Spring naar bijdragen

Het grote centrale Benny Hinn topic


Aanbevolen berichten

Omdat God hem waarschijnlijk deze verantwoording heeft gegeven.

En uiteraard vind ik wel dat hij zich mach verantwoorden tegen over zijn crew.

Uiteindelijk vind ik het een Gods kwestie en geen mens kwestie, het is en blijft geld wat was bedoeld voor het koninkrijk van God en niet voor de mens.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 83
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Sjaloom Booster,

Als Benny misbruik heeft gemaakt van de goedgevigheid van zijn gelovigen, door zich niet aan de regels te houden, dan heeft hij zich wel degelijk te verantwoorden tegenover deze mensen. Niet alleen op juridisch gebied, maar ook op christelijk gebied. Je kunt niet God en je naasten los verkrijgen; als je hebt gezondigt, dan breng je ook áltijd schade toe aan je medemens, hoe dan ook.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Ok, laten we nu eens de positieve dingen behandelen. Het is altijd zo leuk om de negatieve kanten te belichten. Er zijn mensen die niet genezen zijn. Nee, dat klopt. Genas Jezus iedereen? Nee, ook Jezus genas niet iedereen. Ok, dan is Hij dus geen man van God. (dat is de redenatie die hier door klinkt) Dit is dan dus ook een beetje onzin om alleen op de niet-genezingen te ''bashen''.

Dus een nieuwe stelling. Wat vind je goede dingen van Benny Hinn. Of wat voor goede dingen zijn er binnen zijn bediening?

Ik zal van start gaan: Ik vind het geweldig om te zien dat er zoveel mensen oprecht God zoeken en vinden! Ik vind het dan dus ook geweldig om te zien dat met zo'n ''miracle-crusade'' ook zoveel mensen God gevonden hebben. Dat er mensen weldegelijk genezen zijn. (van wat voor ziekte dan ook) Het is gewoon echt super dat er mensen genezen maar bovenal is het het mooist dat er mensen tot geloof komen. Dat mensen opgebouwd worden tijdens de crusades!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het geweldig om te zien dat Benny Hinn via slimme marketing een (nieuwe) doelgroep heeft aangeboord die bereid is zijn exclusieve levensstijl te onderhouden zonder daar iets voor terug te hoeven hebben, of iig niet klagen als de verwachtingen niet voldaan worden. Daar is commercieel inzicht voor nodig.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op het eerste gezicht is dit weer de zoveelste parasitaire levensvorm die zich voed met menselijke goedgelovigheid en geld. Op een soort placeboeffect na lijken gebedsgenezingen geen resultaat te hebben. Een bekend argument tegen is dat god nooit geamputeerden wil genezen maar altijd mensen met moeilijk te bewijzen klachten.

Het enige wat echt lijkt te genezen is benny's armoede. Op zich heb ik helemaal geen probleem met mensen die tonnen verdienen aan goocheltruckjes (hans klok) maar zeg er ook bij dat het goocheltruckjes zijn en parasiteer niet op de hoop van uw zieke medemens.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Quote:

Mat 9,35

Jezus trok rond langs alle steden en dorpen, hij gaf er onderricht in de synagogen, verkondigde het goede nieuws over het koninkrijk en
genas iedere ziekte en elke kwaal.

Mat 12,15

Jezus besefte dat en week uit naar elders. Grote massa?s mensen volgden hem, en
hij genas hen allen.

Handelingen 10, 37-38

U weet wat er in heel het Joodse land is gebeurd, hoe het begon in Galilea, hoe God, na de doop waartoe Johannes opriep, Jezus uit Nazaret met de heilige Geest heeft gezalfd en met kracht heeft bekleed. Hij trok als weldoener door het land en
genas iedereen
die in de macht van de duivel was, want God stond hem bij.

Bij deze de teksten waarin ik toch heel duidelijk lees dat Jezus langs alle steden en dorpen trok en daarbij genas 'iedere' ziekte en 'elke' kwaal.

Bedankt voor deze post! Goed om te zien dat er ook mensen zijn die vanuit dit perspectief een duidelijk en helder standpunt kunnen schrijven.

Algemene reactie op dit onderwerp:

Of Hinn wel of niet zuiver bezig is, is moeilijk te zeggen. Zelf ben ik niet voor en niet tegen. Als je werkelijk wilt weten of iemand zuiver bezig is, zul je het zelf moeten onderzoeken. Het heeft geen zin om meningen van anderen als 'waarheid' aan te nemen. Je weet immers niet wat het motief is van degene die de informatie als 'waarheid' naar buiten brengt. Ook daarin moet je je niet laten leiden door je gevoel.

Lees als je dat relevant vind ook eens 1 Korinthiërs 1 en 2.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Algemene reactie op dit onderwerp:

Of Hinn wel of niet zuiver bezig is, is moeilijk te zeggen. Zelf ben ik niet voor en niet tegen.

Dat kan natuurlijk niet, als je niet vóór hem bent, dan is dat ook een keuze en ben je dus tégen hem. copper2.gifknipoog_dicht.gif

Quote:
Als je werkelijk wilt weten of iemand zuiver bezig is, zul je het zelf moeten onderzoeken. Het heeft geen zin om meningen van anderen als 'waarheid' aan te nemen. Je weet immers niet wat het motief is van degene die de informatie als 'waarheid' naar buiten brengt. Ook daarin moet je je niet laten leiden door je gevoel.

Lees als je dat relevant vind ook eens 1 Korinthiërs 1 en 2.

Hoe zou je het zelf willen onderzoeken? En waarom kan je wel op jezelf vertrouwen maar niet op anderen? Ik als mensje heb namelijk ook slechts beperkte vermogens, en word sowieso beïnvloed, ook ik kan niet in het hoofd van Hinn kijken. Uiteindelijk gaat iedereen uit van een mengsel van eigen oordeel (intuïtie) en indrukken die van allerlei kanten op je af zijn gekomen. Zo probeer je goed van fout te scheiden. Wat Hinn betreft, weet ik hem niet zo te plaatsen, dus loop ik maar niet achter 'm aan. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dat kan natuurlijk niet, als je niet vóór hem bent, dan is dat ook een keuze en ben je dus tégen hem.
copper2.gifknipoog_dicht.gif

Laat ik het dan zo zeggen: Ik ben niet voor of tegen hem. Ik heb mijn mening nog niet kunnen bepalen omdat er te veel tegenstrijdigheden zijn in de informatie die ik heb. bye.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid