Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Quote:

Vanwaar toch die adoratie voor iets dat niet nodig is ?

Flipper

Juist die dingen die niet strikt per se nodig zijn geven iets extra's aan het leven! Die geven het smaak, maken het apart, zorgen voor verrassingen etc. Adoratie gaat ver, maar wat is er mis mee om die dingen leuk te vinden? Geldt dus ook voor piercings... jij mag het dan lelijk of onnodig vinden, maar als anderen er wel blij mee zijn, laat ze lekker (mits er geen bijbelse gronden ertegen zijn, dan mag je iets dieper fronsen).

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 806
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Hello TamarM, je citeerde o.a.: "Ex 32:2 2 Aäron antwoordde: ?Neem dan uw vrouwen, zonen en dochters hun gouden oorringen af en breng die bij mij.?" Hmmm..., ik denk dat je wél kunt lezen dat die oorringen àfgenomen..., yes: àfgenomen werden !!!

SilverUnicorn... Ik kan sommige Piercings idd. best móói... vinden ! Ik zeg alleen dat ze compleet overbodig zijn !

Flipper

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hmmm Nath, daar ben ik het dan weer niet mee eens. Persoonlijk vind ik het helemaal niets toevoegen aan iemand. Ik vind het eerder iemand lelijk maken noparty.gif Een stuk staal door je gezicht of door een ander gedeelte van je lichaam. Ik vind het gewoon écht niet mooi. M.u.v. oorbellen.

Maargoed, smaken verschillen smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een van de meest wijze mannen die ooit over deze aardbol hebben rondgelopen, Salomo, zei al: "alles is ijdelheid". Hij schreef er zelfs een heel boek over, dat in de Bijbel is opgenomen. Is dat dan erg? Je ontkomt er immers niet aan.

Dat het onnodig is, tsja. Als je alles wat niet nodig is uit je leven wilt schrappen wordt het er niet heel veel leuker op. God ziet ons graag gelukkig, als dit soort kleine details je zekerder kunnen doen voelen van jezelf oid hoef je ze imo niet te laten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hello TamarM, je citeerde o.a.: "Ex 32:2 2 Aäron antwoordde: ?Neem dan uw vrouwen, zonen en dochters hun gouden oorringen af en breng die bij mij.?" Hmmm..., ik denk dat je wél kunt lezen dat die oorringen àfgenomen..., yes: àfgenomen werden !!!

Flipper

Het is wel heel makkelijk om één vers te pakken uit de bijbel, je dan concentreren op één enkel woord uit die vers, en daaruit dan de conclusie trekken dat jij gelijk hebt.... Taam wilde met deze vers alleen maar aantonen dat ze toen al gedragen werden, dat het al eeuwen gedaan wordt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

In puur technische zin zul je wel gelijk hebben Joost G. met het volgende dat je schreef: "De gouden sieraden werden afgenomen om het gouden kalf van te smeden". Met andere woorden... Van ongewenste piercings werd één grote "piercing" gemaakt. Volgens mij -voor zover ik verhaal ken ?- bleef er nadien aan duidelijkheid niets, maar dan ook helemaal niets te wensen over van hoe God daarover dacht, toch ?!

Flipper

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

In puur technische zin zul je wel gelijk hebben Joost G. met het volgende dat je schreef: "De gouden sieraden werden afgenomen om het gouden kalf van te smeden". Met andere woorden... Van ongewenste piercings werd één grote "piercing" gemaakt. Volgens mij -voor zover ik verhaal ken ?- bleef er nadien aan duidelijkheid niets, maar dan ook helemaal niets te wensen over van hoe God daarover dacht, toch ?!

Flipper

Hoe kan je dat gouden kalf nou nog aan piercings gelijkstellen muur.gif

Sorry hoor, maar die vergelijking gaat toch niet op.

Dat kalf had niks meer met die sieraden te maken, maar met het afgodsbeeld dat het was. Ze hadden het net zo goed in elkaar kunnen kleien.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

In puur technische zin zul je wel gelijk hebben Joost G. met het volgende dat je schreef: "De gouden sieraden werden afgenomen om het gouden kalf van te smeden". Met andere woorden... Van ongewenste piercings werd één grote "piercing" gemaakt. Volgens mij -voor zover ik verhaal ken ?- bleef er nadien aan duidelijkheid niets, maar dan ook helemaal niets te wensen over van hoe God daarover dacht, toch ?!

Flipper

Ik snap niet hoe je dat aan elkaar kunt koppelen. Je "bewijs" is flinterdun.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Dat kalf had niks meer met die sieraden te maken, maar met het afgodsbeeld dat het was. Ze hadden het net zo goed in elkaar kunnen kleien.

Precies! Dat het kalf van oa piercings/oorbellen gemaakt is, bewijst niet dat piercings "fout" zijn. Als je dat echt gelooft, dan he je volgens mij het hele verhaal niet echt goed begrepen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik respectéér die mening- en dat wat Joost G. zegt ook ! Laat daar geen misverstand over bestaan. Wat zou de wereld zijn als wij elkaar niet meer respecteerden ? 't Is alleen zo, dat ik... er ànders over denk !

Flipper

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb het hier helemaal niet over wel of niet respect hebben voor iemand. Wat ik wilde zeggen heb ik precies zo geschreven, precies zoals Joost. Wanneer je dingen anders gaat uitleggen dan hoe ze er staan denk ik dat je het voor jezelf alleen maar onduidelijk gaat maken. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

In puur technische zin zul je wel gelijk hebben Joost G. met het volgende dat je schreef: "De gouden sieraden werden afgenomen om het gouden kalf van te smeden". Met andere woorden... Van ongewenste piercings werd één grote "piercing" gemaakt. Volgens mij -voor zover ik verhaal ken ?- bleef er nadien aan duidelijkheid niets, maar dan ook helemaal niets te wensen over van hoe God daarover dacht, toch ?!

Flipper

Mja, dat is een beetje appels met peren vergelijken. Het ging er niet specifiek om dat sieraden werden omgesmolten tot het gouden kalf, al het goud dat aanwezig was werd gewoon gebruikt.

Ik vraag me dan wel weer af waarom je sieraden zou moeten dragen als je 40 jaar in een woestijn wandelt, maar da's een andere discussie knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

wat voor piercing(s) ik zou willen hebben..

Om te beginnen wil ik tunnels (ja van die grote gaten in je oren) en een industrial-oorpiercing (staafje van de ene kant naar de andere kant van je oor door het kraakbeen). Ook zou ik graag een lippiercing willen en een neuspiercing.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Je bent al 100% ! Vreemd, dat je die toestand terug wilt brengen naar minder... ???

Flipper

Flipper, dat je het er niet mee eens bent dat mensen piercings nemen mag, dat je gaat beweren dat ze er ineens minder op wordt is wat jammer eerlijk gezegd.

Ik heb zelf 8 oorbellen en een neuspiercing, ben ik nu ineens minder mens/minder christen/minder vriendin/ minder dochter?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee... je hebt wat minder huidpuh2.gif ik denk dat flipper dat bedoeld...

Ik heb zo'n reactie gehad van iemand toeni k m'n piercing net had. Ander: Ow heb je een piercing?

Ik:Ja

ander: owww

ik: wat vind u ervan

ander: tsja.. nouja, ik hou er niet van

ik: okee (dacht okee, einde gesprek)

ander: (dacht van niet) weet je wat het is?

ik: Nee, vertel?

ander: Nou... je wordt er gewoon een stukje minder waard door

ik: haha, pardon? nosmile.gif

ander: Nou, het is net alsof je een nieuwe jas koopt. als er dan een gat in zit, issie veel minder waard, dan wil je m eigenlijk ook niet... (en het ging nog verder.. )

ik: (helemaal verbluft)nosmile.gifdood.gif tjsa... zo heeft iedereen zijn eigen smaak en zijn we allemaal anders he...

Fijn.... noparty.gif

daarna heeft die man wel 3 x z'n excuus aangeboden en ik was toch nog wel een hele leuke meid enz.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid