat van hem was, maar wie van hem waren hebben hem niet ontvangen. (..) 14 Het Woord is mens geworden en heeft bij ons gewoond, vol van goedheid en waarheid, en wij hebben zijn grootheid gezien, de grootheid van de enige Zoon van de Vader. 15 Van hem getuigde Johannes toen hij uitriep: ‘Hij is het over wie ik zei: “Die na mij komt is meer dan ik, want hij was er vóór mij!â€â€™ 16 Uit zijn overvloed zijn wij allen met goedheid overstelpt. 17 De wet is door Mozes gegeven, maar goedheid en waarheid zijn met Jezus Christus gekomen. 18 Niemand heeft ooit God gezien, maar de enige Zoon, die zelf God is, die (1:18) de enige Zoon, die zelf God is, die aan het hart van de Vader rust, heeft hem doen kennen.

Als Johannes in het vierde hoofdstuk van zijn brief schrijft: " iedere geest die belijdt dat Jezus Christus als mens gekomen is, komt van God." dan slaat dat terug op de inleiding van zijn brief én zijn evangelie: Dat Jezus Christus als mens gekomen is en dat Jezus Christus er vanaf het begin was en in het begin bij God was en zelf God is en het Woord dat Leven is en aan ons verschenen is en dat het Woord mens geworden is en onder ons heeft geleefd.

De geest die dat ontkent, komt niet van God.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Wat is dan de boodschap van Jezus en waarin is deze dan opgetekend? Waarom verwijst de Koran dan naar de Schrift, als het niet juist is? Waarom spreekt de profeet Mohammed de Schrift tegen dan?

De belangrijkste boodschap van de profeten (incl. Jezus) was het uitnodigen naar de eenheid van God (Tawheed in het Arabisch) en de aanbidding van Hem alleen: Jezus (vrede zij met hem) nodigde uit naar Tawheed

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Als een dergelijke ontkenning duidt op de geest van de antichrist, dan kan een echte profeet zo'n ontkenning niet doen. Echte profeten profeteren bij gratie van de Heilige Geest, vandaar de waarschuwing van Johannes: als je wilt weten of iemand een echte profeet is, moet je weten of hij namens de Heilige Geest spreekt. En dat laatste kun je ontdekken door te kijken of de profeet (en dus de geest die via hem spreekt) zich houdt aan wat Johannes hier optekent. Als die geest dat ontkent, dan is de profeet die namens die geest spreekt geen profeet van God, want het is niet de Geest van God die de profeet inspireert.

Wat een prachtige 'eigen' uitleg. Nergens in het vers lezen we een geest die ontkent dat iemand een profeet is. Wat het vers vertelt, is ten eerste dat het woord geest synoniem kan zijn aan het woord profeet: 'Geliefden, vertrouwt niet iedere geest, maar beproeft de geesten, of zij uit God zijn; want vele valse profeten zijn in de wereld uitgegaan. ' Ten tweede dat de geest (profeet) van God zal verkondigen dat Jezus (vzmh) de Christus in het vlees gekomen was.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

En dat enkel omdat ik de ontwikkeling in een topic zoals die omschreven worden best wel leuk en interessant vind. Je kunt toch toegeven dat het op zijn minst enigszins verdacht is dat je 's ochtends een topic met een goede vraag opent en in de avond zelf met het uitgebreide en standvastige antwoord komt.

Jij leest alleen maar wat je wilt lezen, ik had 's middags al aangegeven dat ik het antwoord zelf kon geven, dus kom niet met dat soort onzin aanzetten.

Quote:

Zowel Machiavelli als Olorin zijn overigens geen katholiek en ook geen wannabee katholieken. Slechts Ignatius Maria en ik zijn katholiek en beiden hebben we aangegeven het een interessante vraag te vinden en hebben we netjes met het topic meegedaan. Op de laatste grappig bedoelde opmerking na. Er wordt nergens overheen gescheten en ik vind het dan ook bijzonder jammer dat je dat gevoel hebt gekregen.

Machiavelli zit vol met haat, Dialoogzoeker kaartte dat eerder al aan en ik ervaar dat ook zo. Dus wat zijn geloof is weet ik niet, maar dat hij niet katholiek is was me bekend ja.

Olorin heb ik geen problemen mee, hij gaf me de gelegenheid mezelf te verantwoorden en daar heb ik gebruik van gemaakt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Esselamoen aleykoem,

Quote:
Het herhalen van die vers betekent niet dat de betekenis er van verloren gaat, dat is al een vreemde redenatie nietwaar?

Nee Mohamed, het herhalen van die vers betekent dat je voorspel wordt smile.gif

Quote:
Mohammed en Mohammed?

Nee Mohamed, ik stelde jou een simpel vraag in Nederlands, namelijk over welke tijd openbaring 11 het over heeft aagezien jij overtuigd bent dat er geen profeten meer zou komen volgens de verzen in Zacharia 13 smile.gif

We lezen in Openbaring 11:

10 En die op de aarde wonen, die zullen verblijd zijn over hen, en zullen vreugde bedrijven, en zullen elkander geschenken zenden; omdat deze twee profeten degenen, die op de aarde wonen, gepijnigd hadden.

Wellicht kan je mij dan een verklaring geven van de bovenstaande verzen smile.gif

Mvg

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Esselamoen aleykoem,

[...]

Nee Mohamed, het herhalen van die vers betekent dat je voorspel wordt
smile.gif

[...]

Nee Mohamed, ik stelde jou een simpel vraag in Nederlands, namelijk over welke tijd openbaring 11 het over heeft aagezien jij overtuigd bent dat er geen profeten meer zou komen volgens de verzen in Zacharia 13
smile.gif

We lezen in Openbaring 11:

10 En die op de aarde wonen, die zullen verblijd zijn over hen, en zullen vreugde bedrijven, en zullen elkander geschenken zenden; omdat deze
twee profeten
degenen, die op de aarde wonen, gepijnigd hadden.

Wellicht kan je mij dan een verklaring geven van de bovenstaande verzen
smile.gif

Mvg

In de dagen van Johannes de Doper zou volgens Zacharia 13 God zelf de onreine geest en de profeten uit het land wegdoen. Johannes is rond het jaar 30 vermoord en deze profeten profeteerden voordat Jeruzalem en de tempel in 70 vernietigd zijn. Zij waren dus van Johannes' generatie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Weet je wat ik oneervol vind? De verzen van Zacharia 'stokpaardjes' noemen.

De aantijgingen in mijn richting slaan ook nergens op, want ik heb al een topic over de profeten gemaakt waar iedereen op kan reageren. De reden dat ik dit topic aanmaakte was uit oprechtheid, het was niet mijn bedoeling om de katholieke kliek een reden te geven even op het grootste gebod te schijten, door mij op deze manier te behandelen. Er is mij een hoop duidelijk geworden en daar troost ik mij mee.

Je tekst uit Zacheria? Ik vind het wel zorgelijk dat blijkbaar niet doorhebt dat er een verschil bestaat uit de tekst en het aanhalen van een tekst in een bepaalde context met interpretatie.

Verder over welke aantijgingen heb je het? Ik voorzag mijn tekst met een slag om de arm meen ik. Àls je een ander motief had is mijn post niet van toepassing, als het stiekem wel je motief was, dan dus wel.

Over welke katholieke kliek heb je het? Want omdat je op mij reageert lijkt het bijna alsof je mij er toe rekent. Als dat zo is: helaas voor je, ik ben protestant. Machiavelli trouwens ook.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Je tekst uit Zacheria? Ik vind het wel zorgelijk dat blijkbaar niet doorhebt dat er een verschil bestaat uit de tekst en het aanhalen van een tekst in een bepaalde context met interpretatie.

Verder over welke aantijgingen heb je het? Ik voorzag mijn tekst met een slag om de arm meen ik. Àls je een ander motief had is mijn post niet van toepassing, als het stiekem wel je motief was, dan dus wel.

Over welke katholieke kliek heb je het? Want omdat je op mij reageert lijkt het bijna alsof je mij er toe rekent. Als dat zo is: helaas voor je, ik ben protestant. Machiavelli trouwens ook.

Goed lezen scheelt misverstanden, ik heb later opgehelderd dat ik het waardeer dat je een slag om de arm hield.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Esselamoen aleykoem,

Quote:
In de dagen van Johannes de Doper zou volgens Zacharia 13 God zelf de onreine geest en de profeten uit het land wegdoen. Johannes is rond het jaar 30 vermoord en deze profeten profeteerden voordat Jeruzalem en de tempel in 70 vernietigd zijn. Zij waren dus van Johannes' generatie.

Mohamed, we lezen in Openbaring 11:

3 En Ik zal Mijn twee getuigen macht geven, en zij zullen profeteren duizend tweehonderd zestig dagen, met zakken bekleed.

7 En als zij hun getuigenis zullen geëindigd hebben, zal het beest, dat uit den afgrond opkomt, hun krijg aandoen, en het zal hen overwinnen, en zal hen doden.

8 En hun dode lichamen zullen liggen op de straat der grote stad, die geestelijk genoemd wordt Sodoma en Egypte, alwaar ook onze Heere gekruist is.

9 En de mensen uit de volken, en geslachten, en talen, en natiën, zullen hun dode lichamen zien drie dagen en een halven, en zullen niet toelaten, dat hun dode lichamen in graven gelegd worden.

10 En die op de aarde wonen, die zullen verblijd zijn over hen, en zullen vreugde bedrijven, en zullen elkander geschenken zenden; omdat deze twee profeten degenen, die op de aarde wonen, gepijnigd hadden.

15 En de zevende engel heeft gebazuind.

18 En de volken waren toornig geworden, en Uw toorn is gekomen, en de tijd der doden, om geoordeeld te worden, en om het loon te geven Uw dienstknechten, den profeten, en den heiligen, en dengenen, die Uw Naam vrezen, den kleinen en den groten; en om te verderven degenen, die de aarde verdierven.

1. Wie zijn de twee profeten die gedood zullen worden door de beest en na drie en een halve dag weer tot leven zullen worden gebracht door een geest des levens uit God?

2. Heeft de zevende engel al eeuwen geleden gebazuind?

3. Was de tijd der doden en de beoordeling eeuwen geleden terug?

Mvg

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid