Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

had ik niet, hij zat ook niet in m'n haar, en ook niet in m'n kleren... fijn!!

en die oorbel was net zo leuk..!!

Ook lekker snugger... ik heb het balletje van m'n piercing bijna doorgedraaid, en nou kan ik niet meer lekker slapen omdat ik bang ben dattie uitgaat 's nachts.

Nieuwe kopen maar..

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 806
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Kijk, het kàn natuurlijk best wel leuk zijn om je lichaam op te sieren met... vult u maar in... Opzichzelf heb ik daar (als uiteindelijk ook onherroepelijk mens zijnde) natuurlijk ook best wel oog voor ! Laat daar geen misverstand over bestaan... Maar de vraag (en dat is een vraag die je eigenlijk bij uitstek op een Christelijk Forum moet kunnen stellen !) die vraag is: "Zijn leuke dingen des levens... ook de GOEDE dingen des levens ???". En dààr heb ik nog weleens Des Dolfijn's twijfels over !

Flipper

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Kijk, het kàn natuurlijk best wel leuk zijn om je lichaam op te sieren met... vult u maar in... Opzichzelf heb ik daar (als uiteindelijk ook onherroepelijk mens zijnde) natuurlijk ook best wel oog voor ! Laat daar geen misverstand over bestaan... Maar de vraag (en dat is een vraag die je eigenlijk bij uitstek op een Christelijk Forum moet kunnen stellen !) die vraag is: "Zijn leuke dingen des levens... ook de GOEDE dingen des levens ???". En dààr heb ik nog weleens Des Dolfijn's twijfels over !

Flipper

Da's wel heel erg zwart wit. Ik zie het meer als dat er dingen zijn die:

Goed zijn

Er niet toe doen, neutraal zijn

Slecht zijn

Soort oorlelletjes, ze zijn goed noch slecht, ze hebben geen functie, maar ze zitten er wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Kijk, het kàn natuurlijk best wel leuk zijn om je lichaam op te sieren met... vult u maar in... Opzichzelf heb ik daar (als uiteindelijk ook onherroepelijk mens zijnde) natuurlijk ook best wel oog voor ! Laat daar geen misverstand over bestaan... Maar de vraag (en dat is een vraag die je eigenlijk bij uitstek op een Christelijk Forum moet kunnen stellen !) die vraag is: "Zijn leuke dingen des levens... ook de GOEDE dingen des levens ???". En dààr heb ik nog weleens Des Dolfijn's twijfels over !

Flipper

Ik heb nergens in de Bijbel gelezen dat piercings slecht zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Een definitie van normaal = toch vrij makkelijk te geven hoor: Normaal voor een mens is puur en uitsluitend zich met zaken bezig te houden die haar/hem net... in leven (in gezond leven) houden !

Nee, dat is dat doen wat noodzakelijk is om in leven te blijven, precies wat je zegt. Dat is echter niet de definitie van 'normaal'

Volgens de Dikke van Dale

nor·maal2 (bn.)

1 overeenkomstig de regel, gewoon <=> abnormaal

2 als norm dienend

Ook wel gezegd:

Quote:

'dat wat bij de meerderheid (in een gezin, familie, klas, groep, maatschappij, enz) als algemeen geaccepteerd is'

Je kan nou eenmaal mensen je mening niet opdringen en al helemaal niet met onjuist uitgelegde argumenten.

Ik snap dat het niet jouw ding is, dat is me wel duidelijk, maar het moge duidelijk zijn dat het voor veel mensen wel zo is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zeg niet dat mensen het zo MOETEN doen zoals ik aangeef het graag te zien ! Wellicht kijk ik op... van de aard der reacties op dit Christelijke Forum ?! En over "algemeen geaccepteerd" gesproken... Hmmm..., ménsen accepteren ! Maar doet God dat ook ?!

Flipper

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik zeg niet dat mensen het zo MOETEN doen zoals ik aangeef het graag te zien ! Wellicht kijk ik op... van de aard der reacties op dit Christelijke Forum ?! En over "algemeen geaccepteerd" gesproken... Hmmm..., ménsen accepteren ! Maar doet God dat ook ?!

Flipper

Ja, God accepteert niet alleen dolfijnen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hmmm..., nog een laatste keer dan... en dan houd ik maar op over dit onderwerp wat te zeggen ! De mens is geschapen door God (kan wat mij betreft ook best door evolutietheorie, want hoelang duurt een dag in God's beleving ?!). Als Hij gewild had dat wij (om maar eens wat te noemen) rondliepen met een tongpiercing, had Hij er wel zorg voor gedragen dat daarvoor per definitie bij de geboorte al daarvoor een gat in je tong zat ! Klinkt gek, of niet ? Tsja, dussss... zo gek is Des Dolfijn's visie dus nog niet dat 'normaliter' het door God geschapen menselijk lichaam daar eigenlijk helemaal geen behoefte aan heeft. Overigens, even dit over een andere boeg gooiende... wetenschappelijk is ook vastgesteld, dat bijvoorbeeld een Navel-piercing voor je achttiende verjaardag per definitie niet goed is daar je lichaam dan nog niet volgroeit is... Helaas zal ik ze je kost geven die zo'n piercing tóch al jaren eerder hebben laten zetten ! Tsja, misschien deed God toch ergens iets wel niet helemaal goed ?! Want keer op keer blijkt toch weer dat wij tóch wel een heel erg individualistisch eigenwijs mensenvolkje zijn !

Flipper

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Als Hij gewild had dat wij (om maar eens wat te noemen) rondliepen met een tongpiercing, had Hij er wel zorg voor gedragen dat daarvoor per definitie bij de geboorte al daarvoor een gat in je tong zat ! Klinkt gek, of niet ?

Eh ja, om niet te zeggen 'belachelijk', sorry. Geldt dit ook voor kleren? Verzorgingsproducten? Medisch ingrijpen? Allemaal niet nodig joh, anders had God ons er wel mee geboren laten worden!

Ik begrijp werkelijk waar niet waarom je een bezwaar hebt tegen piercings. Zit er een diepere gedachte achter of is het gewoon een bepaalde vorm van wetticisme?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Als Hij gewild had dat wij (om maar eens wat te noemen) rondliepen met een tongpiercing, had Hij er wel zorg voor gedragen dat daarvoor per definitie bij de geboorte al daarvoor een gat in je tong zat ! Klinkt gek, of niet ?

Dan hadden de lammen en kreupelen in de bijbel een geïntergeerde rolstoel gehad, en waren onze armen te kort geweest om te masturberen..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hmmm..., nog een laatste keer dan... en dan houd ik maar op over dit onderwerp wat te zeggen ! De mens is geschapen door God (kan wat mij betreft ook best door evolutietheorie, want hoelang duurt een dag in God's beleving ?!). Als Hij gewild had dat wij (om maar eens wat te noemen) rondliepen met een tongpiercing, had Hij er wel zorg voor gedragen dat daarvoor per definitie bij de geboorte al daarvoor een gat in je tong zat ! Klinkt gek, of niet ? Tsja, dussss... zo gek is Des Dolfijn's visie dus nog niet dat 'normaliter' het door God geschapen menselijk lichaam daar eigenlijk helemaal geen behoefte aan heeft. Overigens, even dit over een andere boeg gooiende... wetenschappelijk is ook vastgesteld, dat bijvoorbeeld een Navel-piercing voor je achttiende verjaardag per definitie niet goed is daar je lichaam dan nog niet volgroeit is... Helaas zal ik ze je kost geven die zo'n piercing tóch al jaren eerder hebben laten zetten ! Tsja, misschien deed God toch ergens iets wel niet helemaal goed ?! Want keer op keer blijkt toch weer dat wij tóch wel een heel erg individualistisch eigenwijs mensenvolkje zijn !

Flipper

Dus je mag je lichaam niet modificeren omdat het door God geschapen is en derhalve dus perfect?

Hoe consequent ben je daar zelf in? Ga je naar de kapper, scheer je je benen, gebruik je make-up, draag je oorbellen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben een 34 jarige slanke brunette te Almere en draag geen enkel sierraad, ook dus geen enkele piercing ! Tsja, ik heb wellicht het geluk (als je dat zo wilt noemen) dat ik praktisch geen haar op m'n benen heb, en dus niet behoef te scheren. Make up gebruik ik niet, maar daar zou ik opzichzelf nog niet eens heel veel moeite mee hebben daar (voor zover ik weet ?) dat je lichaam niet verminkt of aantast. Naar de kapper ga ik alleen maar om te zorgen dat m'n haar oké blijft (geen speciaal leuk modelletje voor mij dus !).Maar mensen ! dénk er toch eens beter over na !!! 't Is toch abnormaal kunstmatig gaten in ons lichaam (waar dan ook maar ?) te maken om daar wat in te hangen ??? Ben ik nu gék ... óf... ?

Flipper

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben een 32-jarige man van de Veluwe. Ik heb ook geen tattoos of piercings (nog niet), ik ga regelmatig naar de kapper, scheer mijn baard altijd weg en in de zomer ook mijn okselhaar (ivm het dragen van mouwloze shirts.

Ik ken veel mensen die wel een tattoo en/of piercings hebben, en ik heb daar persoonlijk geen enkel bezwaar tegen. Dat komt ook vooral omdat die mensen (waaronder ook veel christenen) er zelf - op grond van hun eigen, oprechte interpretatie van de bijbel - absoluut géén probleem mee hebben.

De reden dat ik zelf nog 'niets heb' is omdat ik een bagerik ben en het dus in mijn broek doe voor pijn, en omdat ik nog niet weet wat ik precies zou willen laten piercen of wat ik als tattoo zou kiezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hello Raido... Ik geef toe dat daar in de Bijbel sprake van kan zijn, maar wordt het door God ook met welgevallen aangezien ? Zegt Hij zo-iets als: "Dat hebben jullie goed gedaan mensen " ?

Flipper

Nou, Hij laat ze ook niet dood neervallen in elk geval. Je krijgt niet voor alles een schouderklopje hoor.

Ik vind piercings (anders dan oorbellen) gewoon niet mooi, daarom zou ik er geen laten zetten. Same goes for tatoeages, hele kleintjes mwah dat gaat nog wel. Maar je zit er meteen aan vast en ik ben zo iemand die waarschijnlijk het plaatje na een week al zat is. Maar bezwaar heb ik er niet zo tegen, bij anderen. Ik denk dan alleen, laat je niet helemaal voltatoëren/piercen.

@Flipper: je zegt dat je 34 bent, heb je dan je profiel niet goed ingevuld? Daar staat namelijk 29.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het gaat erom dat de kans bij velen bestaat dat het lichaam (van God gekregen, toch ?) door hen niet als iets beschouwd wordt dat God 100% afgemaakt heeft. 't Kan- Neen, het MOET zelfs béter ?! In mijn visie heeft God (als je daarvan uitgaat ?) je lichaam echter wél 100% afgemaakt ! Hij heeft écht niets vergeten hoor ! Er hoeft niets meer bij ! En daarbij (dat zei ik trouwens al eerder) piercing heeft niets, maar dan ook helemaal niets te maken met 'normaal' onderhoud van je lichaam !

Flipper

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mensen die een piercing dragen of een tattoo nemen doen dat niet per definitie omdat ze denken dat hun lichaam anders niet 'af' is.Zeker de Christenen die ik ken die hum lichaam op deze manier versierd hebben (hun eigen woorden), hebben zeker niet de ervaring dat ze nu completer mens zijn.

Dat ze op latere leeftijd gekozen hebben voor een verandering/verrijking van hun lichaam wil evenmin zeggen dat ze het God kwalijk nemen dat ze er niet mee geboren zijn. De keuze voor met name het nemen van een tattoo is meestal gebasseerd op een bepaalde ervaring waardoor de betreffende tattoo een speciale betekenis heeft gekregen.

Daarnaast vind ik ook dat je beest een beetje meer begrip zou mogen proberen te tonen voor zij die keuzes maken en standpunten innemen die afwijken van de jouwe.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hello Raido... Ik geef toe dat daar in de Bijbel sprake van kan zijn, maar wordt het door God ook met welgevallen aangezien ? Zegt Hij zo-iets als: "Dat hebben jullie goed gedaan mensen " ?

Flipper

Hij zegt niet dat Hij het niet goed vind, hij waarschuwd alleen in de brieven van Paulus tegen ijdelheid en de verlokkingen des vleeses. Dat vrouwen geen sieraden moeten dragen 'om ijdelheid te bedrijven', er is niets tegen sierraden, als je het maar niet doet om mannen te verleiden of in jezelf te roemen 'wat ben ik toch mooi'.

Datzelfde geld voor vrouwen, ze mogen geen vlechten dragen in hun haar, niet om de vlecht maar om de 'ijdelheid'. En zo zijn er wel meer tips van Paulus. De dingen zijn niet verkeerd, het gaat om intenties.

Laten alle mensen maar piercings nemen, ik val er niet op puh2.gif Over het algemeen vind ik het lelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hello Mr. Emilio, je zei o.a.: "... Daarnaast vind ik ook dat je best een beetje meer begrip zou mogen proberen te tonen voor zij die keuzes maken en standpunten innemen die afwijken van de jouwe...". Tsja, daar heb je een punt dat ik met je eens ben ! Ik zeg o.a. dààrom dus ook niet: 'Ik wil dat jullie dit en dat gaan doen, want anders... ?'. Dat doe ik dus niet ! Ik geef alleen een visie Des Dolfijn weer, niets meer en niets minder !

Flipper

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat Des Dolfijns.. wat is dat toch? Het gaat over jezelf right? Die hoofdletters...

Maargoed, als ik dit zo lees dan moet ik onbewust (en nu dus bewustpuh2.gif) aan het verhaal van Esther denken. De koning wilde een nieuwe vrouw en vanaf dat moment telde alleen schoonheid nog maar. De vrouwen gingen weken in 'quarantaine', schoonheidsbehandelingen enz. Dit was ook allemaal deel van Gods plan. Esther onderging dit allemaal ook.

Niet dat dat nu een excuus is dat elke christen nu zoiets moet doen, maar Esther ondergaat het wel allemaal.

Nog een rare gedachtegang...

'Je lichaam is een tempel van God'

Als ik nadenk over hoe de tempel beschreven is, over hoeveel goud, tierelantijntjes wat voor verschillende versieringen en hoe het allemaal wel niet was... knipoog_dicht.gifknipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid