Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Quote:
Op woensdag 24 januari 2007 19:29:59 schreef RobertF het volgende:

[...]Sjaloom Princess.,

Je kunt ook op natuurlijke wijze zwangerschap voorkomen. De meest veilige methode is natuurlijk nooit seks hebben, maar die optie is voor gehuwden niet geschikt. .

Waarom is die optie voor gehuwden niet geschikt? Je kunt een heel bevredigende en intieme relatie hebben zonder sex.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 234
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Daar zit op zich wat in - ondergetekende heeft dan ook systematisch alle condooms verwijderd uit haar huis (echt, ik kwam ze op de gékste plekken tegen
widegrin.gif
). Maar op zich moet het ook kunnen zonder deze stok achter de deur, natuurlijk. Ik weet dat ik nu na mijn eisprong zit, maar ik zeg echt niet dit weekend tegen mijn vriend 'nou schat, zullen we maar ff'
knipoog_dicht.gif

Toch wel handig zo'n stok.... niet? knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:15:35 schreef anastasia het volgende:

[...]

Waarom is die optie voor gehuwden niet geschikt? Je kunt een heel bevredigende en intieme relatie hebben zonder sex.

Je moet minstens één keer seks hebben om een geldig huwelijk te hebben. Daarna zou het kunnen. Maar de meesten hebben nu eenmaal seks als ze getrouwd zijn. En, detail: aangezien Robert - als ie trouwt - dat wellicht met mij zou doen, heb ik ook nog wat in de melk te brokkelen ... en ik ben het roerend met hem eens puh2.gif

Samengevoegde post 25-1-2007 21:35:14:

Quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:18:47 schreef Mr. Emilio het volgende:

[...]

Toch wel handig zo'n stok.... niet?
knipoog_dicht.gif

Die stok van de natuurlijke cyclus werkt alleen bij mij dit weekend niet, want ik weet dat ik nu onvruchtbaar ben. Mgoed, de échte stok is interne motivatie en dat moet genoeg zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:40:00 schreef Mr. Emilio het volgende:

Je hebt gelijk, maar soms is het goed omgewoon zo bang te zijn voor iets (zwanger worden, de schande die je als stel en je familie ten deel valt), dat die de tekeergaande hormonen tot rust dwingt
smile.gif

Die dingen (althans het 'schande' enz.) zijn er voor mij niet, omdat ik uit een milieu kom waar ongehuwd samenwonen, pilgebruik en (als je het maar niet te opzichtig doet) seks voor de seks met half-onbekenden doodgewoon zijn. Mensen vinden het zelfs vaker vreemd dan gewoon als ik zeg, dat ik niet wil samenwonen en/of vrijen met mijn vriend voordat we trouwen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op donderdag 25 januari 2007 20:33:42 schreef Noëlle het volgende:

ik heb het wel geprobeerd met dat baarmoeder slijm maar ik vond er weinig veranderingen in en mijn baarmoeder mond heb ik ook nooit kunnen vinden.

Oh, deze had ik ff niet gezien. Ik hou nog niets specifieks bij (beh. wanneer ik ongesteld word), maar zie wel duidelijke verschillen in afscheiding gedurende mijn cyclus. Ik denk dat ik hier wel systeem in ontdek als ik dat ook echt ga bijhouden. M.b.t. de baarmoederhals, dat heb ik ook nog nooit geprobeerd. Maar ik ga er dan ook een cursus voor volgen; de methode heeft nu eenmaal een gebruiksaanwijzing (het vrouwenlichaam ook, toch? knipoog_dicht.gif)

Quote:
wij weten het ook nog niet zeker wat wat na de geboorte van onze kleine gaan doen hoor ik heb dan 3 kinderen dus ik wil even niet zwanger worden.

Geef je borstvoeding? Als het praktisch gezien mogelijk is voor je om 24 uur/dag de baby te laten drinken als hij/zij wil, en als je er ook geen bezwaar tegen hebt om langer dan (in de westerse wereld) normaal te voeden, dan zou je dat kunnen gebruiken. Ook daarvoor kun je cursussen volgen via www.nfp-nederland.nl

Trouwens, Noëlle, ik wil je nog even meegeven, dat ik het andere topic van jou gelezen heb, en dat ik het echt super vindt wat God bij jullie heeft gedaan! worshippy.gif Proficiat! big-smile.gif

Samengevoegde post 25-1-2007 21:49:07:

Quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:45:51 schreef Mr. Emilio het volgende:

En dat is ook iets om trots op te zijn...

Ik heb vaak het idee dat het beangstigend en confronterend is voor hen. Mja, da's ook een vorm van getuigen - ook al is het niet altijd even prettig.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:42:23 schreef wateengedoe2 het volgende:

[...]

Die dingen (althans het 'schande' enz.) zijn er voor mij niet, omdat ik uit een milieu kom waar ongehuwd samenwonen, pilgebruik en (als je het maar niet te opzichtig doet) seks voor de seks met half-onbekenden doodgewoon zijn. Mensen vinden het zelfs vaker vreemd dan gewoon als ik zeg, dat ik niet wil samenwonen en/of vrijen met mijn vriend voordat we trouwen.

oww deze situatie is zo herkenbaar. Mijn ouders promoten seks voor het huwelijk boosrood.gif

Samengevoegde post 25-1-2007 22:12:28:

Bij mij zou periodieke onthouding niet werken. Mijn cyclus is meestal in de war, nu wil ik graag jong moeder worden, dus hoef ik me er voorlopig nog niet druk om te maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 25 januari 2007 22:10:24 schreef Princess. het volgende:

[...]

oww deze situatie is zo herkenbaar. Mijn ouders promoten seks voor het huwelijk
boosrood.gif

Da's wel heel extreem boosrood.gif

De mijne nog nét niet, en toen mijn eerste broer ging samenwonen (al dik 10 jaar geleden) waren ze niet blij. Maar alles went, blijkbaar, want alledrie mijn broers zijn gaan samenwonen (inmiddels zijn er 2 getrouwd, met dezelfde vrouw met wie ze aanvankelijk gingen samenwonen, gelukkig), en ik heb zelf ook nog een blauwe maandag soort van samengewoond.

Samengevoegde post 25-1-2007 22:16:22:

Quote:
Op donderdag 25 januari 2007 22:10:24 schreef Princess. het volgende:

Bij mij zou periodieke onthouding niet werken. Mijn cyclus is meestal in de war, nu wil ik graag jong moeder worden, dus hoef ik me er voorlopig nog niet druk om te maken.

Ook bij een onregelmatige cyclus werkt het; je moet dan alleen ff wat bredere marges aanhouden (m.n. voor je eisprong, want het moment van je eisprong zelf is nauwkeurig te bepalen op het moment zelf). En die NFP-consulente zei laatst aan de telefoon dat veel vrouwen die denken een superonregelmatige cyclus te hebben, dat best mee vinden vallen als ze het goed in de gaten houden. Ik denk dat dat bij mij ook wel klopt. Ik hield het gewoon nooit bij, maar stopte zo rond die tijd dat ik weer eens ongesteld zou kunnen worden, wat tampons in m'n broekzak. Soms duurde het dan nog een week. Maar nu hou ik bij wanneer ik ongesteld wordt, en meer dan een dag of 5 wijkt het toch nooit af.

Mja, voor mij is de keuze simpel, zolang we geen kinderen kunnen onderhouden: of periodieke onthouding (en dan is NFP veruit de betrouwbaarste methode) of helemaal geen seks. Ik mag nu eenmaal onder geen beding kunstmatige voorbehoedsmiddelen gebruiken. Daarom hou ik het maar op: periodiek wél mogen engel.gifflower.gif (zie mijn post aan Nienke)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 25 januari 2007 22:13:14 schreef wateengedoe2 het volgende:

[...]

Da's wel heel extreem
boosrood.gif

De mijne nog nét niet, en toen mijn eerste broer ging samenwonen (al dik 10 jaar geleden) waren ze niet blij. Maar alles went, blijkbaar, want alledrie mijn broers zijn gaan samenwonen (inmiddels zijn er 2 getrouwd, met dezelfde met wie ze aanvankelijk gingen samenwonen, gelukkig), en ik heb zelf ook nog een blauwe maandag soort van samengewoond.

Oww dat valt nog mee. Mijn ouders zijn van mening dat je voordat je trouwt ook moet weten of het op 'seksueel vlak' ook klikt.. nosmile.gifMaar mijn ouders zijn ook niet echt 'christelijk' ben de enige in de fam die naar de kerk gaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 25 januari 2007 22:17:40 schreef Princess. het volgende:

[...]

Oww dat valt nog mee. Mijn ouders zijn van mening dat je voordat je trouwt ook moet weten of het op 'seksueel vlak' ook klikt..
nosmile.gif
Maar mijn ouders zijn ook niet echt 'christelijk' ben de enige in de fam die naar de kerk gaat.

Ach, mijn ouders zijn praktisch gezien net zo, in die zin dat ze zeiden dat ze het in 'hun' tijd knáp stom vonden als er 'moetjes' waren ... Oftewel: je wist toch wel dat er een te groot risico aan seks (geslachtsgemeenschap) voor het huwelijk zat. Maar ik denk dat als de pil en het condoom zo breed beschikbaar waren geweest, ze die ook hadden gebruikt (ze zijn nu 38 jaar getrouwd). Uit het woordverband en hoe ze erover spraken, meende ik in ieder geval wel af te kunnen leiden, dat ze wel seks zonder geslachtsgemeenschap hadden (en da's dus nie katholiek èh) - maar zeker weten doe ik dat niet, omdat we thuis niet echt vrij praten over dat soort dingen. Wel weet ik dat mijn moeder na mij (vierde kind) aan de pil is gegaan. De spreiding tussen de kinderen vond plaats door borstvoeding en een (spontane) abortus. Verder waren ze niet echt supervruchtbaar samen, denk ik, aangezien het zonder voorbehoedsmiddelen toch nog 9 maanden duurde voordat mijn moeder zwanger werd van mijn oudste broer. Ter vergelijking: mijn schoonzusje is met de pil gestopt toen ze met mijn broer getrouwd is, en ze was binnen 2 maanden zwanger.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 25 januari 2007 22:18:44 schreef Mr. Emilio het volgende:

[...]

Met alle respect, maar eh.... jouw ouders zijn dan wel geen trein, maar sporen doen ze volgens mij ook niet helemaal... (als ze Christen zijn..)

Hoezo sex vóór het huwelijk stimuleren?

Volgens mij zegt ze ook dat ze dat niet zijn en misschien kan je ook iets liever posten over dr ouders, vergelijkingen met treinen zijn niet zo heel erg voor de hand.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 25 januari 2007 22:19:19 schreef Princess. het volgende:

[...]

Vraag me af hoe je dat gaat doen als je afentoe 3 weken ongesteld bent
knipoog_dicht.gif
*zit apart in elkaar*

Whoeps, nee, dan wordt het wat moeilijker. Maar dat lijkt me eerder een ziektebeeld dan een normale cyclus, en waard om met een dokter te bespreken (als je dat al niet lang en breed gedaan hebt, natuurlijk).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 25 januari 2007 22:21:45 schreef wateengedoe2 het volgende:

[...]

Whoeps, nee, dan wordt het wat moeilijker. Maar dat lijkt me eerder een ziektebeeld dan een normale cyclus, en waard om met een dokter te bespreken (als je dat al niet lang en breed gedaan hebt, natuurlijk).

Allang gedaan flower.gif en er is voor mij gebeden, sindsdien gaat het wel oké smile.gif, maar nog steeds niet erg 'regelmatig'

Quote:
Samengevoegde post 25-1-2007 22:22:53:

[...]

1. ze zijn geen christen en 2. ik vind het wel heel ver gaan wat je nu over voor jou onbekende mensen zegt. Het er niet mee eens zijn is één ding (dat ben ik echt ook niet, hoor), maar 'niet sporen' ... Sorry, maar dan spoort 3-kwart van de Ned. maatschappij niet.

denk dat het wel wat meer is dan 3-kwart nosmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 25 januari 2007 22:25:15 schreef Princess. het volgende:

[...]

Allang gedaan
flower.gif
en er is voor mij gebeden, sindsdien gaat het wel oké
smile.gif
, maar nog steeds niet erg 'regelmatig'

OK! Nou, sterkte ermee in ieder geval.

Quote:
denk dat het wel wat meer is dan 3-kwart
nosmile.gif

Hey, een beetje meer vertrouwen in de mensheid mag ook wel hè knipoog_dicht.gif Sowieso is een kleine 10% moslim en die hebben o.h.a. hiet niet hebben van seks voor het huwelijk hoog in het vaandel (hoe ze dat dan vaak nastreven, vooral de volslagen absurde grenzen die de meisjes worden opgelegd, dat is voer voor een ander topic) en ik heb toch het idee dat steeds meer seculiere mensen (ongelovigen of 'vaaggelovigen') terugkomen van de 'verworvenheden' van onze maatschappij op dit gebied. Niet direct naar geen seks voor het huwelijk, maar wel een stapje (terug) in de goede richting, in de zin van serieuzer omgaan met relaties en seksualiteit.

Enfin, hoe interessant ook, allemaal, nu betrap ik mezelf op offtopic gedrag ... TNO maar weer: voorbehoedsmiddelen en geloof flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben op mijn 14e diane 36 gaan slikken. Dit komt omdat ik heel erg last had van acné en geen enkel ander middel hielp daarbij. Daarnaast vond mijn moeder het een veiliger idee dat ik de pil zou slikken omdat ik op mijn 14e ongewild ontmaagd ben. Ik ben gelukkig niet zwanger geworden (thank the Lord everyday) maar het had wel kunnen gebeuren. Nu slik ik nog steeds Diane 36 omdat ik afgelopen zomer erachter ben gekomen dat als ik stop, dat mijn gezicht nog steeds helemaal onder zit (is hier op Credible ook nog een topic van) Ik heb het ook lang als voorbehoedsmiddel gebruikt en ik heb daarbij geen problemen gehad.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op donderdag 25 januari 2007 22:39:12 schreef Liset het volgende:

omdat ik op mijn 14e ongewild ontmaagd ben.

Bah! boosrood.gif En inderdaad gelukkig dat je niet zwanger bent geworden. Het is zo al vreselijk genoeg!

M.b.t. de Diane-pil, daar had ik zeer slechte ervaringen mee (totaal verdwijnen van mijn libido, en juist het verschijnen van depressieve buien). Goed dat jij er niet zo sterk op reageert.

Overigens, ik zie dat je nu 19 bent. Goeie kans dat als je over enkele jaren stopt, je minder last van terugkomende acné zult hebben. Mijn huid is nooit echt zuiver geweest, maar vanaf mijn 20e ofzo was het best te pruimen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 25 januari 2007 22:41:58 schreef wateengedoe2 het volgende:

[...]

M.b.t. de Diane-pil, daar had ik zeer slechte ervaringen mee (totaal verdwijnen van mijn libido, en juist het verschijnen van depressieve buien). Goed dat jij er niet zo sterk op reageert.

Ik had het op t begin ook wel hoor. Maar dat had ook met de omstandigheden te maken. Door die ervaring, ouders problemen, zelf niet lekker in je vel. Tsja en dan nog een pil vol met hormonen erbij; Nee niet helemaal optimaal, dat klopt. Maar ik voelde me wel een stuk veiliger.

Quote:
Overigens, ik zie dat je nu 19 bent. Goeie kans dat als je binnen nu en enkele jaren stopt, je minder last van terugkomende acné zult hebben. Mijn huid is nooit echt zuiver geweest, maar vanaf mijn 20e ofzo was het best te pruimen.

Ik hoop dat het met mijn 21e weg is, want dan wordt de pil niet meer vergoed knipoog_dicht.gif haha..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 25 januari 2007 22:46:17 schreef Liset het volgende:

[...]

Ik had het op t begin ook wel hoor. Maar dat had ook met de omstandigheden te maken. Door die ervaring, ouders problemen, zelf niet lekker in je vel. Tsja en dan nog een pil vol met hormonen erbij; Nee niet helemaal optimaal, dat klopt. Maar ik voelde me wel een stuk veiliger.

Dat veiliger, dat kan ik me voorstellen. En dan word ik ook gelijk ontzettend giftig hè als ik dat lees, een meid van 14 die zich 'veilig' moet voelen door de pil (in ieder geval niet zwanger kunnen worden van seks tegen haar zin) ... Je moet je veilig kunnen voelen omdat de integriteit van je lichaam gerespecteerd wordt! boosrood.gif

W.b. het wat minder prettig voelen: misschien toch een aanrader om iets anders te gaan proberen. Er zijn andere methodes tegen heftige acné, die zelf ook niet allemaal even joepi zijn (antibiotica, roacutane). Maar jongens doen het daar ook mee en bij hen zou men er geen microseconde aan denken om acné weg te halen met een middel dat ook voor chemische castratie wordt gebruikt (cyproteronacetaat, de werkzame stof uit de Diane-pil)!

Quote:

Ik hoop dat het met mijn 21e weg is, want dan wordt de pil niet meer vergoed
knipoog_dicht.gif
haha..

Ik wens je van harte toe, dat je eerder van die rotzooi af kunt, en dat je je inmiddels weer veilig genoeg voelt om niet bang te zijn om zwanger gemaakt te worden tegen je zin door één of andere kl**tz*k.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 25 januari 2007 22:52:01 schreef wateengedoe2 het volgende:

[...]

Dat veiliger, dat kan ik me voorstellen. En dan word ik ook gelijk ontzettend giftig hè als ik dat lees, een meid van 14 die zich 'veilig' moet voelen door de pil (in ieder geval niet zwanger kunnen worden van seks tegen haar zin) ... Je moet je veilig kunnen voelen omdat de integriteit van je lichaam gerespecteerd wordt!
boosrood.gif

Dat was toen, dat is voor nu niet meer smile.gif

Quote:
W.b. het wat minder prettig voelen: misschien toch een aanrader om iets anders te gaan proberen. Er zijn andere methodes tegen heftige acné, die zelf ook niet allemaal even joepi zijn (antibiotica, roacutane). Maar jongens doen het daar ook mee en bij hen zou men er geen microseconde aan denken om acné weg te halen met een middel dat ook voor chemische castratie wordt gebruikt (cyproteronacetaat, de werkzame stof uit de Diane-pil)!

Eeeuh ja, dat klinkt wel erg eng ja.. noparty.gif

Quote:
Ik wens je van harte toe, dat je eerder van die rotzooi af kunt, en dat je je inmiddels weer veilig genoeg voelt om niet bang te zijn om zwanger gemaakt te worden tegen je zin door één of andere kl**tz*k.

Ik ben er ook niet bang voor, ik weet dat God me beschermt smile.gif Maar ik gebruik het ook als voorbehoedsmiddel knipoog_dicht.gif Dus ja, ik heb wel seks voor het huwelijk gehad, maar die discussie is voor een ander topic haha widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 25 januari 2007 22:56:52 schreef Liset het volgende:

[...]

Dat was toen, dat is voor nu niet meer
smile.gif

Gelukkig! pet.gif

Quote:

Eeeuh ja, dat klinkt wel erg eng ja..
noparty.gif

Tuurlijk wel in grotere doseringen (maar mannen hebben ook 10 à 30 x meer testosteron, dus meer van dat spul nodig om het te onderdrukken). Feit is dat het werkt tegen acné (en overbeharing trouwens) door testosteron te onderdrukken en ook bij vrouwen wordt hun zin in seks m.n. door dat hormoon veroorzaakt. Tel uit je 'winst'. En in de bijsluiter wordt die bijwerking dus écht gebagatelliseerd, hè! boosrood.gif

Quote:

Ik ben er ook niet bang voor, ik weet dat God me beschermt
smile.gif
Maar ik gebruik het ook als voorbehoedsmiddel
knipoog_dicht.gif
Dus ja, ik heb wel seks voor het huwelijk gehad, maar die discussie is voor een ander topic haha
widegrin.gif

Tja, je bevind je in goed gezelschap puh2.gif Maar inderdaad: voer voor een ander topic.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op donderdag 25 januari 2007 22:29:25 schreef wateengedoe2 het volgende:

TNO maar weer: voorbehoedsmiddelen en geloof
flower.gif

Een vraag: (algemeen gesteld, WEG2 quote ik alleen voor het TNO)

Bestaan er geen pillen die de eerste 'fase' van het eerder genoemde rijtje wel hebben, maar de zeg maar meer 'abortievere' fases niet hebben?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid