Spring naar bijdragen

7e dags adventisten/mormonen


Aanbevolen berichten

Quote:

Mormonen hebben naast de bijbel nog zo hun eigen geschriften. Werkelijk christelijk in de zin zoals hier op dit forum bedoeld wordt zijn ze niet.

De Katholieke Kerk en de Reformatie ook, er zijn verschillende geschriften die het geloof uitleggen. Of bedoel je het anders?

7de Dag weet ik niet afdoende van, maar ik meen dat ze het Apostolicum niet onderschrijven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vanuit wikipedia lees ik dat William Miller mede grondlegger is van het gedachtegoed dat Ellen White oppakte en uitwerkte. Ook Charles Taze Russel (grondlegger JG) werkte vanuit zijn gedachten wereld. Veel symboliek die erin gelegd wordt en alles gericht op profetie en wederkomst van Christus.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De 7e dagsadventisten zijn wel degelijk Christenen.

De mormonen net als de jehova,s zijn geen Christenen maar maken misbruik van het Christendom.De mormonen zijn en eigen zogenaamde godsdienst maar wel een sekte.In Nederland noemen zij zich( de kerk van Jezus Christus) ( zijn ze dus totaal niet)van de heiligen der laatste dagen.

Wat de 12 Artikelen ,kan aan genomen worden de de Adventisten die onderschrijven en belijden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Als dat dan zo is, leg even uit op basis van welk punt uit de Credible-FAQ geconcludeerd kan worden dat mormonen geen christenen zijn.

Zij ontkennen de triniteit en dat concludeer ik voornamelijk aan de hand van de geloofsbelijdenis van Nicea omdat die helderder is op dat punt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Ze geloven in meerdere goden.

Bij Odin, is dit werkelijk waar? Ik weet niet zoveel van de mormonen behalve dan dat ik eens een grappig filmpje heb gezien over mormonen die aan de deur evangeliseren. Maar meerdere goden, kun je daar wat meer over vertellen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik las hier laatst op het forum (vergeef me dat ik echt niet meer weet waar) dat Jehova's gezien de 12 artikelen niet tot het christendom worden gerekend. Geldt dit ook voor 7e dags adventisten en mormonen?

Zeg mij eens welk artikel van de 12 Jehovah's Getuigen niet aannemen a.u.b.?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Mormonen kennen slechts één God. en ik kan het weten, ik heb het boek van Mormon gelezen
puh2.gif

Triniteit is het punt waarop afgeweken wordt van "standaard christenen" voor zowel JG's als Mormonen als ik het goed heb begrepen. Maar dat is niet genoemd in de Faq.

Door Aimé op donderdag 19-06-2008 18:38:19

Quote:

Op donderdag 19 juni 2008 08:02:10 schreef Alex Tromp het volgende:

Ik las hier laatst op het forum (vergeef me dat ik echt niet meer weet waar) dat Jehova's gezien de 12 artikelen niet tot het christendom worden gerekend. Geldt dit ook voor 7e dags adventisten en mormonen?

welk artikel ?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Precies, daarom was het ook beter geweest om iets anders dan de Twaalf Artikelen op te nemen in de FAQ, maar dan heb je weer het risico dat ook evangelischen afvallen als christenen.
widegrin.gif

Nee hoor. Hoogstens de katholieken omdat ze aan dat credo hebben lopen sleutelen zodat Filioque er opeens bij zit wat in de oorspronkelijke editie nog ontbrak. engel.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik las hier laatst op het forum (vergeef me dat ik echt niet meer weet waar) dat Jehova's gezien de 12 artikelen niet tot het christendom worden gerekend. Geldt dit ook voor 7e dags adventisten en mormonen?

Als het trinitariërs zijn,zijn het christenen volgens 'het kruim' van Credible!

Maar nergens staat dit in de 12 artikelen.Volgens mij zien jullie spoken ,net zoals sommigen een drie eenheid denken te vinden in de Schrift!

In Mattheüs 7:15-19 zei Jezus hoe men valse religie van ware religie kon onderscheiden:

„Wacht u voor de valse profeten, die in schaapsklederen tot u komen, maar van binnen roofzuchtige wolven zijn. Aan hun vruchten zult gij hen herkennen. Plukt men soms ooit druiven van dorens of vijgen van distels? Evenzo brengt elke goede boom voortreffelijke vruchten voort, maar elke rotte boom brengt waardeloze vruchten voort . . . Elke boom die geen voortreffelijke vruchten voortbrengt, wordt omgehakt en in het vuur geworpen.â€

Beschouw eens één voorbeeld. In Johannes 13:35 zei Jezus: „Hieraan zullen allen weten dat gij mijn discipelen zijt, indien gij liefde onder elkaar hebt.†Ook in 1 Johannes 4:20 en 21 verklaart Gods geïnspireerde Woord:

„Indien iemand de bewering uit: ’Ik heb God lief’ en toch zijn broeder haat, is hij een leugenaar. Want wie zijn broeder, die hij heeft gezien, niet liefheeft, kan God, die hij niet heeft gezien, niet liefhebben. En dit gebod hebben wij van hem, dat degene die God liefheeft, ook zijn broeder moet liefhebben.â€

Pas het grondbeginsel dat ware christenen liefde onder elkaar moeten hebben, eens toe op wat er gebeurd is in de twee wereldoorlogen van deze eeuw alsook in andere conflicten. Mensen die tot dezelfde religies van de christenheid behoorden, zijn naar het slagveld getrokken en hebben elkaar wegens nationalistische geschillen afgeslacht. Beide partijen beweerden christelijk te zijn en beide partijen werden gesteund door hun geestelijken, die beweerden dat God aan hun kant stond. Dit afslachten van de ene „christen†door de andere „christen†is een rotte vrucht. Het is een overtreding van christelijke liefde, een ontkenning van Gods wetten. — Zie ook 1 Johannes 3:10-12.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Als het trinitariërs zijn,zijn het christenen volgens 'het kruim' van Credible!

Maar nergens staat dit in de 12 artikelen.Volgens mij zien jullie spoken ,net zoals sommigen een drie eenheid denken te vinden in de Schrift!

Bladiebladiebla. Als je de twaalf artikelen bekijkt, en kijkt naar het ontstaan dan zal je zien dat het triniteit is wat de klok slaat.

En de goddelijkheid van Jezus is ook te vinden in de Schrift enz enz. En nee dat Jezus Michael is staat nergens letterlijk in de Schrift.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Overigens heb ik goede hoop voor de Jehova's. Wederdopers en evangelischen zijn als ik me niet vergis 19 van de 20 eeuwen van het christendom niet als christenen gezien, omdat ze er op het cruciale punt van het sacrament van de doop een ander standpunt op nahouden. Dat was tot voor kort net zo ketters als het ontkennen van de drie-eenheid. En je ziet dat ze nu gewoon geaccepteerd zijn, die evangelo's. Dus Aimé, ook jullie tijd komt vast nog wel.
knipoog_dicht.gif

Tegen die tijd is er al lang een Nieuw Licht gekomen en onderschrijft het wachttoren genootschap de drie-eenheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid