Spring naar bijdragen

Great healing revival Florida


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 530
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]

Apart dat God dus twee visioenen zou geven. Of de visioen dat het nieuwe beweging van God is is waar, of het visioen dat het geen beweging van God is is fout. Of ze kloppen allebei niet.

Wonderbaarlijk hoe soms mensen achter iemand aan kunnen rennen die zegt een visioen te hebben ontvangen. Toetsen? Nee man, hij zegt toch dat het van God komt, dan is het gewoon goed.

Ik kan wat mij betreft de gebeurtenissen in Florida niet plaatsen met iets wat er ook in de Bijbel staat, echter het visioen van de man over de twee verschillende soorten opwekking, spreekt in mijn ogen wel veel meer de Bijbel na, wat mij betreft is daar wel sprake van een zekere toetsing. Dit omdat de vorm van opwekking die ik in het visioen beschreven zag er een is die ik in de Bijbel ook tegenkom. Namelijk de opwekking die gepaard gaat met het belijden van zonden en het bekeren daarvan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik lees net op Manna-vandaag dat de opwekking alweer voorbij is.

Ja, dat hadden we eerder vandaag al geconstateerd knipoog_dicht.gif

Quote:
maar zijn volgelingen gaan nog onverdroten voort, ook hier in Nederland.

Hardleerse mensen hou je toch engel.gif

Stel dat de extreem-evangelische tak van het christendom nu opeens zou toegeven dat het tóch niet echt zo goed werkt, dan is dat een domper onder hun 'leer', natuurlijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Juist Joost en daar zitten nou net het grote probleem.

Deze lieden claimen dat zij de enige zijn die zo goed bezig zijn dat er een opwekking kan komen.

Zij nodigen God uit en op hun werken kan Hij hier nu eindelijk Zijn gang gaan.

Mensen worden genezen verklaard, maar blijken doodziek.

Ook dat wordt weggewuifd onder het mom van te weinig geloof. Uiteraard niet van henzelf maar van het slachtoffer. De heer Todd wist in de naam van God een man die maagkanker heeft in zijn maag te schoppen. Daar is maar 1 reaktie op mogelijk, Todd is verkeer bezig. Inmiddels blijkt dat alle claims van genezingen niet te achterhalen zijn of als ze achterhaalt kunnen worden niet waar zijn. Ook zijn al miljoenen dollars zoek.

Het wordt tijd dat christenen zich meteen al mijlen ver afstand nemen van dit soort lieden en bewegingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Juist Joost en daar zitten nou net het grote probleem.

Deze lieden claimen dat zij de enige zijn die zo goed bezig zijn dat er een opwekking kan komen.

Zij nodigen God uit en op hun werken kan Hij hier nu eindelijk Zijn gang gaan.

Mensen worden genezen verklaard, maar blijken doodziek.

Ook dat wordt weggewuifd onder het mom van te weinig geloof. Uiteraard niet van henzelf maar van het slachtoffer. De heer Todd wist in de naam van God een man die maagkanker heeft in zijn maag te schoppen. Daar is maar 1 reaktie op mogelijk, Todd is verkeer bezig. Inmiddels blijkt dat alle claims van genezingen niet te achterhalen zijn of als ze achterhaalt kunnen worden niet waar zijn. Ook zijn al miljoenen dollars zoek.

Het wordt tijd dat christenen zich meteen al mijlen ver afstand nemen van dit soort lieden en bewegingen.

Amen, Ds Dre.

Ik blijf het verbazingwekkend vinden dat sommige christenen zo vreselijk kritisch kunnen zijn over de werken van mensen als Jomanda, maar ineens volledig kritiekloos worden als zo'n charlatan in de naam van Jezus zegt te werken. Omdat "hij Jezus centraal stelt." Ja, zo lust ik er ook nog wel een paar zeg.

Wel apart trouwens dat die vermeende opwekking voorbij zou zijn. Ik bedoel, die "opwekking" uit het boek Handelingen is namelijk nog steeds bezig...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wel apart trouwens dat die vermeende opwekking voorbij zou zijn. Ik bedoel, die "opwekking" uit het boek Handelingen is namelijk nog steeds bezig...

Waar wordt gezegd dat de opwekking voorbij is dan?

Het enige wat ik heb gelezen is dat Todd Bentely er tijdelijk even de brui aan geeft.

Dat lijkt me niet hetzelfde...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wel apart trouwens dat die vermeende opwekking voorbij zou zijn. Ik bedoel, die "opwekking" uit het boek Handelingen is namelijk nog steeds bezig...

Natuurlijk. knipoog_dicht.gif

Maar net zoals bij het volk Israel zijn er ook in de Kerk momenten geweest dat men tot inkeer kwam, zich in grote getalen afkeerde van het oude leven en God weer wilde gaan dienen. En dan duurt Pinksteren nog steeds wel voort, maar af en toe een beetje extra olie op het vuur kan geen kwaad.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Waar wordt gezegd dat de opwekking voorbij is dan?

Het enige wat ik heb gelezen is dat Todd Bentely er tijdelijk even de brui aan geeft.

Dat lijkt me niet hetzelfde...

Ja, geestelijk moe, sinds wanneer is vermoeidheid een vrucht van de Geest?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Apart dat God dus twee visioenen zou geven. Of de visioen dat het nieuwe beweging van God is is waar, of het visioen dat het geen beweging van God is is fout. Of ze kloppen allebei niet.

Wonderbaarlijk hoe soms mensen achter iemand aan kunnen rennen die zegt een visioen te hebben ontvangen. Toetsen? Nee man, hij zegt toch dat het van God komt, dan is het gewoon goed.

Het gaat om de uitleg, dat kan per visioen toch verschillen?

En btw, het Lakeland gebeuren stopt helemaal niet. Erg jammer dat dit op manna vandaag staat want het klopt niet. En nu het stopt staat het ineens op de frontpage?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik hoop te genieten van de wilde dieren die voor mij gereed worden gehouden en ik bid dat zij snel op mij zullen afkomen. En ik zal ze ophitsen zodat ze mij in de kortste tijd verslinden en dat het niet gaat zoals bij sommigen voor wie ze bangwaren en die ze niet hebben aangeraakt. En aIs ze weerbarstig zijn, zal ik ze dwingen.

Vergeeft me, ik weet wat goed voor mij is. Nu pas begin ik leerling te zijn. Laat geen zichtbaar of onzichtbaar wezen in afgunst mij trachten te verhinderen tot Jezus Christus te komen. Vuur en kruis, horden van wilde dieren, sneden, verscheuring, uiteenrukking, versplintering van de botten, ontwrichting van de ledematen, vermorzeling van het hele lichaam, laat de ergste kwellingen van de duivel maar over mij komen, als ik maar tot Jezus Christus kom.

Was signed, Ignatius v. Antiochië

Dat is toch wat anders als dat softe gebedsgenezersgedoe.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik hoop te genieten van de wilde dieren die voor mij gereed worden gehouden en ik bid dat zij snel op mij zullen afkomen. En ik zal ze ophitsen zodat ze mij in de kortste tijd verslinden en dat het niet gaat zoals bij sommigen voor wie ze bangwaren en die ze niet hebben aangeraakt. En aIs ze weerbarstig zijn, zal ik ze dwingen.

Vergeeft me, ik weet wat goed voor mij is. Nu pas begin ik leerling te zijn. Laat geen zichtbaar of onzichtbaar wezen in afgunst mij trachten te verhinderen tot Jezus Christus te komen. Vuur en kruis, horden van wilde dieren, sneden, verscheuring, uiteenrukking, versplintering van de botten, ontwrichting van de ledematen, vermorzeling van het hele lichaam, laat de ergste kwellingen van de duivel maar over mij komen, als ik maar tot Jezus Christus kom.

Was signed, Ignatius v. Antiochië

Dat is toch wat anders als dat softe gebedsgenezersgedoe.

Alles is relatief zullen we maar zeggen, want hier kun je weer tegenover zetten:

Leven voor Jezus Christus is moeilijker dan voor Hem sterven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

En btw, het Lakeland gebeuren stopt helemaal niet. Erg jammer dat dit op manna vandaag staat want het klopt niet. En nu het stopt staat het ineens op de frontpage?

Er staat nergens dat Lakeland stopt en al helemaal niet dat het "Lakeland gebeuren" stopt. Was het maar zo.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Anastasia: He he, eindelijk dan mijn reactie. Excuus voor de late reactie maar omstandigheden waren helaas zo.

Quote:

Beste Jeffrey,

God werkt op vele manieren, maar niet elke manier is goed voor elk mens of passend. Als het uit gebed is gebleken dat het wel jou manier is, dan vind ik dat fijn voor jou. Voor mij is deze weg fout. Vanuit mijn miveau van Godsbesef en beleving is dit spielerei.

God werkt op de manier wat voor ieder het beste is. Of het nou past of niet. Zolang het maar iets uitwerkt wat die persoon vooruitbrengt. Voor jou is het misschien fout maar ik zie het als de weg die God mij laat zien vanuit de Bijbel.

Quote:
En over het stellen van de vraag. De vraag "is dit Gods werk" is een te algemene vraag. Het antwoord zal in bijna alle gevallen ja zijn, want God geruikt als het nodig is zelfs Satan om zijn werk te doen
puh2.gif

Ik ben het hier voor een gedeelte mee eens. Ik zeg niet dat alles Gods werk is. Ik zeg wel dat God al het werk tot Zijn werk kan gaan maken. Daarmee bedoel ik dus mee dat wanneer wij (of de duivel) ons(zelf) in de problemen brengen dat Hij ons hier iets uit kan gaan leren. Wou God die situatie dan? Nee, dat niet. Maar Hij kan de situatie wel omkeren tot een positief iets ipv een negatieve uitwerking.

Quote:
De vraag: wordt Gods werk gedaan op deze healing bijeenkomst? Daar komt ook altijd een ja op, want zelfs als de hoofdpersoon dat niet doet, dan zijn er altijd velen in het publiek die wel Gods werk doen.

Wederom zeg ik hier niet volmondig ja op en verwerp ik het ook absoluut niet. Eigenlijk hetzelfde principe als hierboven. De mens kan dingen zelf doen of sterker nog de duivel kan werken, ook bij mij in de gemeente makkelijk zat. Maar ik geloof weldegelijk dat God werkt op deze plek. Ja ook nu er zo'n gezeik aan de gang is dat Todd Bentley zou stoppen of een break zou nemen en dan is meteen de opwekking voorbij. Naja, ik ben benieuwd. Nu zal gaan blijken of het echt is of niet. En ik geloof zeker dat het echt is en ik geloof ook zeker dat er dingen bij zitten wat van Todd of van de leiding zelf is. En daar blijf ik ook bij. Want dat is mijn mening en dat heb ik vanaf het begin gezegd en ik sta voor de volle 100% daar achter.

Quote:
De vraag of deze specifieke man Gods werk doet, dat zal waarschijnlijk ook een ja opleveren. Zelfs als hij volledig onoprecht aan het werk is, dan is er een bijeffect dat wel in Gods bedoeling ligt.

Zie eerste reactie. Gods bedoeling met een onoprecht hart? Nee, wederom niet. God gaat dan dit gebruiken om mensen wat te leren. Wat Todd doet is tussen hem en God. Niet tussen ons en hem of sterker nog tussen ons en God.

Quote:
ER is eigenlijk geen werk op deze aarde dat niet van God komt, direct of indirect dient alles wat er op aarde gebeurt om onszelf beter te leren kennen en om dichter bij God te komen. Alles wat op aarde gebeurt gebeurt met reden.

Direct? Nee, niet altijd. Indirect? Jazeker. Maar indirect betekent dus niet dat het Gods wil altijd al is geweest he!

Quote:
Je moet dus goed bedenken van welk facet je wilt weten op welke manier God daarbij betrokken is en op basis daarvan een vraag formuleren. En dat is aardig lastig.

Lastig is niet onmogelijk.

Overigens wat betreft gebed en meditatie. Je zegt dat het niet uitmaakt naar welke karaktertrek je kijkt van Jezus. Dacht het dus wel. Je moet namelijk niet naar 1 karaktertrek kijken maar naar het totaal!!! 1 kant levert een onevenwichtige basis op. Jezus is de Vaste Rots. En dan kun je alleen gaan kijken naar Jezus' boosheid op het tempelplein maar dan ga je redeneren vanuit een toornige Jezus en niet vanuit een Jezus die in Zijn liefde toornig is op wat er misbruikt word. Levert al een heel ander kijk op in mijn ogen.

@All: Pff, begint het gezeur nu al gelijk mensen? Hij kan ook niks ongemoeid doen he? Ff 1 opmerking. Als het niet Gods beweging is laat het dan met rust en ga het dan niet aanvechten. Erover praten is 1 maar hier word, in mijn ogen, het gewoon aangevochten. Voor mijn idee gewoon letterlijk!! Is dit christelijk? Is het christelijk om meteen erbovenop te zitten en te gaan zeggen dat het niet goed is? Is het christelijk? Het boeit me nu niet of ik gelijk heb of niet maar het boeit me of we christelijk bezig zijn of niet. En zeg het maar gerust, op een normale manier, als je bij mij dingen ziet waarvan je zegt dat zie ik graag anders. Laten we ook Todd Bentley nou maar gewoon liefhebben. Jezus haat Zijn vijanden ook. Dus als Todd het in opdracht van de Satan zou doen dan nog moeten we hem liefhebben en niet zwart gaan maken, want zo zie ik het ja.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Pff, begint het gezeur nu al gelijk mensen? Hij kan ook niks ongemoeid doen he? Ff 1 opmerking. Als het niet Gods beweging is laat het dan met rust en ga het dan niet aanvechten. Erover praten is 1 maar hier word, in mijn ogen, het gewoon aangevochten. Voor mijn idee gewoon letterlijk!! Is dit christelijk? Is het christelijk om meteen erbovenop te zitten en te gaan zeggen dat het niet goed is? Is het christelijk? Het boeit me nu niet of ik gelijk heb of niet maar het boeit me of we christelijk bezig zijn of niet. En zeg het maar gerust, op een normale manier, als je bij mij dingen ziet waarvan je zegt dat zie ik graag anders. Laten we ook Todd Bentley nou maar gewoon liefhebben. Jezus haat Zijn vijanden ook. Dus als Todd het in opdracht van de Satan zou doen dan nog moeten we hem liefhebben en niet zwart gaan maken, want zo zie ik het ja.

Juist als het niet van God is moet de christelijke gemeenschap waarschuwen! Omdat hier de zielen van mensen in het geding zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vroegâh mochten 'wij' nog gewoon uitspattingen als kettersch benoemen. Die goeie ouwe tijd.

@Jeffrey: Ik hoop met je mee dat het iets goeds is, of tot iets goeds kan worden, en ik bid zeer zeker mee.

Mijn punten van kritiek zijn alleen wat anders, heftiger of groter.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Juist als het niet van God is moet de christelijke gemeenschap waarschuwen! Omdat hier de zielen van mensen in het geding zijn.

Buiten dat, mensen worden genezen verklaard en liggen doodziek in het ziekenhuis en enige miljoenen dollars zijn verdwenen. Die truc kent Todd weer wel goed. Bam geld weg.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid