Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Heh, tijd om het weer eens over pedofilie te hebben. Op zich een makkelijk onderwerp nietwaar? Pedofielen castreer je, daarna vierendeel je ze en tenslotte hang je ze op om daarna hun lichaam op te voeren aan ratten en kakkerlakken.

Sorry dat ik het zo bot stel, maar dit is nu eenmaal een vrij standaard reactie als het om pedofielen gaat. Is dat een terechte reactie? ik denk het niet. Ik denk dat dit onderwerp meer nuance verdient.

Eerst even twee termen begrenzen:

Pedofiel: iemand met romantische/seksuele gevoelens voor kinderen (en het is niet geheel juist, maar voor de discussie voldoet deze term wat mij betreft ook voor jongeren tot 16 jaar)

Pedoseksueel: iemand die seks heeft met kinderen (voor de discussie mag deze term ook gebruikt worden voor jongeren tot 16 jaar)

Eén van de dingen die in het achterhoofd gehouden moet worden is dus dat niet iedere pedofiel automatisch een pedoseksueel is of word. Er zij genoeg pedo's die snappen dat ze niet aan kinderen moeten komen zelfs. Het risico is wel vrij groot (het gaat immers om seksualiteit en dat is éé, van de sterkste menselijke driften) dus daar komt de eerste stelling:

-Moeten pedofielen gedwongen behandeld worden omdat er een flink risico is dat ze kinderen gaan misbruiken?

(ik weet hier eerlijk gezegt geen antwoord op)

En dan nog maar een paar stellingen:

-Pedofilie is geen keuze, maar een geaardheid

(het eerste deel ben ik vrij zeker van, het tweede deel heb ik mijn twijfels bij)

-Pedofilie is niet te genezen

(ik denk van niet, maar er zijn wel behandelingen mogelijk)

Nu ja voorlopig voer genoeg voor een discussie denk ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 70
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Het onderwerp heb ik ook tijdens mijn studie gehad. Er zijn slechts een aantal lessen aan besteed helaas.

Maar daar werd gesteld dat pedofilie geen keuze is maar een geaardheid.

Er is een onbekend aantal mensen pedofiel. Deze zullen echter niet allemaal zich vergrijpen aan kinderen. Dat is slechts een klein deel. Ze stelde toen ook dat veel pedofielen het nooit zullen beoefenen aangezien ze weten dat dit maatschappelijk onwenselijk is. Zij hebben die gevoelens dus wel, maar zullen het hun leven lang onderdrukken. Naarmate het milieu en de geestelijke capaciteit afneemt zal de kans op een daadwerkelijke pedofiele handeling toenemen.

Pedofielen denken over het algemeen werkelijk dat ze niets verkeerd doen, maar weten wel dat ze hun daden moeten verbergen voor de samenleving omdat ze anders vervolging wacht. Pedofielen zijn vaak ook meesters in het liegen en bedriegen.

Ik heb politie verhoren gezien en heb sociaal werkers gesproken, en het is werkelijk vreselijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Is het niet zo dat, net als bij kannibalen, bij praktiserende pedofielen de hersenactiviteit anders is dan bij 'gezonde' mensen?

Voor zo ver ik weet is er geen goede theorie over wat pedofilie nu precies is(geaardheid, ontwikkelingsstoornis of in geval van pubers evolutionaire strategie). Ik denk wel dat er afwijkingen in de hersenen zijn. iig bij de "echte" pedofielen die gevoelens hebben voor niet-geslachtrijpe kinderen.

Over kanibalisme: dit vergroot de kans op een prioneninfectie die een soort dementie veroorzaakt, en dat veranderd de hersenactiviteit weer. Maar dat is meer zoiets als BSE dus...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zat pas een documantaire te kijken over kannibalisme. Daarbij lieten ze heel duidelijk zien dat in een aantal gevallen bij die afwijking een duidelijke afwijking te zien is in het voorste deel van je hersenen, waar zegmaar je 'menselijkheid' zit. Je geweten, medeleven, het in kunnen schatten van dingen. Het vermogen om te denken als een 'gezond' mens ontbreekt dus bij bepaalde kannibalen. De menselijkheid is een soort weg. Vandaar mijn vraag, aangezien ik persoonlijk pedofilie niet echt een lichte afwijking vind.

Link naar bericht
Deel via andere websites

link

wss gaat het hier om de ziekte kuru; een soort accuut verlopende dementie die bijna exclusief kanibalen treft. De symptomen die jij noemt zijn sowieso niet zeldzaam bij veel vormen van dementie.

Ik denk wel dat pedoseksuelen een gewetensstoornis hebben. Tenminste, ik denk niet dat je je met een goed functionerend geweten aan kinderen kunt vergrijpen. Een voorbeeld is denk ik die man die een kind misbruikte, vervolgens er een paar keer overheen reed en voor dood achterliet.

Het enige wat ie voor de rechter deed was zich beklagen dat het allemaal verklaarbaar was vanwege huwelijksproblemen. Dan weet je dat er iets heel erg mis is met iemand

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik meen dat iig een deel van de pedofielen vroeger ook zelf als misbruikt zijn geweest.

Wat trouwens ook interessant is, dat in bepaalde tijden pedofilie algemeen geaccepteerd was. Ik denk bijv. aan de Grieken in de oudheid.

Dat was niet echt pedofilie maar meer pedeastry (=sex met pubers)Ik heb beiden maar voor het gemak onder dezelfde noemer geschaard. Echte pedofilie is bij mijn weten in vrijwel alle culturen taboe.

Misbruik kan idd een oorzaak zijn, maar volgens mij ontstaat het meestal spontaan.


Samengevoegd:

Quote:

Ik zie eigenlijk niet de link tussen de symptomen die jij noemt en de symptomen van Kuru
knipoog_dicht.gif

Hum, ik zal het eens nazoeken. Het eten van mensenvlees an sich is niet heel veel anders dan een varkenslapje eten (puur wetenschappelijk gezien dan uiteraard), maar mss hebben bepaalde hormonen in het vlees die invloed. Of iets anders wat ik over het hoofd gezien. Mss word kanibalisme veroorzaakt door een erfelijke afwijking of zo (het komt niet vaak voor, en dan meestal nog in geisoleerde stammen, door inteeld zou zoiets zich redelijk makkelijk over een populatie verspreiden vermoed ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik geloof inderdaad dat ik pedofilie een geaardheid is. 'Genezen' kun je er dus ook niet van. Het is allemaal te vergelijken met heterofilie, homofilie of bifilie, dat ben je ook gewoon en daar kun je ook niet van 'genezen'.

Ik vind dat er in deze samenleving te weinig 'medelijden' is met pedofielen. Ik vind, net als bijna iedereen, dat seks met kinderen bijzonder onwenselijk is, maar ik zie ook wel in dat het spijtig te noemen is dat iemand zijn hele leven een natuurlijke drang als sex moet onderdrukken. Dat moet erg zwaar zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het heeft weinig nut om medelijden met pedofielen te hebben. Het probleem is dat mensen die pedoseksuele activiteiten ontplooien een duidelijke bedreiging voor het geestelijk welzijn van hun directe omgeving vormen. Als iemand zou toegeven dergelijke gevoelens te hebben zonder ze uit te willen voeren isoleert deze persoon zichzelf nog steeds door het feit dat iedereen met kinderen natuurlijk op zijn hoede is. Er is geen medelijden omdat het belang van de kinderen voorgaat. En dat moet zo blijven.

Daarbij vind ik deze maatschappij nog behoorlijk coulant in vergelijking met andere naties. Hier kan een Stichting MARTIJN bestaan en kunnen pedofielen een politieke beweging oprichten. Daarbij wordt je als pedoseksueel niet in vieren gedeeld zoals MC in zijn post suggereert maar kom je in een of ander therapeutisch programma waarna je vaak alsnog de maatschappij in kunt. Dat krijg je in veel andere landen niet.

Al met al is dat hele medelijden met pedo's ideologisch allemaal erg charmant maar totaal onpraktisch. Pedofilie is overigens gewoon in de DSM opgenomen als parafilie wordt dus door de medische wetenschap niet als geaardheid maar als ziekte bestempeld.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Daarbij wordt je als pedoseksueel niet in vieren gedeeld zoals MC in zijn post suggereert maar kom je in een of ander therapeutisch programma waarna je vaak alsnog de maatschappij in kunt. Dat krijg je in veel andere landen niet.

Lees mijn stuk nog eens begrijpend door zou ik zeggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vele pedo's zijn het slachtoffer geworden van 'leringen van demonen':

(1 Timotheüs 4:1-3) . . . De geïnspireerde uitspraak zegt echter uitdrukkelijk dat in latere tijdsperiodes sommigen zullen afvallen van het geloof, omdat zij aandacht schenken aan misleidende geïnspireerde uitspraken en leringen van demonen, 2 door de huichelarij van mensen die leugens spreken, die in hun geweten gebrandmerkt zijn, 3 die verbieden te trouwen en gebieden zich te onthouden van spijzen die God heeft geschapen om met dankzegging te worden gebruikt door hen die geloof hebben en de waarheid nauwkeurig kennen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik vind dat er in deze samenleving te weinig 'medelijden' is met pedofielen. Ik vind, net als bijna iedereen, dat seks met kinderen bijzonder onwenselijk is, maar ik zie ook wel in dat het spijtig te noemen is dat iemand zijn hele leven een natuurlijke drang als sex moet onderdrukken. Dat moet erg zwaar zijn.

Oké, dus alle vrijgezellen die uit overtuiging niet naar prostitué's gaan of andere 'hoererij' begaan, hebben het dus ook erg zwaar. Het is vergelijkbaar, want ook die moeten de drang naar seks onderdrukken. En het vrijgezellenbestaan is lang niet altijd een keuze.

M.a.w. ik ben het totaal niet eens met jouw bewering. Zeker niet omdat er heel wat aan deze afwijking ten grondslag ligt over het algemeen, van daaruit gezien ben ik absoluut niet van mening dat dit een geaardheid is, tenzij je zegt dat een geaardheid ook in je jeugd kan ontstaan door omstandigheden. Het is een afwijking, onstaan door afwijkende omstandigheden. Je kunt het leven van iemand met een psychische ziekte (deels ontstaan door gaangeboren gevoeligheid en deels door omstandigheden) vaak veel draaglijker maken door therapie. Als iemand suïcidaal is, sluit je diegene op (om het grof te zeggen) ter bescherming van zichzelf en van anderen. Een pedofiel die zegt dat hij seks met kinderen wil, moet, en dat is mijn mening, opgesloten worden, ter bescherming van zichzelf en anderen en daarnaast therapie krijgen.


Samengevoegd:

Quote:

Vele pedo's zijn het slachtoffer geworden van 'leringen van demonen':

(1 Timotheüs 4:1-3) . . . De geïnspireerde uitspraak zegt echter uitdrukkelijk dat in latere tijdsperiodes sommigen zullen afvallen van het geloof, omdat zij aandacht schenken aan misleidende geïnspireerde uitspraken en leringen van demonen, 2 door de huichelarij van mensen die leugens spreken, die in hun geweten gebrandmerkt zijn, 3 die verbieden te trouwen en gebieden zich te onthouden van spijzen die God heeft geschapen om met dankzegging te worden gebruikt door hen die geloof hebben en de waarheid nauwkeurig kennen.

En waar in de Bijbel staat dat je geen seks mag hebben met kinderen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

Het heeft weinig nut om medelijden met pedofielen te hebben. Het probleem is dat mensen die pedoseksuele activiteiten ontplooien een duidelijke bedreiging voor het geestelijk welzijn van hun directe omgeving vormen. Als iemand zou toegeven dergelijke gevoelens te hebben zonder ze uit te willen voeren isoleert deze persoon zichzelf nog steeds door het feit dat iedereen met kinderen natuurlijk op zijn hoede is. Er is geen medelijden omdat het belang van de kinderen voorgaat. En dat moet zo blijven.

Ik snap je redenering niet. Wie zegt dat als er medelijden is voor pedofielen, het belang van de kinderen niet meer voorgaat. Stel je voor dat er een pedofiel is die er echt mee zit, en het wil veranderen, dan is erkenning en medelijden en hulp juist het allerbeste voor kinderen.

Quote:

Daarbij vind ik deze maatschappij nog behoorlijk coulant in vergelijking met andere naties. Hier kan een Stichting MARTIJN bestaan en kunnen pedofielen een politieke beweging oprichten. Daarbij wordt je als pedoseksueel niet in vieren gedeeld zoals MC in zijn post suggereert maar kom je in een of ander therapeutisch programma waarna je vaak alsnog de maatschappij in kunt. Dat krijg je in veel andere landen niet.

Nouuu, ik denk dat je het nu wat al te rooskleurig ziet. Die politieke beweging mag bijvoorbeeld, omdat het gewoon niet anders kan, vanwege de wet. Maar als je zo het een en ander leest wat de leden van die stichting en partij meemaken, hoe ze uitgekotst worden.. dan vind ik dat allemaal niet ecbt coulant.

Quote:

Al met al is dat hele medelijden met pedo's ideologisch allemaal erg charmant maar totaal onpraktisch. Pedofilie is overigens gewoon in de DSM opgenomen als parafilie wordt dus door de medische wetenschap niet als geaardheid maar als ziekte bestempeld.

Nou en? Nog niet eens 40 jaar geleden werd homoseksualiteit ook als een ziekte bestempeld. Verbazingwekkend eigenlijk dat in zo'n korte tijd het nu volledig geaccepteerd is terwijl er in feite ook geen keihard bewijs is dat het aangeboren is. Maar goed; als het een ziekte is, waarom ben je dan nog zo tegen medelijden?


Samengevoegd:

Quote:

[...]Oké, dus alle vrijgezellen die uit overtuiging niet naar prostitué's gaan of andere 'hoererij' begaan, hebben het dus ook erg zwaar. Het is vergelijkbaar, want ook die moeten de drang naar seks onderdrukken. En het vrijgezellenbestaan is lang niet altijd een keuze.

Bedoel je dit nu sarcastisch? Want ik denk eindelijk inderdaad dat die het erg zwaar hebben. Bovendien is er 1 belangrijk verschil, namelijk dat je als pedofiel geen uitzicht hebt op verwezenlijking van je verlangen (daarbij ga ik er vanuit dat hij het wil onderdrukken.) en als vrijgezel wel... Dat lijkt me nog moeilijker. Ik ben het met Chillem eens, medelijden lijkt mij eigenlijk vrij normaal.. vooral voor diegenen die het niet willen en weten dat hun verlangens niet goed zijn.

Quote:

M.a.w. ik ben het totaal niet eens met jouw bewering. Zeker niet omdat er heel wat aan deze afwijking ten grondslag ligt over het algemeen, van daaruit gezien ben ik absoluut niet van mening dat dit een geaardheid is, tenzij je zegt dat een geaardheid ook in je jeugd kan ontstaan door omstandigheden. Het is een afwijking, onstaan door afwijkende omstandigheden. Je kunt het leven van iemand met een psychische ziekte (deels ontstaan door gaangeboren gevoeligheid en deels door omstandigheden) vaak veel draaglijker maken door therapie. Als iemand suïcidaal is, sluit je diegene op (om het grof te zeggen)
ter bescherming van zichzelf en van anderen.
Een pedofiel die zegt dat hij seks met kinderen wil, moet, en dat is mijn mening, opgesloten worden, ter bescherming van zichzelf en anderen en daarnaast therapie krijgen.

Geen slecht idee, maar juist dan vind ik wel dat ze ook medelijden en begrip moeten krijgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Als je me vertelt wat ik niet heb begrepen zou dat de boel een stuk duidelijker maken. Mijn gebrekkige intelligentie haalt het immers niet bij jouw diepzinnige schrijfstijl.

Weet je: ik heb geen zin om de TS voor je uit te spellen.


Samengevoegd:

Quote:

Er is totaal maar dan ook totaal geen begrip op te brengen aan lieden die zich vergrijpen aan kinderen,nul comma nul.

Ik ook niet, maar daar gaat dit topic niet echt over.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Als je me vertelt wat ik niet heb begrepen zou dat de boel een stuk duidelijker maken. Mijn gebrekkige intelligentie haalt het immers niet bij jouw diepzinnige schrijfstijl.

Hij had het over het sentiment dat vaak bestaat ten opzichte van pedofilie en stelde de vrag of dat terecht was.

Tenminste, zo las ik het.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik geloof stellig dat ook pedofilie (innerlijk) te genezen is door Christus ernstig te zoeken in nederigheid en vurig gebed en bovenalles volharding! Het is niets anders dan een verleiding net als vele andere verleidingen!

Jabobus 1 vers 12 - 14

12 Gelukkig is de mens die in de beproeving staande blijft. Want wie de proef doorstaat, ontvangt als lauwerkrans het leven, zoals God heeft beloofd aan iedereen die hem liefheeft. 13 Wie in verleiding komt, moet niet beweren: Die verleiding komt van God. Want God stelt niemand aan verleiding bloot, zoals hij zelf ook niet door iets slechts in verleiding kan worden gebracht. 14 Iedereen komt in verleiding door zijn eigen begeerte, die hem lokt en meesleept. 15 Is de begeerte bevrucht, dan baart ze zonde; en is de zonde volgroeid, dan brengt ze de dood voort.

En deze tekst is niet uit zn verband gerukt knipoog_dicht.gif De brief van Jakobus is overal op van toepassing! Immers, de genade Gods is oneindig groot!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:


Samengevoegd:

[...]

Bedoel je dit nu sarcastisch? Want ik denk eindelijk inderdaad dat die het erg zwaar hebben. Bovendien is er 1 belangrijk verschil, namelijk dat je als pedofiel geen uitzicht hebt op verwezenlijking van je verlangen (daarbij ga ik er vanuit dat hij het wil onderdrukken.) en als vrijgezel wel... Dat lijkt me nog moeilijker. Ik ben het met Chillem eens, medelijden lijkt mij eigenlijk vrij normaal.. vooral voor diegenen die het niet willen en weten dat hun verlangens niet goed zijn.

Ja, dat was sarcastisch. Dus iedereen verdiend maar medelijden? Want als een pedofiel (let wel, we hebben het hier over mensen die zich aan kinderen vergrijpen!!!) medelijden verdiend, verdiend een necrofiel, een homo, een kannibaal een zoöfiel, een biseksueel, girnotofiel, en ga maar door allemaal zielig? (iemand die medelijden verdiend is in mijn ogen per definitie zielig.) Dus iedereen met een seksuele geaardheid die onderdrukt moet worden verdienen medelijden? Een aantal afwijkingen zijn ook nog eens crimineel. Dus een moordenaar verdiend medelijden? Dit is wél wat ik opmaak uit jouw verhaal.

Quote:
[...]

Geen slecht idee, maar juist dan vind ik wel dat ze ook medelijden en begrip moeten krijgen.

Als een pedofiel (en weetikveelwatvoornogmeerfiel) berouw toont, en ook echt zich nooit heeft, en nooit zal vergrijpen aan een kind vind ik dat die moet worden behandeld als een 'gewoon' mens met een kleine dosis bewondering. Maar een pedofiel kampt met zijn seksualiteit, iemand met reuma kamt met pijn/stramheid en loopt door, iemand met Alzheimer vergeet de namen van zijn geliefden en loopt door, etcetera, etcetera. Als je er over nadenkt zijn er wel heel veel mensen die egrens mee kampen. Sterker nog, we kampen overal mee. Alleen de mensen met reuma, enz. kwetsen geen mensen door ziek te zijn, en een pedofiel wel. Begrijp je me? Ik begrijp niet hoe je iemand die zo'n afwijking heeft, dat je daar medelijden mee kunt hebben!

(Shit, wat ben ik goed in chaotische post schrijven...puh2.gif)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sjaloom Mystique,

Het gaat hier niet zozeer om pedofielen die zich daadwerkelijk aan kinderen vergrijpen, maar om pedofielen die juist heel veel last hebben van hun pedofiele gevoelens en absoluut geen kind op zo'n manier willen aanraken. Die misschien eerder maar uit de buurt van kinderen blijven om ze te beschermen tegen zichzelf. Waardoor ze in een (licht) isolement kunnen belanden. Dat lijkt mij een groot verschil.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Hij had het over het sentiment dat vaak bestaat ten opzichte van pedofilie en stelde de vrag of dat terecht was.

Tenminste, zo las ik het.

Ja dat snap ik. In het eerste deel van mijn post heb ik proberen uit te leggen waarom dat heel logisch is. Pedofielen vormen een constante bedreiging voor alle kinderen in hun omgeving en daarom is het goed dat mensen er een gezonde afkeer van hebben.

Desondanks geeft het feit dat pedofielen zich hier zo prominent in het publieke domein mogen manifesteren wel aan dat het allemaal ook wel weer meevalt. Je hebt hier geen pedohunts en dat soort dingen zoals in sommige delen van de USA.

Daarbij vraag ik me af wat de waarde van medelijden is. Help je die mensen door ze als zielige drommels te beschouwen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

me·de·lij·den (het)

      1       verdriet over het leed van anderen

Dat is wel wat anders dan iemand als een zielige drommel beschouwen. Ik denk dat het woord medelijden verkeerd gebruikt word als ik heel eerlijk ben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid