Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Quote:
Op donderdag 25 januari 2007 20:31:32 schreef Renaldo het volgende:

[...]

Zorg je wel goed voor je lichaam dan?

Eerder in dit topic vertelde ze, dat ze de pil als medicijn gebruikt vanwege hormonale problemen, als ze haar gewone cyclus haar gang laat gaan. Aspirine is ook slecht voor je maag, maar toch wel prettig om te slikken als je pijn hebt, om een parallel te noemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 234
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op donderdag 25 januari 2007 19:43:18 schreef wateengedoe2 het volgende:

[...]

Ook van Herman Finkers:

Seks voor het huwelijk is zonde. Geen seks voor het huwelijk is doodzonde!

Conclusio: de man zegt ontzéttend grappige dingen, maar drijft de boel wel nogal eens op de spits.

yes.gif daar heb je gelijk in.

Quote:
[...]

Ah, dus jij haalt je voorlichting m.b.t. voorbehoedsmiddelen liever van een cabaretier i.p.v. van degelijk wetenschappelijk onderzoek? Enfin, zie mijn verhaal aan Princess hierboven.

Ehm, WEG2, ik dacht dat je me beter kende. Ik haal mijn voorlichting niet bij Herman Finkers vandaan, dankjewel, het was alleen een grap van hem die ik wel bij dit topic vond passen boosrood.gif.

Ik zei dit omdat ik uit verhalen uit mijn omgeving heb gehoord dat periodieke onthouding geen betrouwbare manier is van anticonceptie. Mijn broer komt er vandaan, op een moment dat mijn ouders er écht geen kind bij konden gebruiken (het is allemaal wel goed gekomen hoor, maar het was beter geweest als er een paar jaar tussen had gezeten).

Quote:
En als je echt
levensgevaar
loopt als je zwanger wordt (en dat er niet voor overhebt, kan ik me wel iets bij voorstellen ook), moet je helemaal geen seks hebben. Je kunt nl. met artificiële methodes ook zwanger worden.

Hm, misschien heb ik idd een te positief beeld van anticonceptie-middelen. Het klinkt wel erg makkelijk 'geen seks hebben', maar goed, dat heb je inmiddels aan Nynthe al verduidelijkt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op donderdag 25 januari 2007 20:31:32 schreef Renaldo het volgende:

[...]

Zorg je wel goed voor je lichaam dan? Gooi je er bijvoorbeeld wel de juiste brandstof in?

En wat moet ik verstaan onder de juiste brandstof??

Quote:

Op donderdag 25 januari 2007 20:32:35 schreef wateengedoe2 het volgende:

[...]

Eerder in dit topic vertelde ze, dat ze de pil als medicijn gebruikt vanwege hormonale problemen, als ze haar gewone cyclus haar gang laat gaan. Aspirine is ook slecht voor je maag, maar toch wel prettig om te slikken als je pijn hebt, om een parallel te noemen.

Dank je wel Wateengedoe 2 smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik heb het wel geprobeerd met dat baarmoeder slijm maar ik vond er weinig veranderingen in en mijn baarmoeder mond heb ik ook nooit kunnen vinden.

wij weten het ook nog niet zeker wat wat na de geboorte van onze kleine gaan doen hoor ik heb dan 3 kinderen dus ik wil even niet zwanger worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op donderdag 25 januari 2007 20:33:21 schreef xx-taam-xx het volgende:

[...]

En wat moet ik verstaan onder de juiste brandstof??

Of je bijvoorbeeld hetgeen erin gooit dat God als eetbaar heeft aangemerkt. En of je bijvoorbeeld oppast wat je drinkt, dat dat niet te veel toevoegingen bevat.

Kijk, een auto rijdt bijvoorbeeld op benzine. Zou je hier bijvoorbeeld iets anders ingooien, kerosine bijvoorbeeld, dan zou je motor kapot lopen omdat deze hiervoor niet gemaakt is. Zo is het met je lichaam ook. Tank je de juiste benzine?

Quote:

Op donderdag 25 januari 2007 20:32:35 schreef wateengedoe2 het volgende:

[...]

Eerder in dit topic vertelde ze, dat ze de pil als medicijn gebruikt vanwege hormonale problemen, als ze haar gewone cyclus haar gang laat gaan. Aspirine is ook slecht voor je maag, maar toch wel prettig om te slikken als je pijn hebt, om een parallel te noemen.

Fijn dat asprine je pijn wegneemt, of in ieder geval verdooft, want het zit er nog wel. Daarnaast is het ook totaal niet noodzakelijk om asprine te slikken. Verstandiger zou zijn om de oorzaak weg te nemen, in plaats van het gevolg aan te pakken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 25 januari 2007 20:36:38 schreef Renaldo het volgende:

[...]

Of je bijvoorbeeld hetgeen erin gooit dat God als eetbaar heeft aangemerkt. En of je bijvoorbeeld oppast wat je drinkt, dat dat niet te veel toevoegingen bevat.

Kijk, een auto rijdt bijvoorbeeld op benzine. Zou je hier bijvoorbeeld iets anders ingooien, kerosine bijvoorbeeld, dan zou je motor kapot lopen omdat deze hiervoor niet gemaakt is. Zo is het met je lichaam ook. Tank je de juiste benzine?

Ik eet gezond, ik drink genoeg water, ik slik mijn vitaminepil elke dag daarbij ook nog visolie capsules, ik drink wel maar weinig, ik fiets elke dag ruim 25 minuten ik slaap genoeg dus ja smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op donderdag 25 januari 2007 20:33:19 schreef NienkeJ het volgende:

Ehm, WEG2, ik dacht dat je me beter kende. Ik haal mijn voorlichting niet bij Herman Finkers vandaan, dankjewel, het was alleen een grap van hem die ik wel bij dit topic vond passen
boosrood.gif
.

Natuurlijk weet ik dat jij niet je seksuele voorlichting bij Herman Finkers vandaan haalt, dat was een nogal gechargeerde opmerking van mijn kant. Ik heb me zowel naar jou als naar Princess (waar Nynthe op reageerde) niet zo aardig uitgelaten. Ook aan jou mijn welgemeende excuses flower.gif

Quote:
Ik zei dit omdat ik uit verhalen uit mijn omgeving heb gehoord dat periodieke onthouding geen betrouwbare manier is van anticonceptie. Mijn broer komt er vandaan, op een moment dat mijn ouders er écht geen kind bij konden gebruiken (het is allemaal wel goed gekomen hoor, maar het was beter geweest als er een paar jaar tussen had gezeten).

OK, ik snap het. En wellicht ben ik ook te positief over periodieke onthouding zoals het meestal wordt toegepast. Ik denk dat maar heel weinig mensen de kennis en inzet hebben om de zeer betrouwbare methode te doen. Het is ook wel confronterend, omdat je heel vrij met je eigen lichaam om moet durven te gaan (afscheiding en baarmoederhals checken). Dat is ook niet iedereens cup of tea, schat ik zo.

Enfin, ik heb contact gehad met één van de Ned. NFP-consulentes en zij vroeg of - als ik bij haar een cursus ga volgen - een brief te schrijven naar mijn ziektenkostenverzekeraar, ook al staat het daar niet in de lijst van te vergoeden zaken. Gewoon om meer bekendheid te krijgen. Nu is er slechts één verzekeringsmaatschappij die het vergoed, en dat is ProLife of hoe die heet (die is op christelijke basis en vergoedt juist geen pil, abortus enz.). Ik zit gewoon bij CZ en kan dus gratis de pil krijgen, maar die wil ik niet. Ik denk dat die consulente gelijk heeft in dat het belangrijk is om meer bekendheid voor deze methode te krijgen. Zij krijgt niet alleen mensen op cursus die vanwege geloofsredenen aan periodieke onthouding willen doen, maar ook die niet tegen de pil kunnen enz.

Quote:
Hm, misschien heb ik idd een te positief beeld van anticonceptie-middelen. Het klinkt wel erg makkelijk 'geen seks hebben', maar goed, dat heb je inmiddels aan Nynthe al verduidelijkt.

Jup, en ik wil daar nog bij vermelden, dat ik momenteel ook goed aan het oefenen ben met geen seks hebben, terwijl ik wel zin heb, en da's ook niet altijd even makkelijk (understatement). Periodieke onthouding is van mijn huidige standpunt uit gezien: periodiek wél mogen en dat is toch gelijk een heel andere insteek (puh2.gif) widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 25 januari 2007 20:36:38 schreef Renaldo het volgende:

Fijn dat asprine je pijn wegneemt, of in ieder geval verdooft, want het zit er nog wel. Daarnaast is het ook totaal niet noodzakelijk om asprine te slikken. Verstandiger zou zijn om de oorzaak weg te nemen, in plaats van het gevolg aan te pakken.

Het ging niet over aspirine, maar over X-taam's hormoonhuishouding, die blijkbaar zonder pil niet goed te reguleren valt, zodat zij er last van heeft. Waarom moet je daar zo over door blijven gaan? Ze zal dat ding echt niet voor niks slikken (en nee, niet voor anticonceptie, want ze vrijt niet).

Samengevoegde post 25-1-2007 20:42:19:

Quote:
Op donderdag 25 januari 2007 20:40:40 schreef Mr. Emilio het volgende:

Visoliecapsules? BAH!!!

offtopic: jah, geef mij ook maar een lekker makreeltje of zalmfileetje e_61.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Juist, visoliecapsules, wat denk je dat daar in zit. Onder andere sporen van schaaldieren, en laat God ons nu juist daarvoor waarschuwen in Levitus 11. Schaaldieren zijn de opruimers van de zee.

Stel je een vijverfilter voor, deze pompt vies water aan en schoon water uit. Het vieze blijft achter in het filter. Schaaldieren zijn zo'n filter. Het is dus alsof je een vijverfilter schoonlikt.

Eet je gezond? Eet je bijvoorbeeld ook voedsel dat God niet voor voedsel geschapen heeft? Wederom Leviticus 11!

Vitaminepillen zijn echt overbodig en veroorzaken veelal meer schade dan dat ze goed doen. Als je goed en afwisselend eet krijg je voldoende vitamines binnen. Te veel vitamines zijn ook slecht.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 25 januari 2007 20:41:43 schreef wateengedoe2 het volgende:

[...]

Het ging niet over aspirine, maar over X-taam's hormoonhuishouding, die blijkbaar zonder pil niet goed te reguleren heeft, zodat zij er last van heeft. Waarom moet je daar zo over door blijven gaan? Ze zal dat ding echt niet voor niks slikken (en nee, niet voor anticonceptie, want ze vrijt niet).

Ik ben idd niet voor niks aan de pil gegaan nee smile.gif er is voor mij gewoon geen andere oplossing (geloof me die is er niet)

ik hoop door de pil te slikken weer een normale cyclus te krijgen zodat ik er op een gegeven moment mee kan stoppen, en daarbij kan je het er niet mee eens zijn renaldo en dat mag maar ik blijf hem toch echt slikken omdat ik op de manier waar ik hem gebruik er niks fouts in zie

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 25 januari 2007 20:41:43 schreef wateengedoe2 het volgende:

[...]

Het ging niet over aspirine, maar over X-taam's hormoonhuishouding, die blijkbaar zonder pil niet goed te reguleren valt, zodat zij er last van heeft. Waarom moet je daar zo over door blijven gaan? Ze zal dat ding echt niet voor niks slikken (en nee, niet voor anticonceptie, want ze vrijt niet).

Omdat misschien de pil niet de enige oplossing daarvoor is?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 25 januari 2007 20:40:29 schreef wateengedoe2 het volgende:

[...]

Natuurlijk weet ik dat jij niet je seksuele voorlichting bij Herman Finkers vandaan haalt, dat was een nogal gechargeerde opmerking van mijn kant. Ik heb me zowel naar jou als naar Princess (waar Nynthe op reageerde) niet zo aardig uitgelaten. Ook aan jou mijn welgemeende excuses
flower.gif

Aanvaard hoor flower.gif Dankjewel smile.gif

Quote:
[...]

OK, ik snap het. En wellicht ben ik ook te positief over periodieke onthouding
zoals het meestal wordt toegepast
. Ik denk dat maar heel weinig mensen de kennis en inzet hebben om de zeer betrouwbare methode te doen. Het is ook wel confronterend, omdat je heel vrij met je eigen lichaam om moet durven te gaan (afscheiding en baarmoederhals checken). Dat is ook niet iedereen cup of tea, schat ik zo.

Enfin, ik heb contact gehad met één van de Ned. NFP-consulentes en zij vroeg of - als ik bij haar een cursus ga volgen - een brief te schrijven naar mijn ziektenkostenverzekeraar, ook al staat het daar niet in de lijst van te vergoeden zaken. Gewoon om meer bekendheid te krijgen. Nu is er slechts één verzekeringsmaatschappij die het vergoed, en dat is ProLife of hoe die heet (die is op christelijke basis en vergoedt juist geen pil, abortus enz.). Ik zit gewoon bij CZ en kan dus gratis de pil krijgen, maar die wil ik niet. Ik denk dat die consulente gelijk heeft in dat het belangrijk is om meer bekendheid voor deze methode te krijgen. Zij krijgt niet alleen mensen op cursus die vanwege geloofsredenen aan periodieke onthouding willen doen, maar ook die niet tegen de pil kunnen enz.

Goed idee, volgens mij is deze methode van anti-conceptie ook nog behoorlijk onbekend. Wat wil je, de pil slikken is wel een stuk makkelijker knipoog_dicht.gif..

Quote:
[...]

Jup, en ik wil daar nog bij vermelden, dat ik momenteel ook goed aan het oefenen ben met geen seks hebben, terwijl ik wel zin heb, en da's ook niet altijd even makkelijk (understatement). Periodieke onthouding is van mijn huidige standpunt uit gezien: periodiek wél mogen en dat is toch gelijk een heel andere insteek (
puh2.gif
)
widegrin.gif

* NienkeJ begrijpt je flower.gif

ghe, dan benader je het wel fijn positief inderdaad big-smile.gif.

Is het niet zo dat je juist op het moment dat je vruchtbaar bent, je het meest zin hebt in seks? *heeft ergens zo'n gerucht opgevangen, ooit*

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 25 januari 2007 20:44:06 schreef wateengedoe2 het volgende:

@ Renaldo:

Het gaat hier over anticonceptie en niet over visoliecapsules, voedsel of vitaminepillen. Dus graag:

TNO

(Nederlands voor BOT
smile.gif
)

Soms kan je in een topic enigzins offtopic raken, niet zo een groot probleem denk ik. Maar inderdaad, lijkt me goed om weer terug naar het onderwerp te gaan. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 25 januari 2007 20:43:51 schreef xx-taam-xx het volgende:

[...]

en daarbij kan je het er niet mee eens zijn renaldo en dat mag maar ik blijf hem toch echt slikken omdat ik op de manier waar ik hem gebruik er niks fouts in zie

Ik ook niet, je gebruikt 'm immers gewoon als medicijn en niet als voorbehoedsmiddel.

Overigens - diakio moet me maar corrigeren als het niet klopt - geloof ik dat de RKK in dit soort gevallen ook de bijwerking (tijdelijke onvruchtbaarheid) bij gebruik als medicijn accepteert. D.w.z. dat ze het ook voor een getrouwde vrouw als acceptabel zou zien.

Samengevoegde post 25-1-2007 20:45:58:

Quote:
Op donderdag 25 januari 2007 20:45:21 schreef Renaldo het volgende:

[...]

Soms kan je in een topic enigzins offtopic raken, niet zo een groot probleem denk ik. Maar inderdaad, lijkt me goed om weer terug naar het onderwerp te gaan.
smile.gif

thumbsup.gif

Samengevoegde post 25-1-2007 20:52:00:

Quote:
Op donderdag 25 januari 2007 20:44:40 schreef NienkeJ het volgende:

Goed idee, volgens mij is deze methode van anti-conceptie ook nog behoorlijk onbekend. Wat wil je, de pil slikken is wel een stuk makkelijker
knipoog_dicht.gif
.

Al toen ik niet gelovig was, wilde ik per definitie geen pil meer, omdat ik er echt slechte ervaringen mee had. Makkelijk, inderdaad. Maar met een flutinvloed op mijn libido en algemene welbevinden. Bij die pil tegen acné (Diane35) was dat 't ergste, maar ook bij de gewone pil had ik dat.

En zo moeilijk is NFP nou ook weer niet. Thermometer bij je bed en net voor het opstaan ff tempen en opschrijven. Dan naar de wc en je afscheiding checken en evt. (als je rond je eisprong zit) je baarmoederhals voelen, hetgeen qua techniek echt niet veel anders zal zijn als een tampon inbrengen. Ik moet de cursus nog gaan volgen - wie weet valt het hartstikke tegen - maar heel moeilijk en bewerkelijk klinkt het mij nu in ieder geval niet in de oren.

Quote:

ghe, dan benader je het wel fijn positief inderdaad
big-smile.gif
.

Is het niet zo dat je juist op het moment dat je vruchtbaar bent, je het meest zin hebt in seks? *heeft ergens zo'n gerucht opgevangen, ooit*

Ik heb zoiets ook wel eens horen zeggen, ja puh2.gif Seriously: natuurlijk heeft je cyclus invloed op hoeveel zin je hebt, maar er zijn nog een heleboel andere oorzaken voor meer of minder zin hebben. Het is jammer dat je niet mag als je je eisprong hebt, maar het is niet zo dat je buiten die tijd om totaal geen zin hebt. Ook jou raad ik aan eens dat stukje over ervaringen met NFP te lezen (zie mijn post aan Nynthe van ong. 20 min. geleden ofzo). Of doe dit jaar mee aan de Veertigdagentijd en geniet zondags en met Pasen van je eten - dat overtuigt ook wel smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op donderdag 25 januari 2007 20:45:42 schreef wateengedoe2 het volgende:

[...]

Overigens - diakio moet me maar corrigeren als het niet klopt -

Ik zag toevallig dat jij iets gepost hebt in dit topic, dus ik las even jouw berichten, maar als je het begin even terugleest, kan je zien dat (en naar ik mag hopen snap jij ook waarom) ik me er niet meer mee bemoei.

Link naar bericht
Deel via andere websites

/zo kan ik het ook wel...:Zelf offtopic gaan en dan na een aantal berichten er schande van spreken dat er off-topic gegaan is. Top-job hoor, maar je indruk mee, maar goed...

Laten we wel even opletten dat we 2 lopende topics niet met elkaar gaan vermengen. Aan de ene kant hebben we het over anticonceptie en aan de andere over onvruchtbaar zijn. Al besef ik dat deze 2 zeker raakvlakken met elkaar hebben:

foto202is.th.jpg

Samengevoegde post 25-1-2007 20:54:55:

Quote:
Op donderdag 25 januari 2007 20:45:21 schreef Renaldo het volgende:

[...]

Soms kan je in een topic enigzins offtopic raken, niet zo een groot probleem denk ik. Maar inderdaad, lijkt me goed om weer terug naar het onderwerp te gaan.
smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 24 januari 2007 17:43:57 schreef SilverUnicorn het volgende:

Van wikipedia.nl: "De anticonceptiepil werkt door de ovulatie te blokkeren, en daarnaast de baarmoeder minder geschikt te maken voor de acceptatie van een embryo als er toch een bevruchting zou plaatsvinden."

De eisprong wordt dus verhinderd, dan is er sowieso geen sprake van een vrucht. Dat is het primaire doel van de anticonceptiepil. Dus dat doden van een vrucht vind ik tamelijk overdreven.

Dat vindt i.h.a. ook alleen plaats als de pil als morning after pil gebruikt wordt. Dan slik je (bij een drie fasen pil de hoogstgedoseerde uit de laatste periode)2x2tabletten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Yep! Mijn vriendin en ik hebben zo ongeveer afgesproken om geen anticonceptie middelen te gebruiken; Juist omdat we geen geslachtsgemeenschap willen hebben voor het huwelijk. Het gebruiken van pil of condoom zou die drempel aanzienlijk verlagen.(om dat je dan niet bang hoeft te zijn voor een zwangerschap voor het huwelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op donderdag 25 januari 2007 20:58:32 schreef Mr. Emilio het volgende:

[...]

Renaldo

FF offtopic en voor de duidelijkheid. Ik spreek helemaal geen schande over het offtopic gaan hoor. Maak je indruk mee, goed lezen (hier heb ik je al vaker op gewezen, scheelt een hoop irritatie)

Link naar bericht
Deel via andere websites

En dat gezegd zijnde:

tno.gif

Samengevoegde post 25-1-2007 21:14:34:

Quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:04:24 schreef anastasia het volgende:

[...]

Dat vindt i.h.a. ook alleen plaats als de pil als morning after pil gebruikt wordt. Dan slik je (bij een drie fasen pil de hoogstgedoseerde uit de laatste periode)2x2tabletten.

"i.h.a." is niet altijd. Iemand die een voorbehoedsmiddel wil gebruiken dat nooit abortief werkt, gebruikt dus beter niet de pil.

Quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:05:12 schreef Mr. Emilio het volgende:

Yep! Mijn vriendin en ik hebben zo ongeveer afgesproken om
geen
anticonceptie middelen te gebruiken;
Juist
omdat we geen geslachtsgemeenschap willen hebben voor het huwelijk. Het gebruiken van pil of condoom zou die drempel aanzienlijk verlagen.(om dat je dan niet bang hoeft te zijn voor een zwangerschap voor het huwelijk.

Daar zit op zich wat in - ondergetekende heeft dan ook systematisch alle condooms verwijderd uit haar huis (echt, ik kwam ze op de gékste plekken tegen widegrin.gif). Maar op zich moet het ook kunnen zonder deze stok achter de deur, natuurlijk. Ik weet dat ik nu na mijn eisprong zit, maar ik zeg echt niet dit weekend tegen mijn vriend 'nou schat, zullen we maar ff' knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid