Spring naar bijdragen

Het grote centrale Benny Hinn topic


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 83
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]

Ik vertrouw Billy Graham ook niet hoor haha...

Ik weet niet waarom, het is een voorgevoel, ik vertrouw alleen Jezus en mensen bij wie ik een 'goed gevoel' heb...

Een beetje respectvoller mag ook wel. Weet je wel over wie je het hebt?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Drogreden justidee, want dan hoef je naar niemand toe meer respect te uiten, want straks als de antichrist er is...

Terzijde: ik vond je opmerking niet van weinig respect getuigen. Als zeggen dat je iemand niet vertrouwt al respectloos is, tsja, kortom ik vind dat Mr. Emilio ontzettend overdrijft.

Nou idd, terwijl Mr. Emilio hetzelfde over Benny zegt, dat hij zijn zieke hamster niet eens voor hem liet bidden...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Benny Hinn is volgens mij typisch zo'n persoon die begint in Jezus' Naam en zich 100% aan God wijdt, en daarna niet weet hoe hij met zijn bekendheid om moet gaan. Zo zijn er namelijk ook wel andere bekende mensen, een voorbeeld:

Een man (Onno) die ik ken had 20 jaar geleden gehoord over een geweldige man, als hij voor je bad kwam het altijd goed en er gebeurden heel veel wonderen waar hij was enz enz. Nou, zo hoorde Onno die twintig jaar lang allemaal verhalen over die preker die helemaal geweldig waren. Na die twintig jaar (dus ongeveer een jaar geleden) kon Onno de preker ontmoeten, ze hadden een gesprek met zijn tweeen, de preker vroeg aan Onno of hij voor hem mocht bidden, dat mocht. Toen die preker voor Onno aan het bidden was, had hij de hele tijd het gevoel dat hij naar achter werd geduwd door de preker. Het gebed voelde ook niet goed aan, en hij was blij toen hij weer weg mocht.

Wat bleek nou, de preker was twintig jaar geleden heel erg vol van God en deed alles is Zijn Naam, er gebeurden wonderen, mensen werden genezen enzovoorts. Alleen kon hij niet met zijn 'macht' om en begon heel veel foute dingen te doen, waardoor hij was afgedwaald van God en geen werk meer kon verrichten in de naam van Jezus. Maar om toch die schijn te houden, duwde hij dus mensen naar achter in zijn gebed om het te laten lijken dat ze in de Geest vielen en hij bleef maar goede preken houden.

Ik weet niet of het ook zo zou kunnen zijn met Benny Hinn, want verder ken ik hem ook niet goed, daar mogen jullie over oordelensmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Volgens mij komt hij gewoon in zijn eigen naam in plaats van De Naam Van Jezus, hij is gewoon uit op eigen eer

Justidee, heb je Benny zelf weleens horen preken? Want doorgaans zijn die websites met een vooringenomen houding en schieten ze Benny compleet af.

Ik ben zelf laatst in Ahoy geweest, en wat je nu zegt klopt namelijk niet. Als je ziet dat mensen massaal hun harten aan Jezus geven, dat Benny het evangelie preekt, en dat er dan genezingen plaatsvinden! En dan zie ik een man die nederig is, en niet gericht op zich zelf.

@ Friquesmile.gif Gave post! Lekker duidelijk

Blessings, Arjan

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Andere vraag:

krijg jij wereldwijd stadia vol, heb je ingang bij veel wereldleiders en veranderen levens in jouw omgeving?

Is dat énige maatstaf voor vrucht dan? Hoeveel aanhangers hadden de profeten dan? Hoeveel wereldleiders luisterden naar Mozes? Vele geloofshelden, waaronder die uit de Schrift, hadden te maken met vervolging, bespotting, minachting, en velen stierven de marteldood. Geen wereldleider die naar hen luisterde, en een aantal kregen het stadion pas vol toen ze daar gemarteld en gedood werden door diezelfde wereldleiders.

En hoe kun je nu meten hoeveel levens iemand veranderd? Kun jij in het persoonlijk leven van al die aanhangers van Benny Hinn kijken? Natuurlijk, enthousiaste verhalen genoeg, maar hoe staan die mensen in het leven over tien jaar? Daar hoor je nooit van. Bovendien kan God door jou en mij ook vele levens veranderen, zonder dat wij het doorhebben. Pas na de dood zullen we werkelijk onze vruchten zien.

De successen van Benny Hinn zeggen mij dus niets. Zo kent elke religie haar eigen goeroe's of leermeesters, met een waanzinnig groot publiek en spectaculaire getuigenissen. Ik kijk dan liever naar wat Benny Hinn nu eigenlijk doet en wat hij nu eigenlijk leert. Voor mij is het dan volkomen duidelijk dat hij handelt in strijd met de katholieke traditie, en zo nog wel meer christelijke tradities. En daar flink aan verdient ook.

Voor degenen die een goed, serieus beeld willen hebben van hoe Benny Hinn in zijn diensten te werk gaat, zie

.
Link naar bericht
Deel via andere websites

God is Geest!!!

Het Koninkrijk van God is Geestelijk!

Als God jouw zegent in deze wereld is dat in eerste instantie de Geest. Geen genezingetjes en dan ineens Hallelujah Benny is een held! Ik geloof niks van die leugens, ik geloof zelf dat satan een duistere energie is die de leugen is, de duisternis is, de dood is. En ik geloof ook dat die leugen in materiele energie zich kan manisfesteren, ik geloof ook dat mensen die zijn 'genezen' dus ook echt de lul zijn omdat ze de leugen dan ook echt geloven en inderdaad 'groot' kunnen worden in een satanisch religieus systeem zoals ik ook iemand heb meegemaakt in een pinkstergemeente die ook genezen was tijdens een trancesessie en satan kiest die mensne blijkbaar uit: Nu is hij de leider in het celgroepje waar ik in zat. Je kan twee kanten op: antichrist of Jezus! Die eerste is een leugenaar, en zal groot in het oog van onwetenen zijn en de andere groot in het oog van wijzen en God, maar als Licht in duisternis heb je het moeilijk in Babylon System vol van corruptie en leugens en begeertes en lust en ontucht en bloedzuigerij. Maar dat heeft Onze Heiland toch gezegd: Het is een moeilijke en smalle Weg en slechts weinigen vinden hem.


Samengevoegd:

We zouden zich eigenlijk nieteens met Benny Hinn bezig moeten houden, omdat wij naar het Licht moeten zoeken en niet de duisternis moeten betwijvelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is nou net het kenmerk van ene valse profeet, dat hij net doet alsof dus echt mensen aan het twijvelen brengt, maar ik persoonlijk geloof er geen snars van, en ik denk dat het ook niet van belang is om daarmee bezig te zijn of ie nou wel of niet een echte Goddelijke man is die in de Naam van De Schepper komt. Ik geloof het iig niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee daarom zou ik ook niets moeten zeggen en mijn mening voor mijzelf laten, ik denk dat dat echt zoiets is als parels voro de zwijnen gooien, of zo wijs als een slang en argeloos (naief) als een duif. Maarja, ik ben ook in deze wereld dus wordt ook telkens weer verleid door die satan, die mij al 32 jaar weet weg te houden van Het Licht, maar eindelijk begin ik het hele spelletje een beetje te begrijpen, maar het is wel moeilijk idd.


Samengevoegd:

dit klinkt vast wel arrogant smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik zeg niet dat jij een zwijn ben hoor maar ik ben met dingen bezig waar ik dus eigenlijk niet mee bezig hoort te zijn, maar ja, zo gek is dat niet want Gods Wil zou ook zijn dat ik in het paradijs zou zijn maar hij heeft nou eenmaal een tegenstander die ons een leugen voorhoud en die is overal om je heen als je in Jezus ben, zoals Het Licht in duisternis, de Waarheid in de leugens, en Het Levende onder de doden. Ik leef echt wel een klein beetje in controversie, ik identificeer me al meer met De Geest in plaats van alle stof om mij heen (het vlees, het vleseijk denken: Babylon!)

Licht in duisternis, Waarheid in leugens, Levende onder de doden, ellendige onder de 'gelukkigen', arme tussen de 'rijken', 'vervloekte' onder de 'gezegenden', 'verlorene' onder de 'gereddenen', en idd: 'martelaar' onder de 'beulen'...

maar niets is zoals het lijkt, for we live in babylon, en de heerser in babylon is satan (de vader van de leugens, de duisternis en de dood). De leugen is dat de dood sterker is dan Het Leven, en de leugen meer 'waar' is dan de Waarheid, maar ik heb een rotsvast vertrouwen in Onze Schepper!!

Weer redelijk offtopic trouwens sorry ik laat me weer gaan geloof ik, wel verwijder het maar weer dan smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dat is nou net het kenmerk van ene valse profeet, dat hij net doet alsof dus echt mensen aan het twijvelen brengt, maar ik persoonlijk geloof er geen snars van, en ik denk dat het ook niet van belang is om daarmee bezig te zijn of ie nou wel of niet een echte Goddelijke man is die in de Naam van De Schepper komt. Ik geloof het iig niet.

Hinn is volgens mij absoluut géén valse profeet. Ik weet niet waar jij je bewijs vandaan haalt, maar het wordt tijd dat je deze bewering onderbouwt.

Dat ik eerder gezegd heb dat ik Hinn nog niet voor mijn zieke huisdier zou laten bidden neem ik geenzins terug.

Ik vind 's mans praktijken en met name wat hij eraan verdient nog altijd xeer dubieus, maar omhem een valse profeet te noemen gaat me te ver.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid