Spring naar bijdragen

Great healing revival Florida


Aanbevolen berichten

Sjaloom Barbapapa,

Quote:
Ik denk dat veel mensen smullen van de laatste negatieve berichten. Ik denk dat veel mensen graag anderen op hun b*k zien gaan en het prachtig vinden als voorgangers komen te vallen door geld, macht of vrouwen enz. .

Ik denk dat je nu zomaar wat volstrekt onbewijsbaars roept, misschien wel om kritische mensen in een verdacht hoekje te zetten. Maar ja, wie ben ik?

Quote:
Zoals eerder werd geschreven door anderen, vind ik het beter als wordt gebeden voor bepaalde mensen in bepaalde functies enz. .

Gebed, dat zeker. En dan ook voor degenen die slachtoffer zijn geworden of gaan worden van zulke charlatans. Maar in het geval van Todd Bentley kan een paar jaartjes stevige bijbelstudie door een normale, gezonde, algemeen christelijke pastoor of dominee ook echt geen kwaad. Zonder fratsen, zonder geweld, maar gewoon hetgeen wat de meerderheid van het christendom algemeen aanvaardt. Samen met al die gelovigen die hem volgen en echt denken dat God mensen opdraagt anderen in elkaar te beuken ter genezing, in naam van de holy BAM! Tot die tijd kan hij maar beter van de Schrift afblijven en geen woord meer verkondigen aan wie ook.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 530
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Ontkentrucs? Ik weet te weinig over wie Rob Allart is, dus daar kan ik weinig op antwoorden.

Rob Allart stond bekend als de grondlegger en de leider van de Beréa-beweging Nederland. Niet in reglementen of officiële documenten, wél in de beleving van voorgangers en gemeenteleden. Hij werd gezien als een van de ’apostelen van Europa’. „Het woord paus is overdreven, maar zo’n positie had hij welâ€, zegt Jaap Bönker, auteur van ’Macht en manipulatie’, een boek over evangelische leiders.

Na een spectaculaire start in Amsterdam, heftige bekeringen, sensationele zegeningen en duiveluitdrijvingen, groeide Allarts gemeente snel, en sloten bestaande evangelische gemeenten zich aan.

Allart kreeg internationale ambities. Naast zijn werk als voorganger in Amsterdam bleef hij actief in de financiële sector, met bedrijfjes en stichtingen. Zo begon hij Kingdom Financial Services, waarmee hij samen met zoon Robert-Jan investeerders zocht voor een bouwbedrijf in Zuid-Afrika (’Hopes of Africa’). Vanaf 2003 vond hij die beleggers onder de leden van de ruim 30 Nederlandse Beréa-gemeenten. Gouden bergen kregen zij voorgespiegeld: het rendement zou kunnen oplopen tot 50 procent, risicovrij. En het mooiste: een goed deel van de winst zou overblijven voor evangelisatieprojecten in Afrika.

In december 2004 sommeerde De Nederlandsche Bank de Allarts het project stil te leggen en alle ’geleende gelden’ binnen acht weken terug te betalen. Kingdom Financial Services had leningen opgevoerd als beleggingen en beschikte niet over de juiste vergunningen. Als het geld niet werd terugbetaald, zou een dwangsom van 5,5 miljoen euro volgen.

Twee maanden later werd de dwangsom daadwerkelijk opgelegd en stelden de Fiod en het openbaar ministerie een onderzoek in, dat nog steeds loopt. Na een Netwerk-uitzending, begin dit jaar, stond Beréa op zijn kop.

Toch bleef het apostolisch team, de leiding van de beweging Allart openlijk steunen. Tot vorige maand, toen het bestuur zijn taken neerlegde. Enkele gemeenten beraden zich nog, andere willen, ook onder Allarts leiding, verder. Maar de droom ligt lelijk aan duigen.

Zelf spreekt Rob Allart niet meer met de pers. Volgens een brief van het apostolisch team ziet hij de ontwikkelingen als ’laster en smaad, een aanval van satan’.

Rob Allart blijft in de leiding van Beréa Amsterdam, al is hem geadviseerd een poosje ’in de luwte te verkeren’.

Bert Piet, leider in de gemeente: „Als ik zie wat een verdriet dit heeft gegeven. Ik word er niet goed van. Ik had veel harder moeten schreeuwen, ik had een hamer moeten pakken. Als zoiets als dit gebeurt, is dat geen incident, maar ligt er iets anders aan ten grondslag: hoe ga je in het leidersteam met elkaar om? En ben je als leider aangesteld om te applaudisseren voor alles wat de ene, die ene, voorstelt? Of ben je ook aangesteld om kritisch na te denken?â€

De kwestie emotioneert hem. „Het heeft in het leiderschap ontbroken aan mensen met ruggengraat. Wij hebben leiders nodig die iets terug durven te zeggen.â€

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Ds Dre: Samen met Derek Prince die iets over leiderschap in zijn boek 'Gods Kerk herontdekt' schrijft, zou ik dan ook ervoor pleiten dat leiderschap niet uit 1 persoon bestaat, maar dat er volgens de Bijbel oudsten zijn die ook controle op elkaar uitoefenen en dat ook oudsten zich laten corrigeren door andere mensen die door God gestuurd zijn.


Samengevoegd:

Quote:

[...]Ik denk dat je nu zomaar wat volstrekt onbewijsbaars roept, misschien wel om kritische mensen in een verdacht hoekje te zetten. Maar ja, wie ben ik?

Ik wil niemand in een verdacht hoekje zetten. Ik ben altijd voor positieve kritiek. Ik volg zelf de ontwikkelingen ook altijd positief kritisch. Zo kritisch zelfs dat ik nog nauwelijks enkele seconden film in totaal heb gezien sinds het begin van deze beweging.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

@Ds Dre: Samen met Derek Prince die iets over leiderschap in zijn boek 'Gods Kerk herontdekt' schrijft, zou ik dan ook ervoor pleiten dat leiderschap niet uit 1 persoon bestaat, maar dat er volgens de Bijbel oudsten zijn die ook controle op elkaar uitoefenen en dat ook oudsten zich laten corrigeren door andere mensen die door God gestuurd zijn.

Dat principe, niet die uitvoering, staat ook duidelijk in de Bijbel en is ook logisch. Wie denkt te staan, kijk uit dat je niet valt.

Maar goed ook in Berea zoals je leest was er een leiderschapsteam maar niemand die durfde in te grijpen omdat een bepaald figuur daar ver boven stond en ook werd gezet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Gebed, dat zeker. En dan ook voor degenen die slachtoffer zijn geworden of gaan worden van zulke charlatans. Maar in het geval van Todd Bentley kan een paar jaartjes stevige bijbelstudie door een normale, gezonde, algemeen christelijke pastoor of dominee ook echt geen kwaad. Zonder fratsen, zonder geweld, maar gewoon hetgeen wat de meerderheid van het christendom algemeen aanvaardt. Samen met al die gelovigen die hem volgen en echt denken dat God mensen opdraagt anderen in elkaar te beuken ter genezing, in naam van de holy BAM! Tot die tijd kan hij maar beter van de Schrift afblijven en geen woord meer verkondigen aan wie ook.

Nogmaals, er zijn gevallen bekend van mensen die genazen na zulke 'beuken'. Dat heeft met geweld niks te maken.

Zach 4,6b

niet door kracht noch geweld, maar door mijn Geest! zegt de HERE der heerscharen.

En wat de meerderheid zegt, hoeft niet de waarheid te zijn.

Num. 14

36 De mannen nu, die Mozes uitgezonden had om het land te verspieden, en die, toen zij teruggekomen waren, de gehele vergadering tegen hem hadden doen morren door een kwaad gerucht over het land te verspreiden, 37 deze mannen, die een kwaad gerucht over het land verspreid hadden, stierven door een plaag voor het aangezicht des HEREN. 38 Maar van die mannen die uitgegaan waren om het land te verspieden, bleven Jozua, de zoon van Nun, en Kaleb, de zoon van Jefunne, in leven.

En je moet maar zelf weten wat je van hem vindt, maar ik vind het nog veel te vroeg om hem eventueel als een 'charlatan' te bestempelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Nee, het is nagetrokken maar geen enkele claim op genezing is waar gebleken. Slechts 1 kon na worden getrokken en blijkt niet waar te zijn.

Ik schreef over andere mensen die zulke dingen deden, waarna iemand genas.

Maar jouw 'gebleken' en 'blijkt' zijn ook maar subjectief. Er zijn in de geschiedenis wel vaker bepaalde conclusies door mensen getrokken, maar God dacht er toch anders over. Wat sommige mensen concluderen of denken, is niet altijd de waarheid.

Er kunnen nog zoveel mensen denken dat ze de evolutie kunnen 'bewijzen', wat door de duivel is bedacht, terwijl toch God de hemel en aarde met alles erbij schiep in 6 dagen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik schreef over andere mensen die zulke dingen deden, waarna iemand genas.

Maar jouw 'gebleken' en 'blijkt' zijn ook maar subjectief. Er zijn in de geschiedenis wel vaker bepaalde conclusies door mensen getrokken, maar God dacht er toch anders over. Wat sommige mensen concluderen of denken, is niet altijd de waarheid.

Er kunnen nog zoveel mensen denken dat ze de evolutie kunnen 'bewijzen', wat door de duivel is bedacht, terwijl toch God de hemel en aarde met alles erbij schiep in 6 dagen.

Het bewijzen van evolutie of het genezen verklaren zijn twee hele verschillende dingen. Het laatste lijkt me simpel. Een tumor is weg of niet, een bot is weer heel of niet en men kan met het ene oog wel of geen letters lezen. Dan hoef je niet te verklaren hoe dat komt, maar men kon bij Todd 'genezingen' dus klaarblijkelijk uberhaupt al niet aantonen dát het genezen was. Laat staan hoe.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar als ik het dus goed begrijp, is vanuit de kant van Todd nog geen enkel bewijs geleverd met doktersverklaringen. Maar ook vanuit de kant van de media is ook nog geen bewijs geleverd.

Waar komt dan het verhaal vandaan dat er daadwerkelijk mensen zijn genezen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Een tv-zender kan van alles beweren. Als ik morgen een tv-zender begin, kan ik ook wel allerlei genezingen laten blijken of ontkennen
smile.gif

Als ik morgen een conferentie begin kan ik ook allerlei genezingen laten blijken of ontkennen smile.gif Kortom, van beide kanten zegt het zo weinig.

Link naar bericht
Deel via andere websites

*Volgens de media* is door Todd geen enkel bewijs geleverd met doktersverklaringen. Is de media soms God?


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Als ik morgen een conferentie begin kan ik ook allerlei genezingen laten blijken of ontkennen
smile.gif
Kortom, van beide kanten zegt het zo weinig.

Inderdaad, daarom kun je je ook beter niet laten leiden door de waan van de dag op YouTube, tv, internet, krant of conferentie, maar kun je het beste uitgaan van het Woord van God en Zijn openbaring daaruit en de Geest van God.

Het meeste is ijdelheid. Alleen het Woord van God en de Geest van God kunnen je iets leren en openbaren en je leiden in alle waarheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

*Volgens de media* is geen enkel bewijs geleverd met doktersverklaringen. Is de media soms God?

Nee, maar de Amerikaanse media zijn er ook als de kippen bij om een 'act of God' te noemen. Dus ik denk dat die het maar al te graag zouden willen zien dat het klopt. Die zijn daar veel makkelijker in dan onze media.

Daarnaast, op God TV is voor zover ik kan vinden bij de Todd-pro's geen item geweest over een bewijs van genezing. Dus stel dat de Amerikaanse media zo evil is en het niet zou willen tonen, dan zou ik dat toch op God TV moeten vinden? Of anders?

Quote:
Samengevoegd:

[...]

Inderdaad, daarom kun je je ook beter niet laten leiden door de waan van de dag op YouTube, tv, internet, krant of conferentie, maar kun je het beste uitgaan van het Woord van God en Zijn openbaring daaruit en de Geest van God.

Ik ga uit van het woord van God, vandaar mijn reacties in dit topic flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Daarnaast, op God TV is voor zover ik kan vinden bij de Todd-pro's geen item geweest over een bewijs van genezing. Dus stel dat de Amerikaanse media zo evil is en het niet zou willen tonen, dan zou ik dat toch op God TV moeten vinden? Of anders?

Ik denk ook dat alles te zien was op hun eigen internet-zender. En verder zijn de confessionele media misschien wel net zo terughoudend als ik; gewoon afwachten en we zien uiteindelijk vanzelf wel wat de vrucht is (??).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik denk ook dat alles te zien was op hun eigen internet-zender. En verder zijn de confessionele media misschien wel net zo terughoudend als ik; gewoon afwachten en we zien uiteindelijk vanzelf wel wat de vrucht is (??).

Uit nieuwsgierigheid, zou het voor jou dan niet uitmaken hoe het gebeurd, áls er maar een vrucht gedragen wordt?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ligt eraan; het moet volgens de wil van God gebeuren en ik geloof dat God dingen doet op manieren die voor mensen schokkend kunnen zijn. Ook in het NT was er regelmatig opschudding of waren mensen verbaasd.

De belangrijkste vrucht is dat mensen worden gered. Ander vrucht is dat Gods kracht aanwezig is voor bevrijding, genezing en wonderen enz. . En dit allemaal tot eer van Hem. En de kenmerken uit de volgende tekst zullen er zijn.

Gal 5,22

Maar de vrucht van de Geest is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, vriendelijkheid, goedheid, trouw, zachtmoedigheid, zelfbeheersing.

Ik geloof ook dat ik verbaasd zal zijn als in Nederland opwekking begint. God zal dan dingen doen die buiten mijn denkkader liggen.

2 Kon. 5

10 Elisa zond een bode tot hem met de opdracht: Ga heen en baad u zevenmaal in de Jordaan, dan zal uw lichaam weer gezond worden en gij zult rein zijn. 11 Toen werd Naäman toornig en ging heen, terwijl hij zeide: Zie, ik dacht bij mijzelf: hij zal zeker naar buiten komen en daar gaan staan en de naam van de HERE, zijn God, aanroepen en zijn hand over de plek heen en weer bewegen en zo de melaatsheid wegnemen. 12 Zijn de Abana en de Parpar, de rivieren van Damascus, niet beter dan alle wateren van Israël? Zou ik mij daarin niet kunnen baden en rein worden? Daarop wendde hij zich om en ging heen in grimmigheid.

(Soms geeft God vreemde opdrachten voor genezing en worden mensen daarom boos.)

13 Toen traden echter zijn dienaren nader, spraken hem aan en zeiden: Mijn vader, had de profeet u iets moeilijks opgedragen, zoudt gij dat dan niet doen? Hoeveel te meer, nu hij tot u gezegd heeft: Baad u en gij zult rein worden? 14 Dus daalde hij af en dompelde zich zevenmaal onder in de Jordaan, naar het woord van de man Gods; en zijn lichaam werd weer gezond als het lichaam van een kleine jongen, en hij was rein.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik las net 2 Joh. 7 (en ook bv. wat daarna komt, tot vs. 11)

Want er zijn vele misleiders uitgegaan in de wereld, die de komst van Jezus Christus in het vlees niet belijden. Dit is de misleider en de antichrist.

Hier staat dus wie een misleider is. Volgens mij kun je hieraan zien/toetsen uit wat voor bron iemand werkt. Belangrijk is te weten of iemand de komst van Jezus Christus in het vlees belijdt.

Ik denk dat de vrucht uiteindelijk zal blijken. Als mensen gered worden en worden genezen en bevrijd en levens worden geheiligd, zullen vanzelf 'liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, vriendelijkheid, goedheid, trouw, zachtmoedigheid, zelfbeheersing' ontstaan in de mensen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...] en de mens moet op zijn gevoel afgaan in dit soort zaken

Nou ik denk voor juist heel veel mensen niet, want ik zie er genoeg mensen om heen staan die zich "goed voelen", maar ik denk niet dat dat goed voelen van God af komt.

Ik denk dat je juist hierbij de Bijbel als basis kunt gebruiken waardoor je al heel snel kunt zeggen dat dit niet pluis zit. Dat kan trouwens op basis van alleen een gezond ratio ook.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er zijn wel een aantal dingen aan te stippen op basis waarvan je mag geloven dat iemand door de werking van de Heilige Geest is wedergeboren en zodoende is ingeplant in Christus (wat niet wil zeggen dat hij echt goed of echt kwaad is).

Ik las gisteren in mijn Bijbel het stuk over de dwalingen die door God in de gemeente van Christus worden gestuurd. 2 Tessalonicenzen 2

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Om het meer bij het onderwerp te betrekken, ik ben onvoldoende van alle zaken op de hoogte dus de mensen van God TV misleiders noemen was verkeerd van mij. Maar de tekenen zijn sterk en de mens moet op zijn gevoel afgaan in dit soort zaken

Sjaloom degelovige,

Nou, liever niet. Want al die volgelingen die het maar wat mooi vinden als Todd weer eens iemand in elkaar beukt, gaan ook vooral op hun gevoel af. Als er iets onbetrouwbaars is, is het wel enkel op je gevoel afgaan. Ook je verstand dient gebruikt te worden.

Zoals he nu overkomt, is het vooral erg onduidelijk of Todd nu wel of niet iemand genezen heeft. En aan onduidelijkheid doet God in elk geval niet. Zulke vermeende genezingen behoren daarom degelijk onderzocht te worden door wetenschappers, artsen en theologen.

Maar ja, het lijkt erop dat Todd Bentley daar niet zo heel erg happig op is. Dus moeten we het doen met videoclipjes waarin mensen ter plekke zouden genezen, maar waarin je niks ziet dan een beukende, bammende en schreeuwende Todd.

Zelf ga ik af op wat de katholieke Kerk leert in dit soort zaken. En nu hebben wij ook een mooie charismatische beweging, maar die moet niet proberen mensen al meppend en beukend te willen genezen. Dan is het waarschijnlijk meteen einde oefening voor die beweging.

Ik had al eens gezegd dat de charismatische, en eigenlijk elke, spiritualiteit enkel tot haar recht kan komen als het ingekaderd is in een algemeen christelijke theologie. Dus binnen de bestaande kerken. Todd laat duidelijk zien wat er zoal kan gebeuren als dat niet het geval is en de spiritualiteit de theologie vormt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Maar de Bijbel bied volgens jou een richtsnoer om goed van kwaad te onderscheiden. Dat denk ik ook, maar kun je aan de hand van de Bijbel zien of iemand in zijn hart echt goed is of niet? Dat is moeilijk vast te stellen zonder op je gevoel af te gaan vind ik

Spreuken 4:23

23 Van alles waarover je waakt, waak vooral over je hart,

het is de bron van je leven.

Ik geloof dat wanneer iemands hartsgesteldheid dusdanig is, het lang allemaal niet zo gewelddadig hoeft te zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Per definitie geneest Todd niemand, als er al mensen genezen is dat niet door zijn kracht... Maar ik vind het lastig. Enerzijds hoor en zie ik dingen die ik schokkend en afstotelijk vind. Uberhaupt dat hele schreeuwerige hou ik niet van en is het allemaal mijn stijl niet, maar het is ook erg ervaringsgericht en heeft voor zover ik kan zien een flinterdunne theologische onderbouwing. Het trekt mij zeker niet aan en ik kan er slecht tegen als mensen doen alsof alles wat daar gebeurt geweldig en van God is. Ik geloof best dat God werkt in Florida, maar ik denk dat er met het koren ook sowieso een heleboel kaf is meegekomen.

Aan de andere kant kan ik er ook niet heel goed tegen als mensen meteen roepen dat het duivels is. Met name de ondertoon van de manier waarop bijvoorbeeld het ND erover bericht hou ik niet van. Ik hoor veel tegenstrijdige berichten en dan is het lastig om te zien wat nou precies waar is en wat niet.

Misschien is dat wel omdat een aantal mensen van wie ik de afgelopen jaren veel heb mogen leren, er enthousiast over zijn. Ik was altijd erg positief over Trin, maar sinds Heaven on Earth heb ik het idee dat ik van ze aan het vervreemden ben. Ik heb nog geen moment de neiging gevoeld om naar de Revival Firenights te gaan en kan me gewoon niet overal in vinden wat ze zeggen. Tegelijkertijd wil ik ze niet meteen verketteren, omdat ze wel nog steeds heel goede dingen doen, bijvoorbeeld voor wezen en weduwen, al vind ik het jammer dat dat meer naar de achtergrond lijkt te schuiven.

En soms denk ik ook: "Wat als God daar meer bezig is dan ik in wil zien en Hij out-of-my-box werkt". Van een aantal mensen die voor het gebeuren in Florida zijn, weet ik dat ze heel dicht bij God leven en dat ze daar ook duidelijk de vruchten van laten zien. En dan vraag ik me af of ik er niet onterecht zo kritisch over ben. Of ik het beter weet dan zij...

In ieder geval heb ik niet de behoefte om me er heel veel mee bezig te houden...

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid