Spring naar bijdragen

Wat voor studie doe jij?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 73
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Quote:

Kom jij echt aan die studielasturen dan? Ken geen enkele student die dat haalt eigenlijk. De meesten sluiten zich 1 week voor het tentamen op, ik ook.. soms 2 week.. en leer dan 10 uur per dag ofzo .. zelfs met 2 week zit ik nog maar op 140 uur .. Kan me echt niet voorstellen dat je 236 studielast-uren nodig hebt voor 1 tentamen!

Voor tentamens werkt dat 'opsluiten' wel I guess.

Maar ik heb laatst werkcolleges gehad waar de opdrachten het cijfer maken, daar was ik wel ongeveer de tijd die er voor stond kwijt denk ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Saxion hogeschool Enschede noemt m'n studie graag "Life Science Engeneering & Design Intergrated Product Development", maar het is gewoon een combinatie van werktuigbouwkunde en industrieel product ontwerpen. Kan ik heel goed achtbaanontwerper mee worden
big-smile.gifbig-smile.gifbig-smile.gif

Bij hbo's is het idd hip om er vage engelse namen aan de studies te geven zo dat niemand meer wat voor studie het is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

[...]

Voor tentamens werkt dat 'opsluiten' wel I guess.

Maar ik heb laatst werkcolleges gehad waar de opdrachten het cijfer maken, daar was ik wel ongeveer de tijd die er voor stond kwijt denk ik.

Heb je het uitgerekend? Wil niet betweterig doen hoor, maar ben nieuwsgierig of het mensen wel eens echt lukt. smile.gif Heb ook wel eens vakken gehad waarvan ik dacht dat ik zo lang bezig was geweest, veel meer dan anderen, maar dan nog zit je niet aan die norm.. Volgens mij is het gewoon onrealistisch.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben er vrij zeker van dat ik zelf alleszins niet aan die norm kom.

Bij ons houden ze wel een studietijdmeting waarbij studenten kunnen bijhouden hoeveel tijd ze in hun vakken steken zodat de universiteit kan zien of die studie-uren een beetje kloppen en daar blijkt dat er toch best wel mensen zijn die aan die norm komen, maar misschien overschatten veel mensen zichzelf gewoon.

Link naar bericht
Deel via andere websites

het aantal uren dat voor een vak staat zijn het aantal college-uren, plus voorbereiding. Op de EUR rekenen ze ongeveer 5 pagina's per uur. Wat de norm is voor het schrijven van een paper weet ik niet. Er zijn zeker wel een aantal vakken geweest waar ik meer uren voor heb gestudeerd dan de norm. Het probleem is dat die vakken juist de leuke vakken zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Heb je het uitgerekend? Wil niet betweterig doen hoor, maar ben nieuwsgierig of het mensen wel eens echt lukt.
smile.gif
Heb ook wel eens vakken gehad waarvan ik dacht dat ik zo lang bezig was geweest, veel meer dan anderen, maar dan nog zit je niet aan die norm.. Volgens mij is het gewoon onrealistisch.

Niet uitgerekend.

Ik kreeg voor dat vak 5 studiepunten en het koste me zo'n 2 dagen per week exclusief de werkcolleges (zo'n 4 uur per week).

Maar dat is dus dat ene vak waar ik die tijd mee bezig was. Het vak sloot niet af met een tentamen en het eindigde iets eerder dan andere vakken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kom beslist niet aan de norm. Maar Nederlands studeren in Groningen is dan ook best wel een eitje. Ik heb in het eerste jaar hard gewerkt en daarna heb ik maar wat aan gelummeld. Tussendoor wat godsdienstwetenschap gedaan en hoewel m'n cijfers niet slecht waren, kreeg ik wel een flinke tik van mijn luilakkerij bij Nederlands knipoog_dicht.gif. Bij GW zal ik flink wat meer moeten doen dan bij Nederlands. Maar dat mag ook wel. Het enige vak dat bij mij is blijven hangen, is het vak waarvoor ik het meeste werk moest verzetten.

Ik ben nu aan het afstuderen, maar ik doe niet heel veel. Het is veel als ik één dag per week bezig ben. Als ik onderzoek doe, ben ik wel meer bezig natuurlijk, maar ik kan me er maar moeilijk toe zetten steeds achter mijn bureautje te zitten om de literatuur te verwerken. Zo saai! Ik ben er gewoon zat van :P.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

In Nijmegen?

in Utrecht

Quote:
Ik ben naar een voorlichting geweest, maar vond het nogal zweverig klinken (kon ook aan de vrouw van de voorlichting en het feit dat ik al 5 uur bezig was liggen hoor
knipoog_dicht.gif
)

mwah... valt wel mee, maar dat komt omdat mijn Master heel erg richting informatica gaat. Dan is het juist gewoon heel abstract, wiskundig en technisch.

Er lopen soms wel heel zweverige types rond widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik studeer Taal en Cultuur van Latijns Amerika in Leiden.
smile.gif

Klinkt idd interessant. Ik wist niet eens dat er zo'n studie bestond. Is dat niet 'gewoon' Spaans? Bij ons in Groningen maakt Spaans onderdeel uit van Romaanse Talen en Culturen smile.gif.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Klinkt idd interessant. Ik wist niet eens dat er zo'n studie bestond. Is dat niet 'gewoon' Spaans? Bij ons in Groningen maakt Spaans onderdeel uit van Romaanse Talen en Culturen
smile.gif
.

De hoofdtaal is idd Spaans, en in het tweede jaar kan je ook Portugees en/of quechua kiezen. Bovendien krijg je ook alles over de cultuur van Latijns Amerika (het is dus ook het spaans van latijns Amerika) dus geschiedenis enzo. Letterkunde en taalkunde is ook gericht op Latijns Amerika.

Ik vind het tot nu toe de vakken erg leuk, maar ik ben niet tevreden over het grote niveau verschil. Mij werd aan het begin van het jaar verteld dat ik zonder voorkennis van het Spaans aan de studie kon beginnen, maar dat kan dus eigenlijk niet. Waardoor ik min of meer een soort 'achterstand' heb die ik maar zelf moet zien weg te werken. Mijn grammatica boek is helemaal in het Spaans en van de 25 mensen uit mijn module zijn er maar 4 zonder voorkennis. De rest kan het allemaal gewoon maar waren te lui (ja ik neem het ze echt kwalijk) om een niveau toets te doen waardoor ze nu niet een module hoger zitten (maar dat dus wel kunnen). Dat enorme niveau verschil is echt heel vervelend. Ik heb dat ook meerdere keren aangekaart bij mijn mentor en bij de studie coördinator, en volgend jaar (als het voor mij dus niks meer uit maakt :P) gaan ze de niveau toets aan het begin van het jaar verplichten, zodat de verschillen binnen een module niet meer zo groot zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid