Spring naar bijdragen

Overeenkomsten bijbel en de koran


Aanbevolen berichten

Islam in de bijbel!

. De vrouwen moeten hoofddoeken dragen of zich kaalscheren. [1 Korinthiërs 11:6, 1 Timothëus 2:9,

Genesis 24:65, Jesaja 3:23, Ruth 3:15].

. Asalaam Alaikom. (=Arabische vertaling van: Vrede zij met u) [Lukas 24:36, Matthëus 10:12, Genesis 43:23, 1 Samuël 25:6, Lukas 10:5].

. Insha'Allah. (Als God dat wilt)[Jakobus 4:14].

. Zakaat.(Aalmoezenbelasting)[Matthëus 6:2 en 3].

. Wudu. (Rituele wassing) [Exodus 40:32 en Exodus 29:4].

. Vasten. [Matthëus 6:16 tot 18, Leviticus 16:29 tot 31, Jesaja 58:1 tot 7].

. En rente is verboden. [Exodus 22:25, Leviticus

25:36, Deuteronomium 23:19, Psalmen 15:5].

. De gelovige mannen moeten besneden worden. [Genesis 17:14].

. De menstruatie onreinheid. [Leviticus 15:19].

. En varkensvlees is verboden. [Deuteronomium 14:8, Leviticus 11:7].

. Alcohol is verboden. [Richteren 13:4, Numeri 6:3, Hosea 4:11, Numeri 6:3, Jesaja 5:22, Spreuken 20:1].

. Laat je baard staan. [Leviticus 19:27, Leviticus 21:5].

. Schoenen uit in het gebed'shuis. [Exodus 3:5, Jozua 5:15].

. Dua (smeekbeden) in de bijbel. [1 Koningen 8:54].

. Moskee, betekent gebed'shuis in Arabish. [Matthëus 21:13].

. Aanbidt Allah in het geheim. [Matthëus 6:5].

. Muziek is verboden. [Amos 6:1 tot 5].

. De profeten aanbaden God met hun aangezichten tegen de grond zoals de moslims. [Exodus 34:8, Genesis 24:52, Nehemia 8:6].

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 143
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op zondag 29 oktober 2006 21:08:41 schreef Trotse-Moslim het volgende:

Islam in de bijbel!

. Muziek is verboden. [Amos 6:1 tot 5].

1 Wee den gerusten te Sion, en den zekeren op den berg van Samaria! die de voornaamste zijn van de eerstelingen

der volken, en tot dewelke die van het huis Israëls komen.

2 Gaat over naar Kalné, en ziet toe; en gaat van daar naar Hamath, de grote stad, en trekt af naar Gath der Filistijnen; of zij beter zijn dan deze koninkrijken, of hun landpale groter dan uw landpale?

3 Gij, die den bozen dag verre stelt, en den stoel des gewelds nabij brengt.

4 Die daar liggen op elpenbenen bedsteden, en weelderig zijn op hun koetsen, en eten de lammeren van de kudde, en de kalveren uit het midden van den meststal.

5 Die op het geklank der luit kwinkeleren, en bedenken zichzelven instrumenten der muziek, gelijk David;

6 Die wijn uit schalen drinken, en zich zalven met de voortreffelijkste olie, maar bekommeren zich niet over de verbreking van Jozef.

Rare manier van uitleg. Er wordt gezegd:

'Wee jullie, gerusten/zorgelozen te Sion (...), jullie die daar muziek maken'

Dit betekent niet dat je geen muziek mag maken smile.gif.

Er staat trouwens ook een liedboek in de Bijbel (psalmen).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tussen de bijbel en de Islam?

Vind ik een onjuiste vergelijking. Het is of tussen religies, of tussen boeken. Niet tussen een boek en een religie.

In zowel het Jodendom als het Christendom is alcohol niet verboden. Zowel bij pesach als het avondmaal drinkt men wijn (om maar een concreet voorbeeldje te noemen).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 29 oktober 2006 21:28:52 schreef Trotse-Moslim het volgende:

[...]

En als ik zeg dat ik dat al heb gedaan?
smile.gif

Dan zou ik weer op mijn beurt kunnen zeggen: Ga eens de hele koran lezen.

Dan zou ik zeggen, dat heb ik al gedaan smile.gif

De Bijbel en de islam hebben overeenkomsten, maar dat is niet verwonderlijk. Mohammed heeft sommige dingen goed overgenomen, en sommige dingen heeft hij verkeerd overgenomen (al dan niet bewust).

Het "probleem" dat ik persoonlijk met de koran heb is dat Allah nogal onkenbaar is en zich nauwelijks interesseert voor de mensen (en dan vraag ik me af waarom Allah mij geschapen heeft). YHWH daarentegen is door de gehele Bijbel heen zeer begaan met het lot van de mensen. Een teken van Zijn liefde voor ons is bijvoorbeeld de uitstorting van de Heilige Geest om de gelovige in Christus te helpen.

God bless!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 29 oktober 2006 21:32:38 schreef Gorthaur het volgende:

Tussen de bijbel en de Islam?

Vind ik een onjuiste vergelijking. Het is of tussen religies, of tussen boeken. Niet tussen een boek en een religie.

In zowel het Jodendom als het Christendom is alcohol niet verboden. Zowel bij pesach als het avondmaal drinkt men wijn (om maar een concreet voorbeeldje te noemen).

Ok dan zou ik in dit geval zeggen: Tussen de bijbel en de koran, is het nu wel eerlijk? smile.gif

Trouwens (overmatig) drankgebruik werd wel degelijk afgeraden. Evenals de koran dat doet.

Kijk maar: "Zij vragen jou over alcoholische dranken (al-khamr) en het kansspel. Zeg: In beide is grote zonde en nut voor de mensen, maar de zonde in beide is groter dan hun nut."[2]

dus eigenlijk komt het op hetzelfde neer, dus WEER een overeenkomst smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 29 oktober 2006 21:36:12 schreef Israël het volgende:

[...]

Dan zou ik zeggen, dat heb ik al gedaan
smile.gif

De Bijbel en de islam hebben overeenkomsten, maar dat is niet verwonderlijk. Mohammed heeft sommige dingen goed overgenomen, en sommige dingen heeft hij verkeerd overgenomen (al dan niet bewust).

Het "probleem" dat ik persoonlijk met de koran heb is dat Allah nogal onkenbaar is en zich nauwelijks interesseert voor de mensen (en dan vraag ik me af waarom Allah mij geschapen heeft). YHWH daarentegen is door de gehele Bijbel heen zeer begaan met het lot van de mensen. Een teken van Zijn liefde voor ons is bijvoorbeeld de uitstorting van de Heilige Geest om de gelovige in Christus te helpen.

God bless!

Was dit het "probleem" dat je zoiets miste: "Allah zegt in een hadith Qudusi: “Hij die ter lengte van een duim dichterbij mij komt, kom ik een armlengte dichterbij, en als hij een armlengte dichterbij mij komt, kom ik een meter dichterbij, en als hij lopend naar me toe komt, kom ik rennend naar hem toe."

Als dit geen teken van liefde is dan weet ik het ook niet hoor smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 29 oktober 2006 21:40:14 schreef Trotse-Moslim het volgende:

Ok dan zou ik in dit geval zeggen: Tussen de bijbel en de koran, is het nu wel eerlijk?
smile.gif

Jup, dan wel.

Quote:
Trouwens (overmatig) drankgebruik werd wel degelijk afgeraden. Evenals de koran dat doet.

Kijk maar: "Zij vragen jou over alcoholische dranken (al-khamr) en het kansspel. Zeg: In beide is grote zonde en nut voor de mensen, maar de zonde in beide is groter dan hun nut."[2]

dus eigenlijk komt het op hetzelfde neer, dus WEER een overeenkomst
smile.gif

Overmatig, maar dat is natuurlijk iets anders dan geen. smile.gif

Tuurlijk, je moet niet de dronkaard uithangen, maar drank is geen algemeen gebod. Er komen trouwens wel groepen voor die geen drank mogen drinken, maar die staan meestal onder een speciale gelofde. Maar de gewone Jood (en later ook de gewone christen) mochten best wel alcohol nuttigen. Jezus verandere notabene op een bruiloft water in wijn. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 29 oktober 2006 22:00:49 schreef Gorthaur het volgende:

[...]

Jup, dan wel.

[...]

Overmatig, maar dat is natuurlijk iets anders dan geen.
smile.gif

Tuurlijk, je moet niet de dronkaard uithangen, maar drank is geen algemeen gebod. Er komen trouwens wel groepen voor die geen drank mogen drinken, maar die staan meestal onder een speciale gelofde. Maar de gewone Jood (en later ook de gewone christen) mochten best wel alcohol nuttigen. Jezus verandere notabene op een bruiloft water in wijn.
smile.gif

Dat was vroeger ook zo voor de moslims, zoals je misschien van die vers kon afleiden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 29 oktober 2006 21:53:45 schreef Trotse-Moslim het volgende:

[...]

Was dit het "probleem" dat je zoiets miste: "Allah zegt in een hadith Qudusi: “Hij die ter lengte van een duim dichterbij mij komt, kom ik een armlengte dichterbij, en als hij een armlengte dichterbij mij komt, kom ik een meter dichterbij, en als hij lopend naar me toe komt, kom ik rennend naar hem toe."

Als dit geen teken van liefde is dan weet ik het ook niet hoor
smile.gif

Een teken van liefde zou zijn als Allah iets zou hebben gedaan om mij te helpen in deze zondige wereld. Allah laat mij echter aan mijn lot over.

Een teken van liefde zou zijn als Allah erop vertrouwt dat ik uit liefde voor hem zou leven, zodat hij mij niet allerlei geboden en verboden moet geven.

Een duidelijk teken van liefde is dat YHWH persoonlijk met mensen spreekt. Bij Mohammed nam Allah niet eens die moeite en stuurde een engel.

God bless!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 29 oktober 2006 22:07:06 schreef Trotse-Moslim het volgende:

Dat was vroeger ook zo voor de moslims, zoals je misschien van die vers kon afleiden.

Maar hoe komt het dan dat moslims (iig, degene die ik ken) geen druppel alcohol willen drinken omdat het in de koran zou staan?

En Moslimlanden (ook in de geschiedenis)waar je geen drank mocht drinken?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 29 oktober 2006 22:30:54 schreef Israël het volgende:

[...]

Een teken van liefde zou zijn als Allah iets zou hebben gedaan om mij te helpen in deze zondige wereld. Allah laat mij echter aan mijn lot over.

Een teken van liefde zou zijn als Allah erop vertrouwt dat ik uit liefde voor hem zou leven, zodat hij mij niet allerlei geboden en verboden moet geven.

Een duidelijk teken van liefde is dat YHWH persoonlijk met mensen spreekt. Bij Mohammed nam Allah niet eens die moeite en stuurde een engel.

God bless!

Niet alle openbaringen aan Jezus gingen direct via God.

En als je je hart openstelt voor Allah zal je zeker merken dat hij ook tot jou spreekt. Maar als je daar een muur tussen bouwt, zorg je daar zelf voor.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 29 oktober 2006 22:51:45 schreef Trotse-Moslim het volgende:

[...]

Niet alle openbaringen aan Jezus gingen direct via God.

En als je je hart openstelt voor Allah zal je zeker merken dat hij ook tot jou spreekt. Maar als je daar een muur tussen bouwt, zorg je daar zelf voor.

Die eerste opmerking slaat nergens op:

Joh. 5:19

Jezus dan antwoordde en zeide tot hen: Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, de Zoon kan niets doen van Zichzelf, of Hij moet het de Vader zien doen; want wat deze doet, dat doet ook de Zoon evenzo.

Allah sprak niet tot mohammed, en hij spreekt ook niet tot moslims. De reden daarvoor is dat de scheiding tussen God en de mensen door Jezus is weggehaald (het voorhangsel is gescheurd), de koran ontkent dat dit gebeurd is.

Gb.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 29 oktober 2006 23:39:43 schreef Trotse-Moslim het volgende:

Allah zal DIRECT met jou contact zoeken als je tot Hem bidt. Zonder enige tussenpersoon.

En Gabriël dan??

Je kunt dit niet hard maken zonder in tegenspraak te zijn met de koran en al helemaal niet zonder de Bijbel (God's Woord) tegen te spreken.

Gb.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid