Spring naar bijdragen

Provinciale Statenverkiezingen


Wat ga je stemmen?  

  1. 1. Wat ga je stemmen?

    • CDA
      7
    • PvdA
      1
    • SP
      6
    • VVD
      3
    • GroenLinks
      3
    • ChristenUnie
      22
    • SGP
      0
    • Iets anders (nl...)
      2


Aanbevolen berichten

Ik heb het niet over jouw stemgedrag, maar over het gegeven dat de VVD (vooral) de CU blijft aanvallen op haar vermeende truttigheid. Als voorbeeld wordt door Rutte bijv. de Winkelsluitingstijdenwet genoemd (oid). Weet de VVD dan niets anders te verzinnen dan de deelname van de CU aan dit kabinet te ridiculiseren?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 148
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Ik heb het niet over jouw stemgedrag, maar over het gegeven dat de VVD (vooral) de CU blijft aanvallen op haar vermeende truttigheid. Als voorbeeld wordt door Rutte bijv. de Winkelsluitingstijdenwet genoemd (oid). Weet de VVD dan niets anders te verzinnen dan de deelname van de CU aan dit kabinet te ridiculiseren?

Oooh, dat. Ja, ach, ze zijn de weg weer eens kwijt he, dat is nogal standaard bij de VVD smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Straks wordt Wilders nog de nieuwe VVD, de SP de nieuwe PvdA en de CU de nieuwe CDA....
puh2.gif

Je begrijpt vast dat je door dit te zeggen het grote manco van alle drie de kleinere partijen aangeeft.


Samegevoegd:

Quote:

Ik was heel wat langer lid van de VVD dan van de CU. In uitersten gedacht, ben ik politiek/economisch gezien liberaal. Alleen hou ik niet van uitersten, maar van evenwicht. In Brabant heeft het CDA een tegenhanger nodig, in de eerste kamer kan deze coalitie wel een tegenhanger gebruiken, dus ik zit met de VVD dubbel goed.

De continuïteit is voor mij an sich geen argument. De sympathie voor de liberale economische visie kan ik absoluut begrijpen. De VVD is echter meer dan de liberale economische visie. Met dat liberale komen nog een heleboel andere dingen mee. Kun jij die zomaar opzij schuiven?

Het argument van de tegenhanger, alhoewel vaak gehoord, begrijp ik niet. Het gaat er toch niet om of een coalitie een tegenhanger al dan niet nodig heeft. Het is draait toch om die visie op de samenleving? Die tegenhanger is mijns inziens bijzaak.


Samegevoegd:

Quote:

Ik heb het niet over jouw stemgedrag, maar over het gegeven dat de VVD (vooral) de CU blijft aanvallen op haar vermeende truttigheid. Als voorbeeld wordt door Rutte bijv. de Winkelsluitingstijdenwet genoemd (oid). Weet de VVD dan niets anders te verzinnen dan de deelname van de CU aan dit kabinet te ridiculiseren?

De VVD staat op dat soort punten gewoon lijnrecht tegenover de ChristenUnie. Dat is geen ridiculiseren, dat is het duidelijk maken dat je een totaal andere kijk hebt op bepaalde dingen als de ChristenUnie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Volgens mij was het juist d66 en de vvd die het allemaal maar betutteling vinden en dat er aan liberale vrijheden word getoornd en was het juist de SP die tegen veruiming van euthenasie wetgeving, voor strengere naleving daarvan en tegen dat zondag-winkel-open standpunt is.

Ik heb al zo te doen met het winkel-personeel die al die koopzondag-zombies moeten bedienen. Alsof 6 dagen per week niet genoeg is om spullen te kopen.

En de SP is juist voor euthenasie zoals het nu geregeld is. (Hoe de VVD en D66 het willen 'verruimen' snap ik niet echt, hoezo verruimen ?)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Het argument van de tegenhanger, alhoewel vaak gehoord, begrijp ik niet. Het gaat er toch niet om of een coalitie een tegenhanger al dan niet nodig heeft. Het is draait toch om die visie op de samenleving? Die tegenhanger is mijns inziens bijzaak.

Alleen als dat wat je wil, beschikbaar is. Als ik graag een glas niet al te zure citroenlimonade wil, en ik heb alleen puur citroensap en suiker tot mijn beschikking, dan zal ik uit twee tegenhangers kunnen mengen wat ik wil, nietwaar?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik snap er niets van! De NOS gaf gisteravond aan dat in Gelderland de opkomst 73% was, nu lees ik op de site van de provincie dat het maar 48,9 was. De CU gaat hier naar 4 zetels, wat volgens mij inhoudt dat een gemeentelid die op 6 stond, niet de kamer ingaat... noparty.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

UIk snao er niets van! De NOS gaf gisteravond aan dat in Gelderland de opkomst 73% was, nu lees ik op de site van de provincie dat het maar 48,9 was. De CU gaat hier naar 4 zetels, wat volgens mij inhoudt dat een gemeentelid die op 6 stond, niet de kamer ingaat...
noparty.gif

Dat ligt maar net aan het aantal voorkeurs stemmen. Maar over het algemeen genomen heb je gelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wouter Bos zegt dat hij blij is met de uitslag... Hoe kun je blij zijn met een uitslag waarin je 25% veriest?

Ook Femke Halsema is blij... Die heeft ook verloren. Maar zo zegt ze links heeft gewonnen? Kunnen we GL niet beter helemaal gelijk opdoeken? Die stemmen gaan dan wel naar de PvdD, PvdA of SP als links maar wint.... Wat een instelling, hoe kun je een verlies goedpraten. Dit is trouwens niet de eerste keer dat ze haar verlies probeert te verbloemen. Wanneer wordt de GL achterban wakker en schopt dat gooise burger meisje de laan uit?

Link naar bericht
Deel via andere websites

zo Dimitri18 je twijfelde tussen vvd en groen links haha hoe kan dat de verschillen zijn nog al heeel groot he?.. Mr ik heb op SP gestemd ik stem voor zo als sp al zegt menselijke waardigheid, gelijkwaardigheid en solidariteit, dat kan je van het CDA CU SGP VVD niet zeggen neoliberale....

Groetjes

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Alleen als dat wat je wil, beschikbaar is. Als ik graag een glas niet al te zure citroenlimonade wil, en ik heb alleen puur citroensap en suiker tot mijn beschikking, dan zal ik uit twee tegenhangers kunnen mengen wat ik wil, nietwaar?

Het is voor mij niet duidelijk of deze vergelijking op gaat. Ben je namelijk in staat om op die manier te mengen? En, bovendien, heb je nog veel meer tot je beschikking wat ook in de mengeling wordt meegenomen. Kun je spreken van puur citroensap en suiker? En krijg je als je die mengt ook niet zo'n zure citroensap? Ik bedoel hiermee is de vergelijking van een zo pluriforme politieke partij met multivitamine of iets dergelijks niet meer gepast? En, wat is voor jou niet zo'n zure citroensap...?

Veel vragen, waar mijn mening over het onderwerp door schijnt.


Samegevoegd:

Quote:

Ik snap er niets van! De NOS gaf gisteravond aan dat in Gelderland de opkomst 73% was, nu lees ik op de site van de provincie dat het maar 48,9 was. De CU gaat hier naar 4 zetels, wat volgens mij inhoudt dat een gemeentelid die op 6 stond, niet de kamer ingaat...
noparty.gif

Haha, dat was de uitslag van de gemeente Rozendaal die als eerste binnen kwam. Het was dan ook de uitslag waar het CDA stemmen bij kreeg en de VVD bijna 40% had. Dat kan je toch niet serieus nemen puh2.gif

Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik zelf ook wel even zat te kijken smile.gif


Samegevoegd:

Quote:

pvdg? Welke partij is dat?

Ik vermoed dat hij doelt op de partij van Geert Wilders. Ik hoop dat de Nederlandse politiek daar verstandiger mee zal omspringen als Vlaanderen met het Vlaams Belang.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Ik vermoed dat hij doelt op de partij van Geert Wilders. Ik hoop dat de Nederlandse politiek daar verstandiger mee zal omspringen als Vlaanderen met het Vlaams Belang.

Denk ook niet dat ze dat doen.

Maar ik krijg wel de indruk dat Wilders met alle macht probeert in die positie te komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk wel dat ze dat doen. Gelijk na de tweede kamer verkiezingen was al duidelijk dat niemand zin had in serieuze onderhandelingen met de partij van Wilders.

Maar het gaat lekker zo, door het geklungel van andere partijen (waarvan enkele schijnbaar niet weten wat er speelt onder de bevolking) zal Wilders de komende verkiezingen (die geen 4 jaar op zich hoeven laten wachten) zijn zetel verdubbelaar inzetten..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Denk ook niet dat ze dat doen.

Maar ik krijg wel de indruk dat Wilders met alle macht probeert in die positie te komen.

Een underdog positie is altijd goed. Je ziet dat ook met bijvoorbeeld de SP. Die ontlopen wederom regeringsverantwoordelijkheid. Marijnissen weet dat dat het einde van zijn sprookje betekenen zal.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Erg flauw dat je het nu gaande spoeddebat niet kunt volgen op TV of via live stream van internet. De stream geeft aan dat er op dit moment niet vergaderd wordt. Ik vind dat ik als burger het recht heb om alles te zien wat er in de tweede kamer gebeurd. Zal dit ook iets te maken hebben met het doodzwijgen van Wilders (aangezien voor hem belangrijke punten nu behandeld worden)?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Een underdog positie is altijd goed. Je ziet dat ook met bijvoorbeeld de SP. Die ontlopen wederom regeringsverantwoordelijkheid. Marijnissen weet dat dat het einde van zijn sprookje betekenen zal.

Ik heb nog geen hard bewijs gezien van of de SP niet wilt mee regeren of dat het cda de sp er niet in wilt hebben.

Voorlopig denk ik dat het alle twee het geval is. De sp heeft geen zin teveel water bij de wijn te doen en zo mogelijk weer kleiner te worden. Het cda staat niet te wachten op een te groot links blok in de coalitie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Een underdog positie is altijd goed. Je ziet dat ook met bijvoorbeeld de SP. Die ontlopen wederom regeringsverantwoordelijkheid. Marijnissen weet dat dat het einde van zijn sprookje betekenen zal.

Wederom? O, dan heb ik het schijnbaar gemist dat ze al een keer eerder aan de onderhandelingstafel hebben gezeten. Daarnaast is het de grootste flauwekul te beweren dat de SP geen verantwoordelijkheid neemt.

Ik weet dat ze dat op gemeentelijk niveau doen. Het feit dat het landelijk niet is gebeurt zegt meer over het CDA en / of de PvdA dan de SP. Zij hebben er echter alle baat te ons te doen geloven dat de SP geen verantwoordelijkheid durft te nemen. Laat je niet in de maling nemen zou ik zeggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid