Spring naar bijdragen

Prot. 'trek' naar de RKK


Aanbevolen berichten

Quote:
Afsprakenlijst:- jij gaat mijn naam goed spellen: discipel.

Prima. Ik had niet gecontroleerd of ik de naam goed had geschreven, een foutje van mij.

Quote:
Maar ja, ik ga toch even reageren op je antwoord.

Fijn want ik zit met smart op goed onderbouwde antwoorden te wachten.

Quote:
1.Wat is dat kwade daglicht dan? Dat hij zijn werk niet goed zou doen? Tikkeltje overtrokken vind je niet?

Helemaal niet overdreven. Ik zou zelfs de term 'laster' willen gebruiken. Dat is wat jij in mijn ogen aan het doen bent.las·ter (dem) 1het plegen van smaad zonder het bewijs te leveren van de waarheid van het ten laste gelegde feit en tegen beter weten in

Quote:
2.Vaticaanse bank.Banco AmbrosianoUit Wikipedia, de vrije encyclopedieGa naar: navigatie, zoekenDe Banco Ambrosiano was een Italiaanse privé-bank die in de 19e eeuw werd gesticht door Rooms-katholieke geestelijken. In de tweede helft van de 20e eeuw groeide de bank snel onder leiding van de zakenman Roberto Calvi uit tot een factor in het financiële leven.Via de Banco Ambrosiano werden gelden van de Rooms-katholieke kerk en van de Maffia belegd in Zuid-Amerika. Toen de bank in 1982 failliet ging, met een schuldenlast die geschat werd tussen de 700 miljoen en de anderhalf miljard dollar, veroorzaakte dat een schandaal dat ver buiten de financiële kringen doordrong.De Vaticaanse bank had een groot aandeel in deze bank en de bank van het Vaticaan betaalde dan ook 250 miljoen dollar aan schuldeisers van de Banco Ambrosiano maar het Vaticaan en aartsbisschop Paul Marcinkus ontkenden iedere betrokkenheid bij het schandaal van dit faillissement.Bij het onderzoek naar de bank werd duidelijk dat Calvi en de zijnen meer dan 200 spook-banken hadden opgericht (banken die alleen op papier bestonden), en dit bood hem een labyrint van mogelijkheden om zijn duistere praktijken te verdoezelen. Een wel echt bestaande bank, de Cisalpina bank op de Bahama's die door Calvi en aartsbisschop Marcinkus werd bestuurd, was betrokken bij het witwassen van cocaïne-geld uit Latijns-Amerika.

Erg leuk stukje tekst. Maar jij claimde dat de paus een onvoorstelbaar groot vermogen had. Ik wil dus van jou een bankafschrift van de paus zelf onder ogen zien, of iig een goed onderbouwde schatting van zijn eigen vermogen. In ogenschouw nemende dat hij als bisschop Volkswagen Golf reed lijkt me dat je vrij weinig van de beste man weet.

Quote:
Wat ze niet allemaal met die 250 miljoen hadden kunnen doen hè!

Dat is nog geen cent per katholiek. Daarnaast was het geen eigen vermogen van de paus, waar wij het over hadden.

Quote:
3.Alle, kardinalen/bisschoppen/leken/pastores/diakens/priesters...enz[ quote]Die zijn net zoals de paus zelf in dienst van de Kerk. Daarnaast heb je natuurlijk nog al veel mensen nodig om 1,2 miljard mensen van sacramenten te bedienen. Daarnaast leeft de grote meerderheid van de mensen die jij noemt in voor ons arme omstandigheden. Zo heeft mijn priester een veel kleiner huis dan ik, minder persoonlijke bezittingen (op boeken na), een kleinere auto en zelden vakantie (laat staan dat hij ook daadwerkelijk echt op vakantie gaat). We zien dus dat de meeste geestelijken naar onze maatstaven er nogal bekaaid van af komen.
4.Hij heeft zich uitgesproken? Wauw,...nou nog echt wat DOEN.

Volgens mij snap jij in zijn geheel niet hoe wereldleiders zaken regelen. Maar onder al die priesters en leken zullen er genoeg zijn die ook echt wat doen. Je zou eens moeten weten wat de katholieke kerk allemaal doet in Afrika. Het zou me niets verbazen als blijkt dat de katholieke kerk de grootste liefdadigheid organisatie in Afrika is.

Quote:
5.We hadden het toch over de Paus? Niet over zijn hardwerkende onderdanen.

Jij schijnt ook te pas en te onpas over te springen. Maar goed, vertel jij mij eens hoe een werkweek van de paus er uit ziet.

Quote:
6.Wie is je naaste? Alleen je katholieke broeder? En de barmhartige Samaritaan dan?

In dit specifieke geval de paus. Je hebt het hiermee al moeilijk, dus laten we ons eerst hier op concentreren.

Quote:
7.Oh,oh wat weet ik toch weinig hè?
sleepey.gif

Het spijt me zeer om tot die conclusie te moeten komen. Maar tot nu toe maak je niet echt indruk. Ik hoop dat dat nog gaat veranderen en dat je eens met echte inhoudelijke en goed onderbouwde reacties komt in dit topic.

Quote:
8.Zit het je nou zo hoog dat ik de katholieke kerk de rug heb toegekeerd? Waarom? Ik ben nog steeds Christen (lees broeder) en dien de Heer. Ik aanbid dezelfde God alleen op een andere manier.Waarom kun je daar niet gewoon respect voor opbrengen? Omdat ik kritiek heb, een andere mening ben toegedaan? Ik accepteer jou toch ook gewoon, alleen jij voelt je aangevallen als ik jouw Geestelijk Vader bekritiseer, sorry daar kan ik niets aan doen.
engel.gif

Dat zit me niet hoog. Overigens ben je voor mij nog steeds katholiek. En dat maakt voor mij dat ik jou meer moet vermanen dan een willekeurig ander. Want jij had toegang tot de gehele waarheid, maar die heb je zonder enig gedegen onderzoek de rug toe gekeerd. Ik kan geen respect opbrengen voor mensen die ononderbouwd lasteren en geen gas terugnemen wanneer blijkt dat hun punt geen stand houd.Een beetje jammer dat je het afschuift, met sorry daar kan ik niets aan doen. Je kan er namelijk wel degelijk wat aan doen. ten eerste zou je met feiten kunnen komen in plaats van wat onderbuik gevoelens.

Afspraken lijst staat nog steeds. Spijtig dat je geen enkel punt beantwoord hebt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 342
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

1.[...]Erg leuk stukje tekst. Maar jij claimde dat de paus een onvoorstelbaar groot vermogen had. Ik wil dus van jou een bankafschrift van de paus zelf onder ogen zien, of iig een goed onderbouwde schatting van zijn eigen vermogen. In ogenschouw nemende dat hij als bisschop Volkswagen Golf reed lijkt me dat je vrij weinig van de beste man weet.

2.[...]Dat is nog geen cent per katholiek. Daarnaast was het geen eigen vermogen van de paus, waar wij het over hadden.

3.[...]Volgens mij snap jij in zijn geheel niet hoe wereldleiders zaken regelen. Maar onder al die priesters en leken zullen er genoeg zijn die ook echt wat doen. Je zou eens moeten weten wat de katholieke kerk allemaal doet in Afrika. Het zou me niets verbazen als blijkt dat de katholieke kerk de grootste liefdadigheid organisatie in Afrika is.

4.[...]Jij schijnt ook te pas en te onpas over te springen. Maar goed, vertel jij mij eens hoe een werkweek van de paus er uit ziet.

5.[...]In dit specifieke geval de paus. Je hebt het hiermee al moeilijk, dus laten we ons eerst hier op concentreren.

6.[...]Het spijt me zeer om tot die conclusie te moeten komen. Maar tot nu toe maak je niet echt indruk. Ik hoop dat dat nog gaat veranderen en dat je eens met echte inhoudelijke en goed onderbouwde reacties komt in dit topic.

7.[...]Dat zit me niet hoog. Overigens ben je voor mij nog steeds katholiek. En dat maakt voor mij dat ik jou meer moet vermanen dan een willekeurig ander. Want jij had toegang tot de gehele waarheid, maar die heb je zonder enig gedegen onderzoek de rug toe gekeerd. Ik kan geen respect opbrengen voor mensen die ononderbouwd lasteren en geen gas terugnemen wanneer blijkt dat hun punt geen stand houd.Een beetje jammer dat je het afschuift, met sorry daar kan ik niets aan doen. Je kan er namelijk wel degelijk wat aan doen. ten eerste zou je met feiten kunnen komen in plaats van wat onderbuik gevoelens.

Afspraken lijst staat nog steeds. Spijtig dat je geen enkel punt beantwoord hebt.

1.Deze man is nu Paus, rijdt echt niet meer in een Golf, maar wordt gereden! Bij de tijd blijven hè.

2.En weer gaat het geld naar de Katholieken. Dat geld moet niet naar je broeders, maar naar de plekken op deze aarde waar het echt nodig is.

3.Dit antwoord geeft aan dat je niet leest. Alle onderdanen doen genoeg (onderaan de ladder) maar de bovenlaag moet actiever worden. Helaas zijn ze vaak te oud om actief deel te nemen aan de evangelisatie maar dat ter zijde.

4.nvt.

5.zielige niets zeggende opmerking van iemand die geen antwoord weet maar wel een punt wil maken.

6.wikipedia: De uiterlijke tekenen van zijn ambt, naar traditie teruggrijpend op de oudste Romeinse gebruiken, zijn de witte toga, soms gecombineerd met de ferraiuolo, de hermelijnen mozetta, de driedubbele kruisstaf en de pontificale vissersring. Vroegere waardigheidstekens waren de tiara of driekroon, de Sedia gestatoria, de troon en het baldakijn. Deze laatste tekenen zijn door Paus Paulus VI in de jaren '60 van de 20e eeuw in onbruik geraakt. De tiara stamt eigenlijk uit een voor-christelijke Perzische traditie. In de 9e eeuw pas droegen de pausen voor het eerst een tiara en wel met één kroon. Onder Bonifatius VIII werd een 2e en onder Benedictus XII een derde kroon toegevoegd. Paulus VI heeft - als symbool - zijn tiara ten gunste van de armen van Rome afgelegd.

Ik zeg:Uiterlijk vertoon, ijdel gedrag. Zou alleen Paulus VI het hebben begrepen dan?

Wikipedia: De paus geeft wekelijks een publieke audiëntie, in het Vaticaan. Daarnaast verleent hij ook audiënties aan andere geestelijke en wereldlijke leiders.

Een privé-audiëntie is meestal in de privébibliotheek van de paus, in het Apostolisch paleis. Men is verplicht zich aan kledingvoorschriften houden. Zo moeten dames een zwarte kanten sluier dragen; alleen regerende katholieke vorstinnen mogen zich volledig in het wit tooien; dit privilege geldt voor de vorstinnen van Monaco, Liechtenstein, België, Spanje en Luxemburg.

Wanneer de paus in Rome is geeft hij op zondag om 12.00 's middags uur iedereen de zegen vanuit het raam van zijn werkkamer (tweede raam rechts van de bovenste verdieping) van de Sint-Pietersbasiliek in Rome. Tijdens Kerstmis houdt de Paus een kersttoespraak en met Pasen geeft de Paus zijn zegen en wenst iedereen zalige feestdagen.

Ik zeg: Mijn werkweek ziet er drukker uit.

7. Pardon, jij kan geen respect voor mij opbrengen? Waarom discussiëren we dan? Wat doe je dan hier op het forum? Iedereen die anders denkt en een beetje tegengas geeft kan dus steevast op jouw dis-respect rekenen?

Jij geeft mij ook tegengas, en dat is juist wat de discussie nodig heeft want anders waren we aan het keuvelen. Ik respecteer jou wel, want je bent een broeder/naaste/medemens en Jezus vertelt mij dat ik mijn naaste lief moet hebben. Of was je dat vergeten?

Ik kan alle antwoorden van jou terugkaatsen. Jij doet precies hetzelfde.

Quote:Ik kan geen respect opbrengen voor mensen die ononderbouwd lasteren en geen gas terugnemen wanneer blijkt dat hun punt geen stand houd.

Je onderbouwt zelf ook niets, verschuilt je achter 'katholieke waarheden' (welke is mij niet duidelijk) die ik dan ook moet kennen maar waarvan ik volgens jou ben afgestapt en waarbij jij denkt mij te moeten/mogen vermanen.

Quote:ten eerste zou je met feiten kunnen komen in plaats van wat onderbuik gevoelens.

Jij reageert zo fel omdat ik bij jou onderbuik gevoelens op roep. Niet reflecteren hè.

Vrede? candle-smiley.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

1.Deze man is nu Paus, rijdt echt niet meer in een Golf, maar wordt gereden! Bij de tijd blijven hè.

Net zoals elke CEO van een groot bedrijf, elke wereldleider en hogere gezagsdrager. Op die manier kan men in de auto doorwerken en versterk je de allure van het ambt. De Paus zou zich belachelijk maken als hij zelf reed en daarmee zijn effectiviteit als wereldleider (mogelijk ook als geestelijk vader)ondermijnen. Daarnaast wordt dat niet betaald van het persoonlijke vermogen van de Paus.

Quote:

2.En weer gaat het geld naar de Katholieken. Dat geld moet niet naar je broeders, maar naar de plekken op deze aarde waar het echt nodig is.

Daar was het ook nodig. Ik heb te weinig inzicht in de financiele stromen en de situatie toendertijd(het weinige wat ik ervan weet is het gevolg van The Godfather III)om een helder en bevredigend antwoord te geven, maar ik betwijfel of jij een financieel expert bent en hier een oordeel over kunt vellen.

Quote:

3.Dit antwoord geeft aan dat je niet leest. Alle onderdanen doen genoeg (onderaan de ladder) maar de bovenlaag moet actiever worden. Helaas zijn ze vaak te oud om actief deel te nemen aan de evangelisatie maar dat ter zijde.

De hoger geplaatsten hebben vaak een organisatorische taak, zorgen dat evangelisatie en pastoraat gecoordineerd verlopen, banden onderhouden met andere kerken, met de overheid etc. etc. Een rayonmanager van de Albert Heijn vult ook geen vakken.

Quote:

6.wikipedia: De uiterlijke tekenen van zijn ambt, naar traditie teruggrijpend op de oudste Romeinse gebruiken, zijn de witte toga, soms gecombineerd met de ferraiuolo, de hermelijnen mozetta, de driedubbele kruisstaf en de pontificale vissersring. Vroegere waardigheidstekens waren de tiara of driekroon, de Sedia gestatoria, de troon en het baldakijn. Deze laatste tekenen zijn door Paus Paulus VI in de jaren '60 van de 20e eeuw in onbruik geraakt. De tiara stamt eigenlijk uit een voor-christelijke Perzische traditie. In de 9e eeuw pas droegen de pausen voor het eerst een tiara en wel met één kroon. Onder Bonifatius VIII werd een 2e en onder Benedictus XII een derde kroon toegevoegd. Paulus VI heeft - als symbool - zijn tiara ten gunste van de armen van Rome afgelegd.

Ik zeg:Uiterlijk vertoon, ijdel gedrag. Zou alleen Paulus VI het hebben begrepen dan?

Uiterlijk vertoon zorgt voor een indruk van macht. Erg belangrijk. Ik betwijfel of JPII zoveel indruk in Oost-Europa had gemaakt als hij in spijkerbroek en t-shirt gekleed was geweest. Daarnaast schijnt het deels ook terug te voeren zijn op Leviticus.

Quote:

Wikipedia: De paus geeft wekelijks een publieke audiëntie, in het Vaticaan. Daarnaast verleent hij ook audiënties aan andere geestelijke en wereldlijke leiders.

Een privé-audiëntie is meestal in de privébibliotheek van de paus, in het Apostolisch paleis. Men is verplicht zich aan kledingvoorschriften houden. Zo moeten dames een zwarte kanten sluier dragen; alleen regerende katholieke vorstinnen mogen zich volledig in het wit tooien; dit privilege geldt voor de vorstinnen van Monaco, Liechtenstein, België, Spanje en Luxemburg.

Wanneer de paus in Rome is geeft hij op zondag om 12.00 's middags uur iedereen de zegen vanuit het raam van zijn werkkamer (tweede raam rechts van de bovenste verdieping) van de Sint-Pietersbasiliek in Rome. Tijdens Kerstmis houdt de Paus een kersttoespraak en met Pasen geeft de Paus zijn zegen en wenst iedereen zalige feestdagen.

Ik zeg: Mijn werkweek ziet er drukker uit.

Yeah right, jij schrijft encyclieken? Jij vergadert regelmatig met je staf? Jij neemt beslissingen die direct of indirect de levens van miljoenen mogelijk beinvloeden? Jij bent geestelijk leidsman voor miljoenen? Als jij denkt dat audienties en een aantal preken onbelangrijk en het enige is wat de Paus doet, dan heb jij geen enkel inzicht in hoe een land of bedrijf gerund wordt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

1.Deze man is nu Paus, rijdt echt niet meer in een Golf, maar wordt gereden! Bij de tijd blijven hè.

De auto is niet eigendom van de paus zelf maar van de Kerk. En ja hij wordt gereden. De beste man is al redelijk op leeftijd en daarnaast worden staatshoofden altijd gereden. Jij beweert dat de paus er een rijke levensstijl op nahoud. Ik zeg dat dat niet zo is gezien zijn sobere levensstijl.

Quote:
2.En weer gaat het geld naar de Katholieken. Dat geld moet niet naar je broeders, maar naar de plekken op deze aarde waar het echt nodig is.

Volgens mij heb je in de verste verte niet door dat de katholieke kerk een wereldkerk is met 1,2 miljard leden. Een groot deel van die leden woont in arme plaatsen. Plaatsen waar dat geld echt nodig is.

Quote:
3.Dit antwoord geeft aan dat je niet leest. Alle onderdanen doen genoeg (onderaan de ladder) maar de bovenlaag moet actiever worden. Helaas zijn ze vaak te oud om actief deel te nemen aan de evangelisatie maar dat ter zijde.

Ik lees vrij goed. Tot op heden heb ik weinig zinnigs gelezen. Wie ben jij om te zeggen dat de paus of een willekeurige bisschop niet actief genoeg is. Wat weet je nou feitelijk allemaal? Tot nu toe heb ik eigenlijk niets feitelijk kunnen ontdekken wat er toe deed in deze discussie.

Quote:
4.nvt.

gewoon quoten zou een stuk makkelijker werken.

Het is wel degelijk van toepassing. Jij doet de lasterlijke bewering dat de paus meer moet gaan doen. Dan moet je minstens weten wat de paus zoal op een werkdag doet.

Quote:
5.zielige niets zeggende opmerking van iemand die geen antwoord weet maar wel een punt wil maken.

Datzelfde kan ik tegen jou zeggen. gelukkig ben jij degene die begon met het poneren van nietszeggende beweringen. Aan jou dan ook om te onderbouwen. Tot op heden onderbouw je echter helemaal niets.

Quote:
6.wikipedia: De uiterlijke tekenen van zijn ambt, naar traditie teruggrijpend op de oudste Romeinse gebruiken, zijn de witte toga, soms gecombineerd met de ferraiuolo, de hermelijnen mozetta, de driedubbele kruisstaf en de pontificale vissersring. Vroegere waardigheidstekens waren de tiara of driekroon, de Sedia gestatoria, de troon en het baldakijn. Deze laatste tekenen zijn door Paus Paulus VI in de jaren '60 van de 20e eeuw in onbruik geraakt. De tiara stamt eigenlijk uit een voor-christelijke Perzische traditie. In de 9e eeuw pas droegen de pausen voor het eerst een tiara en wel met één kroon. Onder Bonifatius VIII werd een 2e en onder Benedictus XII een derde kroon toegevoegd. Paulus VI heeft - als symbool - zijn tiara ten gunste van de armen van Rome afgelegd.

Ik zeg:Uiterlijk vertoon, ijdel gedrag. Zou alleen Paulus VI het hebben begrepen dan?

Uiterlijk vertoon moet hard werken uitsluiten? Laat me niet lachen. Een valse tegenstelling deponeer je hier, maar goed ook dat kon er nog wel bij.

Quote:
Wikipedia: De paus geeft wekelijks een publieke audiëntie, in het Vaticaan. Daarnaast verleent hij ook audiënties aan andere geestelijke en wereldlijke leiders.

Een privé-audiëntie is meestal in de privébibliotheek van de paus, in het Apostolisch paleis. Men is verplicht zich aan kledingvoorschriften houden. Zo moeten dames een zwarte kanten sluier dragen; alleen regerende katholieke vorstinnen mogen zich volledig in het wit tooien; dit privilege geldt voor de vorstinnen van Monaco, Liechtenstein, België, Spanje en Luxemburg.

Wanneer de paus in Rome is geeft hij op zondag om 12.00 's middags uur iedereen de zegen vanuit het raam van zijn werkkamer (tweede raam rechts van de bovenste verdieping) van de Sint-Pietersbasiliek in Rome. Tijdens Kerstmis houdt de Paus een kersttoespraak en met Pasen geeft de Paus zijn zegen en wenst iedereen zalige feestdagen.

Ik zeg: Mijn werkweek ziet er drukker uit.

Ik zeg, je hebt werkelijk nog geen idee wat de paus voor werk verzet in een week. Want als je denkt at het hierbij blijft dan ben je wel heel kortzichtig.

Vergelijking: Als jij denkt dat Balkenende enkel zo nu en dan tijdens het vragenuurtje in de kamer komt en verder enkel wat reisjes maakt naar het buitenland dan is dat aan jou, maar denk dan niet dat je nog serieus genomen wordt.

Quote:
7. Pardon, jij kan geen respect voor mij opbrengen?

In dit geval niet nee.

Quote:
Waarom discussiëren we dan?

Zodat jij je lasterlijke uitlatingen terugneemt. Of dat iig alle meelezers tot de conclusie kunnen komen dat je onzin uitkraamt. Een combinatie van beide zal helemaal ideaal zijn.

Quote:
Wat doe je dan hier op het forum?

Mijn oorspronkelijke doel op dit forum zo'n twee jaar geleden was om dit soort laster te bestrijden. Gelukkig is dat niet zo vaak meer nodig.

Quote:
Iedereen die anders denkt en een beetje tegengas geeft kan dus steevast op jouw dis-respect rekenen?

Het gaat niet om tegengas, het gaat om jouw laster richting de paus. Dat je het niet eens bent met de paus is je goed recht, maar baseer je dan wel op feiten. Een beetje jammer dat je niet om kan gaan met kritiek maar nu de gebeten hond speelt.

Quote:
Jij geeft mij ook tegengas, en dat is juist wat de discussie nodig heeft want anders waren we aan het keuvelen.

Enkel als reactie geef ik tegengas. Mijn aanwezigheid in dit topic heb je over jezelf afgeroepen door je lasterlijke uitspraken. Het maakt mij niet uit, ik voel me redelijk in mijn element op deze manier.

Quote:
Ik respecteer jou wel, want je bent een broeder/naaste/medemens en Jezus vertelt mij dat ik mijn naaste lief moet hebben. Of was je dat vergeten?

Zeggen is 1, laten blijken weer iets heel anders. Daarnaast is het bij mijn weten heel christelijk om een ander te wijzen op laster die hij/zij verspreid.

Quote:
Ik kan alle antwoorden van jou terugkaatsen. Jij doet precies hetzelfde.

Dat kan, enkel ligt als starter de bewijslast bij jou. Je (of de paus in dit geval) is immers onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Tot nu toe heb ik geen antwoorden gezien op de twee simpele onderbouwingen die ik vroeg. Toont voor mij aan dat die onderbouwing onderbreekt.

Quote:
Quote:Ik kan geen respect opbrengen voor mensen die ononderbouwd lasteren en geen gas terugnemen wanneer blijkt dat hun punt geen stand houd.

Je onderbouwt zelf ook niets, verschuilt je achter 'katholieke waarheden' (welke is mij niet duidelijk) die ik dan ook moet kennen maar waarvan ik volgens jou ben afgestapt en waarbij jij denkt mij te moeten/mogen vermanen.

Jij lastert. ik vraag slechts om onderbouwing zodat het geen laster meer is. Die onderbouwing blijft onderbreken na herhaaldelijk verzoek. Sterker nog, je volhart in je laster. Ik zal volharden in het jou daarop aanspreken.

De bewijslast ligt bij de aanklager, en dat ben jij in dit geval.

Quote:
Quote:ten eerste zou je met feiten kunnen komen in plaats van wat onderbuik gevoelens.

Jij reageert zo fel omdat ik bij jou onderbuik gevoelens op roep. Niet reflecteren hè.

Vrede?
candle-smiley.gif

Vrede? Vergeving kun je krijgen zodra je je lasterlijke opmerkingen inslikt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

We kunnen zo eindeloos doorgaan,maar even een voorbeeld,Mijn buren waren jarenlang lid van een pinkstersekte,spraken net zo als die dicipel hier.Nu zij niet meer in deze sekte zijn,zeggen ze nu waar waren we mee bezig,we verkeerden in een chronische staat van bewustzijnsvernauwing. Nu weer terug naar de draad.

Ten eerst waarom zou de paus een arme sloeber zijn,waarom zou de paus onder een brug moeten slapen; is de Paus rijk neen maar wel geestelijk rijk, en de man heeft alles wat hij nodig heeft,heel normaal.Wil iemand graag Paus worden neen ,daar wordt men toe geroepen.

Alles is voor te stellen als men wat tegen het paudom zou hebben zoals dat in de dagen van Luther gestalte kreeg; maar nu is er niets op aan te merken integendeel.Hulde voor deze Paus,een man Gods.Hij zegt altijd maar weer Jezus Christus alleen daar moeten we zijn,De Verrezen Heer is onze enige hoop en zaligheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
“Er is weinig reden meer om nog protestants te zijn. Ik betwijfel of het protestantisme 2017 haalt, 500 jaar na de Reformatie. Protestanten hebben onvoldoende gereageerd op de veranderingen in de katholieke kerk. En ze onderkennen onvoldoende de betekenis van een zichtbaar en globaal leiderschap, zoals van de paus.

Protestanten verwijten ons weleens starheid, maar dat kun je ook omdraaien. Ik zie de protestanten als een actiegroep die vergeten is zichzelf op te heffen, toen het doel was bereikt. De rooms-katholieke kerk is veranderd, protestanten zouden moeten terugkeren naar de moederkerk. We hebben elkaar nodig, om samen de betekenis van Jezus Christus uit te dragen in onze ontkerstende samenleving.â€

Aldus Eduard Kimman, sj. - via katholieknederland.nl

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat ik een beetje onnozel vind, is dat jullie dingen die een ander gezegd heeft en waarop ik gereageerd heb, voor MIJN voeten gooien. Ik had het niet over z'n auto, ik reageerde hier alleen op.

Ik had het niet over werkweek, ik reageerde hier alleen op.

Ik had het niet over zijn persoonlijke bezittingen, maar over geld dat hij vanuit zijn ambt zou kunnen aanwenden om de wereld problematiek aan te pakken.

Waarom mag ik het uiterlijke vertoon van de katholieke kerk niet ijdel vinden? Dat is mijn mening.

Gaan jullie nou eens goed lezen, stel je open voor wat IEDEREEN zegt en niet alleen datgene wat je katholieke broeder zegt, houd goed in de gaten wie wat zegt, en laat mensen hun mening geven zonder hier als een geslagen hond op te reageren. Een forum is om te discussiëren, mening te geven en elkaar te respecteren. Ik respecteer jullie, dus verwacht hetzelfde terug ook al ben ik in jullie ogen een Pinkster!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Alles is voor te stellen als men wat tegen het paudom zou hebben zoals dat in de dagen van Luther gestalte kreeg; maar nu is er niets op aan te merken integendeel.Hulde voor deze Paus,een man Gods.Hij zegt altijd maar weer Jezus Christus alleen daar moeten we zijn,De Verrezen Heer is onze enige hoop en zaligheid.

Mwah, er zijn mi. nog wel wat bezwaren tegen de invulling van het ambt, maar die bezwaren staan los van de financiele situatie van de huidige Paus, die een integer man is en een van de laatste morele leidsmannen die Europa heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

We kunnen zo eindeloos doorgaan,maar even een voorbeeld,Mijn buren waren jarenlang lid van een pinkstersekte,spraken net zo als die dicipel hier.Nu zij niet meer in deze sekte zijn,zeggen ze nu waar waren we mee bezig,we verkeerden in een chronische staat van bewustzijnsvernauwing. Nu weer terug naar de draad.

Ten eerst waarom zou de paus een arme sloeber zijn,waarom zou de paus onder een brug moeten slapen; is de Paus rijk neen maar wel geestelijk rijk, en de man heeft alles wat hij nodig heeft,heel normaal.Wil iemand graag Paus worden neen ,daar wordt men toe geroepen.

Alles is voor te stellen als men wat tegen het paudom zou hebben zoals dat in de dagen van Luther gestalte kreeg; maar nu is er niets op aan te merken integendeel.Hulde voor deze Paus,een man Gods.Hij zegt altijd maar weer Jezus Christus alleen daar moeten we zijn,De Verrezen Heer is onze enige hoop en zaligheid.

Ga jij nou eens leren spellen Sacerdos! En houd op met dat sekte! hamer.gif

Ik erken niet het ambt Paus zoals dat nu wordt uitgevoerd. Ik heb er al veel over gezegd en ben wel een beetje klaar, want het ging mij om een mening en niet om onderling moddergooien en elkaar uitmaken voor sektelid ed.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wat ik een beetje onnozel vind, is dat jullie dingen die een ander gezegd heeft en waarop ik gereageerd heb, voor MIJN voeten gooien. Ik had het niet over z'n auto, ik reageerde hier alleen op.

Ik had het niet over werkweek, ik reageerde hier alleen op.

Ik had het niet over zijn persoonlijke bezittingen, maar over geld dat hij vanuit zijn ambt zou kunnen aanwenden om de wereld problematiek aan te pakken.

Maar dat doet hij ook! Net zoals JPII zijn macht heeft aangewend om in het Oost-blok veranderingen tweeg te brengen. Trouwens, met geld smijten is lang niet altijd de beste oplossing.smile.gifChina komt niet onder de indruk van die paar euro die de Paus en het vaticaan tot haar beschikking heeft.

Quote:

Waarom mag ik het uiterlijke vertoon van de katholieke kerk niet ijdel vinden? Dat is mijn mening.

Maar verdiep je eens in de redenen daarvoor, probeer eens begrip op te brengen voor andere denkbeelden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als een man of 4 valt over uitspraken van een persoon dan ligt het natuurlijk niet aan de schrijfvaardigheid van die persoon, maar aan de leesvaardigheid van de 4 personen.

Dat daar oa een priester student tussen zit, een leraar die bijna afgestudeerd is en een universitair afgestudeerd persoon maakt verder niet uit, hun leesvaardigheid is beneden peil.

Zelfreflectie lijkt me hier ver te zoeken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ga jij nou eens leren spellen Sacerdos! En houd op met dat sekte!
hamer.gif

Ik erken niet het ambt Paus zoals dat nu wordt uitgevoerd. Ik heb er al veel over gezegd en ben wel een beetje klaar, want het ging mij om een mening en niet om onderling moddergooien en elkaar uitmaken voor sektelid ed.

Ik vraag me af wat je definitie van respect is als je ongefundeerde beschuldigingen jegens de paus plaatst. Natuurlijk erken je het Petrus-ambt niet: als dat wel zo was dan was je wel belijdend katholiek. Dat is echter nog geen reden om onjuiste beschuldigingen te plaatsen aan het adres van de paus.

Daarbij heb je wel gelijk over de toonzetting van Sacerdos' posts naar jou. Dat keur ik ook zeker niet goed.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Broeders,

Ik ga enigszins het boetekleed aantrekken. Ik ken de huidige paus nog niet voldoende om over hem een gedegen mening te hebben. Ik hoop dat hij zijn ambt vervult zoals Jezus het aan Petrus heeft opgedragen. Ik neem mijn woorden terug als het gaat om de huidige Paus, want hij moet zijn kans nog krijgen.

Zolang hij het evangelie verkondigt, zijn macht aanwendt om de zwakken te helpen, wereldleiders aanspreekt op hun verantwoording en z'n gezicht laat zien op plekken waar mensen honger lijden en in de problemen zitten, steun ik hem!


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Dat heb ik idd ook al gezegd.
yes.gif

Maar discipel reageert blijkbaar, helaas, alleen op wat hem uitkomt.

ThomasM, Je bent een administrator en je kunt geen respect opbrengen voor mensen die zich binnen de grenzen van discussie voeren bewegen? (zie eerdere post) Ik scheld niet, vloek niet, schreeuw niet en gooi er geen discriminerende termen uit (zoals Sacerdos dat wel doet). Kortom ik gedraag mij binnen de regels van dit Forum. Als je mij hierom niet respecteert vind ik je een slechte administrator!

Ik mag toch wel een andere mening hebben?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Als een man of 4 valt over uitspraken van een persoon dan ligt het natuurlijk niet aan de schrijfvaardigheid van die persoon, maar aan de leesvaardigheid van de 4 personen.

Dat daar oa een priester student tussen zit, een leraar die bijna afgestudeerd is en een universitair afgestudeerd persoon maakt verder niet uit, hun leesvaardigheid is beneden peil.

Zelfreflectie lijkt me hier ver te zoeken.

Klets niet, jullie achtergrond doet niet ter zake. Wat ik niet begonnen ben, ben ik niet begonnen. Wat ik niet gezegd heb, heb ik niet gezegd.

Hoe je het ook wendt of keert. engel.gif


Samengevoegd:

Quote:

Het woord respect verliest al zijn betekenis op deze manier. Het lijkt wel een rap.
puh2.gif

Respect moet er altijd zijn. Zonder dat kun je dit Forum wel sluiten. We zijn hier om van elkaar te leren en niet om een kleine oorlog te voeren over onze geloofsbelevingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid