Spring naar bijdragen

Great healing revival Florida


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 530
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Nog even voor alle duidelijkheid. Ik verdedig niet Todd Bentley of een opwekking wel/niet in Lakeland. Ik ben het alleen niet eens met de argumenten. Daarbij moet ik wel weer zeggen dat ik eigenlijk nog (bijna) geen enkel filmpje heb gezien, omdat ik daar ook geen behoefte voor heb.

Inderdaad moet nooit iemand zomaar geweld gaan gebruiken. Iemand moet alleen iets doen als 'ie duidelijk van God te horen krijgt dat 'ie iets wel/niet moet doen.

@Raido: ik wil graag van je leren waar staat dat je doden moet eren. Ik ken die tekst zo snel niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ah en hoe weten wij als christenen dat hij dat luid en duidelijk van God te horen heeft gekregen? Ik kan ook voor mijzelf beginnen hier in Nederland, staan genoeg kerken te koop. Ik durf te beweren dat ik ook mensen achter mij krijg (met een goed marketingplan en zweverige muziek)..

Ik durf zelfs te beweren dat er mensen zullen zijn die ongeacht wat ik zeg mij zullen volgen en mijn visioenen met een luid 'amen ja amen' zullen be-amen(en)..

Hoeveel zegt dat nou eigenlijk? Waar is in deze zogenaamde 'Opwekking' het Ontzag voor God, de overtuigingen van Zonde en Schuld? Het tot inkeer komen wat we zien in de geschiedenis van de Kerk en Israël? Volgens mij kunnen mensen net zolang argumenten blijven aandragen tot ze een ons wegen, weinigen zullen horen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Alsof de Heer Jezus Christus voor menselijke begrippen altijd zo heilig deed..

Mar 7,33

Hij nam hem terzijde, buiten de schare, en stak zijn vingers in zijn oren, spuwde, raakte zijn tong aan

Mar 8,23

En Hij vatte de blinde bij de hand en bracht hem buiten het dorp, en Hij spuwde in zijn ogen, legde hem de handen op en vroeg hem: Ziet gij iets?

Joh 9,6

Na dit gezegd te hebben, spuwde Hij op de grond en maakte slijk van dit speeksel en Hij legde hem het slijk op de ogen

Hij voldoet niet altijd aan katholieke, protestantse of evangelisch/charismatische verwachtingen van mensen.

Edit: Oh, ik poste ongeveer gelijk met JoostG, maar met andere conclusie op basis van ongeveer dezelfde 'tekst' (over modder)
smile.gif

2 Kon. 4

31 Gechazi was hun vooruitgegaan en had de staf op de jongen gelegd, maar die had geen teken van leven gegeven. Hij keerde terug en vertelde Elisa dat de jongen niet wakker was geworden. 32 Toen Elisa zelf bij het huis aankwam, zag hij de jongen dood op zijn eigen bed liggen. 33 Hij ging de kamer binnen en sloot de deur achter zich. Toen bad hij tot de HEER. 34 Daarna liep hij naar het bed toe en ging boven op het kind liggen, met zijn mond op zijn mond, zijn ogen op zijn ogen en zijn handpalmen op zijn handpalmen. Zo bleef hij over het kind uitgestrekt liggen tot het lichaam weer warm werd. 35 Toen kwam hij overeind, liep door de kamer heen en weer, en strekte zich nogmaals over het kind uit. Uiteindelijk niesde de jongen wel zeven keer, en opende zijn ogen. 36 Roep de moeder, riep Elisa tegen Gechazi. Gechazi waarschuwde haar, en toen ze boven kwam zei Elisa: U kunt uw zoon meenemen. 37 De vrouw kwam de kamer binnen, viel aan Elisas voeten neer en boog diep voorover. Toen nam ze haar zoon op en ging de kamer uit.

Alsof bv. deze dodenopwekking wel normaal is voor menselijke begrippen. Een dodenopwekking op zichzelf is al niet normaal, maar de manier waarop is ook al bizar.

Sjaloom Barbapapa,

Goh, Jezus die een beetje speeksel en water gebruikt bij een genezing en een profeet die over iemand gaat liggen... Nou, inderdaad, vreselijk hoor. Dan nog liever iemand met maagkanker keihard in de maag trappen, of een oud vrouwtje met kanker keihard slaan en door elkaar heen schudden tot ze moet braken... Ja, dan waren Jesaja en Jezus inderdaad echt boefjes hoor... boosrood.gif

Ik kan je toch aanraden om die filmpjes eens te bekijken. Want er is gewoon geen énkele legitieme grond om die Todd Bentley ook maar enigszins te verdedigen. "Ja, maar hij stelt toch Jezus centraal?" Nou, inderdaad, dat is misschien nog wel het ergste...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Alsof de Heer Jezus Christus voor menselijke begrippen altijd zo heilig deed..

Mar 7,33

Hij nam hem terzijde, buiten de schare, en stak zijn vingers in zijn oren, spuwde, raakte zijn tong aan

31 Hij vertrok weer uit de omgeving van Tyrus en ging via Sidon naar het Meer van Galilea, dwars door het gebied van Dekapolis. 32 Daar werd iemand bij hem gebracht die doof was en gebrekkig sprak, en men smeekte hem om deze man de hand op te leggen. 33 Hij nam de man apart, weg van de menigte, stak zijn vingers in diens oren en raakte met speeksel zijn tong aan.

Met speeksel aanraken is weer heel wat anders dan spuwen. Daarnaast is vingers in zijn oren doen heel wat anders dan iemand slaan. Als iemand de handen wordt opgelegd voor genezing, gebeurt dat ook vaak op de plek van de pijn/tumor/whatever. Hier zijn het de oren. Hij doet de vingers in de oren. Doe jij eens een vinger in je oor, is dat gewelddadig? Dat is heel wat anders dan iemand slaan.

Quote:
Mar 8,23

En Hij vatte de blinde bij de hand en bracht hem buiten het dorp, en Hij spuwde in zijn ogen, legde hem de handen op en vroeg hem: Ziet gij iets?

23 Hij pakte de blinde bij de hand en bracht hem buiten het dorp. Hij deed wat speeksel op zijn ogen, legde er zijn handen op en vroeg: ‘Ziet u iets?’

Deed speeksel op de ogen. Dan kan je ook met spuwen doen, maar duidelijk is hier dat spuwen niet wordt bedoelt in de context van bespuwen/minachten/kwatten. Nee, hij legde speeksel op z'n ogen. Ik vergelijk dat dan met speeksel op je huid smeren wanneer je een brandnetel hebt geraakt. Dat schijnt te werken. Er is dus weer geen geweld.

Quote:
Joh 9,6

Na dit gezegd te hebben, spuwde Hij op de grond en maakte slijk van dit speeksel en Hij legde hem het slijk op de ogen

5 Zolang ik in de wereld ben, ben ik het licht voor de wereld.’ 6 Na deze woorden spuwde hij op de grond. Met het speeksel maakte hij wat modder, hij streek die op de ogen van de blinde 7 en zei tegen hem: ‘Ga naar het badhuis van Siloam en was u daar.’ (Siloam is in onze taal ‘gezondene’.) De man ging weg, waste zich, en toen hij terugkwam kon hij zien.

Een symbolische handeling voor zover ik dat kan zien. Weer geen geweld, geen gekwat, maar het speeksel van Jezus dat hem genas.

Quote:
Hij voldoet niet altijd aan katholieke, protestantse of evangelisch/charismatische verwachtingen van mensen.

Edit: Oh, ik poste ongeveer gelijk met JoostG, maar met andere conclusie op basis van ongeveer dezelfde 'tekst' (over modder)
smile.gif

2 Kon. 4

31 Gechazi was hun vooruitgegaan en had de staf op de jongen gelegd, maar die had geen teken van leven gegeven. Hij keerde terug en vertelde Elisa dat de jongen niet wakker was geworden. 32 Toen Elisa zelf bij het huis aankwam, zag hij de jongen dood op zijn eigen bed liggen. 33 Hij ging de kamer binnen en sloot de deur achter zich. Toen bad hij tot de HEER. 34 Daarna liep hij naar het bed toe en ging boven op het kind liggen, met zijn mond op zijn mond, zijn ogen op zijn ogen en zijn handpalmen op zijn handpalmen. Zo bleef hij over het kind uitgestrekt liggen tot het lichaam weer warm werd. 35 Toen kwam hij overeind, liep door de kamer heen en weer, en strekte zich nogmaals over het kind uit. Uiteindelijk niesde de jongen wel zeven keer, en opende zijn ogen. 36 Roep de moeder, riep Elisa tegen Gechazi. Gechazi waarschuwde haar, en toen ze boven kwam zei Elisa: U kunt uw zoon meenemen. 37 De vrouw kwam de kamer binnen, viel aan Elisas voeten neer en boog diep voorover. Toen nam ze haar zoon op en ging de kamer uit.

Alsof bv. deze dodenopwekking wel normaal is voor menselijke begrippen. Een dodenopwekking op zichzelf is al niet normaal, maar de manier waarop is ook al bizar.

Ik heb voor mijn teksten de NBV gebruikt. Ik kan met geen mogelijkheid met de door jou aangehaalde teksten de handelingen van Todd juist toetsen. Het versterkt alleen maar, naar mijn idee, dat Todd handelingen doet die Jezus never nooit deed.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik verdedig Todd niet.

Hand. 8

9 En een man, met name Simon, was reeds vóór deze tijd in de stad bezig met toverij, waardoor hij het volk van Samaria verbijsterde, en hij beweerde van zichzelf, dat hij iets groots was; 10 en allen, van klein tot groot, hielden zich aan hem en zeiden: Deze is wat genoemd wordt de grote kracht Gods. 11 En zij hielden zich aan hem, omdat hij reeds lange tijd hen door toverijen verbijsterd had. 12 Toen zij echter geloof schonken aan Filippus, die het evangelie van het Koninkrijk Gods en van de naam van Jezus Christus predikte, lieten zij zich dopen, zowel mannen als vrouwen. 13 En ook Simon zelf kwam tot geloof, en na gedoopt te zijn, bleef hij voortdurend bij Filippus, verbijsterd door de tekenen en grote krachten, die hij zag geschieden.

Deze Simon beweerde van zichzelf dat hij iets groots was. Beweert Todd ook zoiets van zichzelf?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik verdedig Todd niet.

Ok, maar je haalt wel die teksten aan die toevallig vaker worden genoemd om de daden van Todd goed te praten. Vandaar dat ik er op inging om te laten zien dat he tniet klopt.

Quote:
Hand. 8

9 En een man, met name Simon, was reeds vóór deze tijd in de stad bezig met toverij, waardoor hij het volk van Samaria verbijsterde, en hij beweerde van zichzelf, dat hij iets groots was; 10 en allen, van klein tot groot, hielden zich aan hem en zeiden: Deze is wat genoemd wordt de grote kracht Gods. 11 En zij hielden zich aan hem, omdat hij reeds lange tijd hen door toverijen verbijsterd had. 12 Toen zij echter geloof schonken aan Filippus, die het evangelie van het Koninkrijk Gods en van de naam van Jezus Christus predikte, lieten zij zich dopen, zowel mannen als vrouwen. 13 En ook Simon zelf kwam tot geloof, en na gedoopt te zijn, bleef hij voortdurend bij Filippus, verbijsterd door de tekenen en grote krachten, die hij zag geschieden.

Deze Simon beweerde van zichzelf dat hij iets groots was. Beweerd Todd ook zoiets van zichzelf?

Weet ik niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat ik pas over een paar jaar iets over al deze gebeurtenissen zal concluderen. Ik zal niet gauw iets/iemand veroordelen. Nu is er even een negatief artikel gepubliceerd, de volgende keer blijkt dit misschien weer niet waar te zijn en komt er misschien weer een positief artikel. Ik laat me daar niet door leiden. Pas over langere tijd kun je de vruchten beoordelen.

Hier en hier zijn nog meer artikelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kijk, ik kan heel veel hebben, echt waar. Voorgangers die mensen zachtjes in de Geest laten vallen, prima. Voorgangers die exotisch tongentaal spreken, ook allemaal fijn. Voorgangers die een beetje gek dronken doen, moet ook maar kunnen allemaal. Ik bedoel, na mijn eerste Communie leek ik ook wel dronken haast van geluk. Kan allemaal, want daarvan zou je inderdaad nog kunnen zeggen dat God soms een béétje buiten zijn natuurwetten gaat als het nodig is.

Ik ben dan nog niet eens kwaad over zijn aparte manier van praten, over zijn geBAM!, of over zijn onwaardige en pathetische manier van mensen in water onderdompelen (sorry, maar dopen weiger ik het te noemen). Alleen, hij slaat en schopt mensen. Hij gebruikt geweld. Hij vertelt vol trots dat hij een oud vrouwtje met kanker in elkaar beukt en de hele zaal lacht met hem mee. Iedereen moet lachen en juichen om het geweld dat daar op het podium gebeurt. Niemand lijkt geschokt te zijn.

Dát gaat mij te ver. Dat kán gewoon niet. En als die mensen dan ook echt genázen, maar ook dat is zacht gezegd érg discutabel. Geen enkel bewijs daarvoor, helemaal niets. Dus die mensen hebben straks niet enkel een flinke teleurstelling te verwerken, maar ook gebroken ribben en blauwe plekken overal. Todd slaat mensen. Todd gebruikt geweld. En dat gaat over álle grenzen. En geeft mij reden genoeg om te zeggen: die Todd en ál zijn volgelingen zouden nooit meer een Bijbel mogen lezen, zonder jarenlange intensieve geestelijke, spirituele en theologische begeleiding vooraf van een normale priester of dominee.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik heb wel vaker gehoord van mensen die genazen nadat ze in hun buik werden gestompt. De een beweert dit, de ander beweert dat. Ik kan hier vanaf duizenden kilometers afstand niet beoordelen wat daar echt gebeurt.

Natuurlijk moet je rekening houden met het feit dat als je er niet bij bent, je ook niet alles meekrijgt. Maar het feit dat Todd zelf aangeeft mensen te stompen, hier uitgebreid over vertelt en dat ook noemt op het podium, lijkt het mij ook iets waarvan Todd vindt dat het OK is. Aangezien Todd aangeeft in Jezus naam te genezen zou dat dan ook bijbels moeten zijn. Dat is dus niet zo. Ik denk dat, ook al vind het duizenden kilometers ver weg plaats, het niet mis is om dit middels dit topic te toetsen. Dat van Todd komt namelijk ook net zo hard naar Nederland, zie bijvoorbeeld dit: link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik blijf het vreemd vinden dat Todd nog steeds verdedigd wordt of dat mensen het nog niet helemaal weten. Todd heeft ABC gezegd dat er 25 mensen zijn genezen, dat kon niet worden nagetrokken op 1 persoon na, die nu doodziek in een ziekenhuis ligt. Ook is een groot deel van de 3,2 miljoen aan inkomsten verdwenen.

Wat moet er nog meer gebeuren om tot de conclusie te komen dat deze man verkeerd bezig is?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zie het vanzelf wel. In Nederland ben ik nog nooit een valse profeet tegengekomen.

Ik ben alleen veel dode religie en traditie tegengekomen en mensen als Jomanda, Rasti Rostelli, Uri Geller en zaken als de Secret, yoga, transcedente meditatie, spiritisme, satanisme, occultisme, hekserij, wicca, reiki, new age enz. Deze dingen ben ik wel tegengekomen, maar ga ik uit de weg.

Ik ga deze dingen uit de weg en ga alleen naar plaatsen waar levend geloof is in de Heer Jezus Christus.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nu weet de user 'LocalPastor' op YouTube wel op alle slakken zout te leggen. Zelfs versprekingen worden aangehaald als iets raars, dat kan echt iedereen gebeuren.

Maar dit filmpje:

link

De vrouw op 4:11 wordt bij de vierde keer gewoon met zware kracht geduwd terwijl ze boven water wil blijven. Ik vind dat best apart. En het gekke is, ik wil serieus zo graag geloven dat het van God is omdat een opwekking iets geweldigs zou moeten zijn, maar ik kan het gewoon niet.

Tevens de vrouw op 5:26, zij beweegt elke keer bij het woord BAM. Dit lijkt meer op een sterk psychologisch 'spelletje' dan op de Geest die aan het werk is. Maar nogmaals, zeker weten doe ik het niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik heb een aantal filmpjes bekeken en wat mij erg opvalt is hoe hij ontzettend veel overzichzelf aan t praten is wat hij wel niet gedaan heeft.

hij hemelt zich zelf giganties op noparty.gif

hij zegt dat God tegen hem zegt dat hij mensen moet slaan en moet schoppen dat kan in mijn ogen niet van God zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

ik heb een aantal filmpjes bekeken en wat mij erg opvalt is hoe hij ontzettend veel overzichzelf aan t praten is wat hij wel niet gedaan heeft.

hij hemelt zich zelf giganties op
noparty.gif

hij zegt dat God tegen hem zegt dat hij mensen moet slaan en moet schoppen dat kan in mijn ogen niet van God zijn.

Of een andere god knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ontkentrucs? Ik weet te weinig over wie Rob Allart is, dus daar kan ik weinig op antwoorden.

Niet alles op tv is waar; een beetje is misschien waar, veel is leugen.

Of iets mij uitkomt of niet, maakt weinig uit, want ik ben geen voor- of tegenstander smile.gif Ik ben neutraal hierin, ik probeer mensen alleen over bepaalde dingen te laten nadenken.

Ik ben alleen voor Jezus Christus en tegen de duivel; verder houd ik mij op de vlakte smile.gif


Samengevoegd:

Quote:

...

hij hemelt zich zelf giganties op
noparty.gif

hij zegt dat God tegen hem zegt dat hij mensen moet slaan en moet schoppen dat kan in mijn ogen niet van God zijn.

In *jouw* ogen dus.

Waarin hemelt hij zichzelf op? Vertelt hij niet over wat God heeft gedaan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Nu weet de user 'LocalPastor' op YouTube wel op alle slakken zout te leggen. Zelfs versprekingen worden aangehaald als iets raars, dat kan echt iedereen gebeuren.

Maar dit filmpje:

De vrouw op 4:11 wordt bij de vierde keer gewoon met zware kracht geduwd terwijl ze boven water wil blijven. Ik vind dat best apart. En het gekke is, ik wil serieus zo graag geloven dat het van God is omdat een opwekking iets geweldigs zou moeten zijn, maar ik kan het gewoon niet.

Tevens de vrouw op 5:26, zij beweegt elke keer bij het woord BAM. Dit
lijkt
meer op een sterk psychologisch 'spelletje' dan op de Geest die aan het werk is. Maar nogmaals, zeker weten doe ik het niet.

men word gedoop in de naam van de Vader de Zoon en de Heilige Geest.

bij sommige noemt hij alleen maar Jezus. noparty.gif

zijn hoofd heeft continue vreemde trekjes en vele dopelingen ook.

5 x onderdompelen???? is dat nodig????

bij 1 dopeling word er geauwehoert door in van de mensen die in het bad staat om mensen vast tehouden.

net toen die tod bezig was met uit spreken van de doop zin.

ook dat vind ik heel vreemd.

er word giganties lacherig gedaan tijdens het dopen en onzinnige tekste geroepen zoals bam baaaaam bam??????????????????

een kind van 9 wil gedoopt worden om dat ze een lui oog heeft???? dat is toch niet een rede waarom je je laat dopen.

+ dat na de doop en na zn gebed t nog niet over is???????

hij vergeet regelmatig mensen te dopen met in de naam van de Vader de Zoon en de Heilige Geest.

er word giganties veel gelachen van uit t publiek :S

mijn mening:

niet goed, er word oneerbiedig met de doop om gegaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat veel mensen smullen van de laatste negatieve berichten. Ik denk dat veel mensen graag anderen op hun b*k zien gaan en het prachtig vinden als voorgangers komen te vallen door geld, macht of vrouwen enz. .

Zoals eerder werd geschreven door anderen, vind ik het beter als wordt gebeden voor bepaalde mensen in bepaalde functies enz. .

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ontkentrucs?

Niet alles op tv is waar; een beetje is misschien waar, veel is leugen.

Of iets mij uitkomt of niet, maakt weinig uit, want ik ben geen voor- of tegenstander
smile.gif
Ik ben neutraal hierin, ik probeer mensen alleen over bepaalde dingen te laten nadenken.

Ik ben alleen voor Jezus Christus en tegen de duivel; verder houd ik mij op de vlakte
smile.gif


Samengevoegd:

[...]

In *jouw* ogen dus.

Waarin hemelt hij zichzelf op? Vertelt hij niet over wat God heeft gedaan?

hij praat in mijn ogen te veel over zich zelf van wat hij allemaal wel niet gedaan heeft.

hoezo de eer aan je zelf geven????

tuurlijk noemt hij God ook maar zich zelf vaker noparty.gif

+ Dat God hem zegt dat hij mensen moet slaan en schoppen:S ook zo iets???????


Samengevoegd:

en nog ff terug te komen op de doop video:

waar zijn de getuigenisse van deze mensen die zich laten dopen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik denk dat veel mensen smullen van de laatste negatieve berichten. Ik denk dat veel mensen graag anderen op hun b*k zien gaan en het prachtig vinden als voorgangers komen te vallen door geld, macht of vrouwen enz. .

Zoals eerder werd geschreven door anderen, vind ik het beter als wordt gebeden voor bepaalde mensen in bepaalde functies enz. .

Die zullen er ongetwijfeld zijn, maar dat is niet mijn intentie van het reageren in dit topic. En ik denk dat er meerderen niet met die houding reageren. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid