Spring naar bijdragen

7e dags adventisten/mormonen


Aanbevolen berichten

Quote:

Overigens heb ik goede hoop voor de Jehova's. Wederdopers en evangelischen zijn als ik me niet vergis 19 van de 20 eeuwen van het christendom niet als christenen gezien, omdat ze er op het cruciale punt van het sacrament van de doop een ander standpunt op nahouden.

Nee hoor. Het voor pinkstergemeenten was het gewoon dta het van die enge sekteleden waren. Jullie hadden aan de andere kant gewoon een dood geloof, stelletje naamchristenen! Maar sinds we allemaal gestopt zijn modder naar elkaar te gooien zijn we heel lief voor elkaar en knuffelen we er op los in weet ik wat voor verbanden, samenwerkings toestanden, etc.

Over de doop. Als je het concequent bekijkt komen andere brands of protestantisme ook niet overeen met de katholieke visie. En ik meen van Raido opgepikt te hebben dat binnen de gereformeerde stroming ook verschil bestaat intern.

Dus dat vind ik een beetje flauw, als je begrijpt wat ik bedoel. Als het gaat om erkenning van de doop (als zijnde de geldigheid), dan is die bij ons eveneens geldig in jullie ogen. (Zo bleek eens uit een lijst die Pius een tijdje geleden had gepost. Daarbij, Robert hoefte ook niet overgedoopt te worden.)


Samengevoegd:

Quote:

Volgens mij is er na die TA nog wel wat gedonder geweest op dit punt, waarop men het een en ander nog wat explicieter heeft verwoord (Gorthaur begon er al eventjes over).

Indeed, indeed.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Als het gaat om erkenning van de doop (als zijnde de geldigheid), dan is die bij ons eveneens geldig in jullie ogen. (Zo bleek eens uit een lijst die Pius een tijdje geleden had gepost. Daarbij, Robert hoefte ook niet overgedoopt te worden.)

Klopt, al dat gezeur van dat Evangelischen geen Christenen zijn, is dan ook onzin.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat pinkster en evangelichen Christenen zijn mag aan genomen worden mits (en dat vindt niet altijd op de juiste wijze plaats) het Heilig Doopsel op de juiste wijze en volgens de kerkelijke afspraken gedaan is zoals de Kerk doet altijd gedaan heeft en altijd zal doen.Voor de rest is het toch voorzichtigheid geboden bij dat soort groepen die sektarisch zijn.

mormonen en jehova,s zijn en zullen nooit gespreksgenoten worden daar zij geen Christenen zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Omdat dat Gods taak is

toch?

Ligt eraan hoe je het ziet. Het is God die oordeelt over je zieleheil, maar in de Bijbel wordt aan ons duidelijk gemaakt wat te doen aan dwaalleringen, daaruit volgt ook dat we een onderscheid moeten maken tussen Christenen en niet-Christenen. Dat staat dan wel weer relatief los van het zieleheil van die persoon.

Overigens is het een misvatting dat we niet over anderen mogen oordelen, ik heb er al eens een topic over geopend:

link

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid