Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Afgelopen voorjaar ging een gedeelte van mijn klas naar Londen. Ze kwamen terug als Starbucks-fans. Het is in de jaren '70 Amerika gestart als koffiebonen zaak en verkoopt sinds 20 jaar ook koffie en aanverwante dranken. Starbucks heeft nu meer dan 10.000 vestigingen, verspreid over bijna heel de wereld. In Nederland hebben we 2 Starbucks vestigingen; eentje in 't kantoor van Nike (niet voor publiek toegankelijk) en, sinds twee weken, eentje in de taxfree-zone van vertrekhal 1 op Schiphol.

For the record: na even googlen vond ik websites die 2-3 jaar geleden al riepen dat Starbucks naar Nederland moet komen, er is een (bachelor)scriptie over geschreven, de starbucks-fans-hyve telt momenteel meer dan 11.500 leden en de petitie om Starbucks naar Nederland te halen is ook al zo'n 5000 keer ondertekend.

Ik heb nog nooit Starbuckscoffee gedronken. Het schijnt geweldig te zijn, maar ik drink sowieso geen koffie. Naast tientallen soorten koffie zijn er ook de echte Starbucks-gebrande-koffiebonen, thee, gebak en andere etenswaren te verkrijgen.

Nou hebben we in Nederland van de DE-mensjes die met en thermoskan-rugzak op 't perron koffie verkopen. Ook kun je bij de kiosk koffie kopen en zo zijn er nog wat koffie to go concepten. Gaat Starbucks in Nederland aanslaan, mochten er bijv. filialen op de grote stations geopend worden, of is 't gewoon een rage, overgewaaid vanuit Amerika en is men er alleen zo positief over omdat het niet (goed) in Nederland te verkrijgen is en daarom iets 'exclusiefs' is om over te klagen? smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 119
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

De koffie van de treincatering en de kiosk is zeer matig. Ik heb wel 'ns bij Starbucks gedronken, geen idee meer waar eigenlijk, in een of ander buitenland vermoedelijk. Dat is zeker lekkere koffie, het grote verschil met de kiosk-troep is dat de koffie van Starbucks smaak heeft. (En 't is vast ook duurder.) Ik denk dat ze vooral van de restauraties en cafetaria's concurrentie zullen hebben, want die maken ook koffie die prima drinkbaar is.


Samengevoegd:

In welke zin is Starbucks trouwens veramerikanisering? Enige wat ik kan verzinnen is dat het in Amerika begonnen is, maar dat zijn zo veel dingen (mijn computer draait in dat geval op veramerikanisering).

Link naar bericht
Deel via andere websites

maw, t is het zoveelste amerikaanse concept dat naar NL komt. Wij schijnen hier een heel andere cultuur te hebben waarin het snel een bakkie koffie halen en door naar je werk niet past. En dat is m.i. in de loop van de tijd al veranderd, maar het is wel een van de protesten tégen Starbucks die ik gelezen en gehoord heb smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Koffie van Starbucks is ook niet je van het. Er zijn betere koffies te vinden en ik vraag me af of met al die smaakjes die Starbucks toepast het wel aan zal slaan in Nederland. Het concept dat je koffie kan halen voor onderweg of daar kan blijven plakken is wel prima.

Nu nog goede koffie... puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jaaaah, ik ben ook een mega-Starbucks fan. Ik heb in Engeland gewoond en ben er daar verslaafd aan geraakt. Vooral de frappucino en de Tazo-tea zijn echt top! Echt jammer dat er zo weinig Starbucks filialen in Nederland zijn. Ik ben geen liefhebber van amerikanisering en we hoeven ook geen starbucks op elke hoek van de straat. Maar minstens 2 in de grote steden zou al geweldig zijn! yes.gif

edit: overigens is het idd wel duur. 's morgens gewoon DE koffie en starbucks voor af en toe als je met vrienden/collega's/familie/whatever in de stad bent.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Liever vandaag dan morgen! party.gifparty.gifparty.gif

In Vancouver hadden we er om de 500 meter eentje zitten, lekker makkelijk om zaterdag ochtend even op de hoek van de straat een vers ontbijtje te halen...

Ja, het concept is leuk, je kunt er even snel iets voor onderweg halen of met een dik leesboek in de banken neerploffen. De koffie vond ik overigens smerig, maar dat boeit niet puh2.gif hehe de chocomelk was wel lekke.

Liefs Diaan

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Waarom?
smile.gif

Omdat er al genoeg erg leuke grand cafe's zijn waar je een broodje kunt eten en koffie kunt drinken vaak in een mooi gebouw, sfeervol ingericht. Een stukje cultuur zal doodgeconcurreerd worden en dus verdwijnen.

Dus nee ik zit er niet op te wachten, al die eenheidsworst.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben een ware koffie verslaafde. Maar ik vind die kiosk koffie al veel te duur (zeker gezien de kwaliteit). Ik geloof gelijk dat starbucks betere kwaliteit is, maar als de prijs dan ook gelijk zoveel meer is, zullen ze mij niet als vaste klant krijgen. Dan maar ff ontwenningsverschijnselen tot ik thuis ben of in een kantine. puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zie het nut niet zo.

Koffie voor het werk, dat drink je toch aan de ontbijttafel, samen met je bruine boterhammetjes kaas en jam en een krantje erbij? Waar is het gezinsontbijt gebleven? Voor veel dagen in de week is dat de enige keer dat mijn hele gezin tegelijk aan tafel zit. Krijgen we een systeem 'kinderen uit bed, cornflakes, trommeltjes mee naar school, ouders de deur uitvliegen en snel nog een kop koffie'? Gezellig hoor nosmile.gif

Ik heb trouwens 'Misschien, leuk voor 'n keertje' gestemd. Na school met vrienden rondhangen is altijd leuk, of dat nou bij de Bakker Bart, de LaPlace of Starbucks is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Koffie voor het werk, dat drink je toch aan de ontbijttafel, samen met je bruine boterhammetjes kaas en jam en een krantje erbij?

Huh? verbaasd.gif

Ik drink koffie als ontbijt, na het ontbijt in de middag en in de avond. Koffie thuis, tussen de colleges door, op visite, etc.

Als ik bijv. onderweg ben en heb weer eens een half uur treinvertraging, dan heb ik best wel eens zin in koffie, terwijl ik thuis al koffie gedronken heb. En als ik genoeg tijd heb, dan neem ik ook wel een beker koffie mee naar m'n college, ook al heb ik al koffie op.

Het ontbijt sluit koffie voor het werk niet uit hoor. knipoog_dicht.gif


Samengevoegd:

Quote:

Omdat er al genoeg erg leuke grand cafe's zijn waar je een broodje kunt eten en koffie kunt drinken vaak in een mooi gebouw, sfeervol ingericht. Een stukje cultuur zal doodgeconcurreerd worden en dus verdwijnen.

Dus nee ik zit er niet op te wachten, al die eenheidsworst.

Ik heb het gevoel dat in Europa het meer om kwaliteit gaat en in de VS om kwantiteit.

Maar als starbucks nou eens echte koffie voor 50 cent op het perron gaat verkopen, dan hebben ze een stukje markt te pakken die niet al gevuld is. Maar ik vrees dat ze dat niet gaan doen. engel.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Huh?
verbaasd.gif

Ik drink koffie als ontbijt, na het ontbijt in de middag en in de avond. Koffie thuis, tussen de colleges door, op visite, etc.

Als ik bijv. onderweg ben en heb weer eens een half uur treinvertraging, dan heb ik best wel eens zin in koffie, terwijl ik thuis al koffie gedronken heb. En als ik genoeg tijd heb, dan neem ik ook wel een beker koffie mee naar m'n college, ook al heb ik al koffie op.

Het ontbijt sluit koffie voor het werk niet uit hoor.
knipoog_dicht.gif

Ow zo clown.gif Dan mag het puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Liever vandaag dan morgen!

Kende het concept al voor ik er zelf langsging in de States. Starbucks kwam nogal eens voorbij in series en films e.d. Dus toen ik in Amerika was moest ik er natuurlijk even een drankje proberen! Ben niet zo'n grote koffiefan en omdat het toen nogal heet was ben ik voor een ijstheelimonade gegaan en dat was errug lekker. Ik heb een tijdje in Duitsland gewoond en daar hadden we twee Starbucks en daar heb ik toen verschillende smaakjes chocolademelk op - doet u mij die elke dag maar!!! Van mij mag Starbucks dan zeker ook naar NL komen, als onze Oosterburen ze al hebben... kom maar hierrrr!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Starbucks in Verboden Stad dicht

Het omstreden filiaal van koffieketen Starbucks in de Verboden Stad in Peking sluit de poorten. Volgens Chinese media vandaag was er zoveel verzet tegen de koffietent op de voormalig keizerlijkse grond dat alleen sluiting nog een optie was.

De Verboden Stad, een van de grootste toeristische attracties van de Chinese hoofdstad, herbergt al zeven jaar een Starbucks. Het filiaal kreeg geregeld kritiek omdat commercie niet gewenst zou zijn binnen binnen de muren van de Verboden Stad. Starbucks haalde eerder al alle reclame weg, maar bleef open. Een particuliere actie op internet om de zaak te sluiten verzamelde een half miljoen handtekeningen. Starbucks besloot er uiteindelijk mee te stoppen. De keten heeft overigens nog een paar honderd andere filialen in China.

Br0n

Als we het er toch over hebben...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Starbucks is een filiaal van satan op deez'aardkloot, dat weet iedereen, en wie dat nog niet wist, is schuldig onwetend.
yawnee.gif

Voorwaarts Christenstrijders!! Drukt uws Koningsspoor.

Met Zijn heil'ge kruisvaan gaat ons Jezus voor.

Weest voor Zijn bevelen, wat u dreig, nooit doof.

Toont hoe bang 't u worde, In Zijn woord geloof.

Verhef uw banieren tot hoog in de lucht, / Luid klinke het driewerf hoezee! (Verhef uw banieren tot hoog in de lucht / Luid klinke het driewerf hoezee). Aantal strofen: 3. Op de wijs van "O schitterende kleuren van Nederlands vlag" (O schitterende kleuren van Nederlands vlag).

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid