Jipperd 0 Geplaatst 19 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2010 Quote: Op zaterdag 19 juni 2010 12:22:12 schreef MarinusCopy het volgende: [...] Volgens die redenatie zouden achtbanen ook verkeerd zijn.... Link naar bericht Deel via andere websites
MarinusCopy 0 Geplaatst 19 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2010 Quote: Op zaterdag 19 juni 2010 20:58:23 schreef EulogÃa het volgende: Het bewijs is de Bijbel. Zolang mensen de Bijbel niet kunnen weerleggen, kunnen ze beter zwijgen. Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 5 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 5 juli 2010 Quote: Op maandag 05 juli 2010 10:25:17 schreef RobertF het volgende: Misschien is dat wel heel ouderwets, maar ook het woordje ouderwets is uiteindelijk zo nietszeggend als wat en alleen bedoeld om de ander de mond te willen snoeren, zonder deugdelijke argumenten te hoeven gebruiken en zo écht te hoeven nadenken. Link naar bericht Deel via andere websites
wateengedoe2 0 Geplaatst 9 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2010 Quote: Op zondag 08 augustus 2010 22:40:35 schreef Hongerige Wolf het volgende: [...] Ik vind 'praktiserend homoseksueel' trouwens stom; alsof ik een praktijk heb met een wachtkamer en een kleurhoek en zo. Maar goed. Link naar bericht Deel via andere websites
trialk 0 Geplaatst 9 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2010 Quote: Op maandag 05 juli 2010 11:46:14 schreef EulogÃa het volgende: [...] Kijk zoveel verder ' raken we al Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 10 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2010 Quote: Op dinsdag 10 augustus 2010 21:39:05 schreef Cornelius van Wijck het volgende: Je bent een vrouw, dan is ontsporing richting Depp toegestaan Zie je wel schat, CvW zegt het ook! Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 10 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2010 Foei! En dat van een diaken. Link naar bericht Deel via andere websites
Jon 0 Geplaatst 10 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2010 Nog een geniale van hongerige wolf: Quote: Op donderdag 05 augustus 2010 22:15:54 schreef Raido het volgende: Het is misschien flauw, maar ik was vanavond bij de Mac moest even snel wat eten halen. Stond in elk geval een Aziatisch meisje achter de balie, ze kwam later mijn Quarter Pounder brengen, ze sprak dat uit als Kwa-Tah-Pou-Dah.. Ik hoop niet dat dit komt doordat Engelse privedocenten geen native speakers zijn Quote: Op vrijdag 06 augustus 2010 08:52:50 schreef Hongerige Wolf het volgende: Kwam ze niet gewoon uit Den Haag? Link naar bericht Deel via andere websites
*nath* 0 Geplaatst 10 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2010 Die bovenste is van Raido Link naar bericht Deel via andere websites
Jon 0 Geplaatst 10 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2010 Quote: Op dinsdag 10 augustus 2010 23:47:48 schreef *nath* het volgende: Die bovenste is van Raido no sh*t sherlock Link naar bericht Deel via andere websites
Annatar 0 Geplaatst 11 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 11 augustus 2010 Quote: Op zondag 01 augustus 2010 15:50:26 schreef Cornelius van Wijck het volgende: bedappledankt! Ik heb zelden zo zitten lachen om een post. Geniaal in zijn eenvoud. Link naar bericht Deel via andere websites
JoostG 27 Geplaatst 12 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 12 augustus 2010 Quote: Op woensdag 11 augustus 2010 16:23:52 schreef RobertF het volgende: Je moet het dan ook als gedicht lezen, Iria: Hello Honey Hoe gaat het? I'am een jong meisje Van leeftijd Lang, sexy, romantisch, zorgzaam, lief, trouw Hartstochtelijke, emotionele En redelijk goed ook Bedacht met een uniek karakter En liefde Die ik uit kan geven Maar alleen om de juiste man Naar mijn hart Geliefden, Het lezen van mijn hart Je lijkt te zijn De zeer eerlijke en zorgzame man Darling Die ik heb geprobeerd En durf om te voldoen aan In mijn leven Om een affaire met zijn En ik hebben besloten Om dit medium te gebruiken Om u te laten weten dat I'am Geïnteresseerd in Relatie / Vriendschap Met you May worden kunt u Antwoord mij om me meer te vertellen Van de nieuwe dingen Die ik weet niet Ik hou van nieuwe dingen te leren. Wou dat ik had aan je Deur, bed, keuken, of zwembad Altijd u eraan te herinneren Van hoe ik zorgen Je liefde en Hoe ik zijn Durf je te ontmoeten Van aangezicht tot aangezicht Hoop dat je geest zal Nooit laat vallen Me een paar lijnen van woorden in mijn mailbox Zodat we het aandeel Van de ongenoegens van het leven Foto's of iets met meer betekenis In het leven met you Bye hoop van u te horen Binnenkort Met een liefdevolle glimlach Zeg nu zelf, dit is toch zuivere poëzie? Link naar bericht Deel via andere websites
wateengedoe2 0 Geplaatst 17 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2010 Quote: Op dinsdag 17 augustus 2010 14:59:16 schreef Andere Jas het volgende: Zij [gereformeerden] hebben formulieren van enigheid. Deze moet je op elkaar stapelen + enkele theologische werken waaronder de Institutie en als je op die stapel gaat staan reik je zo hoog dat je in de hemel belandt. Veel effectiever dan zingen met je te korte armen in de lucht [door evangelischen] Link naar bericht Deel via andere websites
Morphogenesis 4 Geplaatst 17 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2010 Link naar bericht Deel via andere websites
wateengedoe2 0 Geplaatst 17 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2010 En dan nog zeggen dat het de katholieken zijn die zichzelf de hemel in proberen te werken Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 26 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2010 Quote: Op donderdag 26 augustus 2010 17:35:18 schreef Bonaventura het volgende: Welke theoloog heeft jouw voorkeur? Quote: Op donderdag 26 augustus 2010 17:38:01 schreef WonderfulStar het volgende: Iriacynthe Erkenning! Eindelijk! Link naar bericht Deel via andere websites
Credible 0 Geplaatst 29 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 29 augustus 2010 Cornelius brengt weer eens de nodige structuur en duidelijkheid aan: Quote: Op zondag 29 augustus 2010 00:45:58 schreef Cornelius van Wijck het volgende: ben je katholiek: dan weet God niet alles, maar geeft er wel sterk de voorkeur aan dat je wat meer hoofdletters gebruikt. ben je gereformeerd/hervormd/luthers: natuurlijk weet God alles, en dat je deze ijdele vraag zou stellen was allang voorbeschikt. Dat niet iedereen naar de hel gaat is inderdaad erg genadig! ben je van de wat modernere takken: God weet alles, maar toch heb jij een vrije wil, en dat geeft allemaal niks, want we goochelen wel wat met tijd en God die daar binnen of buiten staat, en op het eind klopt het toch weer mooi. Precies wat ik nodig heb. Link naar bericht Deel via andere websites
MarinusCopy 0 Geplaatst 29 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 29 augustus 2010 Quote: Op donderdag 26 augustus 2010 18:56:00 schreef Iriacynthe het volgende: Erkenning! Eindelijk! Hippie-theologen doen het nu eenmaal goed in de laatste jaren voor 2012. Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 30 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 30 augustus 2010 in het vraag-maar-raak-topic stelt Aegron de vraag: "wat is sober?", met daarop het antwoord: Quote: Op maandag 30 augustus 2010 14:57:38 schreef Morphogenesis het volgende: Link naar bericht Deel via andere websites
Morphogenesis 4 Geplaatst 30 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 30 augustus 2010 Gelukkig, iemand snapte um Link naar bericht Deel via andere websites
aegron 0 Geplaatst 30 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 30 augustus 2010 Link naar bericht Deel via andere websites
WonderfulStar 0 Geplaatst 10 september 2010 Rapport Share Geplaatst 10 september 2010 Quote: Op vrijdag 10 september 2010 16:58:20 schreef Cornelius van Wijck het volgende: Boeiend hoe zoiets gaat. Je bent eigenlijk al jaren met iets bezig, je bent in gesprek, je schrijft om je gedachten te ordenen, je leest. En dan vandaag, op een buitengewoon saaie en druilerige vrijdagmiddag in de vrijdagmiddagfile (3 uur van Amsterdam naar huis) breekt het ineens door. Ik doorzie het. Waarom wij in de Eucharistie verlost worden Waarom buiten de Kerk geen heil is Waarom het huwelijk vruchtbaar moet zijn Waarom de hel leeg is en de hemel niet veel voller Waarom wat de Kerk leert waarheid is, en waarom al het andere ketterij is Waarom ketterij niet erg is voor de ketter Waarom zuurkool zuur is Waarom God eeuwig is en wij niet Waarom God in ons is Waarom de waarheid voor gelovigen zo moeilijk kenbaar is Waarom dit alles niet uit te leggen is, behalve dat van de zuurkool Link naar bericht Deel via andere websites
dingo 166 Geplaatst 10 september 2010 Rapport Share Geplaatst 10 september 2010 Wat in het vat zit verzuurt niet. Leg dat eens uit CvW! Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 10 september 2010 Rapport Share Geplaatst 10 september 2010 Quote: Op vrijdag 10 september 2010 17:29:53 schreef dingo het volgende: Wat in het vat zit verzuurt niet. Leg dat eens uit CvW! Het komt doordat zuurkool kool is die met melkzuurbacteriën wordt bewerkt. Daar wordt het zuur van! Link naar bericht Deel via andere websites
Morphogenesis 4 Geplaatst 13 september 2010 Rapport Share Geplaatst 13 september 2010 Quote: Op maandag 13 september 2010 12:05:27 schreef Raido het volgende: [...]De gereformeerde traditie is een behoorlijk pastorale traditie. Twijfel hoort bij geloven, bij gelovigen, bij christen zijn in een gebroken samenleving. Daarom durf ik ook te zeggen dat twijfel niet verkeerd is. Geloof en vertrouwen is beter, maar dat is er niet altijd. Er is niets slechter dan pastors en medechristenen die dan op je in gaan praten en zeggen dat je echt moet vertrouwen. Alsof die persoon dat niet al weet. Het is twijfelen aan jezelf. Niet aan Christus of aan de beloften van Christus, het Evangelie. De Bijbel is geen Ikea-handleiding of een boek met Wiskunde waar 'Schroef 1 in Plank B' moet of waar 1+1 twee is. Als er in de Bijbel staat: “Wij dan, gerechtvaardigd uit het geloof, hebben vrede met God door onze Here Jezus Christus, door wie wij ook de toegang hebben verkregen in het geloof†Hoef je niet instemmend te knikken, het eens te zijn om dit ook daadwerkelijk te geloven, het te leven daadwerkelijk die vrede te hebben. Dat is iets wat vaak vergeten word. Wanneer ik twijfel en niet weet wat ik met mijzelf moet en jij komt met een Bijbel tekst als “Geloof is de zekerheid der dingen die men hoopt en het bewijs der dingen die men niet ziet†aan kan ik zeggen: 'Klopt' ik ben het daar 'mee eens'. Mijn geloofsleven is echter niet zo objectief dat alles wat in de Bijbel staat direct geïncorporeerd is, onderdeel is, vast staat en blijft staan. Dat is overigens ook wat ik door de hele Bijbel zie staan en ik ben daar door getroost. Er zou niet hoeven te staan 'Houdt aan, grijpt moed' wanneer de apostelen, profeten, koningen allemaal heroïsche geloofsmastodonten waren. Erg goede post m.i. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten