Robert Frans 1.653 Geplaatst 2 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 2 februari 2008 Sjaloom hennepennie, Protestanten (en ook andersgelovigen) zijn over het algemeen altijd van harte welkom in kloosters die open staan voor gasten. Alleen de vraag is of je er ook echt als kloosterling kunt intreden. In Taizé kan het wel, als je man bent. Maar in de door jou genoemde abdij dan ook? Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 2 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 2 februari 2008 Quote: Op zaterdag 02 februari 2008 13:00:15 schreef RobertF het volgende: Sjaloom hennepennie, Protestanten (en ook andersgelovigen) zijn over het algemeen altijd van harte welkom in kloosters die open staan voor gasten. Alleen de vraag is of je er ook echt als kloosterling kunt intreden. In Taizé kan het wel, als je man bent. Maar in de door jou genoemde abdij dan ook? Ik vermoed dat hij/zij doelt op welkom zijn als gast. Link naar bericht Deel via andere websites
hennepennie 0 Geplaatst 2 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 2 februari 2008 Quote: Op zaterdag 02 februari 2008 13:01:41 schreef Machiavelli het volgende: [...]Ik vermoed dat hij/zij doelt op welkom zijn als gast. daar doelde ik inderdaad op. Het was een klooster waarin ik mij welkom voelde. Ik ben overigens een zij Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 2 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 2 februari 2008 Oh, oké. Dat is fijn om te horen. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 2 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 2 februari 2008 Is er trouwens ergens een plek waar ik info over Taizé kan vinden? Ik hoor de naam met regelmaat op credible vallen maar eerlijk gezegd ken ik het niet, behalve dan er blijkbaar oecumenische vieringen zijn die een aantal users hier bezoeken. Link naar bericht Deel via andere websites
Annatar 0 Geplaatst 2 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 2 februari 2008 link Ik ben er vorig ook geweest en vond het erg de moeite waard. Als ik dit jaar niet naar de WJD ging zou ik denk ik weer gaan. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 2 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 2 februari 2008 Dank! Link naar bericht Deel via andere websites
Asteraceae 0 Geplaatst 2 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 2 februari 2008 Quote: Op zaterdag 02 februari 2008 13:39:46 schreef Gorthaur het volgende: Is er trouwens ergens een plek waar ik info over Taizé kan vinden? Ik hoor de naam met regelmaat op credible vallen maar eerlijk gezegd ken ik het niet, behalve dan er blijkbaar oecumenische vieringen zijn die een aantal users hier bezoeken. Ik zou het KarinW vragen Link naar bericht Deel via andere websites
hennepennie 0 Geplaatst 2 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 2 februari 2008 Hier op het forum zijn ook veel topics over taizé Deze gaat over taizé informatie over een ontmoeting met de broeders binnenkort Link naar bericht Deel via andere websites
Étoile 0 Geplaatst 2 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 2 februari 2008 Quote: Op zaterdag 02 februari 2008 13:55:02 schreef zoveel vragen nu nog antwoorden het volgende: [...] Ik zou het KarinW vragen ask me! ask me! (sta ik er zo om bekend trouwens, dat was ook niet de bedoeling ) Maar als ik het goed begrijp is het niet echt mogelijk om protestantse non te worden? Link naar bericht Deel via andere websites
hennepennie 0 Geplaatst 2 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 2 februari 2008 Quote: Op zaterdag 02 februari 2008 18:14:01 schreef KarinW het volgende: [...] ask me! ask me! (sta ik er zo om bekend trouwens, dat was ook niet de bedoeling ) Maar als ik het goed begrijp is het niet echt mogelijk om protestantse non te worden? Misschien dat je zelf een klooster kunt beginnen. Wie weet treed ik ook nog eens toe... Link naar bericht Deel via andere websites
Sacerdos 0 Geplaatst 3 februari 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 februari 2008 Quote: Op zaterdag 02 februari 2008 12:55:07 schreef hennepennie het volgende: Iedere zomer: Taizé Verder: Abdij keizersberg te Leuven (als protestant ben je daar van harte welkom!) Abdij Keizerberg is zeer aan te bevelen,met mooie winkel. Een heerlijke stilte altijd in de Abdijkerk waar het goed bidden en mediteren is . Link naar bericht Deel via andere websites
Étoile 0 Geplaatst 3 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 3 februari 2008 Quote: Op zaterdag 02 februari 2008 18:21:07 schreef hennepennie het volgende: [...] Misschien dat je zelf een klooster kunt beginnen. Wie weet treed ik ook nog eens toe... Dat is wel typisch protestants om te doen he . Link naar bericht Deel via andere websites
Sacerdos 0 Geplaatst 3 februari 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 februari 2008 Quote: Op zondag 03 februari 2008 14:11:54 schreef KarinW het volgende: [...] Dat is wel typisch protestants om te doen he . Heeft niets met protestants te maken ; een ieder kan een klooster orde stichten,zou eerder zeggen een goed Katholiek gebruik. Link naar bericht Deel via andere websites
Étoile 0 Geplaatst 3 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 3 februari 2008 Sacerdos snapt het grapje niet . Link naar bericht Deel via andere websites
hennepennie 0 Geplaatst 3 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 3 februari 2008 Quote: Op zondag 03 februari 2008 14:11:54 schreef KarinW het volgende: [...] Dat is wel typisch protestants om te doen he . Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten