Spring naar bijdragen

Komt er een opwekking in NL?


Komt er een opwekking in Nederland?  

  1. 1. Komt er een opwekking in Nederland?

    • Ja, dat merk ik.
      30
    • Ja, maar voorlopig niet.
      2
    • Ik weet het niet, maar het zou kunnen.
      24
    • Ik denk het niet.
      23


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 510
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]Maar dat is een beweging die tegelijkertijd plaatsvindt met een cijfermatige teruggang van katholieken in Nederland en een groei van 'militant' atheisme.

Ik moet zeggen dat ik van militant atheïsme niet onder de indruk ben. Is dat militante niet een gevolg van het 'post secular era'? Juist omdat men ontdekte dat seculaire patroon in de wereld (geschiedenis van secularisatie) niet klopt. En dat zelfs de meest seculiere plaatsen op aarde (west europese landen als NL) zelf steeds meer open staat voor religiositeit.

Een bepaald soort atheïsme bracht religie een klap toe, dacht dat het definitief gewonnen had. Bleek niet zo te zijn, in tegendeel, ze blijken nu zelf eveneens aan het verliezen te zijn. Er is nl. iets nieuws op komst in ons "post" tijdperk. Wat dat nieuwe ook zal zijn...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Je hebt gelijk. Er staat niet "alle" kwaad, dus dat laat nogal wat ruimte open voor eigen interpretatie. Maar, zoals je in het volgende citaat al zelf laat zien, is er sprake dat dit land gereinigd wordt van zijn ongerechtigheid. Nu kan ik mij vergissen, maar als iets gereinigd wordt, lijkt het mij dat het weer helemaal schoongemaakt wordt. Als je iets maar deels schoonmaakt, zal je niet snel de bewoordingen gebruiken dat je het zal reinigen. Want daarvan is dan geen sprake.

Als iemand begint met reinigen, is het dan gelijk klaar? Als het niet gelijk klaar is, kan iemand dan niet begonnen zijn met reinigen?

Rome wasn't built in one day.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Als iemand begint met reinigen, is het dan gelijk klaar? Als het niet gelijk klaar is, kan iemand dan niet begonnen zijn met reinigen?

Rome wasn't built in one day.

De profetie zegt duidelijk "vanaf vanavond ben ik begonnen"...

Dus is het gelijk klaar? Nee, maar uit de profetie blijkt wel wanneer het klaar zal zijn, of op het hoogtepunt zal zijn, of hoe je het dan ook wilt noemen, namelijk "in april".

Feit is en blijft dat de profetie aangeeft dat er in april iets zal gebeuren, maar dat die voorspelling niet is uitgekomen.

Je kan dan vervolgens wel met allerlei redenen of uitvluchten aankomen, maar dat verandert niets aan het feit dat de profetie niet in vervulling is gegaan.

Als Agabus aan Paulus voorspelt dat hij gevangen zal worden genomen als hij naar Jeruzalem gaat, dan komt dat ook direct uit. Niet jaren laten, maar gewoon zoals de profeet voorzegt heeft, (de eerstvolgende keer) wanneer Paulus in Jeruzalem komt.

Hetzelfde geldt voor de profeet Jeremia die het einde van de ballingschap voorzegt. Na zeventig jaar ballingschap zal het volk terugkeren en precies zoals het voorzegd is, is het uitgekomen. Niet eerder en niet later. Wanneer profeten een voorspelling doen met een specifieke (tijds)bepaling, komt die altijd uit. Tenminste, in de bijbel.

Feit is dat meneer Teale voorspelde wat er in april van dit jaar zou gebeuren, maar dat het niet is uitgekomen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het was al vele malen verteld dat Paulus gevangen zou worden genomen, maar hij werd niet gelijk gevangen genomen.

Vele malen werd al verteld dat het volk in ballingschap zou komen, maar het volk was niet gelijk in ballingschap.

De Messias werd al eeuwenlang aangekondigd, maar Hij was er niet gelijk.

De terugkomst van de joden naar Israël werd al aangekondigd, maar nu leven nog veel joden overal in de wereld.

Dat jij vanaf april niks hebt gemerkt, ligt misschien aan jou, maar ik heb wel degelijk iets gemerkt. Het geestelijk klimaat is drastisch omgeslagen. Misschien moet je daarvoor op bepaalde plekken zijn om dat te weten te komen of moet je je in bepaalde kringen bevinden.

Pas op dat je niet een profeet van God als leugenaar aanwijst en je daarmee tegen God zondigt.

Ik zou als ik jou was een studie doen naar oudtestamentische en nieuwtestamentische profeten en profetieën, zodat je meer te weten zal komen op de manier waarop God spreekt en hoe Hij spreekt als Hij door een profeet spreekt en wat de betekenis is van de woorden die een profeet spreekt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Pas op dat je niet de Bijbelse toets negeert: als een profeet iets voorspelt en het komt niet uit, dan is het NIET een profeet van God.

Dus, lieve kijkbuiskindertjes: iemand die "Oet Morn" (hoe schrijf je dat in dawkinsnaam?)zegt is geen, ik herhaal geen profeet van God.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Pas op dat je niet de Bijbelse toets negeert: als een profeet iets voorspelt en het komt niet uit, dan is het NIET een profeet van God.

Als het niet uitkomt inderdaad.


Samengevoegd:

Er was ook een evangelische man in de media die de profetie van tevoren al niet geloofde en dacht dat er een watervloed over Nederland zou komen en dat de dijken zouden doorbreken, maar toen dacht ik al: die man heeft het naar mijn idee niet goed begrepen. Ik verwachtte al geen letterlijke dijkdoorbraak en watersnoodramp, maar een geestelijke doorbraak.

Feit is dat verschillende mensen een profetie op verschillende manieren lezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Als
het niet uitkomt inderdaad.

Nou die profetie is duidelijk niet uitgekomen, dus de man is

a)gek, want verkeerd in de waan dat hij de toelomst kan voorspelen

b)een leugenaar, wat waarschijnlijker is, want die profetie is te vaag. En kan indien noidig op allerlei manieren uitkomen.

c) weer zo een die geld uit goedgelovige zakken gaat kloppen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Of het voorspelde gebeurde niet, de oproep heeft geleid tot bekering en gebed zodoende hoeft de ramp niet plaats te vinden.

Inderdaad. Dat speelt inderdaad ook nog mee. Zoals in het OT te lezen is, reageren mensen op een profetie en kan onheil worden afgewend.

Daarnaast speelt ook mee wat ik al eerder schreef. God wil graag grote dingen in dit land doen, maar daar gebruikt Hij Zijn gezalfden (=christenen) voor. Als de christenen niet Zijn wil gaan doen, zal dit land ook minder (drastisch) veranderen.

'Is God dan niet almachtig?' Ja, Hij is almachtig, maar gebruikt Zijn kinderen om Zijn almacht aan de wereld te tonen. Hij heeft van Zijn macht gedelegeerd aan de christenen.

In het geval van deze profeet: hij roept de christenen in dit land bijvoorbeeld ertoe op zich voor te bereiden. Dan is het belangrijk dat de christenen zich inderdaad voorbereiden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Inderdaad. Dat speelt inderdaad ook nog mee. Zoals in het OT te lezen is, reageren mensen op een profetie en kan onheil worden afgewend.

Daarnaast speelt ook mee wat ik al eerder schreef. God wil graag grote dingen in dit land doen, maar daar gebruikt Hij Zijn gezalfden (=christenen) voor. Als de christenen niet Zijn wil gaan doen, zal dit land ook minder (drastisch) veranderen.

'Is God dan niet almachtig?' Ja, Hij is almachtig, maar gebruikt Zijn kinderen om Zijn almacht aan de wereld te tonen. Hij heeft van Zijn macht gedelegeerd aan de christenen.

In het geval van deze profeet: hij roept de christenen in dit land bijvoorbeeld ertoe op zich voor te bereiden. Dan is het belangrijk dat de christenen zich inderdaad voorbereiden.

oftewel: je "profeten" zijn zwatelaars. Vroeger deed is voor de gein readings met kaarten, en dan voorspelde ik ook vaak dingen die uitkwamen terwijl ik er zelf niet eens in geloofde. Ik kan namelijk heel vaag blijven terwijl het accuraat klinkt en als je iemand of een situatie een beetje kent kom je een heel eind zelfs Jouw "profeten" klinken daarbij vergeleken enorm knullig zelfs. Ik kan wel een "MC;profeet?" topic openen hoor, maar dat zal je wel te occult vinden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Waarom zijn het 'mijn' profeten?

Ik heb trouwens genoeg betrouwbare profetien gehoord en ik heb genoeg profetien zien uitkomen. Ik ben dan ook nog geen valse profeten tegengekomen.

Als jouw topic
over gaat, start dat topic dan maar
knipoog_dicht.gif

Het zijn in ieder geval niet mijn profeten. En de christelijke profeten die ik wel eens op Family 7 zie

[insert kotssmiley]


Samengevoegd:

Quote:

Als jouw topic
over gaat, start dat topic dan maar
knipoog_dicht.gif

Gheheheheh ergens in jou zit wel een gevoel voor humor gelukkig smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het zijn in ieder geval niet mijn profeten. En de christelijke profeten die ik wel eens op Family 7 zie

Ik kijk nooit Family7, dus ik weet niet welke dat zijn. Weet je ook namen?


Samengevoegd:

Quote:

nooit valse profeten gezien? jij bent duidelijk nooit betrokken geweest bij een gesloten kliniek... (met andere woorden, ik genoeg.)

Wat bedoel je met valse profeten in relatie tot een gesloten kliniek?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

nooit valse profeten gezien? jij bent duidelijk nooit betrokken geweest bij een gesloten kliniek... (met andere woorden, ik genoeg.)

Maar zijn die mensen niet gewoon ziek? Ik bedoel als je door een defect in je brein denkt dat je kunt profeteren dan is dat volgens christelijke maatstaven geen valse profetie dacht ik...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Nee, dat dan weer niet, maar het spreekt voor je dat je die troep niet kijkt
smile.gif
zou ik ook niet moeten doen eigenlijk....

Even niet over profetie gesproken: in het verleden heb ik er wel naar gekeken en ben bijvoorbeeld wel positief over David Maasbach en Edgar Holder.

Over gesloten klinieken weet ik inderdaad niets/weinig, dus daar kan ik niets over schrijven.

Algemeen:

stond in de profetie niet iets over afnemende economische kracht van de VS ten opzichte van Europa? Ik denk dat dit wel zichtbaar wordt.

En over de reiniging van het land vind ik dit wel bijzonder.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid