Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Datis zo: hij zit in een lastige positie waarbij iedere concrete uitspraak tot verlies lijdt. Ik kan de ironie er wel van waarderen natuurlijk widegrin.gif. Ik denk dat hij zich het beste kan uitspreken voor volledige integratie van holebi's. Ik denk dat het christendom daar sowieso wel heen gaat binnen afzienbare tijd en dat de meeste christenen homofilie en homoseksualiteit niet meer zien als een politiek issue.

Nog een aanvulling: Dat zou tot verlies lijden in de eerste instantie, maar op de langere termijn tot meer politieke geloofwaardigheid en zo. Mede door de ongelukkige uitspraken over holebi's is de CU nu het lachertje van NL.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 70
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]

Dat worden ze niet, net zomin als ik vermoed dat ze kinderverkrachters en fraudeurs aan elkaar gelijk stellen.

Ik moet eerlijk zijn dat ik ook plaatsvervangende schaamte voel bij zo'n zin en dat ik het eens ben met oa MC (goh... waar hebben we dat eerder gezien... big-smile.gifbig-smile.gif )

Het is ondoordacht.

ondanks wat je wellicht wil overbrengen:

Het ligt er te dik bovenop dat je ze wel op 1 lijn zet.

En wie het dan ook doet? Een schrijver? Rouvoet? Wie dan ook?

Ik vind dat verachtelijk.

Juist met zo'n precair onderwerp moet je heel voorzichtig zijn met woorden. Je moet niet door een of andere marketing retoriek proberen je punt te maken.

Hier wordt alleen geprobeerd om begrip te kweken, door ernstige delicten te noemen als reden om iemand te weren (iets waar heel Nederland zich waarschijnlijk mee kan identificeren) en vervolgens roepen dat voor Homoseksualiteit binnen de CU hetzelfde geldt, omdat dat nou eenmaal de religieuze overtuiging is.

Ook al is het "maar" 37 procent. Ik vind het verachtelijk. En als dat de weg is die de CU inslaat, zijn ze mijn stem de volgende keer kwijt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het CU laat zich wel kennen. Aan de ene kant willen ze duidelijk maken dat ze een punt hebben. Een holebi doet namelijk verkeerde dingen met zijn/haar edele delen nét als een kinderverkrachter, hebben waarschijnlijk een verminderde moraal nét als een kinderverkrachter en zijn geestelijk niet helemaal in orde nét als een kinderverkrachter. Van kinderverkrachters kun je je terecht afvragen of je ze op bepaalde posities wilt heen dus van holebi's ook. Dat is de achterliggende gedachte.

De oplettende lezer die het hier mee ens is pikt dit op en voelt zich gesteund, De oplettende lezer die het hier niet mee eens is pikt dit ook op, maar kan er niet echt iets tegen inrengen omdat er niets expliciet gezegd wordt. En de onoplettende lezer zal vermoedelijk ook wel onewust associaties maken.

Deze tactiek is redelijk geslepen maar ook behoorlijk laf. Ik denk dat het op zich niet zo erg is dat veel christenen homoseksualiteit zondig vinden, maar die associatie met kinderverkrachters is zum kotsen. Dat gaat veel te ver en is onnodig kwetsend bovendien. Als ik hier RK geestelijken gelijkstel aan kinderverkrachters dan zijn de rapen in de boot die aankomt terwijl de poep de ventilator raakt ook gaar. en terecht.

Sorry, maar ik wil niet vergeleken worden of geassocieert worden met een onmens die het om één of andere reden nodig vind om zijn geslachtsdeel bij een kind naar binnen te proppen. Sorry voor de expliciete weergave, maar daar komt het uiteindelijk dus wel op neer.

Overigens is het eigenlijk te stompzinnig voor woorden, omdat ze de jonge christenen van zich vervreemden die homosex al dan niet als zondig zien, maar voor de rest het niet linken naar de rest van de vermogens van holebi's. Dit vooral omdat homo's steeds meer in de openbaarheid treden en het veel vaker voorkomt dat jonge christenen openlijke holebi's in de vriendenkring of zelfs familie hebben. Ik edoel de dinosaurussen die blijkaar de partij leidden kun je nog wel warm maken voor het schofferen van holebi's, maar de jonge generatie en dus je toekomst jaag je wel weg. En dat allemaal voor iets waar de samenleving geen last van heeft. In feite een onbestaand probleem.

Link naar bericht
Deel via andere websites

"de homo" stemt sowieso geen CU widegrin.gif

De CU neemt geen duidelijk afstand van teksten en mensen die "de homo" als de meest verschrikkelijke zondaar op de wereld beschouwen en ze in 1 zin noemen met moordenaars en kindermisbruikers. Alles voor het partij-belang en natuurlijk veel belangrijker het kweken van zoveel mogelijk 'rouvoet kinderen' om zoveel mogelijk gezonde blanken christelijke kindertjes te kweken in Nederland. Ik snap wel dat ze zich dan niet druk maken over hun leden die er alles aan doen om minderheden te bashen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik had ergens een filmpje liggen waar een paar CU-ers weer eens leuk mijn verhaal bevestigen. Ik zal kijken of ik het terug kan vinden. Let wel: dit is geen aanval op jou of het christendom. Als je even terugleest lees je ook dat ik zeg dat de jongere generaties christenen mi heel anders tegen de zaak aankijken.

Het CU fluit zijn aanhang niet terug als ze dit soort dingen zeggen en neemt uberhaupt geen standpunt in in de hele kwestie. Maar goed dat is hun verlies denk ik. Ik kan er iig niet mee zitten als ze hierdoor aanhang verliezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het CU neemt uberhaupt geen standpunt in in de hele kwestie.

Ik vind het nogal laf.. sta ergens voor of niet maar hou het niet allemaal zo vaag. Zo'n christelijke partij zou zich niks moeten aantrekken van verlies van eventuele kiezers maar gewoon zelf een sterke mening moeten hebben. Of die nou homoseksualiteit goedkeurt of niet..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ze hebben geen standpunt omdat de meningen binnen de partij sterk verdeeld zijn. In welke zin is dat laf?

omdat een partij zich over dit soort belangrijke onderwerpen niet vaag moet houden.. Juist als er discussie over een bepaald onderwerp is zul je toch tot een standpunt moeten komen. Nu lijkt het erop dat ze iedereen te vriend willen houden en dus met alle winden meewaaien..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou ja, ik ben wel redelijk over Lont heen. En de CU heeft er niet zo goed aan gedaan om haar niet te schofferen. Maar echt serieus neem ik haar niet. Als zij met hum haar werkverleden nog kritiek durft te hebben op het sexleven van anderen is eigenlijk hilarisch en is in huize MC inspiratie geweest voor best veel (vnlk politiek incorrecte) moppen.

Maar goed hoewel ik verongenoegd mokkend wacht tot de volgende CU-er ons verlicht met zijn of haar mening heb ik wel mijn mening iets bijgesteld.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Nou ja, ik ben wel redelijk over Lont heen. En de CU heeft er niet zo goed aan gedaan om haar niet te schofferen. Maar echt serieus neem ik haar niet. Als zij met hum haar werkverleden nog kritiek durft te hebben op het sexleven van anderen is eigenlijk hilarisch en is in huize MC inspiratie geweest voor best veel (vnlk politiek incorrecte) moppen.

Maar goed hoewel ik verongenoegd mokkend wacht tot de volgende CU-er ons verlicht met zijn of haar mening heb ik wel mijn mening iets bijgesteld.

Beetje triest om iemand te veroordelen op haar verleden muur.gif Ze zegt toch gewoon zelf dat dat een foute tijd was? Dus iedereen die ooit ergens mee de fout is ingegaan mag vervolgens geen kritiek meer leveren op anderen of een afwijkend standpunt hebben van jou? verbaasd.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Beetje triest om iemand te veroordelen op haar verleden
muur.gif
Ze zegt toch gewoon zelf dat dat een foute tijd was? Dus iedereen die ooit ergens mee de fout is ingegaan mag vervolgens geen kritiek meer leveren op anderen of een afwijkend standpunt hebben van jou?
verbaasd.gif

Ik ben geen christen dus ik ben ook niet zo van de vergeven en vergetenmentaliteit. Zeker als iemand zo hoog van de toren afblaast dan zal ik daar zijn om haar fijntjes te wijzen op wat ongerechtigheden in haar eigen leven. Natuurlijk mag ze kritiek hebben, maar ik mag dat ook heh? En zij oordeelt wel vanuit een heel zwakke positie.

Overigens heb ik niets tegen prostituee's trouwens. Het is denk ik zelden een verstandige beroepskeuze, maar het is niet altijd handig om als ex-prostituee een sexuele moraalridder uit te hangen. Dan heb je al snel de lachers op je hand zeg maar...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik zal de volgende ex-junk die op mijn zusjes middelbare school de moraalridder komt uithangen vriendelijk, doch dringend verzoeken niet zo belachelijk te doen en op te hoepelen. Vandaar dat in holebiland heel wat wenkbrouwen omhoog gingen

Nou als zo iemand vind dat rokers en matige drinkers geestelijk dood verklaard moeten worden, ja dan is dat niet onverstandig. Maar dat is natuurlijk ook een kwestie van moraal. Wat mij betreft is heroineprostitutie over het algemeen gezien onwenselijker dan homoseksualiteit. Veel onwenselijker voor zowel de persoon zelf als zijn/haar omgeving.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid