Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

En nog een klein iets: Ik denk dat het voor een vrouw heel wat anders is dan voor een man. Als man kan je allemaal standpunten innemen, maar zodra het erop aan komt groeit dat kind niet in jou buik...

Samengevoegde post 24-1-2007 19:50:29:

Quote:
Op woensdag 24 januari 2007 19:47:49 schreef Princess. het volgende:

Nou mijn moeder krijgt een ontzettend hoge bloeddruk *meteen al de eerste week van de zwangerschap* Liep al bijna niet goed af toen ik geboren werd en na mijn zusje ook niet, dus is het haar eigenlijk verboden in het ziekenhuis, omdat ze anders zou kunnen sterven of ze kan invalide worden.

Dan kan ik me heeeeeel erg goed voorstellen dat je wilt voorkomen dat je zwanger wordt. Kinderen zijn leuk enzo, maar het moet niet je leven gaan kosten en ik kan me ook niet voorstellen dat dat de bedoeling is.

Dan is het nog fijn dat het bij jou moeder uiteindelijk goed gegaan is!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 234
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op woensdag 24 januari 2007 19:48:16 schreef Nynthe het volgende:

En nog een klein iets: Ik denk dat het voor een vrouw heel wat anders is dan voor een man. Als man kan je allemaal standpunten innemen, maar zodra het erop aan komt groeit dat kind niet in jou buik...

Grrr, maar als vader van het kind krijgt hij net zo goed de verantwoordelijkheid over een nieuw leven, moet hij toezien hoe zijn vrouw onder de zwangerschap lijdt en vooral aanhoren van allerlei vrouwen dat een kind of het in verwachting zijn voor de man toch niet zo'n moeite zou zijn... boosrood.gif

Echt, ik hekel het als het vaderschap weer zo wordt gebagatelliseerd, terwijl vaders net zoveel met kinderen te doen hebben als moeders. Als een moeder érgens geen alleenrecht op heeft, is het wel op kinderen, ook al wil de wet ons anders doen geloven.

Ik wil hiermee de zwangerschap niet bagatelliseren, maar een kind krijgen is méér dan enkel die zwangerschap. De vrouw draagt het kind, maar de man moet dan wél voor de vrouw zorgen, zien en horen hoe zij pijn lijdt en wellicht met haar stemmingswisselingen zien om te gaan.

Een zwangerschap kost dus zowel de vader als de moeder veel energie, tijd, verantwoordelijkheid en noem maar op. Ik zie geen enkele reden om de vader achter te stellen, behalve dan wanneer het kindje door verkrachting is ontstaan.

Mannen hebben dus over dit onderwerp net zo goed veel te zeggen als vrouwen, dus nee Nynthe, ik kan me absoluut niet vinden in deze opmerking van jou. nooo.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie reactie's allemaal!

Het is me nu een stuk duidelijker yes.gif

(Tot nu toe dacht ik dat de pil zwangerschap alleen voor was i.p.v. het vruchtje ook afbreekt)

@Nynthe

Gelukkig dat je aangaf dat er ook een pil is die het eitje niet afbreekt als het toch doorzet smile.gif

Edit] typfout

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wie heeft het hier over vaderschap? Vrijwel iedere man kan aan kind verwekken, maar dat maakt je nog niet meteen een vader.

En tuurlijk, een man heeft ook veel te verduren, maar feit blijft gewoon: De vrouw wordt zwanger, een man niet. En een zwangerschap heeft een grote invloed op je lichaam en gemoedstoestand, en ook al krijgt een man hier veel van mee, het is niet te vergelijken met wat de vrouw negen maanden lang meemaakt.

Wat ik je met deze opmerking duidelijk wil maken: Het is logisch dat een vrouw hier meer bij stil staat dan een man. Een vrouw krijgt namelijk bij zwangerschap gegarandeerd te maken met de gevolgen, voor een man hoeft dat helemaal niet zo te zijn. Een vrouw is een tijd uit de roulatie, moet waarschijnlijk (tijdelijk) stoppen met studeren en/of werken, voor een man is dat niet zo.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 24 januari 2007 19:29:59 schreef RobertF het volgende:
Elke vrouw heeft een maandelijkse cylcus, waarin een periode van vrijwel geen vruchtbaarheid zit. De kunst is dan om bij jezelf te onderzoeken wanneer die periode bij jou aandient. Enkel in die periode seks hebben is vrijwel net zo veilig als de pil.

Tegenwoordig kun je gewoon je plaatselijke drogist even bezoeken, een apparaatje kopen waarmee je die vruchtbaarheid kunt meten en dan ben ik binnen 10 seconden klaar... Dan hoef je niet zelf elke maand met pen en papier klaar te zitten en een thermometer knipoog_dicht.gif

Quote:
Op woensdag 24 januari 2007 19:32:49 schreef NienkeJ het volgende:
Sjonge, ik schrik hier toch van. Ik dacht altijd vrij makkelijk over de pil, omdat ik dacht dat deze geen aborterende werking had. En ik was altijd tegen de morning-after-pil, omdat deze wel een aborterende werking heeft. Maar nu blijkt de gewone pil dus ook een aborterende werking te hebben wanneer de eicel per ongeluk toch bevrucht wordt
nosmile.gif
.

Of de pil die je slikt ook een aborterende werking heeft hangt er vanaf welke je slikt. De standaard pillen die je als eerste voorgeschreven krijgt, kunnen mogelijk aborterend zijn. Er zijn tegenwoordig ook andere pillen verkrijgbaar, ze beschermen minder dan de gewone pil (99%) maar nog steeds voorkomen ze dat er een eisprong plaats vindt.

Quote:
Op woensdag 24 januari 2007 19:39:25 schreef Nynthe het volgende:
Persoonlijk ben ik voor het gebruik van anticonceptie. Ik geloof namelijk dat het krijgen van kinderen niet het belangrijkste is binnen een huwelijk en dat als je kinderen wilt krijgen
je zelf hiervoor een keuze moet kunnen maken over het hoe en wanneer
. Ik ben er zelf namelijk van overtuigd dat het niet goed is om vrij snel na de trouwdag een kind te krijgen. Leer eerst maar eens met elkaar te leven, voordat je daar nog een kind aan toevoegd. Ik geloof namelijk dat het van groot belang is om een goede basis samen te hebben voordat je die aan een kind wilt gaan geven. Wanneer je die nog niet hebt, kan dit voor grote problemen zorgen voor het kind.

Ook kan ik me voorstellen dat je het liever even uitstelt vanwege studie, huis, baan en dat soort dingen omdat je eerst bepaalde dingen voor elkaar wilt hebben voordat je een kind op de wereld zet.

Het ligt er natuurlijk aan waar je prioriteiten liggen, want ik vraag me af of het niet aan God is of en wanneer ik kinderen zal ontvangen...

Verder denk ik dat die basis er al veel eerder behoort te zijn, waarbij het nogal eens voorkomt dat mensen die denken klaar te zijn voor kinderen (en dus die basis denken te bezitten), hard onderuit gaan als ze kinderen krijgen. Laten we zeggen dat kinderen een relatietest kunnen zijn voor de ouders...

Quote:
De tijd dat hormonale anticonceptie grote invloed had op je gemoedstoestand en lichaam is trouwens lang geleden. Tegenwoordig zitten er zo weinig hormonen in deze middelen dat je er niets meer van merkt (en ja, ik spreek uit ervaring ja)

Uiteraard blijft het een medicijn en dus is er altijd kans op bijwerkingen (maar lees voor de lol eens de bijsluiter van een paracetamol en ga na bij jezelf van hoeveel van die bijwerkingen je daadwerkelijk last hebt.... ik bedoel maar)

Pas geleden las ik in een medisch blad dat de meeste "klachten" die mensen hebben tijdens hun menstruatie en na het starten van de pil verdwenen, tussen de oren zou zitten. Het zorgt er wel voor dat je periode regelmatig wordt, maar volgens dat onderzoek is het een verbeelding dat mensen minder buikpijn en rugpijn hebben. Maar goed, ik weet dat een hoop mensen er toch baat bij blijken te hebben, dus wie ben ik om dat tegen te spreken engel.gif (ik zal eens gaan zoeken of ik dat artikel op de kop kan tikken)

Quote:
Anticonceptiemiddelen maken je overigens niet permanent onvruchtbaar. Neem bijvoorbeeld de nuvaring of microgynon. Bij beide ben je na het stoppen meteen weer vruchtbaar. Bij de prikpil kan dit even duren, maar het verschilt allemaal per middel. Dus mocht je je daar druk over maken, overleg dat dan ook even met je huisarts.

Wel is er bewezen dat mensen na het gebruik van de pil minder vruchtbaar waren dan mensen die de pil niet hadden gebruikt. Ook schijnt de werking van de pil te verminderen naar mate je het langer gebruikt...

Maar goed, zoals Diakio al zei, als je op een site die pro anticonceptie gaat kijken, vertellen ze erg weinig over de feiten die de laatste tijd boven is komen drijven. De pil mag dan verbeterd zijn, maar zo positief zijn er ze in de wetenschap toch echt niet over....

Wat mijn persoonlijke mening is over anticonceptie en mijn christen zijn laat ik in het midden, aangezien ik zelf hierover na denk.

Liefs Diaan

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 24 januari 2007 19:48:16 schreef Nynthe het volgende:

En nog een klein iets: Ik denk dat het voor een vrouw heel wat anders is dan voor een man. Als man kan je allemaal standpunten innemen, maar zodra het erop aan komt groeit dat kind niet in jou buik...

Dat slaat nergens op. Natuurlijk groeit het kind niet in zijn buik, maar - om het even vanuit mijn eigen, ongetrouwde blik te bekijken - het kan ook juist nadelig zijn om man te zijn terwijl je vriendin/vage bekende/watdan ook zwanger is. Het kan zijn dat je móet trouwen (dat het eigenlijk onmogelijk is om niet te trouwen omdat je toch deels als 'de grote boosdoener' word gezien), of juist dat de vrouw niet wil trouwen waardoor jij als vader altijd aan de zijkant kunt blijven staan en je kind veel minder ziet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 24 januari 2007 20:23:37 schreef *Roos* het volgende:

@Nynthe

Gelukkig dat je aangaf dat er ook een pil is die het eitje niet afbreekt als het toch doorzet
smile.gif

Nee, om precies te zijn: Er zijn anticonceptiemiddelen die voorkomen dat er een eitje vrijkomt waardoor het niet bevrucht kan raken knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 24 januari 2007 20:37:18 schreef *Roos* het volgende:

Is er dan geen enkele mogelijkheid bij deze pil om toch zwanger te raken?

De anticonceptiepil werkt door de ovulatie te blokkeren, en daarnaast de baarmoeder minder geschikt te maken voor de acceptatie van een embryo als er toch een bevruchting zou plaatsvinden. Bovendien maakt de pil het slijm van de cervix dikker, waardoor het sperma moeilijker bij de eicel kan komen. De pil is een van de meest betrouwbare vormen van anticonceptie: minder dan 1% van de vrouwen die hem consequent gebruiken, wordt binnen een jaar zwanger.

link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zoals ik nu begrijp geeft Nynthe aan dat er helemaal geen sprake kan zijn van bevruchting bij een bepaalde anticonceptiepil?

Maar wanneer er twee verschillende anticonceptie pillen zijn (b.v.één die een eventueel bevrucht eitje toch afbreekt en één die het mocht het toch bevrucht zijn niet afbreekt)

Want er is toch geen pil 100% betrouwbaar op niet bevrucht raken?

Dus dan is het verschil tussen deze pillen als de bevruchting toch doorzet,een soort van abortus of toch zwanger zijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 24 januari 2007 18:04:38 schreef SilverUnicorn het volgende:

Dit schreef de TS:

Vroeg ik me het volgende af:

Mag een christen anticonceptie gebruiken?

Zo ja welke wel en welke niet?en waarom wel of niet?

Graag hoor ik jullie mening

Mag een christen anticonceptie gebruiken? Antwoord van Taam en mij: ja.

Zo ja welke? In ons geval de pil. Met daarbij ons argument.

Dat was onze mening. Wat is hieraan nou off-topic? Als jij het niet met ons een bent Diakio, hoef je nog niet zo kattig te doen. Dit is onze mening, dat de jouwe. Dan kunnen we het daar toch bij laten zonder weer zo'n ruzie-sfeer te krijgen?

Ik geef argumenten tegen de pil, en beiden reageren jullie ineens met het argument dat je de pil niet als anticonceptie gebruikt. Dan zit je gewoon een gesprek te zieken. Zelf weten, ik heb er geen zin meer in zo. bye.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Diakio schreef:

Ik geef argumenten tegen de pil, en beiden reageren jullie ineens met het argument dat je de pil niet als anticonceptie gebruikt. Dan zit je gewoon een gesprek te zieken. Zelf weten, ik heb er geen zin meer in zo bye.gif

Volgens mij was er gewoon sprake van een misverstand?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sjaloom Nynthe,

Quote:
Wie heeft het hier over vaderschap? Vrijwel iedere man kan aan kind verwekken, maar dat maakt je nog niet meteen een vader.

Als een man een kind verwekt, dan is hij de vader. Klaar. In de meeste gevallen erkent de vader dan gewoon zijn kind, of gebeurd dat automatisch in het huwelijk. Dat de wet zo krom is voor vaders, wil nog niet zeggen dat wij dat maar ook moeten zijn.

Quote:
En tuurlijk, een man heeft ook veel te verduren, maar feit blijft gewoon: De vrouw wordt zwanger, een man niet. En een zwangerschap heeft een grote invloed op je lichaam en gemoedstoestand, en ook al krijgt een man hier veel van mee, het is niet te vergelijken met wat de vrouw negen maanden lang meemaakt.

Nou en? De man krijgt er genoeg van mee om er ook over mee te kunnen praten. Mag dan alleen degene die er iets meer onder lijdt over meepraten? Prima, maar dan is het na die negen maanden wel weer uit met die ongein. Zijn pa en ma gewoon weer gelijk en mogen mannen dus alsnog meepraten in dit topic.

Quote:
Wat ik je met deze opmerking duidelijk wil maken: Het is logisch dat een vrouw hier meer bij stil staat dan een man.

Ja, vooral als mannen te horen krijgen dat ze er niet over kunnen meepraten, als ze er stil bij staan... Zo houden vrouwen dat alleenrecht wel mooi in stand hè?

Quote:
Een vrouw krijgt namelijk bij zwangerschap gegarandeerd te maken met de gevolgen, voor een man hoeft dat helemaal niet zo te zijn.

O, een man ook hoor. Het gebeurd alleen bij seksueel misbruik dat de vader terecht wordt uitgesloten van het vaderschap en de gevolgen daarvan. Maar dat gebeurd Deo gratias heel weinig, dus mogen we uitgaan van de normale situatie. En dat is dat de man gegarandeerd net zo goed veel meekrijgt.

En de wet is zelfs zó opgesteld, dat bij een ongehuwd stel de vader én het kind moet erkennen, én de voogdij moet ondertekenen. Dat laatste kan alleen met toestemming van de moeder, dus met een beetje pech doet moeder dat niet, en heeft vader alleen maar financiële plichten en geen enkel recht. Hoezo, geen gevolgen?

Quote:
Een vrouw is een tijd uit de roulatie, moet waarschijnlijk (tijdelijk) stoppen met studeren en/of werken, voor een man is dat niet zo.

Nee, omdat hij veel minder recht op vrije dagen heeft. De vrouw krijgt alle tijd om aan het nieuwe gezin te wennen, de man heeft niet zo te zeuren en moet maar gewoon doorwerken. Zo is de wet geregeld, dat de moeder veel meer mag en kan dan de vader.

Er is voor de vader weinig compensatie daarvoor, dus mogen mannen dan in elk geval fatsoenlijk meepraten in topics als dezen? Het gaat ook om hún eventuele kinderen hoor, niet alleen die van de vrouwen. Ook zíj mogen een stem hebben in beslissingen wat betreft het voorkomen/afbreken van zwangerschappen.

Misschien is dit even off-topic, maar ik wil voorkomen dat vrouwen gaan bepalen wanneer mannen wel of niets iets mogen zeggen over kinderen of het (niet willen) krijgen ervan, gebaseerd op onjuiste en denigrerende redeneringen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 24 januari 2007 20:31:40 schreef Diana het volgende:

Het ligt er natuurlijk aan waar je prioriteiten liggen, want ik vraag me af of het niet aan God is of en wanneer ik kinderen zal ontvangen...

Verder denk ik dat die basis er al veel eerder behoort te zijn, waarbij het nogal eens voorkomt dat mensen die denken klaar te zijn voor kinderen (en dus die basis denken te bezitten), hard onderuit gaan als ze kinderen krijgen. Laten we zeggen dat kinderen een relatietest kunnen zijn voor de ouders...

Laat ik zeggen dat ik het erg fijn vind om eerst gewoon getrouwd te zijn. Samen dingen te doen, op te bouwen. Of wij überhaupt in staat zijn om kinderen te krijgen dat zal inderdaad van God afhangen. Maar ik bedoel te zeggen: Ik ben er zelf niet van overtuigd dat we meteen bij de start van ons huwelijk kinderen moeten krijgen en daar de rest van ons huwelijk mee door moeten gaan, dat we anders een grote zonde begaan.

En die basis: Ik heb natuurlijk voor ik trouwde veel gepraat met andere getrouwde vrouwen. En de vrouwen die vrij snel na hun huwelijksdag kinderen kregen zeiden me altijd: Geniet eerst van de tijd samen, leer elkaar kennen. Want een huwelijk is toch wat anders dan verkering, de eerste paar maanden kan het zelfs keihard knokken worden, je moet een goede vorm van teamwork krijgen.

En ik denk dat dat wel klopt. Want wanneer je kinderen krijgt, komt de relatie met je partner vaak wel op een lager pitje te staan aangezien kinderen veel aandacht nodig hebben en kunnen opeisen. Eén vrouw zei zelfs: Toen de kinderen eenmaal de deur uitwaren wist ik niet wie mijn partner was. Ja, hij was een goede vader, maar wat waren wij samen?

Maar inderdaad: het krijgen van kinderen kan zeker heel veel toevoegen aan je basis, maar ook kapot maken wanneer deze in eerste instantie niet de tijd heeft gekregen om goed te groeien. (en hoeveel tijd dat is, verschilt per persoon. De ene zal eerder het idee hebben dat zij er klaar voor zijn dan anderen, daar kan je je vinger niet op leggen)

Quote:
Op woensdag 24 januari 2007 20:31:42 schreef NienkeJ het volgende:

Dat slaat nergens op. Natuurlijk groeit het kind niet in zijn buik, maar - om het even vanuit mijn eigen, ongetrouwde blik te bekijken - het kan ook juist nadelig zijn om man te zijn terwijl je vriendin/vage bekende/watdan ook zwanger is. Het kan zijn dat je móet trouwen (dat het eigenlijk onmogelijk is om niet te trouwen omdat je toch deels als 'de grote boosdoener' word gezien), of juist dat de vrouw niet wil trouwen waardoor jij als vader altijd aan de zijkant kunt blijven staan en je kind veel minder ziet.

Dat slaat wel dergelijk ergens op. Dat je mijn mening niet deelt is één ding, maar dat kan je volgens mij wel anders formuleren.

Ik herken me wel in de onderbouwing die je geeft en dat zijn inderdaad dingen die kunnen voorkomen.

Maar wat ik dus duidelijk probeerde te maken is dat het logisch is dat een vrouw heel anders over het gebruik van anticonceptie denkt. (om bijvoorbeeld de redenen die ik eerder in dit topic genoemd heb) Jij hebt het hier over mannen die het kindje wel willen houden, bijv in je laatste voorbeeld.

Maar hoeveel mannen willen er niets van weten? Veel meiden bij de tienermoedergroep hier in de regio zien de verwekker van hun kind nooit meer (nogmaals, een voorbeeld)

En kijk eens in mannen en vrouwenbladen en vergelijk die eens: In vrouwenbladen komen de onderwerpen anticonceptie, zwangerschap en kinderen regelmatig voor. En ik ben gek op lezen en lees alles wat los en vast zit, maar kom echt met grote uitzondering een artikel in een mannenblad tegen met het onderwerp kinderen. Nooit iets over anticonceptie of zwangerschappen.

Natuurlijk zijn er mannen die er wel over nadenken (gelukkig maar!) maar dat zijn er lang niet zoveel als dat zou moeten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 24 januari 2007 20:54:26 schreef -EddiE- het volgende:

Daiko

heb jij nog wel een eigen mening?? Of is je hele leven letterlijk uit de bijbel gekopieerd?

sorry van het mega off-toppic zijn

rofl.gif Deze quote ga ik inlijsten. En dan ook nooit meer gezeik graag dat katholieken niet 'Bijbels' zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 24 januari 2007 20:33:08 schreef Nynthe het volgende:

[...]

Nee, om precies te zijn: Er zijn anticonceptiemiddelen die voorkomen dat er een eitje vrijkomt waardoor het niet bevrucht kan raken
knipoog_dicht.gif

Maar dit is dus 100% betrouwbaar?

Want als het niet 100% betrouwbaar is breekt deze pil (bij bevruchting)het eitje niet af,toch?

Dat was eigenlijk wat ik bedoelde (als ik je tenminste goed begrepen heb) smile.gif

Samengevoegde post 24-1-2007 21:08:05:

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bij biologie stuutje.gif heb ik dit jaar moeten leren dat geen enkele van de 'korte' anticonceptie voor 100% betrouwbaar is. Aan bijna zit een risico en daarom word er ook aangeraden om bijv. ook een condoom te gebruiken ook al slik de vrouw de pil of gebruikt ze bijv. een ring of vrouwencondoom.

Het spriaaltje zit voor 5 jaar en is wel voor 100% betrouwbaar.(as ik het goed heb)

Ikzelf ben er niet helemaal over uit over wel/geen anticonceptiemiddelen gebruiken. De pil gebruiken als medicijn heb ik niks op tegen (ik ben er zelf elke maand goed ziek van en overweeg 't om ook zo te gebruiken). Anticonceptie gebruiken als het de vrouw in levensgevaar kan brengen vind ik ook wel goed, hoewel ik me de bezwaren kan indenken. Ik zal eens op zoek gaan naar de informatie die ik opgezocht heb voor ons debat over anticonceptie, misschien dat ik er nog wat interessants uit kan halen smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 24 januari 2007 20:57:51 schreef Nynthe het volgende:

[...]

Dat slaat wel dergelijk ergens op. Dat je mijn mening niet deelt is één ding, maar dat kan je volgens mij wel anders formuleren.

Ik herken me wel in de onderbouwing die je geeft en dat zijn inderdaad dingen die kunnen voorkomen.

Maar wat ik dus duidelijk probeerde te maken is dat het logisch is dat een vrouw heel anders over het gebruik van anticonceptie denkt. (om bijvoorbeeld de redenen die ik eerder in dit topic genoemd heb) Jij hebt het hier over mannen die het kindje wel willen houden, bijv in je laatste voorbeeld.

Maar hoeveel mannen willen er niets van weten? Veel meiden bij de tienermoedergroep hier in de regio zien de verwekker van hun kind nooit meer (nogmaals, een voorbeeld)

En kijk eens in mannen en vrouwenbladen en vergelijk die eens: In vrouwenbladen komen de onderwerpen anticonceptie, zwangerschap en kinderen regelmatig voor. En ik ben gek op lezen en lees alles wat los en vast zit, maar kom echt met grote uitzondering een artikel in een mannenblad tegen met het onderwerp kinderen. Nooit iets over anticonceptie of zwangerschappen.

Natuurlijk zijn er mannen die er wel over nadenken (gelukkig maar!) maar dat zijn er lang niet zoveel als dat zou moeten.

Hm, sorry, ik had het wat bot geformuleerd inderdaad. Mijn excuus flower.gif.

Ach, ik snap je nu wel. Ik zag nette, lieve, betrouwbare mannen voor me, en voor hun heeft het wel degelijk veel nadelen om ongewenst een kindje te krijgen, haast evenveel als voor een vrouw (behalve die dikke buik ed).

In mijn omgeving zijn eigenlijk geen jongens die wegrennen wanneer ze een meisje zwanger hebben gemaakt, hier trouwen ze gewoon widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 24 januari 2007 20:54:26 schreef -EddiE- het volgende:

Daiko

heb jij nog wel een eigen mening?? Of is je hele leven letterlijk uit de bijbel gekopieerd?

sorry van het mega off-toppic zijn

-EddiE-!

Dit is inderdaad behoorlijk off-topic. Maar buiten dat blinkt je post ook niet echt uit in vriendelijkheid. Je vraag aan Diakio is nogal veroordelend en negatief gesteld. Dat heet 'op de man spelen' en dat vinden wij geen goede manier van discussievoeren. Volgende keer beter dus.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 24 januari 2007 16:56:44 schreef *Roos* het volgende:

Na aanleiding van dit topic:

Vroeg ik me het volgende af:

Mag een christen anticonceptie gebruiken?

Zo ja welke wel en welke niet?en waarom wel of niet?

Graag hoor ik jullie mening
smile.gif

edit] link werkt niet

* Michiel zegt: nu wel
knipoog_dicht.gif

Ik heb er geen problemen mee als het gebruiken van anticonceptiemiddelen maar geen vrijbrief 9in de meest letterlijke zin van het woord) wordt voor sex/geslachtsgemeenschap voor het huwelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid