Spring naar bijdragen

Waarom was Mohammed geen profeet?


Aanbevolen berichten

1 Mozes en Elia/ (het vernielde) Juda en Jeruzalem

2 ja

3 ja

Beetje kort en niet onderbouwt, dat weet ik, maar de ervaring leert me dat het zonde van mijn tijd is iets wel te onderbouwen. Dus als je me niet gelooft, dan zoek je het maar na op internet of in de Bijbel.

Ik las net een zeer goed artikel inzake de twee getuigen, de schrijver denkt dat het Mozes noch Elia waren en maakt sterke punten. Beschouw het maar als een pleister op de eventuele wond puh2.gif

DE TWEE GETUIGEN VAN OPENBARING

Door Stephen Smith

Allen kunnen wij het eens zijn dat er niets in Openbaring is, noch in enig ander geschrift van Johannes, dat niet ergens in de Schrift kan worden gevonden. Alle beeldspraak is een samenstelling van draden van profetieën van het Oude Verbond, samen verweven in een nieuw kledingstuk. Het komt allemaal heel bekend voor, zelfs wanneer er hier en daar soms kleine verschillen zijn.

En te dien dage zal de Heere, de HERE der heirscharen, roepen tot geween, en tot rouwklage, en tot kaalheid, en tot omgording des zaks (Jesaja 22:12).

O dochter Mijns volks! gord een zak aan, en wentel u in de as, maak u rouw eens enigen zoons, een zeer bitter misbaar; want de verstoorder zal ons snellijk overkomen (Jeremia 6:26).

De oudsten der dochter Sions zitten op de aarde, zij zwijgen stil, zij werpen stof op hun hoofd, zij hebben zakken aangegord; de jonge dochters van Jeruzalem laten haar hoofd ter aarde hangen (Klaagliederen 2:10).

De draad van oordeel over Israël, gevonden in het Oude Testament, is samen verweven in de Openbaring zodat het toepasselijk is op Johannes' dagen, maar dezelfde soort van verwoesting is in zicht. De symboliek van zaklinnen verwijst naar het intense verdriet van de ontvangers van zo'n oordeel en wordt in het Nieuwe Testament ook gevonden. Om te vervolgen:

Eén enig getuige zal tegen niemand opstaan over enige ongerechtigheid of over enige zonde, van alle zonde, die hij zou mogen zondigen; op den mond van twee getuigen, of op den mond van drie getuigen zal de zaak bestaan (Deuteronomium 19:15).

Gijlieden zijt Mijn getuigen, spreekt de HERE, en Mijn knecht, dien Ik uitverkoren heb; opdat gij het weet, en Mij gelooft, en verstaat, dat Ik Dezelve ben, dat vóór Mij geen God geformeerd is, en na Mij geen zijn zal. Ik, Ik ben de HERE, en er is geen Heiland behalve Mij. Ik heb verkondigd, en Ik heb verlost, en Ik heb het doen horen, en geen vreemd god was onder ulieden; en gij zijt Mijn getuigen, spreekt de HERE, dat Ik God ben. Ook eer de dag was, ben Ik, en er is niemand, die uit Mijn hand redden kan; Ik zal werken, en wie zal het keren (Jesaja 43:10-13)?

Israël was de getuige van het feit van Gods kracht en de werken die Hij had gedaan, sinds Hij hen met "een sterke hand" uit Egypte had bevrijd.

Het huis van Juda was samengesteld uit de stammen van Juda en Benjamin (1 Koningen 12:21, 2 Kronieken 11:12); de stam van Levi sloot zich uiteindelijk ook aan bij het Huis van Juda, toen ze als priesters werden geweigerd door de regeerders van het Huis Israëls (2 Kronieken 11:13-14).

De tien stammen (1 Koningen 11:31, 35) waaruit het Huis Israëls was samengesteld waren de stammen van Efraïm, Manasse, Ruben, Gad, Aser, Nafthali, Simeon, Issaschar, Zebulon, en Dan. Deze tien noordelijke stammen werden geleid door de stam Efraïm, welke gezegend werd op Israël's sterfbed (Genesis 48:14-22).

Israël, komt als een twee-koninkrijks natie voor in het boek Openbaring. De vergelijking breid zich verder uit, wanneer bepaalde symbolische beelden, genomen uit het Oude Testament, zijn beschreven.

Dezen zijn de twee olijfbomen, en de twee kandelaren, die voor den God der aarde staan (Openbaring 11:4).

De twee getuigen worden symbolisch "twee olijfbomen" en ook "twee kandelaren" genoemd. De profetieën van Jeremia en Zacharia zijn hier toepasselijk:

De HERE had uw naam genoemd een groenen olijfboom, schoon van liefelijke vruchten; maar nu heeft Hij met een geluid van een groot geroep een vuur om denzelven aangestoken, en zijn takken zullen verbroken worden. Want YHWH ZEBAOTH, Die u heeft geplant, heeft een kwaad over u uitgesproken; om der boosheid wil van het huis Israëls en van het huis van Juda, die zij onder zich bedrijven, om Mij te vertoornen, rokende den Baäl. (Jeremia 11:16-17)

En andermaal antwoordende, zo zeide ik tot Hem: Wat zijn die twee takjes der olijfbomen, welke in de twee gouden kruiken zijn, die goud van zich gieten? En Hij sprak tot mij, zeggende: Weet gij niet, wat deze zijn? En ik zeide: Neen, mijn Heere! Toen zeide Hij: Deze zijn de twee olietakken, welke voor den Heere der ganse aarde staan. (Zacharia 4:12-14).

Er is dus een duidelijk verband tussen Israël/Juda en de twee getuigen.

Hosea profeteerde vele jaren voordat het Huis Israëls door de Assyriërs viel (circa 721 B.C.E.). Hoewel hij schreef aan het Huis van Juda en het Huis Israëls in zijn profetieën, richtte hij z'n boodschap voornamelijk aan het Huis Israëls, of Efraïm.

Om de opstandigheid van het Huis Israëls duidelijk te maken, gebood de Here God Hoséa om een tempelhoer te trouwen (Hoséa 1:2). Merk op dat er geen "tippelaarsters" waren in de oude wereld. Elke tempel van de Baäl of enige "hoge plaats" van Astoreth had hoeren in dienst als priesteressen. De hoer baarde drie kinderen en God vertelde Hoséa om hen symbolische namen te geven. De kinderen werden Jizrreël ("God zaait"), Lo-Rucháma ("geen ontferming"), en Lo-Ammi ("geen volk") genoemd. De drie namen beschreven Gods straf over de stammen van Israël, zoals Hij Hoséa uitlegde.

Jizreël stelde Gods verstrooiing voor van het huis Israëls onder de heidense volkeren op aarde, nadat ze door de Assyriërs in ballingschap werden weggevoerd (Hoséa 8:8; Zacharia 10:7-10). De naam Lo-Rucháma, betekende dat God Zich niet langer meer zou ontfermen over het Huis Israëls, en Hij zond de Assyriërs om hen in ballingschap weg te voeren vanwege hun zonden (Hoséa 1:6). Lo-Ammi maakte het verlies duidelijk van de nationale identiteit die Israël had ervaren. Nadat ze waren verslagen, verloren ze in de Diaspora hun kennis over wie zij waren. Zij beschouwden zichzelf uiteindelijk als "heidenen."

Hoofdstuk 11 van Romeinen identificeert Juda en Israël als "natuurlijk" en "wild", om zo hun ontleding en hun verschillende ervaringen duidelijk te maken. Juda was in eigen land en Israël was verwilderd.

En zo enige der takken afgebroken zijn, en gij, een wilde olijfboom zijnde, in derzelver plaats zijt ingeënt, en des wortels en der vettigheid des olijfbooms mede deelachtig zijt geworden (Romeinen 11:17).

Want indien gij afgehouwen zijt uit den olijfboom, die van nature wild was, en tegen nature in den goeden olijfboom ingeënt; hoeveel te meer zullen deze, die natuurlijke takken zijn, in hun eigen olijfboom geënt worden? Want ik wil niet, broeders, dat u deze verborgenheid onbekend zij (opdat gij niet wijs zijt, bij uzelven), dat de verharding voor een deel over Israël gekomen is, totdat de volheid der heidenen zal ingegaan zijn. En alzo zal geheel Israël zalig worden; gelijk geschreven is: De Verlosser zal uit Sion komen en zal de goddeloosheden afwenden van Jakob (Romeinen 11:24-26).

Zo volgt Paulus dezelfde lijn als Johannes en de Oud Testamentische profeten die Juda en Israël identificeerden met de Joden en heidenen.

De "natuurlijke" olijfboom stelt het Huis van Juda voor, waarop de vroegere Gemeente (Grieks: EKKLESIA) was gebouwd, sinds Jezus gezegd had, "de zaligheid is uit de Joden" (Johannes 4:22). Paulus beeld de Joden die de Messias verwierpen af als de afgebroken takken van de "natuurlijke wortel" omdat zij niet geloofden.

God vertelde Hoséa dat Hij het Huis Israëls zou gaan afsnijden vanwege hun zonden (Hoséa 1:6). Nochtans, zei Hij dat Hij niet zou scheiden van het Huis van Juda (Hoséa 1:7), alhoewel hun latere zonden nog verachterlijker waren dan die van Israël (Ezechiël 23:11). God bestrafte hen, maar "deed hun" niet "weg".

Paulus begreep dat de Grieken en de onbesnedenen waar hij het evangelie aan verkondigde, in feite, nakomelingen waren van de tien stammen in de verstrooiing.

En ik wil niet, broeders, dat gij onwetende zijt, dat onze vaders allen onder de wolk waren, en allen door de zee doorgegaan zijn; En allen in Mozes gedoopt zijn in de wolk en in de zee; En allen dezelfde geestelijke spijs gegeten hebben; En allen denzelfden geestelijken drank gedronken hebben; want zij dronken uit de geestelijke steenrots, die volgde; en de steenrots was Christus. Maar in het meerder deel van hen heeft God geen welgevallen gehad; want zij zijn in de woestijn ter nedergeslagen (1 Korintiërs 10:1-5).

Paulus schrijft aan een groep van voormalige heidenen (1 Korintiërs 12:2). Echter, in het gebruikte voorbeeld van de Israëlieten die uit Egypte kwamen, verwijst hij naar hen als "onze vaders" (1 Korintiërs 10:1). En hij bedoelde niet "vaders" in geestelijke zin. Degenen die in de woestijn tegen God in opstand kwamen zijn degenen die hier voor ogen zijn, dus bedoeld Paulus dat die opstandelingen de fysieke vaders waren van de Korintiërs.

Ik moet nog een paar enkele punten naar voren brengen over de Joden en heidenen, aangezien ik geloof dat de slot analyse van de twee getuigen het begrip hierop zal dragen.

En nu sta ik, en word geoordeeld over de hoop der belofte, die van God tot de vaderen geschied is; Tot dewelke onze twaalf geslachten, geduriglijk nacht en dag God dienende, verhopen te komen; over welke hoop ik, o koning Agrippa, van de Joden word beschuldigd (Handelingen 26:6-7).

Sinds het herstel in Handelingen 26 nog niet was voltooid, moeten de "twaalf stammen" waar hij naar verwijst, ook de verstrooide Israelieten hebben omvat!

In de inleidende woorden van z'n brief, sprak Jakobus het lichaam van gelovigen aan, zowel Joden als "heidenen."

Jakobus, een dienstknecht van God en van den Heere Jezus Christus; aan de twaalf stammen, die in de verstrooiing zijn: zaligheid (Jakobus 1:1).

Nogmaals, het herstel van het koninkrijk was nog niet geschied, dus waren er geen "twaalf stammen" behalve in termen van Diaspora die vergeten waren dat ze Israëlieten waren en zichzelf niet anders beschouwden dan hun buren. Dat is één van de redenen waarom Paulus zo'n moeite had om ze uit de afgoden tempels te houden en dingen beoefenden die "niet juist waren."

Vreemdelingen die geen afstammelingen van Abraham waren, werden vanaf het begin bij de Gemeente inbegrepen (Exodus 12:38; Jesaja 56:3-8). God heeft de "vreemdelingen" altijd toegestaan om deel te worden van Zijn uitverkoren volk. Maar zij die door God tot de Messias werden geroepen (Johannes 6:44, 65) waren fysieke Israëlieten, zowel van het Huis van Juda (de "natuurlijke" olijf) als van het Huis Israëls (de "wilde" olijf). Deze twee olijfbomen zijn de twee getuigen van Openbaring 11, en niet Mozes, Elia of enig ander persoon ?mg src='http://forum.credible.nl/images/euro.png'>?mg src='http://forum.credible.nl/images/euro.png'>œ dood of levend destijds.

bron: link

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 109
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Esselamoen aleykoem,

Quote:
1 Mozes en Elia/ (het vernielde) Juda en Jeruzalem

2 ja

3 ja

Beetje kort en niet onderbouwt, dat weet ik, maar de ervaring leert me dat het zonde van mijn tijd is iets wel te onderbouwen. Dus als je me niet gelooft, dan zoek je het maar na op internet of in de Bijbel.

Ik las net een zeer goed artikel inzake de twee getuigen, de schrijver denkt dat het Mozes noch Elia waren en maakt sterke punten. Beschouw het maar als een pleister op de eventuele wond

Mohamed, er staat in Openbaringen hoofdstuk 11 vers 3-7:

"3 Ik zal mijn twee getuigen opdracht geven om te profeteren. Gedurende twaalfhonderdzestig dagen zullen ze dat doen, gehuld in een boetekleed. 4 Zij zijn de twee olijfbomen en de twee lampenstandaards die voor de Heer van de wereld staan. 5 Als iemand hun kwaad wil doen, komt er vuur uit hun mond, dat hun vijanden verteert; op die manier zal iedereen die hun kwaad wil doen moeten sterven. 6 Zij hebben de macht om de hemel te sluiten, zodat er geen regen valt zolang zij profeteren. Ook hebben ze de macht om water in bloed te veranderen. Verder kunnen ze de aarde treffen met alle mogelijke plagen, zo vaak ze maar willen.".

De twee getuigen zullen dus 1260 dagen (ongeveer 3 1/2 jaar) profetieën vertellen en wonderbaarlijke dingen doen. De antichrist zal zich door hen bedreigd voelen, ook omdat de twee getuigen door God gestuurd zijn en hij zal ze uiteindelijk doden:

"7 Wanneer zij hun getuigenis hebben afgelegd, zal het beest dat uit de onderaardse diepte opstijgt de strijd met hen aanbinden, hen overwinnen en hen doden. 8 Dan liggen hun lijken op het plein van de grote stad die in figuurlijke zin Sodom of Egypte heet, de stad waar ook hun Heer gekruisigd is. 9 Gedurende drieëneenhalve dag komen er mensen uit alle landen en volken, van elke stam en taal, om hun lijken te zien, en zij dulden niet dat ze begraven worden. 10 De mensen die op aarde leven juichen om de dood van de twee profeten, en opgetogen sturen ze elkaar geschenken, want die profeten waren een grote kwelling voor hen geweest." (Openbaringen 11:7-11).

De mensen die aan de kant van de antichrist staan, zijn opgelucht door de dood van de twee getuigen en ze vieren feest.

Vervolgens liggen de lijken van de twee getuigen nog 3 1/2 dag op straat, totdat God ze uit de dood laat opstaan en vervolgens in de hemel opneemt:

"11 Maar toen de drieëneenhalve dag voorbij waren, voer er een levensgeest uit God in hen en kwamen ze weer overeind. Iedereen die hen zag werd doodsbang. 12 Er klonk een luide stem uit de hemel, die tegen hen zei: "Kom hierboven" Toen stegen ze in de wolk op naar de hemel, voor het oog van hun vijanden." (Openbaringen 11:11-12).

Het is duidelijk dat het niet om Juda en Jeruzalem gaat, meer info: link

Ik geef jou alsnog de kans om uit te leggen wie de twee getuigen zijn die door de beest zullen worden gedood tijdens de regeerperiode van de antichrist, de periode van de grote verdrukking in het eindtijd.

Mvg

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Esselamoen aleykoem,

[...]

Mohamed, er staat in Openbaringen hoofdstuk 11 vers 3-7:

"3 Ik zal mijn
twee getuigen
opdracht geven om te profeteren. Gedurende twaalfhonderdzestig dagen zullen ze dat doen, gehuld in een boetekleed.
4 Zij zijn de twee olijfbomen en de twee lampenstandaards die voor de Heer van de wereld staan
. 5 Als iemand hun kwaad wil doen, komt er vuur uit hun mond, dat hun vijanden verteert; op die manier zal iedereen die hun kwaad wil doen moeten sterven. 6 Zij hebben de macht om de hemel te sluiten, zodat er geen regen valt zolang zij profeteren. Ook hebben ze de macht om water in bloed te veranderen. Verder kunnen ze de aarde treffen met alle mogelijke plagen, zo vaak ze maar willen.".

De twee getuigen zullen dus 1260 dagen (ongeveer 3 1/2 jaar) profetieën vertellen en wonderbaarlijke dingen doen. De antichrist zal zich door hen bedreigd voelen, ook omdat de twee getuigen door God gestuurd zijn en hij zal ze uiteindelijk doden:

"7 Wanneer zij hun getuigenis hebben afgelegd, zal
het beest
dat uit de onderaardse diepte opstijgt de strijd met hen aanbinden,
hen overwinnen en hen doden
. 8 Dan liggen
hun lijken
op het plein van de grote stad die in figuurlijke zin Sodom of Egypte heet, de stad waar ook hun Heer gekruisigd is. 9 Gedurende drieëneenhalve dag komen er mensen uit alle landen en volken, van elke stam en taal,
om hun lijken te zien
, en zij dulden niet dat ze begraven worden. 10 De mensen die op aarde leven juichen
om de dood van de twee profeten
, en opgetogen sturen ze elkaar geschenken, want
die profeten
waren een grote kwelling voor hen geweest." (Openbaringen 11:7-11).

De mensen die aan de kant van de antichrist staan, zijn opgelucht door de dood van
de twee getuigen
en ze vieren feest.

Vervolgens liggen de lijken van de twee getuigen nog 3 1/2 dag op straat, totdat God ze uit de dood laat opstaan en vervolgens in de hemel opneemt
:

"11 Maar toen de drieëneenhalve dag voorbij waren, voer er een levensgeest uit God in hen en kwamen ze weer overeind.
Iedereen die hen zag werd doodsbang
. 12 Er klonk een luide stem uit de hemel, die tegen hen zei: "Kom hierboven"
Toen stegen ze in de wolk op naar de hemel, voor het oog van hun vijanden
." (Openbaringen 11:11-12).

Het is duidelijk dat het niet om Juda en Jeruzalem gaat, meer info
:

Ik geef jou alsnog de kans om uit te leggen wie de
twee getuigen
zijn die door de beest zullen worden gedood tijdens de regeerperiode van de antichrist, de periode van de grote verdrukking in het eindtijd.

Mvg

Ik kan het jou niet uitleggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Esselamoen aleykoem,

[...]

Mohamed, ik herinner mij dat jij zuster Niftaly beledigde om haar kennis van het christendom. Misschien is het handig om bij jezelf af te vragen waarom jij bekeerd bent naar het christendom
smile.gif

Mvg

Dat ik het jou niet uit kan leggen hoeft niet aan mij te liggen bedoel ik eigenlijk knipoog_dicht.gif

En ik had mij inzake Nifaly (je spelt haar naam overigens verkeerd) al gecorrigeerd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Esselamoen aleykoem,

[...]

Mohamed, er staat in Openbaringen hoofdstuk 11 vers 3-7:

"3 Ik zal mijn
twee getuigen
opdracht geven om te profeteren. Gedurende twaalfhonderdzestig dagen zullen ze dat doen, gehuld in een boetekleed.
4 Zij zijn de twee olijfbomen en de twee lampenstandaards die voor de Heer van de wereld staan
. 5 Als iemand hun kwaad wil doen, komt er vuur uit hun mond, dat hun vijanden verteert; op die manier zal iedereen die hun kwaad wil doen moeten sterven. 6 Zij hebben de macht om de hemel te sluiten, zodat er geen regen valt zolang zij profeteren. Ook hebben ze de macht om water in bloed te veranderen. Verder kunnen ze de aarde treffen met alle mogelijke plagen, zo vaak ze maar willen.".

De twee getuigen zullen dus 1260 dagen (ongeveer 3 1/2 jaar) profetieën vertellen en wonderbaarlijke dingen doen. De antichrist zal zich door hen bedreigd voelen, ook omdat de twee getuigen door God gestuurd zijn en hij zal ze uiteindelijk doden:

Voordat de huizen Juda en Israel twee afzonderlijke Koninkrijken (twee bomen) werden lezen we:

'De HEERE had uw naam genoemd een groene olijfboom (jer 11,16)'

De twee getuigen zijn dus het huis Juda en het huis Israel. Niet het huis Juda en Jeruzalem zoals ik eerder schreef, want die twee horen bij elkaar en 3,5 jaar was de duur van de joodse oorlog.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat Mohammed een profeet is, dat zal niemand in twijfel hoeven te trekken. Een profeet is gewoon iemand die uit naam of geleid door een god spreekt. Een christen zal betwijfelen of Mohammed wel uit naam van de god zoals zij hem beleven spreekt.Net zoals ze de profeet Joseph Smith niet erkennen. Hij is een profeet van de kerk van Jezus christus van de heiligen derlaatste dagen (mormonen in het kort). Hij is wel degelijk een profeet, maar geen profeet van het christendom (ondanks de naam van de kerk smile.gif )

Dus, nee, nergens in de bijbel zul je kunnen vinden dat Mohammed geen profeet is, dat is hij wel, maar dan een profeet gezonden aan de arabische bevolkingsgroep, om daar een maatschappij hervorming in te voern.

In moderne zweeftermen is profeteren nu zoiets als channelen puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Esselamoen aleykoem,

Quote:
De twee getuigen zijn dus het huis Juda en het huis Israel. Niet het huis Juda en Jeruzalem zoals ik eerder schreef, want die twee horen bij elkaar en 3,5 jaar was de duur van de joodse oorlog.

Mohamed, eerst vertel je mij dat de twee getuigen het huis Juda en Jeruzalem was, en nu was het Jeruzalem niet, maar toch Israel?

Ik heb het idee dat je mijn argumenten niet gelezen hebt en zelf niet weet waar je het over hebt. Léés mijn argumenten en geef aan waar jij het niet eens mee bent, afgesproken?

Mvg

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dat Mohammed een profeet is, dat zal niemand in twijfel hoeven te trekken. Een profeet is gewoon iemand die uit naam of geleid door
een
god spreekt. Een christen zal betwijfelen of Mohammed wel uit naam van de god zoals zij hem beleven spreekt.Net zoals ze de profeet Joseph Smith niet erkennen. Hij is een profeet van de kerk van Jezus christus van de heiligen derlaatste dagen (mormonen in het kort). Hij is wel degelijk een profeet, maar geen profeet van het christendom (ondanks de naam van de kerk
smile.gif
)

Dus, nee, nergens in de bijbel zul je kunnen vinden dat Mohammed geen profeet is, dat is hij wel, maar dan een profeet gezonden aan de arabische bevolkingsgroep, om daar een maatschappij hervorming in te voern.

In moderne zweeftermen is profeteren nu zoiets als channelen
puh2.gif

Volgens de joden niet hoor, zij erkennen na de eerste eeuw conform de wet niemand meer (mal4+ zach 13) als profeet.


Samengevoegd:

Quote:

Esselamoen aleykoem,

[...]

Mohamed, eerst vertel je mij dat de twee getuigen het huis Juda en Jeruzalem was, en nu was het Jeruzalem niet, maar toch Israel?

Ja, ik heb mijn mening herzien, want al doende leert men nietwaar?

Quote:
Ik heb het idee dat je mijn argumenten niet gelezen hebt en zelf niet weet waar je het over hebt. Léés mijn argumenten en geef aan waar jij het niet eens mee bent, afgesproken?

In dat geval zal ik je voor mij beschermen en niet meer met je discusseren, want misschien leer ik je nog wel leugens knipoog_dicht.gif

Nee ik vind het wel prima, geloven jullie maar dat Mohammed een profeet was, dan laat ik me wel informeren door de wet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Om een profeet te zijn moest men dus voor of in de eerste eeuw geboren zijn én niet minder belangrijk, men moest kunnen profeteren. Aangezien er nogal wat meningsverschillen zijn over luk 16,16 (ik hoop zo dat iemand mij dan eens uit wil leggen hoe ik die vers anders moet zien dan letterlijk) smijt ik het eens over een andere boeg.

Het zal met slechts 1 boek lastig zijn om te bewijzen dat de persoon Mohammed een profeet zou zijn, maar dat is gelukkig niet mijn probleem. Als jullie Moslims er al maanden op hameren dat Jezus niet aantoonbaar God is, toon me dan nu maar eens aan dat Mohammed aantoonbaar een profeet is.

Ik ga uit van niet, want hij kon niet profeteren. Natuurlijk sta ik open voor de vele bewijzen die mij hier helemaal in mijn hemd zetten, ik kan bijna niet wachten!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Omdat hij een boodschap verkondigde die in tegenspraak is met het Evangelie?

ow? en wat houd die boodschap dan wel in volgens jouw?


Samengevoegd:

Hier komen nog enkele mogelijke andere bewijzen, ik vind ze sterk, maar je moet me niet geloven natuurlijk.

In de Koraan leert ons moslims dat de Profeet Mohamed zowel in het O.T. EN N.T. wordt aangekondigd.

O.T.; Een profeet zal ik voor hen verwekken uit het midden van hun broeders, aan u gelijk: en Ik zal inderdaad Mijn woorden in zijn mond leggen, en hij zal stellig tot hen spreken alles wat Ik, hem gebieden zal. Deut.18.18

De meeste mensen die de Bijbel lezen zullen concluderen dat het over iemand moet gaan in Israël....

De voorspelling hierboven gaat over een wetgevende profeet zoals Mozes dat was. Het woord "hun" verwijst hier naar een volk als hen het volk Israël , net zoals Mozes, moest uit het midden van 'hun' broeders 1 verschijnen.

Profeet Abraham kreeg 2zonen: Ismael en Izaak. UIt Ismael komen de Arabieren en Izaak de Israëlieten. Aangezien deze volkeren broeders zijn, kan deze 'hun' ook op de Arabieren weerslagen.

De profetie Deut.18.18 gaat dan ook over niemand anders dan Mohammed

Waarlijk, Wij hebben tot u een boodschapper gezonden, die getuige is , gelijk Wij een boodschapper tot Farao zonden. Koraan.73.15

Hier volgen nog gelijkenissen tussen Mozes en Mohammed:

-Mozes is evenals Mohamed, geboren uit een moeder en een vader, Jezus werd geboren zonder vader.

-Ook Mozes werd, net als Mohamed, door velen erkend als profeet. Jezus werd door maar enkelen erkend als profeet

-Moze werd tijdens zijn leven aangesteld als de leider van de Israëlieten. Jezus werd maar door 12discipelen erkend als hun leraar. Mohamed werd net als Mozes door zijn hele volk erkend als profeet. OOk in dit geval lijkt Mohamed meer op Mozes.

-Mozes kreeg een wet die hij aan zijn volk moetst verkondigen (Deut.33.4) Jezus kwam niet met een wet, hij kwam alleem maar om te vervullen.

Matt.5.17

Meent niet, dat ik gekomen ben om de wet of de profeten te ontbinden: ik ben niet gekomen om te ontbinden, maar om te vervullen.

-Mozes en Mohamed stierven beiden een natuurlijke dood.

Christenen kunnen dus al onmogelijk beweren dat deze profetie over Jezus ging, want zij beweren dat Jezus , de zoon en God zelf is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier volgt nog een interessant bewijs:

Jesaja 29.12

Of men geeft het boek aan een die niet kan lezen, zeggende lees toch dit, en hij zegt; "ik kan niet lezen."

en deze vers wordt ondersteund door Deut. 18.18

... Ik zal inderdaad mijn woorden in zijn mond leggen ,en hij zal stellig tot hen spreken alles wat ik hem gebieden zal.

Deze Bijbelse teksten stelde Mozes op de hoogte van het feit dat de aangekondigde profeet analfabeet zou zijn.

Lees nu Deut.33.1-2

Dit is nu de zegen met welken Mozes, de man Gods, de kinderen van Israël gezegend heeft voor zijnen dood. Hij zeide dan: De Heere is van Sinai gekomen, en is hun lieden opgegegaan van Seir: Hij is blinkend verschenen van het gebergte Paran, en is aangekomen met tienduizenden der heiligen: a an zijn rechterzijde was eene vurige wet aaan hen.

Ook in dit vers vinden wij sporen van de aankondiging van de profeet Mohamed. Paran (Arabisch Faran) is de naam van de heuvel die tussen Mekka en Medina ligt.

Arabische aarderijkskundigen hebben dezelfde naam voor dit gebied aangehouden.

HEt O.T. bevestigt dat de stamvader van profeet Mohamed ook in deze streek woonde:

En God was met de jongen en hij groeide op: hij ging in de woestijn wonen en werd een boogschutter. En hij woonde in de woestijn Paran, en zijn moeder nam voor hem een vrouw uit het land Egypte.

(Gen 21.20-21)

..en is aangekomen met tienduizenden der heiligen...(deut.33.1-2)

Soms schrijft men tienduizenden of zoals de Jehova getuigen 'myriade'(van Dale woordenboek) In de Hebreeuwse Bijbel vinden wij daarentegen gewoon het getal tienduizend.

Mohamed kwam ,zoals in Deut.33.1-2 werd voorspeld, met tienduizend ware oprechte gelovigen de stad Mekka binnnen. De opbaring van de Qoraan duurde ongeveer 23jaar. Deze gebeurtenis geschiedde nadat de Qoran op 1vers na totaal geopenbaard was. Dat is wat bedoeld wordt met;

... Aan zijne rechterzijde was eene vurige wet aan hen.

De heuvel Paran en de streek eromheen is de plaats waar Ismaêl heeft geleefd, een zijn vader Abraham heeft geholpen met het bouwen van de Ka'aba. Vandaag de dag is het een jaarlijks bedevaartsoord voor miljoenen mensen.


Samengevoegd:

ow ja ik ken ook nog wel enkele profetieeën over Mohamed vzmh, in het N.T. wil je die ook horen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid