Spring naar bijdragen

Abdij of klooster.


Aanbevolen berichten

Sjaloom hennepennie,

Protestanten (en ook andersgelovigen) zijn over het algemeen altijd van harte welkom in kloosters die open staan voor gasten. Alleen de vraag is of je er ook echt als kloosterling kunt intreden. In Taizé kan het wel, als je man bent. Maar in de door jou genoemde abdij dan ook?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Sjaloom hennepennie,

Protestanten (en ook andersgelovigen) zijn over het algemeen altijd van harte welkom in kloosters die open staan voor gasten. Alleen de vraag is of je er ook echt als kloosterling kunt intreden. In Taizé kan het wel, als je man bent. Maar in de door jou genoemde abdij dan ook?

Ik vermoed dat hij/zij doelt op welkom zijn als gast.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Is er trouwens ergens een plek waar ik info over Taizé kan vinden?

Ik hoor de naam met regelmaat op credible vallen maar eerlijk gezegd ken ik het niet, behalve dan er blijkbaar oecumenische vieringen zijn die een aantal users hier bezoeken.

Ik zou het KarinW vragen smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

ask me! ask me!

(sta ik er zo om bekend trouwens, dat was ook niet de bedoeling
widegrin.gif
)

Maar als ik het goed begrijp is het niet echt mogelijk om protestantse non te worden?

Misschien dat je zelf een klooster kunt beginnen. Wie weet treed ik ook nog eens toe...

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid