Spring naar bijdragen

Het grote centrale Benny Hinn topic


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 83
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Weet je...

Mijn instelling is.. als je niet zeker weet of iets van God komt... hou je handen er dan maar van af.. Dan zal het je geen schade toebrengen. Dat doet het nog eerder door hierover in discussie te gaan.

Als Benny Hinn een valse profeet is, dan weet God dat. Dan is het ook aan God om te oordelen. Zo niet, valt er niets te oordelen.

Zolang daar niets over bewezen wordt (waarvan ik bewijs van God zelf verwacht als het zo is), laat het voor wat het is. Het enige waarvan ik kan begrijpen waar je dan moeite mee hebt, is het meegaan van mensen hierin.. Zij, die blijkbaar per definitie veel in Benny zien..

Ook daarin mogen wij het van God verwachten. En ik zeg niet dat dat neit via mensen gebeurt..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ongelovelijk dit :o ...

Ik kan me zo enorm verbazen over wat er hier allemaal gezegt word

weet je dat. De meesten hebben hun oordeel over Benny Hinn allang klaar staan, vinden het een valse profeet, of zeggen "IK vind dat een genezing of een aanraking van God zo niet hoort te gaan" ...

Het is ook precies zoals het dan gezegt word .. IK vind of IK denk. God past niet in ons straatje van denken, Ja Hij werkt op veel verschillende manieren en vaak niet zoals wij het bedenken. Waarom is iedereen vandaag de dag zo ongelovelijk sceptisch tegen over genezingen of aanrakingen van God. In de bijbel was het aan de orde van de dag. Jezus genas weken lang elke middag elke zieke in het dorp waar hij was..

Ik denk dat we eerst maar is bij onszelf moeten afvragen hoe dicht wij nou eigelijk bij God leven. Hoezeer God ons kan gebruiken in ons leven hier op aarde... Wat is de laatste keer dat God door jou heen heeft gewerkt om iemand te genezen? Wanneer heb jij voor het laatst over straat gelopen en vluchten de demonen van je weg of genazen mensen in je schaduw? ...

Ik bedoel, de discipelen maakte het allemaal mee! Hebben wij niet precies dezelfde opdracht gekregen van Jezus?! Heeft Jezus niet gezegt dat wonderen en tekenen ons zullen volgen?! Heeft Jezus niet gezegt dat wij grotere dingen zullen doen als Hijzelf?! ... En dan gebeurt het en dan gaan we het lopen afkraken omdat het niet in ons beeld past van hoe iets zou horen te gaan.

Ik vind het helemaal niet raar als iets onderzocht word. 'nderzoek alles en behoud het goede' zeggen we dan. Maar gewoon je oordeel al klaar hebben terwijl het gros hier Benny Hinn niet kent, nog nooit in een dienst van hem is geweest dat vind ik gewoon weg niet kunnen..

Ik ga liever aan mijn eigen relatie met God werken, groeien in mijn gaven, groeien in geloof... Groeien in de bestemming die God voor mij heeft dan dat ik andermans gaven, bestemming of geloof ga zitten afkraken hier op het forum...

mvg,

Jelle

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Waarom is iedereen vandaag de dag zo ongelovelijk sceptisch tegen over genezingen of aanrakingen van God. In de bijbel was het aan de orde van de dag. Jezus genas weken lang elke middag elke zieke in het dorp waar hij was..

Je geeft zelf het antwoord al. 'Jezus' genas (al kan ik nergens vinden dat hij elke zieke genas in elk dorp), dus je moet denk ik erg uitkijken met mensen die zichzelf dezelfde eigenschappen toedichten als 'Jezus', vooral degene die zich met hun genezende gave op de borst kloppen. En zeg nou zelf, de bijeenkomsten van Benny Hinn, zijn ook een orgasme van zelfverheerlijking. Overigens niet alleen van Benny Hinn, maar ook van de massa die op een wonder hoopt en bij iets dat erop lijkt gaat roepen, zie je wel, God is groot en IK was erbij.

Dus als jij me kan uitleggen waarin Benny Hinn op gelijke voet staat met Jezus dan ben ik erg benieuwd naar je uitleg.

Quote:
Ik denk dat we eerst maar is bij onszelf moeten afvragen hoe dicht wij nou eigelijk bij God leven. Hoezeer God ons kan gebruiken in ons leven hier op aarde... Wat is de laatste keer dat God door jou heen heeft gewerkt om iemand te genezen? Wanneer heb jij voor het laatst over straat gelopen en vluchten de demonen van je weg of genazen mensen in je schaduw? ...

Geen flauw idee, en eerlijk gezegd boeit het me voor geen meter, waarom zou ik God willen doorgronden? Ter zelfverheerliking van mezelf, zo van, 'zie je nou wel ik ben een goed Christen/mens van God werkt door mij heen?'

Ik heb veel meer respect vooor mensen die gewoon hun leven leiden en zich om anderen bekommeren, dan voor mensen die alleen maar roepen dat ze denken dat God dit en dat en zus en zo doet.

Quote:
Ik bedoel, de discipelen maakte het allemaal mee! Hebben wij niet precies dezelfde opdracht gekregen van Jezus?! Heeft Jezus niet gezegt dat wonderen en tekenen ons zullen volgen?! Heeft Jezus niet gezegt dat wij grotere dingen zullen doen als Hijzelf?! ... En dan gebeurt het en dan gaan we het lopen afkraken omdat het niet in ons beeld past van hoe iets zou horen te gaan.

Afkraken doet niemand, van realisme en zelfkritiek is nog nooit iemand slechter geworden, en helaas is dat in sommige christelijke kringen verboden. Want tja, zoals de teksten hierboven zien wij Christenen onszelf dus als groter dan Jezus zelf en daar past geen kritiek of realisme in.

Quote:
Ik vind het helemaal niet raar als iets onderzocht word. 'nderzoek alles en behoud het goede' zeggen we dan. Maar gewoon je oordeel al klaar hebben terwijl het gros hier Benny Hinn niet kent, nog nooit in een dienst van hem is geweest dat vind ik gewoon weg niet kunnen.

Ben ik met je eens, mijn sceptisme is gebaseerd op wat Youtube filmpjes en het door de mand vallen van een aantal anderen van dit soort predikers.

Quote:
Ik ga liever aan mijn eigen relatie met God werken, groeien in mijn gaven, groeien in geloof... Groeien in de bestemming die God voor mij heeft dan dat ik andermans gaven, bestemming of geloof ga zitten afkraken hier op het forum...

euh... discussie is geen afkraken. Groeien in je gaven is vaag, groeien in je bestemming is vaag... kortom gewoon gelul in de ruimte.

Je kunt wel groeien in je geloof, juist de mensen hier op het forum met de meeste kennis over het christelijk geloof, dat zijn ook de mensen met de meest realistische kijk op het geloof het meest tolerant en het minst veroordelend.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mat 9,35

Jezus trok rond langs alle steden en dorpen, hij gaf er onderricht in de synagogen, verkondigde het goede nieuws over het koninkrijk en genas iedere ziekte en elke kwaal.

Mat 12,15

Jezus besefte dat en week uit naar elders. Grote massa’s mensen volgden hem, en hij genas hen allen.

Handelingen 10, 37-38

U weet wat er in heel het Joodse land is gebeurd, hoe het begon in Galilea, hoe God, na de doop waartoe Johannes opriep, Jezus uit Nazaret met de heilige Geest heeft gezalfd en met kracht heeft bekleed. Hij trok als weldoener door het land en genas iedereen die in de macht van de duivel was, want God stond hem bij.

Bij deze de teksten waarin ik toch heel duidelijk lees dat Jezus langs alle steden en dorpen trok en daarbij genas 'iedere' ziekte en 'elke' kwaal.

---

Ik probeer ook niet te zeggen dat we God moeten leren kennen zodat wij uiteindelijk aan de wereld om ons heen kunnen laten zien: Kijk eens hoe heilig ik wel niet eens moet zijn voor God om mij zo te gebruiken.

Helemaal niet zelfs. Ik bedoel dat wij onder de Genade van God / Heilige Geest en door het Kruis waar Jezus aan is gestorven in de zelfde kracht mogen wandelen als dat Jezus deed. Niets vaags of raars aan, gewoon wat de Bijbel zegt, gewoon wat Jezus zegt! Als wij gehoorzamen aan de opdracht die Jezus ons gaf, net zoals hij die opdracht aan de discipelen gaf: Ga er op uit, verkondig het koninkrijk van God, genees de zieken en drijf demonen uit.

Als wij in geloof aan die opdracht gehoorzamen dan zal dezelfde Geest die Jezus heeft doen opstaan uit de dood en die nu in ons woont, ook met ons meegaan, net zoals Hij met de discipelen is meegegaan.

Dan bedoel ik dus niet dat je er op uit moet gaan, naar je werk, naar je school, naar weet ik veel waar en dan denken, laat ik vandaag maar is gaan bidden voor genezing voor die en die mensen in de hoop dat de mensen om je heen je op een voetstuk zullen plaatsen. Maar dan bedoel ik er op uit gaan, je onder de mensen begeven, en je uit barmhartigheid, uit bewogenheid ( zoals vaak ook word gezegt dat Jezus bewogenheid voelde voordat hij zich in de schare begaf om daar mensen te genezen ) voor de verlorenen, de zieken en de armen de grootheid van God kan laten zien. Dat je kan laten zien, "kijk, ik als klein nietig mensje, met zoveel foute dingen nog in mijn leven, leef onder de genade van God, Hij heeft mij vergeven zodat ik U kan vertellen over het Koninkrijk van God"..

(( mssn niet helemaal een reactie op je vraag maar dit is wat er uiteindelijk uit kwam smile.gif.. ))


Samengevoegd:

Mat 9,35

Jezus trok rond langs alle steden en dorpen, hij gaf er onderricht in de synagogen, verkondigde het goede nieuws over het koninkrijk en genas iedere ziekte en elke kwaal.

Mat 12,15

Jezus besefte dat en week uit naar elders. Grote massa’s mensen volgden hem, en hij genas hen allen.

Handelingen 10, 37-38

U weet wat er in heel het Joodse land is gebeurd, hoe het begon in Galilea, hoe God, na de doop waartoe Johannes opriep, Jezus uit Nazaret met de heilige Geest heeft gezalfd en met kracht heeft bekleed. Hij trok als weldoener door het land en genas iedereen die in de macht van de duivel was, want God stond hem bij.

Bij deze de teksten waarin ik toch heel duidelijk lees dat Jezus langs alle steden en dorpen trok en daarbij genas 'iedere' ziekte en 'elke' kwaal.

---

Ik probeer ook niet te zeggen dat we God moeten leren kennen zodat wij uiteindelijk aan de wereld om ons heen kunnen laten zien: Kijk eens hoe heilig ik wel niet eens moet zijn voor God om mij zo te gebruiken.

Helemaal niet zelfs. Ik bedoel dat wij onder de Genade van God / Heilige Geest en door het Kruis waar Jezus aan is gestorven in de zelfde kracht mogen wandelen als dat Jezus deed. Niets vaags of raars aan, gewoon wat de Bijbel zegt, gewoon wat Jezus zegt! Als wij gehoorzamen aan de opdracht die Jezus ons gaf, net zoals hij die opdracht aan de discipelen gaf: Ga er op uit, verkondig het koninkrijk van God, genees de zieken en drijf demonen uit.

Als wij in geloof aan die opdracht gehoorzamen dan zal dezelfde Geest die Jezus heeft doen opstaan uit de dood en die nu in ons woont, ook met ons meegaan, net zoals Hij met de discipelen is meegegaan.

Dan bedoel ik dus niet dat je er op uit moet gaan, naar je werk, naar je school, naar weet ik veel waar en dan denken, laat ik vandaag maar is gaan bidden voor genezing voor die en die mensen in de hoop dat de mensen om je heen je op een voetstuk zullen plaatsen. Maar dan bedoel ik er op uit gaan, je onder de mensen begeven, en je uit barmhartigheid, uit bewogenheid ( zoals vaak ook word gezegt dat Jezus bewogenheid voelde voordat hij zich in de schare begaf om daar mensen te genezen ) voor de verlorenen, de zieken en de armen de grootheid van God kan laten zien. Dat je kan laten zien, "kijk, ik als klein nietig mensje, met zoveel foute dingen nog in mijn leven, leef onder de genade van God, Hij heeft mij vergeven zodat ik U kan vertellen over het Koninkrijk van God"..

(( mssn niet helemaal een reactie op je vraag maar dit is wat er uiteindelijk uit kwam smile.gif.. ))

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Benny Hinn een prima man met ene prima bediening, Ach ja fouten....die zal hij ook wel maken net zoals ik...ja ik jullie natuurlijk niet, Ik denk dat het hart van Benny best okey is.

Hoe komt het anders dat God zo aanwezig is in de meeting van Benny? waarom genezen kinderen met waterhoofden dan? waarom komen er mensen uit de rolstoel ect.

Heerlijk zoeen bediening dat is genade van God!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hoe komt het anders dat God zo aanwezig is in de meeting van Benny? waarom genezen kinderen met waterhoofden dan? waarom komen er mensen uit de rolstoel ect.

Wat ik al eens eerder gezegd heb, ik zie dagelijks op wonderbaarlijke wijze mensen uit hun rolstoel stappen, namelijk om een paar dozen bier van de stapel te tillen en hun karretje volstapelen, elke dag weer.

Nou is bier natuurlijk ook een goddelijke drank, dus dat zou deze wonderbaarlijke genezingen kunnen verklaren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jammer voor het wantrouwen in God!!!

Nou God stels vandaag de dag nog steeds mannen aan.

Wat is paulus dan in jou ogen en Petrus

Jammer van je negative kijk op wie weet wel aangestelde leiders door God..maar nee jij weet het natuurlijk beter dan God

Jij ziet precies wie wel of niet de man van God is. Waaom al die kritiek op de man??? God komt er wel mee klaar indien het niet juist zit in zijn hart

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Jammer voor het wantrouwen in God!!!

Nee niet in God wel in de mens.

Quote:
Nou God stels vandaag de dag nog steeds mannen aan.

En dat zijn degene die groots verschijnen op massa bijeenkomsten en genezingen zouden doen? Of zijn dat de mensen waar je niks over hoort en een bescheiden leven leiden?

Quote:
Jij ziet precies wie wel of niet de man van God is. Waaom al die kritiek op de man??? God komt er wel mee klaar indien het niet juist zit in zijn hart

Ik zie alleen een man op een nogal grootse manier verkondigd dat alles dat hij doet van God komt, dat daar verder zonder een realistische kijk op genezingen hordes christenen alles geloven zonder vragen te stellen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Nee niet in God wel in de mens.

Geen mens is te vertrouwen

Quote:
[...]En dat zijn degene die groots verschijnen op massa bijeenkomsten en genezingen zouden doen? Of zijn dat de mensen waar je niks over hoort en een bescheiden leven leiden?

Ieder heeft zijn eigen roeping en of bediening, dat noemen ze genade, wees maar blij dat jij niet zoeen bediening hebt......al die kritiek van mensen, er wordt namelijk alleen maar naar de slechte dingen gekeken maar we vergeten de goede dingen doe God doet door deze bediening En het gaat er niet om dat je gehoord wordt...het gaat erom dat een ieder doet wat hij moet doen. Hij bereikt duizende zielen met het evangelie, hij heeft al vele gezegend met vele zegeningen

Quote:
[...]Ik zie alleen een man op een nogal grootse manier verkondigd dat alles dat hij doet van God komt, dat daar verder zonder een realistische kijk op genezingen hordes christenen alles geloven zonder vragen te stellen.

Voor vragen is er meestal een pastoraal team. En vragen kan je altijd bij je voorganger/pastor neer leggen. En waarom zou Benny niet mogen verkondigen dat alles wat hij doet van God komt, als dat zijn overtuiging is laat hem dat dan geloven. Nog steeds ben ik van meening hij bereikt teminste wat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

een voorganger van een kerk is een bediening,

Kinderwerkers is een bediening

Dat wat benny hinn doet is bediening

of terwijl je bediend mensen met de zalving van Gods geest.

Zo kan ook de koffie hoek een bediening zijn, wij noemen dat de bediening van helpen, er zijn mensen die willen gewoon helpem in de kerk. En dat kan voor hun echt een bediening zijn naar andere mensen toe.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

God is Geest!!!

Het Koninkrijk van God is Geestelijk!

ik geloof zelf dat satan een duistere energie is die de leugen is, de duisternis is, de dood is. En ik geloof ook dat die leugen in materiele energie zich kan manisfesteren,

Je kan twee kanten op: antichrist of Jezus! Die eerste is een leugenaar,

maar als Licht in duisternis heb je het moeilijk in

naar het Licht moeten zoeken en niet de duisternis moeten betwijvelen.

Jammer dat ik dit zo laat lees en deze gast in actief is.

Mooie cursus gnostiek nosmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

een voorganger van een kerk is een bediening,

Kinderwerkers is een bediening

Dat wat benny hinn doet is bediening

of terwijl je bediend mensen met de zalving van Gods geest.

Zo kan ook de koffie hoek een bediening zijn, wij noemen dat de bediening van helpen, er zijn mensen die willen gewoon helpem in de kerk. En dat kan voor hun echt een bediening zijn naar andere mensen toe.

dus een bediening=vrijwilligerswerk met een goud randje noparty.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik sta open voor de werking van de Heilige Geest. Ik heb geen moeite met profetieen tijdens een dienst, met de 'ieder heeft iets' gedachte, met diensten waarin heel specifiek voor zieken wordt gebeden en waarin gedankt wordt als God geneest.

Ik vind praise muziek prachtig. Ik verheug me altijd op mooie momenten van aanbidding. Ik houd van het losse van charismatische kerken. Ik zie de onderlinge band en koester me erin.

Maar wat zie ik ook een hoop flauwekul, en erger nog, pure heidense filosofie!

Om te beginnen de 'zegen en vloek'gedachte. Dat je met woorden een concrete werkelijkheid kunt scheppen, wat niks anders dan tovenarij is.

Maar ook da je met woorden cq de juiste forumules zieken kunt genezen. Tuurlijk, men zegt dat de genezing van God komt. Maar waarom lijkt dat de ene genezingsdienst sprekend op de andere? Inclusief massa hypnose, geprogrammeerde climaxen, een grote rol voor muziek etc.? Omdat men a. een ander na-aapt en b. het idee heeft dat als men maar de juiste formule van een genezingsdienst volgt, het resultaat groter is dan dat er een ander programma wordt gevolgd. Heidens magisch denken, meer niet.

Trek zelf je conclusies maar als je Hinn ziet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...

Senaat VS gaat tv-dominees onderzoeken

Amsterdam – De financiële commissie van de Amerikaanse senaat start een onder- zoek naar de financiële handel en wandel van prominente televisiedominees. Vermoedelijk hebben zij de kerkelijke belastingvrijstelling gebruikt om een luxe leven te leiden.

Volgens de Amerikaanse nieuwszender CBS is de Republikeinse senator Grassley namens de financiële commissie een onderzoek begonnen naar zes televisiedominees, te weten Paula White, Joyce Meyer, Creflo Dollar, Eddie Long, Kenneth Copeland and Benny Hinn.

Zij zijn maandag per brief op de hoogte gesteld van het onderzoek. Vóór 6 december moeten zij stukken overleggen waaruit blijkt dat zij zich aan de financiële regels houden.

Een woordvoerder van televisiedominee Hinn zei dat zijn kerk zich beraadt op een gepaste reactie op het onderzoek. „Onze kerk voldoet aan de regels voor kerken en ideële organisatie, en dat zal zo blijven.â€

De senaatscommissie is het onderzoek gestart op basis van informatie van de Trinity Foundation in Dallas, een organisatie die religieuze groepen kritisch volgt, en strijdt tegen fraude en misbruik door kerken.

Een belangrijk kritiekpunt van de Trinity Foundation is de wijze waarop televisiedominees hun kerk hebben georganiseerd. De beslissingsbevoegdheid ligt vaak bij slechts een persoon of een familie.

Bron: link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Senaat VS gaat tv-dominees onderzoeken

Amsterdam – De financiële commissie van de Amerikaanse senaat start een onder- zoek naar de financiële handel en wandel van prominente televisiedominees. Vermoedelijk hebben zij de kerkelijke belastingvrijstelling gebruikt om een luxe leven te leiden.

Volgens de Amerikaanse nieuwszender CBS is de Republikeinse senator Grassley namens de financiële commissie een onderzoek begonnen naar zes televisiedominees, te weten Paula White, Joyce Meyer, Creflo Dollar, Eddie Long, Kenneth Copeland and Benny Hinn.

Zij zijn maandag per brief op de hoogte gesteld van het onderzoek. Vóór 6 december moeten zij stukken overleggen waaruit blijkt dat zij zich aan de financiële regels houden.

Een woordvoerder van televisiedominee Hinn zei dat zijn kerk zich beraadt op een gepaste reactie op het onderzoek. „Onze kerk voldoet aan de regels voor kerken en ideële organisatie, en dat zal zo blijven.â€

De senaatscommissie is het onderzoek gestart op basis van informatie van de Trinity Foundation in Dallas, een organisatie die religieuze groepen kritisch volgt, en strijdt tegen fraude en misbruik door kerken.

Een belangrijk kritiekpunt van de Trinity Foundation is de wijze waarop televisiedominees hun kerk hebben georganiseerd. De beslissingsbevoegdheid ligt vaak bij slechts een persoon of een familie.

Bron:

Best goed dat ze dat doen...

Maar ten alle tijde zal Benny of welke man of vrouw van God dan ook verandwoording aan god moeten afleggen en niet aan een mens. Uiteraard als er niet zorgvuldig met geld wordt omgegaan ben ik er het zeker mee eens als ze daar een stokje voor gaan steken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid