Spring naar bijdragen

Paul Washer


Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

Mag ik nog even reageren, ik heb de preek een week geleden gevonden, en meteen doorgestuurd aan wat jong-volwassenen die veel met de jeugd werken. Ik geloof dat deze Paul Washer een soor cultuurshock kreeg, omdat hij veel jaar onder moeilijke onstandigheden, ontberingen op het zendingsveld werkzaam was. Ik twijfelde bij zijn emotionele gebed aan het eind, of hij zijn gevoelens niet iets aandikte, maar de ernst van de situatie was er wel naar. Ik geloof hem als hij zegt dat hij de nacht ervoor heel lang wakker heeft gelegen uit bewogenheid met de duizenden congresgangers.

Ja zijn boodschap is radicaal, maar dat hoeft niet slecht te zijn, als het vurigheid is als boodschapper van Jezus Christus, is het te bejubelen. Jezus vraagt ook ons, dat we de wortel ( radix) waarmee we aan het vlees en de wereld zitten (laten) doorhakken, en dat we geplant worden aan Hem, de goede wijnstok. Zegt Hij niet

iemand die niet dagelijks zichzelf verloochten , zijn kruis op zich neemt, en mij volgt, is mij niet waardig?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...
  • Antwoorden 96
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

  • 8 months later...

ben de befaamde preek van paul washer nu aan het kijken.......ben nu op 12 minuten....pfoe hee.... hij heeft idd een charismatische manier van spreken, maar de boodschap is niet charismatisch hoor....strakjes meer


Samengevoegd:

zit nu op 42 minuten..........brrrrrr..... wel heftig....het lukt me niet aan mijn scriptie te werken en deze preek te luisteren....


Samengevoegd:

ik vraag me echt af, hoeveel er bij mij van zo'n heftige preek blijft hangen. Vaak is het toch emotie wat er opgeroepen wordt, wat hij gelukkig zelf goed benoemt aan het einde. Ik hoop en bid dat er iets van die preek mag blijven hangen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

ik vraag me echt af, hoeveel er bij mij van zo'n heftige preek blijft hangen. Vaak is het toch emotie wat er opgeroepen wordt, wat hij gelukkig zelf goed benoemt aan het einde. Ik hoop en bid dat er iets van die preek mag blijven hangen.

Is het niet juist emotie die vaak een stuk beter blijft hangen dan enkel de woorden? En is niet juist die emotie die vaak een kapstok is die maakt dat de boodschap toch blijft hangen? Het is dezelfde redenen dat spotjes op tv voor het goede doel altijd zo 'vreselijk' op je gevoel inspelen, anders blijft het bij de mens van vandaag namelijk niet meer hangen...

Emotie is in die zin inderdaad niet het doel, maar ik denk dat zij vaak wel een belangrijk middel kan zijn en dat er te vaak ten onrechte wordt gezegd dat het bij bepaalde evangelischen enkel om het gevoel zou gaan. Het gevoel is mijns inziens vaak de boot waarop de boodschap meevaart.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Een tijdje terug was ik op een heart cry conferentie in Ambt Delden waar ze deze video lieten zien. Het sprak mij aan: een radicale boodschap met diepgang en ik ben het absoluut niet eens met eerdere sprekers dat dit een toneelstukje was. Die Washer komt overigens in het voorjaar naar Heart Cry in nederland.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lieve HJ Ara, strider. Radicaal is niet per definitie goed. Eerlijk gezegd wordt ik persoonlijk heel erg moe van evangelicale radicalen omdat ik ze een tikje onbarmhartig vindt. Dit was meer de categorie eerlijk en bewogen en de vinger op de zere plek weten te leggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...

Ik Heb hem laatst iid ook gezien. Je hebt het langer uitgehouden dan ik, want na 15 minuten was ik het al zat.

Deze man beweert dat je een goed leven moet lijden voordat je gered kan worden. Maar ik geloof dat je de hemel niet kan "verdienen".

Ik denk dat het pure genade is van God dat hij ons in de hemel laat komen.

Ik denk dat het wel genoeg is dat als je het offer van Jezus accepteerd. Wat ik ook denk is dat je niet anders WIL leven, na dat je "het gebed" hebt gebeden.

Verder heeft hij deels gelijk, maar ik vind dat ie zn preek veel te zwaar voorlegt aan de mensen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als er één persoon binnen de baptistische beweging is die (Dank God) niet charismatisch is en alle eer aan God toe doet komen dan is dat Paul Washer wel.

Hij zegt nergens dat je een goed leven moet lijden voordat je gered kunt worden. Hij zegt alleen dat je door op je knietjes te vragen of 'God je wil bekeren' en dat het dan OK is (wat dus echt voorkomt binnen evangelische/baptisten/charismatische kringen).. Hij zegt dat wanneer de Heilige Geest werkt in mensenharten er ook dingen zullen veranderen, dat je wereld zult verlaten en een nieuw, Godzalig leven zult leiden..

En ja zelfs ik heb hier en daar een ietwat andere visie op b.v. levens heiliging. Een ding is echter verschrikkelijk zeker, Paul Washer heeft het nooit EN TE NIMMER over het verdienen van de hemel.

Jezus aannemen uit de veronderstelde vrije wil, is ook werken aan je eigen zaligheid


Samengevoegd:

Quote:
Ik denk dat het wel genoeg is dat als je het offer van Jezus accepteerd. Wat ik ook denk is dat je niet anders WIL leven, na dat je "het gebed" hebt gebeden.

With all thou respect, maar in de Bijbel kom je toch echt mensen tegen die bidden (of, 'geloven') maar blijkbaar toch niet de Geest hebben.. Heb je er ooit bij stil gestaan dat er ook huichelaars zijn in elke kerk? Mensen die zeggen bekeerd te zijn, die evangeliseren, apostelen zijn, predikanten, diakenen, ouderlingen, celoudsten (of hoe dat bij jullie heten mag) en die onbekeerd zijn, die het echte, zaligmakende geloof niet hebben ontvangen van God?

Ik geloof niet in die 'acceptatie verhaaltjes' ze zijn er absoluut, alleen wacht ik liever de vruchten van de Geest af.. En een gezond geloofsleven bekend onder 'Ellende, Verlossing & Dankbaarheid'..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Geloof me, in mijn kerk zitten weinig tot geen huichelaars, en die weten wat voor toekomst hun rest.

Paulus had het ook nooit gedacht van Demas, maar hij kreeg de tegenwoordige wereld lief. Je zult nog raar op kijken later als je ziet wie er ter linker en ter rechterhand van de Vader zullen staan..

Hoogmoed... Lauwheid... Vroomheid... Eigen gemaakte Godsdienst wat niet meer dan een vernislaagje.. Sociaal praatje, sociaal werkje en een aai over je bol..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Geloof me, in mijn kerk zitten weinig tot geen huichelaars, en die weten wat voor toekomst hun rest.

Niet zo hoogmoedig jij. Jouw kerkje zal niet de eerste zijn die in zulke hoogmoedigheid in de eerste de beste valkuil trapt. Een valkuil die eeuwenoude kerken inmiddels al wel kennen en min of meer weten te vermijden. Jonge groepjes doen het in het begin altijd geweldig, maar zodra ze eenmaal gegrond zijn - áls ze al zover komen - dan begint het échte werk. En nee, een eventueel tienjarig bestaan is nog niks. Over een paar eeuwen praten we wel verder, als jouw kerkje dan tenminste nog bestaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

Quote:

Dankzij Jepk kreeg ik de volgende video te zien:

De film duurt een uur en ik heb nu z'n beetje 20 minuten aangehoord.

Wat voor een invloed heeft z'n preek op jou (in het algemeen).En ben je het met hem eens. Zo ja waarom, en als je dat niet bent, waarom niet? Het is een bapisten (southern?) gemeente waar deze preek zich afspeelt.

Ik hoop dat we hier ook verder kunnen praten waar we in het gesloten topic gebleven waren:

Als antwoordop je vraag: ik vond de preek pakken, radicaal en ongelofelijk verfrissend!

Vergeet niet dat deze man 10 jaar als zendeling heeft geleefd onder de meest barre en levensbedreigende omstandigheden en derhalve een heel andere perceptie heeft van een levenswandel met Christus.

Hij is een 'traditionele' zwart/wit prediker en ik moet zeggen dat ik hem in veel, nee, alle dingen gelijk geef. Door die preek sta je toch wel even stil bij wat JOU levenswandel met Christus is ... als je die al hebt.

De kern van zijn boodschap was dat je aan de uitwerking van de vrucht van de Heilige Geest een broeder/zuster in Christus kunt herkennen... en dat woorden alleen niets waard zijn ... In die zin predikt hij in dezelfde lijn als Jakobus smile.gif

Jakobus 1 vers 19 tot 27

Geliefde broeders en zusters, onthoud dit goed: ieder mens moet zich haasten om te luisteren, maar traag zijn om te spreken, traag ook in het kwaad worden. Want de woede van een mens brengt niets voort dat in Gods ogen rechtvaardig is. Wees daarom zachtmoedig en leg alle verdorvenheid en elk denkbaar wangedrag af. En aanvaard zo de boodschap die in u is geplant en die u kan redden. Vergis u niet: alleen horen is niet genoeg, u moet wat u gehoord hebt ook doen. Want wie de boodschap hoort maar er niets mee doet, is net als iemand die het gezicht waarmee hij is geboren in de spiegel bekijkt: hij ziet zichzelf, maar zodra hij wegloopt is hij vergeten hoe hij eruitzag. Wie zich daarentegen spiegelt in de volmaakte wet die vrijheid brengt, en dat blijft doen, niet als iemand die hoort en vergeet, maar als iemand die ernaar handelt hem valt geluk ten deel, juist om wat hij doet. Wie meent dat hij God dient, terwijl hij zijn tong niet kan beteugelen, zit op een dwaalspoor, en heel zijn godsdienst is vergeefse moeite. Voor God, de Vader, is alleen dit reine, zuivere godsdienst: weduwen en wezen bijstaan in hun nood, en je in acht nemen voor de wereld en onberispelijk blijven.

Jakobus 2 vers 14:

Broeders en zusters, wat heeft het voor zin als iemand zegt te geloven, maar hij handelt er niet naar? Zou dat geloof hem soms kunnen redden?

Jakobus 2 vers 17,18

Zo is het ook met geloof: als het zich niet daadwerkelijk bewijst, is het dood. Maar dan zegt iemand: De een gelooft, de ander doet. Laat mij maar eens zien dat je kunt geloven zonder daden; ik zal u door mijn daden tonen dat ik geloof.

Jakobus 2 vers 19:

U gelooft dat God de enige is? Daar doet u goed aan. Maar de demonen geloven dat ook, en ze sidderen.

Jakobus 4 vers 4 - 10

Trouwelozen! Beseft u dan niet dat vriendschap met de wereld vijandschap jegens God betekent? Wie bevriend wil zijn met de wereld, maakt zich tot vijand van God. Denk toch niet dat dit loze woorden zijn in de Schrift: Hij die ons het leven gaf, maakt er vurig aanspraak op; maar de genade die hij schenkt is nog groter. Daarom staat er: God keert zich tegen hoogmoedigen, maar aan nederigen schenkt hij zijn genade. Onderwerp u dus aan God, en verzet u tegen de duivel, dan zal die van u wegvluchten. Nader tot God, dan zal hij tot u naderen. Reinig uw handen, zondaars; zuiver uw hart, weifelaars. Weeklaag, wees treurig en laat uw tranen vloeien. Laat uw lachen veranderen in droefheid en uw vreugde in somberheid. Verneder u voor de Heer, dan zal hij u verheffen.

Geweldige brief, die van Jakobus .. zo radicaal, zo direct en zo 100% waarheid knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het beste is zich te houden heel oud en toch spikplinternieuw;

Intrede

confiteor

Kyrie

Gloria

Gebed van de dag

Profetenlezing

zang

Apostellezing

zang

Heilig Evangelezing

Acclamatie

overweging kort maar krachtig.

Credo

Voorbeden

Zang en opdracht van de gaven

Prefatie

Eucharistie

Heilig

Lam Gods

Communie

Postcommunie

Gebed van dank

Uittochtsprocessie

Zegen.

Een mans optredens zijn in de Kerk ongepast;in sektes ligt dat anders zoals we weer op dit filmpje zien.

Buiten de Kerk geen zaligheid de Kerk van Jezus Christus Hij die zit aan de Rechterhand van de Vader.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik dacht niet dat sacerdos dat bedoelde.
knipoog_dicht.gif

Sacerdos heeft het over de zichtbare Kerk hier op aarde, het Lichaam van Christus, geleid door de bisschoppen en levend vanuit de sacramenten, in het bijzonder de Eucharistie. Zoals de Kerk al vrijwel vanaf het begin aangeduid wordt dus.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid