Spring naar bijdragen

Tieners: verschil seks J/M


Aanbevolen berichten

Ach, mag ik af en toe ook eens kortzichtig mijn frustraties uiten? knipoog_dicht.gif Misschien zit daarin wel een verschil: mannen bewonderen vrouwen, vrouwen keuren die bewondering af omdat het "te oppervlakkig" zou zijn. Om vervolgens elkaar ook op precies datzelfde oppervlakkige niveau te bewonderen en vooral zichzelf af te kraken. En blijkbaar ook een tikje denigrerend over mannen te spreken/schrijven.

Heel grofweg gezien dan hè?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 143
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ach.. bewonderen.

Als het altijd bewonderen was, had ik daar geen problemen mee. Het lijkt vaak ook alsof mannen ineens met een ander lichaamsdeel gaan denken wanneer ze een vrouw met mooie b/b/b zien.

En ik heb er echt niet heel veel problemen mee, en vind het ook niet altijd leuk als vrouwen zo over mannen praten, maar het is echt niet zo dat mannen vrouwen alleen maar 'bewonderen'.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ach.. bewonderen.

Als het altijd bewonderen was, had ik daar geen problemen mee. Het lijkt vaak ook alsof mannen ineens met een ander lichaamsdeel gaan denken wanneer ze een vrouw met mooie b/b/b zien.

En ik heb er echt niet heel veel problemen mee, en vind het ook niet altijd leuk als vrouwen zo over mannen praten, maar het is echt niet zo dat mannen vrouwen alleen maar 'bewonderen'.

Maar hebben jullie er echt last van als ik, enigzins discreet, een mooie vrouw bewonder?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee, als het bewónderen is! Maar bewonderen is wat anders dan met je ogen uitkleden en enkel kijken naar het lekkere figuur van een vrouw.

Sterker nog, wanneer een man bewonderend naar een vrouw kijkt omdat hij haar mooi vind (en dat mag inderdaad best het figuur zijn, maar kijk ook eens wat verder dan dat ;/, dingen die raido al opnoemde zoals de manier van lopen, haar, ogen, mond, huid, lach, whatevah) vind ik dat geweldig smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Sterker nog, wanneer een man bewonderend naar een vrouw kijkt omdat hij haar mooi vind (en dat mag inderdaad best het figuur zijn, maar kijk ook eens wat verder dan dat ;/, dingen die raido al opnoemde zoals de manier van lopen, haar, ogen, mond, huid, lach, whatevah) vind ik dat geweldig
smile.gif

Nou om jou een plezier te doen. widegrin.gifyes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Laat ik er via de "verdorven" chakra leer eens een lichtje over laten schijnen....

bij mannen schijnt de energie uit te gaan van het tweede chakra (emoties en lustgevoelens) en het meisje schijnt via het tweede chakra te ontvangen. De energie loopt dat bij het meisje door naar het hartchakra, wat bij haar een uitgaande is en komt zo weer bij de jongen terug en vloeit weer door naar het tweede chakra.

In die zin klopat het dat bij jongens eerst de lust/het verlangen komt en dan de liefde ervaren wordt. Bij het meisje gaat eerst het hart open en dat wekt de lust/gevoelens.

Maar zodra bij één van de twee een chakra geblokkeerd is of gesloten of half open, dan stroomt het boeltje niet. Een vrouw met een gesloten tweede chakra is vaak frigide, ze heeft wel seks, maar ontvangt geen energie. Bij een jongen bij wie het tweede gesloten is komt een impotentie wel voor, of geen verlangen naar sex, dus ook geen intitatief in die richting.

Is bij een jongen hethart afgesloten, dan ontvangt hij niet het liefdevolle gevoel en is sex slechts een fysiek maar wel genotvol gebeuren. Voor het meisje is sex dan geen lol aan, want ze kan de ontvangen energie niet via haar hart doorgeven.

Is bij een meisje het hart afgesloten, dan ook kan de jongen met twee open chakra's niet verder komen dan alleen het sexuele genot, aangezien hij niets terugontvangt.

Kortom, zodra bij één van de twee er iets op slot zit, is de liefdevolle stroom gestremd en is er geen liefde aan, maar is lust wel mogelijk. Aangezien het vrij veel voorkomt dat er iets licht beschadigd is, ontstaat de indruk soms dat vrouwen sex niet zo leuk vinden en dat mannen er alleen maar op uit zijn om hu lust te bevredigen. Gewoon, omdat dat het enige is wat er overblijft.

Mannen en vrouwen verschillen dus niet in hun verlangen, maar door ervaringen kunnen ze er wel (ten onrecht) vanuit gaan dat lust blijkbaar het hoogst haalbare is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goed, ik ben in deze discussie - mede door mij gestart - lang afwezig geweest, maar er worden diverse dingen gezegd die schreeuwen om een reactie.

Quote:
"Karin" schreef het volgende:

Mannen maken er gebruik van. Aangezien bijna elke prostituee meerdere klanten heeft, kan je concluderen dat er meer mannen zijn die met wildvreemden seks willen. Voor mannelijke prostituees is er misschien gewoon een te kleine markt.

Ik begrijp niet precies wat je bedoelt. Het feit dat een prostituee meerdere klanten heeft, zegt natuurlijk niets over de seksbeleving van mannen an sich. En ja, ik weet wel dat je alleen maar reageerde op Dostojewski, maar waar vraag is, is in dezen ook aanbod.

Quote:
"Glenn" schreef het volgende:

@Kurt, waar zie jij bij tieners dat dat anders is dan ik over het algemeen stel? Op basis waarvan merk je dat?

Uit je verhaal blijkt dat jij je mening alleen baseert op je omgang met tieners die je begeleid hebt gedurende Bijbelstudies en kampen. Waren dat christelijke jongeren of niet? Maar ook als het niet-christelijke tieners waren: het waren er maar een paar. Ik hoor namelijk verhalen over vrouwen die op jonge leeftijd al tientallen mannen gezoend hebben en met een shitload mannen naar bed zijn geweest - en niet om te slapen. Ik zie in de kroegen zich het spel van verleiding en toenadering tussen vrouwen en mannen afspelen. Ik zie mannen die kapot zijn van het feit dat de vrouw waar ze seks mee hebben gehad verder geen interesse in ze heeft - en natuurlijk ook andersom, maar je snapt mijn punt, hoop ik. Ik vind het werkelijk bijzonder vreemd om de marginale verschillen zó uit te vergroten.

Quote:
"Glenn" schreef het volgende:

een jongen vrijt met een meisje en is klaar. Een meisje doet dat ook maar voelt zich daarna ongemakkelijk, vies en schuldig. Ik vind dat nogal een verschil tussen jongens en meisjes wat niet bepaald overdreven is.

Ik heb zelden zulke grote onzin gehoord. En ondanks het feit dat je deze uitspraak verderop in de discussie enigszins nuanceert (door te stellen dat niet "alle mannen zo zijn"), vind ik niet dat je hier blijk geeft van enig realiteitsbesef.

Ik ken weinig jongens en mannen die vrijen en daarna totaal geen band meer voelen met het meisje of de vrouw waarmee ze seks hebben gehad. Er zijn er natuurlijk wel, maar er zijn evenzo genoeg meisjes die seks hebben, 'just for the sake of it'. Ik ken vrij weinig meisjes die zich na ongecompliceerde seks alles behalve zielig, vies en smerig voelen... Ik vind dat je een wat raar beeld hebt van seks, vrouwen én mannen.

40 Dagen Zonder Seks is een matig programma waarin bepaalde extreme voorbeelden getoond werden en waarin de verschillen tussen man en vrouw enigszins verwaarloosbaar waren. De jongen in de eerste uitzending gaf ook aan dat hij een en ander anders aan zou pakken en dat hij seks als uitvlucht gebruikte en dat hij daar eigenlijk niet zo heel veel bevrediging in vond.

Het feit dat jij suggereert dat een breezerslet uiteindelijk wél die leegte ervaart en dat mannelijke sletten die niet ervaren, waarop is dat in hemelsnaam gebaseerd?

Daar komt inderdaad nog bij dat de jongenscultuur anders is dan de meisjescultuur - om het even bij tieners te houden. Maar ik vraag me bij sommige reacties af onder welke steen de plaatser leeft. De verhalen die ik opvang in de trein, kroeg, stad/winkels, waar dan ook, van meisjes onderling... Die verschillen weinig van de verhalen van jongens, met uitzondering van het taalgebruik soms. Mannen/jongens hebben soms de neiging om onderling te vervallen in stoer gedrag en ordinair taalgebruik waardoor een knappe/aantrekkelijke vrouw of een lekker ding (ook een vrij onschuldige term) tot een geile slet, chick(a) of hete bitch verwordt. Dát is niet netjes, maar het zegt uiteindelijk weinig over de seksuele verschillen tussen man en vrouw.

Wel maak ik me - met sommige anderen - boos om het achterlijke verschil dat soms gemaakt wordt tussen een man die veel seks heeft en een vrouw die dat ook heeft (met verschillende partners). De man is een player en heeft 'gewoon' veel vrouwen terwijl de vrouw een hoer zou zijn. Dat is natuurlijk gewoon onzin.

Wat RobertF vervolgens zegt over de verantwoordelijkheid van vrouwen herken ik maar zeer ten dele. Natuurlijk kleden veel vrouwen zich op een manier die voor mannen prikkelend is. Mannen zijn over het algemeen namelijk wél visueler ingesteld dan vrouwen. Anderzijds zijn er zat vrouwen die gewoon willen dat een man er aantrekkelijk gekleed bij loopt en niet in een afgetrapte spijkerbroek (of juist wel) en een gebreide trui van oma. Dus ook dat verschil verkleint.

Wel zijn beide partijen verantwoordelijk voor een wat ik gemakzuchtig maar noem een ‘goede samenwerking’. Maar het is natuurlijk onzin dat vrouwen daarom geen diep decolleté of een kort rokje zouden mogen dragen. Alleen moeten zij vervolgens weer niet moeilijk doen over kijkende mannen of mannen die avances maken. (Tenzij zij dit op grove en kwetsende (of vervelend aanhoudende) wijze doen, dan verdienen zij gewoon een harde schop in hun kruisjes.) Maar het is toch te gek voor woorden dat meisjes – bijvoorbeeld – zelf verantwoordelijk zouden zijn voor verkrachtingen en aanrandingen? Ze zijn hooguit verantwoordelijk voor het algemene feit dat mannen naar hen kijken omdat ze op een bepaalde manier gekleed gaan (en daar is niets mis mee).

En als NienkeJ en Joëlle en anderen er moeite mee hebben dat mannen naar ze kijken en ze (onschuldig!) benaderen, dan moeten zij zich anders kleden c.q. bepaalde kleding niet dragen. Dan moeten ze niet de schuld bij de mannen leggen en beginnen over ‘blinddoeken’. Ik heb er namelijk geen probleem mee als een vrouw naar me kijkt en ik heb er tevens geen probleem mee om naar een vrouw te kijken. Als jullie dat wel hebben, ligt dat toch aan jullie? Dat jullie je er niets bij voor kunnen stellen, is ook – hard gezegd – jullie probleem. In die zin dat mannen niet verantwoordelijk zijn voor jullie onbegrip. Dat jullie niet opgewonden worden van een mannenlichaam c.q. een goedgeklede man, is goed of jammer voor jullie, maar het zegt natuurlijk niet zoveel. O, en no offence verder hoor, maar een en ander irriteert me gewoon een beetje. knipoog_dicht.gif

Waar ik slecht tegen kan, is het eeuwige gezeur over het meisje als sluimerend wezen dat gewekt moet worden en de jongen als jager. Totale waanzin natuurlijk. Nu kan het aan mijn geweldige uiterlijk liggen, maar het is me toch al meermaals overkomen dat ik op onschuldige momenten door meisjes benaderd werd met oneerbare voorstellen. Ik sluimerde juist heerlijk op dat moment… Tsja… Vrouwen zijn zó anders.

Quote:

Ik denk wel dat er een verschil is kijk ik ben zelf jong en als ik hoor hoe er bijvoorbeeld over meisjes in voetbalkleedkamers word gepraat is echt belachelijk een meisje is niks meer dan een lekker wijf! en alles wat je gedaan hebt met een meisje word uitgebreid verteld! En dan gaan ze verder met welk meisje het dit weekend word!

Ik zeg niet dat het bij alle jognens zo is maar dit is wat ik toch wel erg veel om me heen hoor!

Nu weet ik dat je nog vrij jong bent, dus ik zal je een en ander niet kwalijk nemen, maar hoe hoor jij hoe er in voetbalkleedkamers gepraat wordt over meisjes? Zitten jongens en meisjes van jullie leeftijd bij elkaar in het team dan? En natuurlijk praten jongens onder elkaar stoer over al die ‘lekkere wijven’ die ze gaan ‘neuken’. Ze vertellen er niet bij dat het grootste gedeelte bestaat uit grootspraak, overdrijvingen en leugens. En als ze het wél doen, wil dat niet zeggen dat meisjes het niet doen. Alleen praten meisjes er onderling soms op een andere manier over (terwijl ze vaak hetzelfde bedoelen).

Quote:
Er zijn ook meisjes die het alleen doen om de seks als er een meisje lachend de klas in komt is de eerste reactie altijd goh heb je weer geneukt?? Maar ik zie ook zoveel meisjes die dachten dat seks ook speciaal was voor die jongen en dat hij het weekend daarop alweer met de volgende in bed ligt en die daar gewoon kapot van zijn of meijses die in hun relatie seks hebben gehad en daar spijt van hebben en meestal hoor je van de jongens kant dat het voor hun niet echt ontzettend veel betekend.

Tsja, dat moet je je dan misschien vooraf maar bedenken. Je moet wellicht gewoon geen seks hebben op jonge leeftijd omdat het ontzettend naïef is te denken dat hij de enige zal zijn en dat het verschrikkelijk speciaal kan zijn op die leeftijd. Ik ken trouwens ook zat jongens die spijt hebben van hun seksuele verleden én ik ken meisjes die er maar wat trots op zijn dat ze met jan en alleman geneukt hebben.

Quote:

Ach.. bewonderen.

Als het altijd bewonderen was, had ik daar geen problemen mee. Het lijkt vaak ook alsof mannen ineens met een ander lichaamsdeel gaan denken wanneer ze een vrouw met mooie b/b/b zien.

Je wilt niet weten hoeveel vrouwen er spontaan beginnen te soppen (sorry voor de uitdrukking) bij bepaalde mannen, series, films, collega’s, et cetera. Ik heb in mijn naaste omgeving nog wel wat voorbeelden rondlopen.

Verder is het duidelijk dat Sacerdos de meest geniale opmerking van deze draad maakte:

Quote:

Wat een gedoe allemaal en dat in de 21 e eeuw 2008.Het spel gewoon spelen tussen man en vrouw,de man met een mooie gleufhoed op en de vrouw met kokete schoentjes aan,en dan maar lopen in een storm met veel slagregen,daar moet men al als tiener mee beginnen ,het verschil is er al de gleufhoed en de kokete damesschoentjes.
pet.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Ik ken vrij weinig meisjes die zich na ongecompliceerde seks alles behalve zielig, vies en smerig voelen...

Dat ondersteunt dan toch net Glenns stelling, of heb je hier even wat dooreengeslagen?

Quote:
Maar het is toch te gek voor woorden dat meisjes – bijvoorbeeld – zelf verantwoordelijk zouden zijn voor verkrachtingen en aanrandingen?

Gelukkig is er dan ook niemand in dit topic die dat suggereert.

(Nuja, fair is fair, ik heb zelf ook heel lang die typische houding gehad hoor, vinden dat je als vrouw alles moet kunnen dragen wat je maar wilt, en tegelijkertijd vinden dat mannen daar dan niet op mogen reageren. Maar ik ben er toch wel van afgestapt, ouder en wijzer worden heet dat allicht.)

Quote:
Waar ik slecht tegen kan, is het eeuwige gezeur over het meisje als sluimerend wezen dat gewekt moet worden en de jongen als jager. Totale waanzin natuurlijk. Nu kan het aan mijn geweldige uiterlijk liggen, maar het is me toch al meermaals overkomen dat ik op onschuldige momenten door meisjes benaderd werd met oneerbare voorstellen. Ik sluimerde juist heerlijk op dat moment… Tsja… Vrouwen zijn zó anders.

Wat volgens mij wel een verschil is, is dat vrouwen de move vaak niet durven maken omdat dat toch meer gezien wordt als iets dat de jongen doet. Maar daarom zouden ze er niet minder op uit zijn, voor wie dat zou denken. En als jullie het van een man niet aannemen, neem het dan maar van mij aan: er wordt op elk feestje druk ondeling overlegd over mannelijke prooi, en dan gaat het heus niet over 'die jongen lijkt me zo intelligent, met hem wil ik wel eens discussiëren over het postmodernisme'.

Quote:
Je moet wellicht gewoon geen seks hebben op jonge leeftijd omdat het ontzettend naïef is te denken dat hij de enige zal zijn en dat het verschrikkelijk speciaal kan zijn op die leeftijd.

Eens dat het nogal naïef is om te denken dat je levenslang de enige zal zijn voor elkaar (maar dan nog, een beetje naïviteit moet je in liefdeszaken wel kunnen hebben, zeker als tiener), maar ik zie niet in waarom het op tienerleeftijd niet verschrikkelijk speciaal zou kunnen zijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...] En als jullie het van een man niet aannemen, neem het dan maar van mij aan: er wordt op elk feestje druk ondeling overlegd over mannelijke prooi, en dan gaat het heus niet over 'die jongen lijkt me zo intelligent, met hem wil ik wel eens discussiëren over het postmodernisme'.

Je breekt mijn hart... cry.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dat ondersteunt dan toch net Glenns stelling, of heb je hier even wat dooreengeslagen?

Shit, typefoutje. Ik bedoelde: "Ik ken vrij weinig meisjes die zich na ongecompliceerde seks zielig, vies en smerig voelen...

Quote:
"Iriacynthe" schreef het volgende:

Gelukkig is er dan ook niemand in dit topic die dat suggereert.

Mwah. Direct niet, maar indirect lijkt het hier en daar die kant op te gaan.

Quote:
"Iriacynthe" schreef het volgende:

(Nuja, fair is fair, ik heb zelf ook heel lang die typische houding gehad hoor, vinden dat je als vrouw alles moet kunnen dragen wat je maar wilt, en tegelijkertijd vinden dat mannen daar dan niet op mogen reageren. Maar ik ben er toch wel van afgestapt, ouder en wijzer worden heet dat allicht.)

Wel, ik ben ook ouder en wijzer geworden en juist iets minder conservatief op dat gebied. Ik vind juist dat vrouwen an sich moeten dragen wat ze willen dragen en dat ze zeker niet verantwoordelijk zijn voor extreme reacties. Maar anderzijds moeten vrouwen - zoals ik al zei - niet zeuren als ze aandacht krijgen als ze zich enigszins 'aantrekkelijk' of 'sexy' kleden.

Quote:
"Iriacynthe" schreef het volgende:

Wat volgens mij wel een verschil is, is dat vrouwen de move vaak niet durven maken omdat dat toch meer gezien wordt als iets dat de jongen doet.

Dat veel vrouwen in de veronderstelling leven dat het aan mannen is om contact te leggen, zegt natuurlijk niet zoveel over de seksuele verschillen of overeenkomsten.

Overigens, in het geval van al mijn ex-vriendinnetjes én mijn huidige vriendin zijn zij op mij afgestapt, hebben zij de 'move' gemaakt.

Quote:
"Iriacynthe" schreef het volgende:

Maar daarom zouden ze er niet minder op uit zijn, voor wie dat zou denken. En als jullie het van een man niet aannemen, neem het dan maar van mij aan: er wordt op elk feestje druk ondeling overlegd over mannelijke prooi, en dan gaat het heus niet over 'die jongen lijkt me zo intelligent, met hem wil ik wel eens discussiëren over het postmodernisme'.

widegrin.gif Kijk, met jou kan ik praten. Mooi omschreven.

Quote:
"Iriacynthe" schreef het volgende:

Eens dat het nogal naïef is om te denken dat je levenslang de enige zal zijn voor elkaar (maar dan nog, een beetje naïviteit moet je in liefdeszaken wel kunnen hebben, zeker als tiener), maar ik zie niet in waarom het op tienerleeftijd niet verschrikkelijk speciaal zou kunnen zijn?

Naïef zijn is ook niet zo erg. Dat beweer ik ook niet. Maar het kan wel gevaarlijk zijn, zeker met betrekking tot seks.

Waarom het niet speciaal zou kunnen zijn? Nou 'niet kunnen' is wellicht wat sterk uitgedrukt, maar het is tamelijk onrealistisch te denken dat je als jonge tiener erg speciale seks zult hebben. Vaak draait het dan om vluchtige relaties, seks omdat het stoer is, seks met onervaren jongens die het eigenlijk ook vooral om de seks zelf doen, seks met onervaren meisjes die het eigenlijk ook vooral om de seks zelf doen, et cetera. Maar het kán natuurlijk best dat je toevallig een bijzondere seksuele ervaring doormaakt op jonge leeftijd.

Misschien begon ik wel gewoon op te late leeftijd. widegrin.gif

En Machiavelli, jij moet je mond houden over het postmodernisme. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wel, ik ben ook ouder en wijzer geworden en juist iets minder conservatief op dat gebied. Ik vind juist dat vrouwen an sich moeten dragen wat ze willen dragen en dat ze zeker niet verantwoordelijk zijn voor extreme reacties. Maar anderzijds moeten vrouwen - zoals ik al zei - niet zeuren als ze aandacht krijgen als ze zich enigszins 'aantrekkelijk' of 'sexy' kleden.

Ik had het dan ook over extreme reacties. Mijn ene voorbeeld was duidelijk gericht op mannen die vinden dat vrouwen in een burka thuishoren (lijkt me toch wel extreem) en verder was mijn post vooral geschreven met in mijn achterhoofd de reacties die ik heb kreeg de enkele keren dat ik een heel kort rokje aan had:

- man van in de 50 die in de trein z'n kaartje geeft en over naaktstranden begint te praten en zegt dat ik toch echt eens langs moet komen

- mannen die je van top tot teen bekijken en 'uitkleden met hun ogen'

Ik heb niets tegen aandacht en wat geflirt; maar sommige reacties zijn niet leuk en die had ik in mijn achterhoofd (en das natuurlijk niet slim want het vertroebelt de discussie wel wat puh2.gif).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Shit, typefoutje. Ik bedoelde: "Ik ken vrij weinig meisjes die zich na ongecompliceerde seks zielig, vies en smerig voelen...

Ik dacht al zoiets. smile.gif

Quote:
Mwah. Direct niet, maar indirect lijkt het hier en daar die kant op te gaan.

Die indruk had ik persoonlijk niet.

Quote:
Wel, ik ben ook ouder en wijzer geworden en juist iets minder conservatief op dat gebied. Ik vind juist dat vrouwen an sich moeten dragen wat ze willen dragen en dat ze zeker niet verantwoordelijk zijn voor extreme reacties. Maar anderzijds moeten vrouwen - zoals ik al zei - niet zeuren als ze aandacht krijgen als ze zich enigszins 'aantrekkelijk' of 'sexy' kleden.

Extreme reacties niet nee, maar sommige vrouwen lijken reacties nogal snel extreem te vinden en hangen daar dan zo'n hele superieure wat-zijn-mannen-toch-beesten-houding aan op.

Quote:
Dat veel vrouwen in de veronderstelling leven dat het aan mannen is om contact te leggen, zegt natuurlijk niet zoveel over de seksuele verschillen of overeenkomsten.

Overigens, in het geval van al mijn ex-vriendinnetjes én mijn huidige vriendin zijn zij op mij afgestapt, hebben zij de 'move' gemaakt.

Ik denk ook niet dat vrouwen altijd persoonlijk denken dat het zo hoort, ik denk eerder dat ze niet goed durven omdat het idee dat mannen de move maken wel zo'n beetje algemeen aanvaard lijkt en ze niet te gretig willen overkomen ofzo. Hoewel ja, er zijn ook genoeg vrouwen die dat wel gewoon doen zonder enig probleem, en genoeg mannen die te kennen geven dat ze het helemaal niet verkeerd vinden, dus misschien kraam ik nu wel gewoon onzin uit.

En ok, als ik naar mezelf kijk kan het ook goed zijn dat we gewoon veel te verlegen zijn. widegrin.gif

(Ok, ik weet het, je zou het allicht niet zeggen met mijn neiging tot schaamteloze commentaar op knap mansvolk, maar dat gaat me alleen vlot af wanneer ik er ook duidelijk niks mee wil bereiken. Als ik echt single zou zijn en een jongen wel zou zien zitten denk ik echt niet dat ik zou durven, ik ben vreselijk wussy. Maar goed, dat heeft dan nog maar weinig te maken met man-vrouw-issues, er zijn vast ook een hoop mannen die dat niet durven.)

Quote:
widegrin.gif
Kijk, met jou kan ik praten. Mooi omschreven.

Dankje. Ik vrees dat ik gewoon akelig bedreven ben in girltalk, en de valse schaamte mis om te doen alsof dat niet waar is. puh2.gif

Quote:
Naïef zijn is ook niet zo erg. Dat beweer ik ook niet. Maar het kan wel gevaarlijk zijn, zeker met betrekking tot seks.

Waarom het niet speciaal zou kunnen zijn? Nou 'niet kunnen' is wellicht wat sterk uitgedrukt, maar het is tamelijk onrealistisch te denken dat je als jonge tiener erg speciale seks zult hebben. Vaak draait het dan om vluchtige relaties, seks omdat het stoer is, seks met onervaren jongens die het eigenlijk ook vooral om de seks zelf doen, seks met onervaren meisjes die het eigenlijk ook vooral om de seks zelf doen, et cetera. Maar het kán natuurlijk best dat je toevallig een bijzondere seksuele ervaring doormaakt op jonge leeftijd.

Misschien begon ik wel gewoon op te late leeftijd.
widegrin.gif

Ik weet niet, misschien had ik gewoon een uitzonderlijk fantastisch liefdesleven als puber. knipoog_dicht.gif

Nuja, effectief, als je puur kijkt naar 'goede seks' wil dat wel eens tegenvallen, ervaring en volwassenheid maken seks alleen maar beter. Maar het kan gewoon persoonlijk echt goed voelen en intiem zijn op een manier die prachig is om als relatief onbevangen tiener te ervaren, ook al is het niet in een relatie die erg veel toekomst heeft. Ook in vluchtigheid zit schoonheid.

Quote:
En Machiavelli, jij moet je mond houden over het postmodernisme.
knipoog_dicht.gif

Tuurlijk niet, een man die woorden van meer dan vier lettergrepen kent is toch sexy! widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mja, (gebrek aan) kleding is sowieso niet het enige dat iemand kan opwinden, logisch ook. Maar dat neemt niet weg dat je wel weet dat bepaalde kleding ook een bepaald effect heeft. En dat hoeft niet eens veel te maken te hebben met blootheid, een pencilskirt met naadkousen, hakken en getailleerd vestje is bijvoorbeeld ook een enorm sexy look die menig mannenhart sneller kan doen slaan, ook al zie je nergens bloot vel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hmm, misschien zijn er zelfs mannen die dat sexy vinden.

Maar we komen helemaal niet uit op een juten zak, je mag nog steeds gewoon dragen wat je wilt. Maar wees je dan wel een beetje bewust van wat je draagt en welk effect dat heeft op de mensen om je heen, en ga niet de vermoorde onschuld spelen als mannen je gaan benaderen als een seksueel wezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hmm, misschien zijn er zelfs mannen die dat sexy vinden.

Maar we komen helemaal niet uit op een juten zak, je mag nog steeds gewoon dragen wat je wilt. Maar wees je dan wel een beetje bewust van wat je draagt en welk effect dat heeft op de mensen om je heen, en ga niet de vermoorde onschuld spelen als mannen je gaan benaderen als een seksueel wezen.

Mwah dat ligt er aan wat voor figuur je aan hebt. Als ik een redelijk strak shirtje aan hebt met wel een stukje open hals maar lang geen zichtbaar decoleté dan praten mannen nog steeds tegen mijn borsten en dan houdt je dat irritante gestaar en ik-kleed-je-uit-met-mijn-ogen. Okeej mijn borsten zijn dan ook niet klein, maar dat kan ik toch zekers ook niet helpen.

Dus het wordt denk ik toch maar een juten zak nosmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

In dat geval lijkt het me wel gewoon het probleem van die mannen, je kan je borsten moeilijk afzetten zodat ze eens tegen je gezicht zouden gaan praten. Het punt was dat vrouwen door hun manier van presenteren door kledij en gedrag enzo ook een aandeel hebben in de manier waarop ze door mannen benaderd worden, en dat dat niet alleen maar bij de man lag. Maar dat soort dingen liggen toch echt nog altijd gewoon wél bij de man, ik wil ook niet gezegd hebben dat het allemaal maar de verantwoordelijkheid van ons is he. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Maar zonder gekheid; ik kijk toch vooral in de ogen eigenlijk, ik ben niet zo'n borstenkijker.

Ik zal niet zeggen dat ik nooit naar borsten kijk bloos.gif, maar het is imho een kwestie van common sense en basale beleefdheid om dat niet tijdens een gesprek of al te duidelijk te doen. Maar goed, ik ben dan ook een verlegen gereformeerde jongen.

Kurt: Vertel eens, jij als losgeslagen hedonist, hoe zie jij dit?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid