Spring naar bijdragen

Provinciale Statenverkiezingen


Wat ga je stemmen?  

  1. 1. Wat ga je stemmen?

    • CDA
      7
    • PvdA
      1
    • SP
      6
    • VVD
      3
    • GroenLinks
      3
    • ChristenUnie
      22
    • SGP
      0
    • Iets anders (nl...)
      2


Aanbevolen berichten

Quote:

Als Katholiek kan je ons Brabo's maar beter koesteren...
engel.gifpuh2.gif

Is dat zo? Ik krijg elk jaar met carnaval weer naar mijn hoofd gesmeten dat katholieken maar schijnheilig zijn, wel 3 dagen feesten, maar vervolgens niet vasten. puh2.gif

Maar verder wel gezellig volk hoor, en leuke plaatsjes.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 148
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]

Is dat zo? Ik krijg elk jaar met carnaval weer naar mijn hoofd gesmeten dat katholieken maar schijnheilig zijn, wel 3 dagen feesten, maar vervolgens niet vasten.
puh2.gif

Maar verder wel gezellig volk hoor, en leuke plaatsjes.

Precies. widegrin.gif

En dan nu weer genoeg over Brabo's, en gaan we weer netjes terug naar het onderwerp. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik heb toch maar gestemd. Twee maal VVD.

Quote:
Gorthaur schreef het volgende:

Ik snap je keuze voor de VVD niet helemaal.
verbaasd.gif

Je bent CU lid en begrijp overigens heel goed dat je niet op een gedeelde lijst met de SGP wilt stemmen.

Maar de VVD staat volgens mij qua standpunten aardig ver van de CU af. Ik zou dan eerder aan cda of pvda denken, afhankelijk van welke 'kant' je zit. Zelfs de SP staat dichter bij de CU dan de VVD.

Maar waarom VVD? Of zie ik het provinciale punt te ver over het hoofd en zit ik teveel naar de senaat te kijken?

Of zie ik iets anders over het hoofd?

(Tot zover mijn oprechte vraag.
smile.gif
)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik was heel wat langer lid van de VVD dan van de CU. In uitersten gedacht, ben ik politiek/economisch gezien liberaal. Alleen hou ik niet van uitersten, maar van evenwicht. In Brabant heeft het CDA een tegenhanger nodig, in de eerste kamer kan deze coalitie wel een tegenhanger gebruiken, dus ik zit met de VVD dubbel goed.


Samegevoegd:

Oh, en of iemand mijn stemgedrag een beetje goeiekoop wenst te noemen, vind ik prima, maar nogal goeiekoop.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik was heel wat langer lid van de VVD dan van de CU. In uitersten gedacht, ben ik politiek/economisch gezien liberaal. Alleen hou ik niet van uitersten, maar van evenwicht. In Brabant heeft het CDA een tegenhanger nodig, in de eerste kamer kan deze coalitie wel een tegenhanger gebruiken, dus ik zit met de VVD dubbel goed.

Waarom heb je er voorgekozen om lid te worden van de CU?

Want die zijn volgens mij niet bepaald liberaal te noemen. Of moet ik dit ook meer zien in de context van evenwicht?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Waarom heb je er voorgekozen om lid te worden van de CU?

Want die zijn volgens mij niet bepaald liberaal te noemen.

Omdat op dat moment de VVD groot genoeg was, en omdat de VVD een twee-voor-de-prijs-van-een-partij is: conservatief en liberaal. Ik heb niets met de conservatieve spruitjeslucht-vleugel van de VVD.

Er is niet één partij in Nederland waarbij ik me volledig thuis voel, dus je moet keuzes maken. En dat lidmaatschap is voor mij een vanzelfsprekendheid, bijna een soort morele burgerplicht. Los daarvan, ik wil (enige) invloed op de partij van mijn keuze, en dat vergt lidmaatschap.

De CU heeft mijn steun op een aantal wezenlijke morele, ethische issues. Ik waardeer in algemene zin hun 'diakonale' insteek. Maar ze zijn me te links en te gereformeerd om er helemaal enthousiast van te worden. Ik had niet bepaald op regeringsdeelname gerekend, en ik moet nog zien wat die regeringsdeelname voor mijn stem en lidmaatschap gaat betekenen. Als de CU te groot wordt, ga ik weer eens rondkijken.

Evenwicht, ik zei het al, vind ik belangrijker dan dominantie van één idee.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Waarom heb je er voorgekozen om lid te worden van de CU?

Want die zijn volgens mij niet bepaald liberaal te noemen.

Ze zijn wel stukken minder etatistisch dan bijvoorbeeld de SP. Op de ethische thema's na kunnen Christelijk-communautaristen veel beter door één deur met liberalen dan met links. Je moet niet vergeten dat de vleugel Verdonk binnen de VVD in feite levensbeschouwelijk gezien ook links is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ze zijn wel stukken minder etatistisch dan bijvoorbeeld de SP. Op de ethische thema's na kunnen Christelijk-communautaristen veel beter door één deur met liberalen dan met links. Je moet niet vergeten dat de vleugel Verdonk binnen de VVD in feite levensbeschouwelijk gezien ook links is.

Wat is 'levensbeschouwelijk links'?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ze zijn wel stukken minder etatistisch dan bijvoorbeeld de SP. Op de ethische thema's na kunnen Christelijk-communautaristen veel beter door één deur met liberalen dan met links. Je moet niet vergeten dat de vleugel Verdonk binnen de VVD in feite levensbeschouwelijk gezien ook links is.

Volgens mij was het juist d66 en de vvd die het allemaal maar betutteling vinden en dat er aan liberale vrijheden word getoornd en was het juist de SP die tegen veruiming van euthenasie wetgeving, voor strengere naleving daarvan en tegen dat zondag-winkel-open standpunt is.

En Verdonkvleugel links? Nee hoor, juist super rechts.

We hebben het natuurlijk over de definitie van de sociale positie van het electoraat van de doelgroep. Of hadden we het over het gelijkheid<->vrijheid punt? Positie van waar ze in het parlement zitten?

Hmm, volgens mij krijg ik een dejavu... knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid