Spring naar bijdragen

Overeenkomsten bijbel en de koran


Aanbevolen berichten

Quote:
Op maandag 30 oktober 2006 18:22:01 schreef Michiel het volgende:

[...]Zoals je het schreef, schreef je (in mijn ogen) dat je geen contact kon krijgen met God, terwijl daarvan in Lucas wel sprake is.
flower.gif

Ja, het was misschien niet zo heel duidelijk. Maar gelukkig weet ik dat contact met God wel degelijk mogelijk is smile.gif

Gb!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 143
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

ik beledig niemand ik vertel de waarheid

moslim mogen mij geloof wel beledigen door JEZUS CHRISTUS TE VERLOOCHEN DAT HIJ GEEN ZOON IS VAN GOD

EN KATHOLIEKEN IEDEREEN WEET TOCH JOE HET MET ZE ZIT IK WAS OOK KATHOLIEK TOTDAT IK BEGON TE ZOEKEN NAAR DE WARE GOD BEN DE BLIJ DAT IK GEEN KATHOLIEK MEER BEN

VERTEL DAN OVER KERST WAAR STAAT HET DAT HET DE VERJAARDAG VAN JEZUS IS

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 07 november 2006 16:19:39 schreef gods soldier het volgende:

ik beledig niemand ik vertel de waarheid

moslim mogen mij geloof wel beledigen door JEZUS CHRISTUS TE VERLOOCHEN DAT HIJ GEEN ZOON IS VAN GOD

EN KATHOLIEKEN IEDEREEN WEET TOCH JOE HET MET ZE ZIT
IK WAS OOK KATHOLIEK
TOTDAT IK BEGON TE ZOEKEN NAAR DE WARE GOD BEN DE BLIJ DAT IK GEEN KATHOLIEK MEER BEN

VERTEL DAN OVER KERST WAAR STAAT HET DAT HET DE VERJAARDAG VAN JEZUS IS

{mentale notitie}Als gods soldier Bijbeltest maakt, in de statistiek onder "katholiek" meetellen{/mentale notitie} rofl.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 07 november 2006 16:21:38 schreef diakio het volgende:

[...]

{mentale notitie}Als gods soldier Bijbeltest maakt, in de statistiek onder "katholiek" meetellen{/mentale notitie}
rofl.gif

Ik ben bang dat hij het gemiddelde weer dratisch naar beneden trekt, komen we toch nog op hetzelfde uit als in de tv quiz smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 07 november 2006 16:23:12 schreef Thorgrem het volgende:

[...]

Ik ben bang dat hij het gemiddelde weer dratisch naar beneden trekt, komen we toch nog op hetzelfde uit als in de tv quiz
smile.gif

Tsja, wat wil je ook met dit soort spijtoptanten he. Zal ik maar gewoon eens niet LG 14 citeren?

Samengevoegde post 07-11-2006 16:25:54:

Quote:
Op dinsdag 07 november 2006 16:25:11 schreef gods soldier het volgende:

NOG GEEN ZINNIG ANTWOORD

Wat wil je graag weten, Roomse broeder?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Thorgrem ik heb me bekeert tot JEZUS CHRISTUS weet je wat dat betekent ik heb me bekeerd tegen maria verering ik vier geen kerst bekeerd van valse geloven ,afgoden verjaardagen bid niet tot een kruis op plaatjes of beelden,ik kan dat niet terug vinden in de geschriften wat jullie katholieken doen Thorgrem ik ben geen katholiek ik geloof niet in die plaatje wat je op je page hebt wie is dat maria

ken je de tien geboden niet

Samengevoegde post 07-11-2006 16:47:09:

jullie zij een beetje onwetend hier

je kan gewoon de katholieke geschiedenis nagaan die begon vanaf het jaar 180 n.c

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hallo Gods soldiers. Wellicht zou je eerst je username dan aan willen passen als je hier toch een tijdje blijft. God schrijf je met een hoofdletter.

Verder wat meer punten, hoofdletters en wat meer enters gebruiken. Dat verhoogd de leesbaarheid aanzienlijk.

Hoe bedoel je bekeerd tot Jezus. Als katholiek hoef je je niet te bekeren tot iets aangzein ook het katholieke geloof Jezus aanneemt als Zoon van God. Bidden tot een kruis doe ik ook niet, ken ook geen mensen die dat doen trouwens.

Maria verering doe ik dan wel weer aan aangezien ik diep respect voor de moeder van God heb, jammer dat jij dat respect niet meer op kunt brengen.

En als je eenmaal katholiek geweest bent, kom je daar niet meer van af helaas.

En het plaatje was van Maria ja, en ja ik ken de tien geboden wel.

Maar waar ben je nu eigenlijk lid van? Van het wachttoren genootschap als ik het zo lees? of een andere groepering, of ben jij iemand die de Bijbel wel helemaal zelf kan interperteren en allen jezelf nodig hebt eventueel aangevuld met huiskamer bijeenkomsten van mensen die precies zo extreem denken als jou?

En wat vinden we dan in die geschiedenis volgens jou, o alwetende. Verlicht ons.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 07 november 2006 16:54:06 schreef gods soldier het volgende:

diakio jij kan me niks vertellen ik geloof niet waar jij in gelooft

ik ken jou geloof en waar het vandaan komt

JE KAN JE BETER BEKEREN TOT JEZUS CHRISTUS

rofl.gif , maar wat bedoel je daar dan precies mee? Ik vind het nogal een nietszeggende term. Kun je mij uitleggen wat je daar concreet mee bedoeld?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Thorgrem ik ben een baptist christen maria is een afgod je zegt dat je de 10 geboden kent satan verleid mensen heel subtiel je gelooft in jezus christus maar je aanbidt een afgod hoe zit dat

dan ken je de bijbel niet zo goed lijkt mij

Samengevoegde post 07-11-2006 17:11:24:

Thorgrem de ene tekst was voor diakio

IK ZAL JE UITLEGGEN BEKEER JE VAN VALSE GELOVEN

KEER JE TOE NAAR DE HEER JEZUS CHRISTUS

Admod note: Ja, het is nou wel weer even mooi geweest voor vandaag. Een weekban om je eens te bezinnen op de doelstellingen van dit forum, lijkt ons heel gezond voor jou. Mail is onderweg.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Helaas mag ik er in dit topic niet meer op ingaan Gods soldier. Ik raad je aan om een eigen topic te maken om dit stevig te onderbouwen, want je praat nu gewoon onzin dat je zelf ook niet kunt onderbouwen.

Daarnaast geef je geen antwoorden op vragen maar vertel je je eigen voorgeprogrammeerde verhaaltje. Sorry, maar daar red je het hier echt niet mee. Misschien leuk als je bij iemand die er geen verstand van heeft voor de deur staat, maar hier werkt het niet. Tot ziens in een ander topic.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 07 november 2006 17:16:23 schreef gods soldier het volgende:

Thorgrem ga jij maar een biertje drinken

dat hoort bij je geloof

Ik snap 'm niet...

Quote:
Op dinsdag 07 november 2006 17:17:36 schreef Thorgrem het volgende:

Tot ziens in een ander topic.

Dat wordt dan over een weekje engel.gif

Quote:
Op dinsdag 07 november 2006 16:59:58 schreef RobertF het volgende:

Nogmaals het verzoek om weer BOT te gaan.

Daar waren we gebleven knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op maandag 30 oktober 2006 00:30:07 schreef Israël het volgende:

[...]

De tijd voor Mohammed (en ook gedeeltelijk tijdens zijn leven) aanbaden de arabieren meerdere goden, waarvan Allah de oppergod was (vergelijk het met de griekse mythologie e.d.).

Dat geldt ook voor de christenen. Jullie woord 'Deus' (Latijn) komt van het het Griekse Zeus. Dat de oppergod van de Griekse goden was. Het christendom heeft veel kenmerken overgenomen van Griekse, Romeinse en Germaanse afgoden-aanbidding!

Quote:
Ik denk (maar ik weet het natuurlijk niet zeker) dat Allah gedeeltelijk wel op YHWH gebasseerd is, maar dat Mohammed bij meerdere religies en culturen "geleend" heeft. Een afgod is in mijn ogen (ook) een verwrongen beeld van God (dat is dus YHWH).

Waarom heb je het steeds over YHWH?? Yahweh is gewoon een andere naam voor El Elohim oftwel Allah, oftewel Dios oftewel Dieu oftewel God etcetera

En ik geloof dat zoewel joden, christenen als moslims dezelfde God aanbidden. Natuurlijk zijn er verschillen tussen christenen en moslims, maar die zijn er minstens zo veel tussen joden en christenen. De christenen en moslims zitten in Palestina in hetzelfde schuitje omdat ze onderdrukt worden door de joden.. je moet eens weten hoe joden in Israel over christenen (christelijke Palestijnen) praten. Die hebben geen goed woord voor hen over. Aan de andere kant zijn de joodse wetten en regels bijna identiek aan de islamitische regels. Het zijn de christenen die zich niet aan de regels van hun Grote Voorbeeld Jezus houden (besnijdenis, spijswetten etc.)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 08 november 2006 00:16:15 schreef mocroflavour het volgende:

Dat geldt ook voor de christenen. Jullie woord 'Deus' (Latijn) komt van het het Griekse Zeus. Dat de oppergod van de Griekse goden was. Het christendom heeft veel kenmerken overgenomen van Griekse, Romeinse en Germaanse afgoden-aanbidding!

Dat mag niet he? Liegen. Deus komt van deiwos. Bovendien hebben we 'niet veel dingen overgenomen' maar vervolmaakt, dat is wezenlijk iets anders, zeg maar het wezenlijk verschil tussen een tuinkaboutergod en een Almachtige God.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 08 november 2006 00:16:15 schreef mocroflavour het volgende:

En ik geloof dat zoewel joden, christenen als moslims dezelfde God aanbidden.

Hmm dit is dus niet waar God openbaart zich in de bijbel als een drieeenig God (Vader,Zoon,Geest) en de joden en moslims ontkennen dit. Hun zeggen dan het "alleen maar" vader is. Dit maakt dus een heel andere God

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 30 oktober 2006 00:35:22 schreef Israël het volgende:

[...]

Dat weet ik, Jezus heeft voor mij de prijs betaald. Het teken daarvoor in mijn leven is naast het feit dat God tot mij spreekt de vervulling met de Heilige Geest.

God bless!

Dat is niet iets speciaals van christenen. Moslims hebben ook direct contact met God, en daarvoor is geen Heiloge Geest ofzo nodig. Moslims zien trouwens in Jezus (Isa), Vrede zij met Hem, de op 1 na belangrijkste Profeet. In tegenstelling tot de joden, die voor de zoveelste keer een boodschapper van God hebben geweigerd.

(Waarom je dus Israel zo steunt, snap ik dus niet)

Samengevoegde post 08-11-2006 0:27:28:

Quote:
Op woensdag 08 november 2006 00:22:27 schreef Pius_XII het volgende:

[...]

Dat mag niet he? Liegen. Deus komt van deiwos. Bovendien hebben we 'niet veel dingen overgenomen' maar vervolmaakt, dat is wezenlijk iets anders, zeg maar het wezenlijk verschil tussen een tuinkaboutergod en een Almachtige God.

Nou ik weet toch echt zeker dat het Griekse woord voor God Zeus (spreek uit Dzeuis) is en dat het Latijnse woord daarvoor Deus werd, en de Italianen daar weer Dio van gemaakt hebben etcetera. Dus Deus komt wel degelijk van de Griekse afgod Zeus.

En als er wel 1 instituut dingen heeft overgenomen van Griekse/ Romeinse religies.. dan is het wel de RK Kerk. Moet ik je nou echt die tientallen voorbeelden gaan geven?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 08 november 2006 00:24:04 schreef Gusto het volgende:

[...]

Hmm dit is dus niet waar God openbaart zich in de bijbel als een drieeenig God (Vader,Zoon,Geest) en de joden en moslims ontkennen dit. Hun zeggen dan het "alleen maar" vader is. Dit maakt dus een heel andere God

Joden, Moslims en Christenen geloven alle 3 in de God van Abraham/ Ibrahim

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 08 november 2006 00:24:21 schreef mocroflavour het volgende:

Nou ik weet toch echt zeker dat het Griekse woord voor God Zeus (spreek uit Dzeuis) is en dat het Latijnse woord daarvoor Deus werd, en de Italianen daar weer Dio van gemaakt hebben etcetera. Dus Deus komt wel degelijk van de Griekse afgod Zeus.

Onzin, etymologisch gezien komt het van deiwos.

Quote:
En als er wel 1 instituut dingen heeft overgenomen van Griekse/ Romeinse religies.. dan is het wel de RK Kerk.

Dat bedoel ik dus, overgenomen of vervolmaakt?

Quote:
Moet ik je nou echt die tientallen voorbeelden gaan geven?

Je gaat je gang maar als je dat een fijne bezigheid vind, maar ik mis je punt een beetje? verbaasd.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid