Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 70
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Ironisch toch, dat CU het toch heeft gedaan met het homo issue (laatst ook weer een felle uithaal in dat top 2000 programma) terwijl het juist de CU was die in het kabinet heeft aangedrongen extra aandacht te besteden naar het geweld richting homo's.

ongeveer twee derde deelt de mening van lont. Lont zit ook nog steeds in de partij. En rouwvoet had een paar uur nodig om een standpunt in te nemen in de kwestie. En hij nam uiteraard uiteindelijk een standpunt in wat niet tot een politieke dood leidde. Ik vond het allemaal wat verdacht. Martha heeft vast nog wel ergens een filmpje waarin de SGPleden hun ware kleuren laten zien trouwens.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ach weet je: natuurlijk is het kinderachtig van me om de CU te bashen ennuh maar 37% heh? vind ik nog een vrij aardige score. Wat als maar 37% vond dat Joden geen bestuurlijke functie kunnen vervullen? of vrouwen? of negers? Dan was het allemaal weer anders geweest. Maar ik maak me weinig illusies als het CU het voor het zeggen kreeg. Dag met je handje naar het homohuwelijk om mee te beginnen.

Maar even afgezien van homoseksualiteit heb ik sowieso niet zoveel met de CU. Zo denkt het clubske een vinger in de pap te moeten krijgen in mijn recht op zelfbeschikking, vinden ze dat religie een plaats heeft in de politiek etc etc.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat we met respect moeten spreken over homoseksuelen.

Ze worden nogal gauw in een hoekje gedrukt. Het gaat hier beste mensen over mensen. Dat er coalitiebelangen meespelen en achterbanbelangen meespelen moge duidelijk zijn. Verstandig dat ze niet over één dag ijs gaan met een standpuntbepaling over homoseksuelen en bestuursfuncties... Nuance en voorzichtigheid gevraagd. Pas dan kan er duidelijk komen. Laten we alles in de juiste volgorde plaatsen

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

Het CU vind het weer nodig om homo's op één lijn te zetten met junks, kinderverkrachters en fraudeurs. Dit matige excuus voor een politieke partij zou zijn subsidie maar eens kwijt moeten raken denk ik. Ach er staan nog wel meer dingen in die ik bedenkelijk vind

Quote:

"philip van den berg" schreef het volgende:

Fluwelen revolutie in de ChristenUnie- door Philip van den Berg

Homoseksualiteit ligt gevoelig in de ChristenUnie en daarom beraadslaagt de commissie-Cnossen nu over een gedragscode voor bestuurders en politici van de ChristenUnie. Maar eigenlijk liggen de conclusie en het advies van de commissie-Cnossen al vast, meent Philip van den Berg, evangelisch christen en lid van de CU. Morgen komt de werkgroep 'Evangelischen' van de ChristenUnie bijeen om een bijdrage te leveren aan de commissie-Cnossen. Die commissie moet in de zomer 2008 met een advies komen over de vraag, of en hoe de ChristenUnie haar bestuurders en politici kan aanspreken op hun gedrag en leefwijze. Vertegenwoordigers uit de landelijke politiek en het landelijk bestuur zullen morgen bij het overleg aanwezig zijn.

De afgelopen periode 'moesten' verschillende landelijke CU-vertegenwoordigers duidelijk hun mening ventileren in de media. Toevallig handelde het telkens over 'het debat' dat door mevrouw Lont is ontvlamd. Dit leidde tot allerlei reacties in de partij, de maatschappij en de media.

Hoewel de discussie zich sterk richt op het thema 'homofilie en bestuur', is het verstandig om alles in een breder perspectief te plaatsen. Hiervoor is de commissie-Cnossen in het leven geroepen. Het opstellen van een dergelijke gedragscode is een goed initiatief. Het is vandaag de dag niet altijd eenvoudig de handen schoon te houden en niet mee te gaan in de gangbare denk- en werkwijze in onze samenleving.

Een ander wezenlijk aspect is dat de ChristenUnie de Bijbel ziet, erkent en belijdt als het Woord van God. Dat is een goede reden om onszelf niet alleen als politicus of bestuurder onder de loep te nemen. Juist als christen is het onze roeping en taak om Jezus Christus te vertegenwoordigen als ambassadeur in onze samenleving.

Bewogenheid

Daarom verdient het opstellen van een gedragscode in een breed verband alle lof en medewerking van de partij en haar leden. Hetzelfde geldt voor de werkgroep 'Evangelischen'. Haar initiatief om een zinvolle bijdrage te leveren aan het werk van de commissie getuigt van bewogenheid, betrokkenheid en verantwoordelijkheidsbesef.

Desondanks luister en lees ik, als christen uit evangelische kring, met kromme tenen naar uitspraken van de belangrijkste vertegenwoordigers van de ChristenUnie. Voorzitter Peter Blokhuis benadrukte in de aanloop van het Uniecongres, dat de partij ,,geen mensen weert uit functies op grond van hun homoseksuele gerichtheid''. Partijleider André Rouvoet onderstreepte dat standpunt meermalen in de media en op het partijcongres. ,,Ik zeg het nog maar eens in alle helderheid: de ChristenUnie sluit geen mensen uit om wie ze zijn. En we laten ons de beschuldiging van discriminatie ook niet aanleunen.''

In zijn toespraak benadrukte Rouvoet ook dat liefde de houding van de ChristenUnie moet bepalen bij het interne debat en naar buiten toe. Hij verwees daarbij naar de Unieverklaring, waarin staat dat de partij zich laat aansporen door Gods opdracht Hem en onze medemensen lief te hebben. ,,Net als de samenleving en net als de gemeente van Christus kent ook de ChristenUnie een rijke verscheidenheid aan betrokken mensen. Verscheidenheid in kerkelijke en in sociale achtergrond, in opvattingen, in kleur en óók in seksuele gerichtheid. Wat al die leden verbindt is de aanspreekbaarheid op het Woord van God.,, ( Nederlands Dagblad, 19 november 2007)

Mede door deze laatste zinsnede krijg ik persoonlijk en als vertegenwoordiger van de werkgroep 'Evangelischen', sterk de indruk dat door een fluwelen ®evolutie de ChristenUnie het lastig vindt vast te houden aan de Bijbel en haar principes.

Natuurlijk mag wat mij betreft een homoseksueel lid worden van de ChristenUnie. Hetzelfde geldt voor jan en alleman, welke achtergrond hij of zij ook heeft. Ieder mens mag lid worden van een partij als de ChristenUnie.

Verslaafde

Alleen kan niet iedereen optreden als 'ambassadeur' van de ChristenUnie in de samenleving. Dat hangt af van de levensstijl die iemand er op nahoudt. Dit geldt zowel voor een fraudeur, een verslaafde en een homoseksueel als voor iemand die zijn gezin intimideert, zijn kinderen mishandelt of misbruikt.

Want het ambassadeur van Christus zijn heeft betrekking op alle relaties en verbanden binnen onze samenleving. Het Woord van God heeft niet alleen betrekking op 'de zondag', maar behoort verweven te zijn in ons dagelijks leven en in onze persoonlijke relatie met Hem.

Mijn voorlopige conclusie is, dat de komende tijd vriendelijk en beleefd geluisterd wordt naar de werkgroep 'Evangelischen', maar dat de kogel al door de kerk is. Een dergelijke bijeenkomst fungeert mijns inziens meer als een doekje voor het bloeden. Ik zal daarom niet vreemd opkijken wanneer over een niet al te lange tijd er bestuurders en politici rondlopen die een relatie onderhouden met iemand van hetzelfde geslacht en die tevens de ChristenUnie vertegenwoordigen. Een vorm van 'tunnelvisie', ook bij de huidige leiders van de ChristenUnie, leidt ertoe dat niet alleen de identiteit van de partij te grabbel wordt gegooid, maar eveneens het voortbestaan van de partij.

Bijbelgetrouw

Dat is een trieste en pijnlijke constatering. Zeker nu de CU als politieke partij geïnvesteerd heeft in haar relatie met de leden en de vertegenwoordigers van evangelische en pinksterkerken, waardoor velen van hen de ChristenUnie nog zien als een Bijbelgetrouwe politieke partij.

Ik hoop en bid dat komend jaar zal blijken dat ik te ver vooruitliep op de muziek.

Philip van den Berg neemt deel aan het overleg van evangelische CU-leden met de commissie-Cnossen.

link

Heeft U een teiltje? (denk de kotssmoley er zelf even bij)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het CU vind het weer nodig om homo's op één lijn te zetten met junks, kinderverkrachters en fraudeurs.

In alle gevallen gaat het om iets waarvan de meeste christenen geloven dat het iets zondigs is, dat wil evenwel niet zeggen dat het allemaal om gelijke gevallen gaat en niemand wil kinderverkrachting gelijkstellen aan homoseksualiteit.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Alleen kan niet iedereen optreden als 'ambassadeur' van de ChristenUnie in de samenleving. Dat hangt af van de levensstijl die iemand er op nahoudt. Dit geldt zowel voor een fraudeur, een verslaafde en een homoseksueel als voor iemand die zijn gezin intimideert, zijn kinderen mishandelt of misbruikt.

Vooral dit stukje waarin homo's weer gelijkgesteld worden met kinder misbruikers, verslaafden en mensen die hun gezin terroriseren is om te kotsen.

Maar goed hij is ook maar evangelisch en net als dieven, moordenaars en kinderverkrachters weten zij ook niet helemaal waar ze mee bezig zijn.

De CU is er in iedergeval weer knap stil over en accpeteert dit soort gedachtengoed gewoon in haar partij, ook al gaat het rechtstreeks tegen de basisbeginselen van de bijbel in.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]
[/b]
Vooral dit stukje waarin homo's weer gelijkgesteld worden met kinder misbruikers, verslaafden en mensen die hun gezin terroriseren is om te kotsen.

Dat worden ze niet, net zomin als ik vermoed dat ze kinderverkrachters en fraudeurs aan elkaar gelijk stellen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dat worden ze niet, net zomin als ik vermoed dat ze kinderverkrachters en fraudeurs aan elkaar gelijk stellen.

Tuurlijk wel, ze worden totaal onnodig in dezelfde zin genoemd. Zie mijn tweede zin, wedden dat er nu al een TR onderweg is van een evangelische user die zwaar beledigd is omdat ik aan het bashen zou zijn, terwijl ik evangelischen helemaal niet *kuch* gelijkstel aan kinderverkrachters en moordenaars.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Tuurlijk wel, ze worden totaal onnodig in dezelfde zin genoemd.

Niet onnodig, kwetsen wellicht wel. Het punt dat het betreffende lid waarschijnlijk poogt te maken is dat homoseksualiteit vanuit bijbels oogpunt vanzelfsprekend een zonde zou moeten zijn, net zoals fraude vanzelfsprekend een zonde is.

Quote:

Zie mijn tweede zin, wedden dat er nu al een TR onderweg is van een evangelische user die zwaar beledigd is omdat ik aan het bashen zou zijn, terwijl ik evangelischen helemaal niet *kuch* gelijkstel aan kinderverkrachters en moordenaars.

Ja, whatever.

Overigens is het goed om nog eens op te merken dat dit een stuk is van een individueel lid die ontevreden is met de te verwachten koers van de CU.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Niet onnodig, kwetsen wellicht wel. Het punt dat het betreffende lid waarschijnlijk poogt te maken is dat homoseksualiteit vanuit bijbels oogpunt
vanzelfsprekend
een zonde zou moeten zijn, net zoals fraude vanzelfsprekend een zonde is.

Als hij dat punt had willen maken had hij gewoon kunnen zeggen "dat homoseksualiteit volgens hem vanuit bijbels oogpunt zondig is ". Dat is hem niet genoeg want ieder mens is immers zondig, hij probeert door het gebruik van moordenaars en kindermisbruikers in dezelfde zin, homoseksualiteit hieraan gelijk te stellen en een extra nare bijsmaak te geven.

Quote:
Overigens is het goed om nog eens op te merken dat dit een stuk is van een individueel lid die ontevreden is met de te verwachten koers van de CU.

Een individueel lid dat mede namens een christelijk groepering in een overleg oorgaan zit van de CU. Dus niet als individu maar als vertegenwoordiger.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hj, stop maar weer met het bashen van evangelischen.

Sorry, lees het nog een keer en begrijp voor deze keer nou eens dat het in dit geval een voorbeeld betreft en geen bashen.

Waar bash ik trouwens? Ik stel evangelischen toch niet gelijk aan moordenaars en kindermisbruikers, ik geef alleen aan dat vanuit mijn standpunt gezien ze net als moordenaars en kindermisbruikers niet helemaal weten waar ze mee bezig zijn. Daarmee niks te nadelen van evangelischen natuurlijk, ze passen denk ik "vanuit mijn standpunt" gezien niet helemaal binnen het christendom net als andere mensen die tegen het christendom handelen.

Pijnlijk he... Leer hiervan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Sorry, lees het nog een keer en begrijp voor deze keer nou eens dat het in dit geval een voorbeeld betreft en geen bashen.

Waar bash ik trouwens? Ik stel evangelischen toch niet gelijk aan moordenaars en kindermisbruikers, ik geef alleen aan dat vanuit mijn standpunt gezien ze net als moordenaars en kindermisbruikers niet helemaal weten waar ze mee bezig zijn. Daarmee niks te nadelen van evangelischen natuurlijk, ze passen denk ik "vanuit mijn standpunt" gezien niet helemaal binnen het christendom net als andere mensen die tegen het christendom handelen.

Pijnlijk he... Leer hiervan.

Ho, rustig...het wat in dit geval niet aanvallend bedoeld. Mocht ik verkeerd lezen, excuses. Zorg er in dit geval dan voor dat je niet gáát bashen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Weet je, christenen, nazi's en moslimextremisten hebben iig één ding gemeen: ze vinden het leuk om kinderverkrachters en homo's in één zin te noemen en ze impliciet doch opzettelijk aan elkaar te linken.

Pijnlijk heh?

En op dezelfde manier is HJ bezig duidelijk te maken dat het ontzettend laag is om mensen die niemand kwaad doen gelijk te stellen aan tuig van de richel. Iedereen die op het CU stemt moet zich serieus afvragen of dat wel zo'n goede partij is. Ze schofferen mensen omdat dat in één of ander boek iets staat wat te walgelijk is voor woorden (ja homo's afmaken (Lev 22:18 of 18:22) is een walgelijke tekst). Een boek (Leviticus dus) wat voor de rest gewoon genegeerd wordt. Leuk zo,n partij van onderbuikgevoelens waarvan de hoofdman viceprecident is... Nou hopelijk gaat JPB niet binnenkort dood want anders hebben we homofoobje Rouwvoet al leider van het land. Dat is ongeveer even leuk als herhaaldelijk met een vleesvork in je oog prikken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou, ik zie Rouvoet niet als voorvechter voor mijn rechten hoor. Je doet nu net of ie holebiemancipatie mogelijk heeft gemaakt. Voor een CU-er zal ie wel meevallen, maar kom op: hij distancieert zich niet bepaald overtuigend van bijvoorbeeld een Lont of de vele andere CU-ers met rare ideeën. En binnen de CU is er nog altijd een discussie of holebi's wel volwaardig genoeg zijn voor bestuurposities en dit zonder onderliggend wetenschappelik onderzoek.

Overigens is een deel van de onredelijkheid van mij om een punt te maken. Namelijk dat het heel onprettig is om in één zin genoemd te worden met criminelen waar jij niets mee te maken hebt maar waaraan men jou wil linken.

En kom niet met de theorie dat homoseksualiteit een zonde is en die andere dingen ook en dat alle zonden gelijk zijn, want dan hadden ze wat zondes moeten noemen die minder gevoelig liggen. Geen kindermisbruik wat voor de meeste mensen één van de ergste misdaden is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

hij distancieert zich niet bepaald overtuigend van bijvoorbeeld een Lont of de vele andere CU-ers met rare ideeën. En binnen de CU is er nog altijd een discussie of holebi's wel volwaardig genoeg zijn voor bestuurposities en dit zonder onderliggend wetenschappelik onderzoek.

mee eens.. ik vind de vaagheid van Christenunie zwaar irritant.. zeg waar je voor staat (of ik t er nou mee eens ben of niet) maar hou het allemaal niet zo vaag om zoveel mogelijk kiezers achter je te houden..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

mee eens.. ik vind de vaagheid van Christenunie zwaar irritant.. zeg waar je voor staat (of ik t er nou mee eens ben of niet) maar hou het allemaal niet zo vaag om zoveel mogelijk kiezers achter je te houden..

Duidelijkheid verschaffen is ook een van de doelen van de gedragscode die nu wordt onderzocht.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Duidelijkheid verschaffen is ook een van de doelen van de gedragscode die nu wordt onderzocht.

Nou duidelijkheid.... Ik denk dat ze een manier zoeken om zo dicht mogelijk bij hun standpunt te komen zonder politiek zelfmoord te plegen. Ik denk dat ze het met opzet vaag houden en zullen houden. Kom op, zo moeilijk is het niet om een standpunt in te nemen over homoseksualiteit.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Nou, ik zie Rouvoet niet als voorvechter voor mijn rechten hoor. Je doet nu net of ie holebiemancipatie mogelijk heeft gemaakt. Voor een CU-er zal ie wel meevallen, maar kom op: hij distancieert zich niet bepaald overtuigend van bijvoorbeeld een Lont of de vele andere CU-ers met rare ideeën.

Enig begrip voor zijn positie is niet verkeerd hoor, hij beweegt zich hier in een mijnenveld. Enerzijds de overtuiging van de meeste leden dat homoseksualiteit een zonde is waaruit voor een deel uit volgt dat homoseksuele leden geen functie zouden moeten bekleden, anderzijds de leden, soms zelf homoseksueel, die denken dat homoseksualiteit, binnen een vaste relatie, niet zondig is en dat homoseksuelen wel een functie kunnen bekleden. Ook speelt mee dat men deel uitmaakt van de regering en men niet wil discrimineren.

Quote:

En binnen de CU is er nog altijd een discussie of holebi's wel volwaardig genoeg zijn voor bestuurposities en dit zonder onderliggend wetenschappelik onderzoek.

Maar er is discussie, het is een verbetering tov. tien jaar geleden of tov. de SGP.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Nou duidelijkheid.... Ik denk dat ze een manier zoeken om zo dicht mogelijk bij hun standpunt te komen zonder politiek zelfmoord te plegen. Ik denk dat ze het met opzet vaag houden en zullen houden. Kom op, zo moeilijk is het niet om een standpunt in te nemen over homoseksualiteit.

Jij zult toch, na een periode op dit christelijke forum, enig idee hebben van de gevoeligheid die nog steeds rond het thema homoseksualiteit ligt binnen christelijke kringen, zeker in evangelische kringen. Dus tot een standpunt is wel degelijk moeilijk, men wil inderdaad geen politieke zelfmoord plegen door of de evangelische achterban van zich te vervreemden of de wat gematigdere achterban van zich te vervreemden samen met een groot deel van het politieke establishement waaronder coalitiepartners. Daarbij komt ook nog dat men een eerlijke bijbelse visie wil vertegenwoordigen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid