Spring naar bijdragen

Waarom was Mohammed geen profeet?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 109
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ja de generatie is vergaan en de profetieën zijn uitgekomen. Ik begrijp dat het zeer onlogisch lijkt, maar laat me een poging ondernemen het toe te lichten. Jij gaat er vanuit, net als vele christenen overigens, dat al die dingen visueel zou zijn. Doch is dit een vreemd verschijnsel, want in de evangeliën zegt Jezus een aantal keer iets totaal anders.

Joh 14,19       

Nog een kleine tijd, en de wereld zal Mij niet meer zien; maar gij zult Mij zien; want Ik leef, en gij zult leven.

Dit is een profetie van Jesaja waar Jezus naar verwees, subtiel zijn goddelijkheid tonend aan degenen die hem 'zien' oftewel begrijpen.

Jes 38,11       

Ik zeide: Ik zal de HEERE niet meer zien, de HEERE, in het land der levenden; ik zal de mensen niet meer aanschouwen met de inwoners der wereld.

Uit deze verzen wordt duidelijk dat Jezus op een gegeven moment niet meer met de ogen waar te nemen zou zijn.

'Het Koninkrijk Gods komt niet met uiterlijk gelaat.'(luk 17,20)

Mat 24,23       

Alsdan, zo iemand tot u zal zeggen: Ziet, hier is de Christus, of daar, gelooft het niet.

Luk 17,21       

En men zal niet zeggen: Ziet hier, of ziet daar, want, ziet, het Koninkrijk Gods is binnen u.

Luk 17,23       

En zij zullen tot u zeggen: Ziet hier, of ziet daar is Hij; gaat niet heen, en volgt niet.

En toch zouden ze Jezus zien komen:

Mar 13,26       

En alsdan zullen zij de Zoon des mensen zien, komende in de wolken, met grote kracht en heerlijkheid.

Hoe zou Hij dan komen?

Op 9,16       

En het getal van de heerlegers der ruiterij was tweemaal tien duizenden der tien duizenden; en ik hoorde hun getal.

Luk 21,20

Maar wanneer gij zien zult, dat Jeruzalem door heerlegers omsingeld wordt, zo weet alsdan, dat haar verwoesting nabij gekomen is.

De joodse oorlog (wiki)

Ondertussen was Nero in 68 gestorven en Vespasianus' soldaten verklaarden hem tot de nieuwe keizer. Deze ging naar Rome om de troon op te eisen en liet het verder neerslaan van het verzet over aan zijn zoon Titus.

Deze begon onmiddellijk met de belegering van Jeruzalem. Nadat de joodse verdediging ernstig verzwakt was door hongersnood kwam de laatste bestorming door de Romeinen op 29/30 augustus van het jaar 70. Dit wordt nog steeds door de joden herdacht op Tisja Beav. Er was geen houden meer aan en de hele stad werd in de as gelegd. Hoewel Titus de tempel ongeschonden in handen wou krijgen, ging deze ook in vlammen op. Hierbij kwamen naar schatting 100.000 verdedigers en inwoners om het leven. Het totale aantal slachtoffers van deze oorlog wordt geschat op 600.000 tot 1.300.000 doden. De Romeinen slachtten hele families af, waaronder iedereen die ze ervan verdachten een afstammeling te zijn van het huis van David.

De overlevenden werden verkocht op de slavenmarkten van het Midden-Oosten, waarbij de prijs door de grote aanvoer enorm kelderde. De laatste verzetshaarden werden opgeruimd in 73 waaronder het fort Massada aan de Dode Zee.

Keizer Domitianus, de broer en opvolger van Titus liet later een triomfboog oprichten in Rome ter ere van het neerslaan van de opstand. Op deze boog is nog te zien hoe veroverde tempelschatten zoals de zevenarmige kandelaar in triomf door Rome gedragen werden.

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Joodse_oorlog

Toen de Romeinen de joden met brandende keien begonnen te bekogelen, welke ze afschoten met een soort katapultachtige constructie omdat de stenen te zwaar waren om te dragen, was de symboliek compleet (zie joodse oorlog, Josephus). Conform de joodse wet (Deut 22,21) moest de overspelige hoer (Juda jer 3,8) gestenigd worden.

Ook alle andere symboliek is prima te verklaren, maar ik neem aan dat je snapt hoe het werkt en nu zelf verder kan knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Esselamoen aleykoem,

[...]

Nunc, een ieder persoon wordt geboren als een moslim.
smile.gif

liever niet, dank je. Ik ben al blij genoeg met mijn redding door het bloed van Jezus Christus.

Quote:
Het is geen wonder dat wij geen enkel reactie van jou kunnen vinden wie de twee getuigen zijn, dat willen zeggen: de twee profeten die aangekondigd worden in het laatste boek van het Nieuwe Testament.

omdat ik die zaak niet in alle detail uitgezocht heb, doe ik er geen grote uitspraken over. Hooguit kan ik je erop wijzen, dat aanduidingen ruim of heel strict gelezen kunnen worden. Daar was mijn "Mohammed is de eerste moslim" opmerking voor bedoeld. Dat is wat gewoon in je koran staat, en waar je niet omheen kunt. De vraag is alleen, hoe ruim of specifiek het "eerste" bedoeld is: eerste van wat? Van Arabie? van de heel wereld? Van z'n familie? Van het hele heelal?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Niet om het één of het ander hoor, maar ik vind het vrij beledigend om moslim genoemd te worden.

Hoeft niet hoor, want als ik naar je teksten kijk kan ik ervan opmaken dat je helemaal geen moslim bent, je onderwerpt je in geen enkele manier dan ook , neer aan Allah. Dus je hoeft geen gemengde gevoelens hierover te hebben.

De tijd dat jij moslim was , zo een klein onschuldig zuiver baby'tje dat kan jij je zelfs niet meer herrinneren.

Als Allah het wil , zal je geleid worden, en wie weet op een dag, weet je wat het is je te onderwerpen...


Samengevoegd:

Quote:

[...]

liever niet, dank je. Ik ben al blij genoeg met mijn redding door het bloed van Jezus Christus.

[...]

omdat ik die zaak niet in alle detail uitgezocht heb, doe ik er geen grote uitspraken over. Hooguit kan ik je erop wijzen, dat aanduidingen ruim of heel strict gelezen kunnen worden. Daar was mijn "Mohammed is de eerste moslim" opmerking voor bedoeld. Dat is wat gewoon in je koran staat, en waar je niet omheen kunt. De vraag is alleen, hoe ruim of specifiek het "eerste" bedoeld is:
eerste van wat?
Van Arabie? van de heel wereld? Van z'n familie? Van het hele heelal?

We zullen zien of Jezus vzmh, jouw OP de Dag Der Oordeels tot zijn volk zal beschouwen.. afwachten dus..

dood.gif

euh... wat bedoel je juist met eerste? Iets vanuit de Koraan , want als je dan dat deel even opgeeft dan kan ik mee met dit gesprek.. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ja de generatie is vergaan en de profetieën zijn uitgekomen. Ik begrijp dat het zeer onlogisch lijkt, maar laat me een poging ondernemen het toe te lichten. Jij gaat er vanuit, net als vele christenen overigens, dat al die dingen visueel zou zijn. Doch is dit een vreemd verschijnsel, want in de evangeliën zegt Jezus een aantal keer iets totaal anders.

Joh 14,19
      

Nog een kleine tijd, en de wereld zal Mij niet meer zien; maar gij zult Mij zien; want Ik leef, en gij zult leven.

Dit is een profetie van Jesaja waar Jezus naar verwees, subtiel zijn goddelijkheid tonend aan degenen die hem 'zien' oftewel begrijpen.

Jes 38,11
      

Ik zeide: Ik zal de HEERE niet meer zien, de HEERE, in het land der levenden; ik zal de mensen niet meer aanschouwen met de inwoners der wereld.

Uit deze verzen wordt duidelijk dat Jezus op een gegeven moment niet meer met de ogen waar te nemen zou zijn.

@Mohammed, ik begin eerst maar met de eerste twee verzen. Ten eerste hoe weet jij dat Jezus naar Jes 38,11 refereert? De woorden in Jes 38:11 die jij aanhaalt, zijn namelijk een onderdeel van een Danklied van koning Hizkía die van een ziekte herstelde.

Ten tweede, als wij Johannes 14 lezen, komen wij achter wat Jezus (vzmh) de woorden ‘Mij niet meer zien; maar gij zult Mij zien’ bedoelt. Judas vroeg hem (vzmh) namelijk het volgende: ‘‘Waarom zult u zich wel aan ons, maar niet aan de wereld bekendmaken, Heer?’’ Jezus (vzmh) antwoord hierop: Joh. 14:23 "Jezus antwoordde: ‘Wanneer iemand mij liefheeft zal hij zich houden aan wat ik zeg, mijn Vader zal hem liefhebben en mijn Vader en ik zullen bij hem komen en bij hem wonen." Dus als ze Jezus (vzmh) volgen, zal hij en God in hen komen wonen. Hoe komt Jezus (vzmh) of God in hen wonen???

1 Johannes 2:5 In wie zich aan Gods woord houdt, is zijn liefde ten volle werkelijkheid geworden; hierdoor weten we dat we in hem zijn. 6 Wie zegt in hem te blijven, behoort in de voetsporen van Jezus te treden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je neemt een zijweg, dat is ook een mogelijkheid om de hete brei te passeren.

Het kwam vaak voor dat hun profetieën twee - of meerledig vervuld werden, daarom bakende Jezus hun ook af, zodat niet iedereen met de profeten op de loop zou gaan.

Heb 8,7       

Want indien dat eerste verbond onberispelijk geweest was, zo zou voor het tweede geen plaats gezocht zijn geweest.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid